אחד מתוך שישה הוא רכב עם תג נכה; האם אלו תגים אמיתיים?
בעולם נותנים לרוב תג נכה אישי; אצלנו נותנים לשני רכבים וכך נוצרת "אינפלציה" של תגי נכה, כשלצד הזיופים בתחום היא פוגעת בנכים עצמם וביתר הציבור
מנתונים של משרד התחבורה עולה שמספר כלי הרכב עם תג נכה (תג חניה לנכה) מגיע ליותר מ-660 אלף - מדובר על קצב גידול של מעל 10,000 תגים בחודש, על היקף של כ-16% מסך הרכבים בארץ - אחד מכל שישה רכבים הוא רכב עם תג נכה. זהו שיעור שעולה משמעותית על המצב בעולם: בארה"ב היחס הוא 10%, בקנדה 7.4% במדינות אירופה סביב 5%-6%.
כמות הרכבים עם תג נכה מתוך כמות הרכבים הכללית
הדבר הראשון שעולה לראש כהסבר למספר הזה הוא כנראה - המלחמות. יש לנו פצועי צה"ל רבים שכמובן שמגיע להם הקלות, אבל מסבר שהגידול העצמום בתגי נכה לא קשור רק למלחמות. הישראלים פשוט רואים הטבה, מחפשים פרצה בגדר ונכנסים אליה. תג נכה זה נכס של ממש. עם תג נכה אפשר להחנות במקומות ייעודיים, במצבים מסוימים להחנות על המדרכה, אפשר להחנות באדום לבן (כפוף להגבלות מסוימות) וכחול לבן בלי צורך לשלם. יש גם הנחה בחניונים ציבוריים ועוד הטבות. בקיצור יש יתרונות שמתלווים אל התג נכה ולכן הביקוש גדול.
זאת הסיבה לאינפלציית תגי הנכה בישראל ולא דווקא המלחמות. קצב הגידול היה גבוה גם לפני מלחמת חרבות ברזל והוע עמד על 8,000-10,000 תגים בחודש. הסיבה בחלק מהמקרים לגידול המדהים הזה, לא נעים לומר, היא התחזות לנכים וניצול החוק.
- דחייה ברפורמת החניה העירונית: תתרחש רק בערים הגדולות
- עבריינים השתלטו על סחר בתווי נכים; תביא כסף - קבל תו נכה; המשטרה חוקרת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
למה בן משפחה מקבל תג נכה לרכב שלו?
בישראל נכה ומשפחתו יכולים לקבל שני תגים. בעולם מקובל שהתג הוא אישי. בישראל יש רבים שמסתובבים עם תג נכה על השמשה הקדמית של רכבם והם לא נכים. הם קיבלו את התג בגלל שהצליחו לעמוד בתנאים. במקרה הטוב והחוקי הם מסייעים לנכה במשפחה ואז יש להם 24/7 תג נכה גם אם הסיוע הוא לא במשך כל היום, ובמקרה הרע - הם פשוט רוכבים על הנכה במשפחה ומוציאים תג.
הם כבר עושים את זה ללא בושה, ומנצלים את הזכות החשובה הזאת לא לצורך. רכב עם תג נכה יכול לחנות במקומות אסורים והוא הראשון שישתמשו בו כשנוסעים למקומות עם בעיית חניה. רכב כזה גם כאמור יכול לקבל הנחה בחניונים ועוד. אז מה עם השימוש ברכב הוא לא עבור הנכה? המשפחה כולה מקבלת הטבה ענקית.
אלה לא המקרים החמורים ביותר - חלק מתגי הרכב נשענים על מסמכים מזוייפים. המשטרה עוקבת ובודקת ולפני כחודשיים תפסה כנופייה שהציעה תגי נכה בתמורה ל-8,500 שקל. הם פשוט זייפו מסמכים, הגישו על שם הלקוח וסידרו תג. הקלות שלהם להגיע לתגים מחביאה כמות גדולה מאוד של תגים מזוייפים שלא נחשפה.
- ענף הרכב-Kill the Rich רק אל תתנו לעובדות לבלבל אתכם
- כמה באמת עולה לכם רכב צמוד?
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- דיפאל S05 -קרוסאובר חשמלי במחיר שובר שוויון
זה סוד ידוע אצל מקורבים לעניין - לא רק שגם הזכאים מקבלים שני תגים שלרוב אחד מהם לא באמת נדרש, אלא שיש כמות גדולה של זיופים. אפשר לראות את זה במספרים הכמעט בלתי נתפשים בישראל.
בעיה אחרת היא שיש זכאים שבהמשך הבריאו ועדיין תג הנכה ממשיך ללוות אותם. אין לזה באמת סיבה וצורך, בעל התג לא מוגבל ולא מתקשה בתפקוד השוטף. אבל הוא כמובן לא יחזי אותו על דעת עצמו. בקיצור, תג חנייה נכה הוא יתרון גדול ולכן הביקוש עולה.
מחלקים תגי נכים לכולם ומייצרים בעיית חניה
הבעיה היא שכדי לתקן את העיוותים האלו, צריך להגיד לנכים - "מורידים לכם את התג לרכב, נותנים לכם תג אישי". אף אחד לא רוצה להצטייר כאיש הרע בסיפור הזה, כזה שמבטל הטבות לנכים. מירי רגב, שרת התחבורה, רחוקה מלעשות סדר בחלוקת התגים בסיטונאות, למרות שזה מייצר בעיית חניה קשה.
חצאי הונאות והזיופים גורמים לכך שהנכים שבאמת צריכים חנייה מתקשים למצוא - חונים להם במקומות שלהם, חונים חופשי באדום לבן. ברגע שנותנים לקבוצה שלא מגיע לה, פוגעים בקבוצה שכן מגיע לה.
הנכים עצמם נפגעים וכל הציבור האחר גם משלם את המחיר - כל שנה 100-120 אלף רכבים מקבלים תג נכה ומקבלים עדיפות על מספר מקומות חנייה מוגבל ומצומצם. ליתר נהיה קשה יותר למצוא חניה במקומות עבודה, בילוי ומקומות עמוסים מלכתחילה.
מי יכול לקבל תג נכה בישראל?
אם אתה סובל ממוגבלות פיזית כלשהי, יש סיכוי טוב שאתה זכאי לתג נכה. הנה מי שיכול לקבל את התג:- אנשים שמתקשים ללכת: אם אתה לא יכול ללכת יותר מ-200 מטר בלי לעצור, בגלל בעיה רפואית כלשהי, אתה יכול לקבל תג נכה.
- משתמשים בכיסא גלגלים או מקלות הליכה: אם אתה נעזר בכיסא גלגלים, קביים או מקל הליכה כדי לזוז, מגיע לך תג נכה.
- חולי לב חמורים: אם יש לך מחלת לב חמורה, ואיזה קרדיולוג (רופא לב) אמר שאתה בדרגה 3 או 4, אתה זכאי לתג.
- חולי ריאות חמורים: אם יש לך בעיה רצינית עם הריאות ואתה מתקשה לנשום, מגיע לך תג נכה.
מהם הסוגים של תג נכה?
יש שני סוגים עיקריים של תגי נכה:- תג נכה רגיל: מיועד לכל מי שיש לו מוגבלות פיזית כלשהי
- תג נכה מיוחד: לנכי צה"ל ולאנשים עם נכויות מיוחדות אחרות.
- 31.ליאור כלפון 13/07/2024 22:13הגב לתגובה זואני גם לא ידעתי שאנשים מנצלים לרעה את תווי הנכה, אבל עכשיו אנסה לברר אם אוכל להשיג אחד לעצמי בזכות הכתבה.
- 30.ARTICK19 10/07/2024 17:16הגב לתגובה זואני בתגובה שורט את ריכבם.
- 29.התג נכה 10/07/2024 15:23הגב לתגובה זולצערי יש לי 2 ילדים מיוחדים, ולכל ילד יש תג נכה. בניגוד למה שנכתב פה התג הוא כן אישי, רשומים עליו במפורש פרטי הזכאי. שוטר/ פקח שרואה רכב מחנה על המדרכה או חניית נכים, צריך לבדוק אם בעל התג נמצא ברכב, כדי למנוע ניצול לרעה של התג. הבעיה שבמדינת החאפרים לא עושים את זה.
- 28.דורון 10/07/2024 13:50הגב לתגובה זוכל מיני אנשים שאינם נכים מחנים על המדרכה ובמקומות אסורים ומסכנים את נחיים של הולכי הרגל. המצב בארץ בתחום הזה, כמו בהרבה תחומים אחרים הוא בכי רע. אין אכיפה אמיתית וכל אחד עושה כעולה על רוחו. אם המתחזים האלו היו יודעים שיש סיכוי טוב שימצאו אותם, ואם העונש על ההתחזות הזאת היתה מאסר בפועל, מספרי תווי הנכים היה יורד פלאים וגם ההתנהגות של הנותרים היתה משתפרת.
- 27.YL 10/07/2024 13:34הגב לתגובה זומי לא ראה ב סופרים את אנשים סופר בריאים שמנצלים את תו הנכה של בן המשפחה הגיע הזמן לעשות סדר
- 26.עידו 10/07/2024 13:19הגב לתגובה זואנחנו נמשיך להפסיד ונמשיך ולהידפק כי אנחנו חושבים כל הזמן על תועלתנו האישית מבלי להבין איזה נזק זה גורם לסביבה . באופן אישי התופעה הזאת גורמת לי בחילה.
- 25.הראלד 10/07/2024 12:06הגב לתגובה זושנשענת על כרעיי תרנגולת.
- 24.ולדו 10/07/2024 11:48הגב לתגובה זוומה עם הנכים שנוהגים במכונית מסוג וון שצריכות מקום להורדת נכה עם עגלה. מקומות כאלה תפוסות על-ידי מכוניות קטנות כי פשוט מגיע להם
- 23.אבי 10/07/2024 11:42הגב לתגובה זושל מסיימי מרתון. כמעט אף אחד מהם לא נכה, אנשים נורמטיבים לגמרי בריאים, הכל עובר במדינת הקומבינה, בגלל זה אני משתדל לשלם כמה שפחות מיסים (באופן חוקי) ולהתנדב כמה שפחות, מילואים אני לא עושה כבר 15 שנה, הבנתי מי הפראיירים במדינה הזו.
- 22.מי שרוצה תו נכה, צריך להיות נכה או נכה בכפייה (ל"ת)LN 10/07/2024 11:26הגב לתגובה זו
- 21.מיקי 10/07/2024 11:20הגב לתגובה זודרושה רפורמה אגרסיבית בנושא
- 20.יוספי 10/07/2024 11:17הגב לתגובה זוכדי לפתות אנשים לבוא לגור פה במדינה הכי מסוכנת שיש חייבים לתת פיתויים כמו טיפול רפואי בגרושים לא משלמים ארנונה ומקבלים מענק הכנסה קבוע ועוד ועוד זו מדיניות ואני מבין אותה אחרת השכנים שלנו הרבים ישתלטו עלינו בצעידה
- 19.נכה 10/07/2024 11:06הגב לתגובה זו2 תגים לאדם 1 גורם להמון רמאויות
- 18.דודו 10/07/2024 11:04הגב לתגובה זוהבבונים המקורבים לריקבון מקבלים הכל מתחת לשולחן. מדינת הריקבון בחסות הביביזם.
- 17.דן 10/07/2024 11:04הגב לתגובה זויש לי תו נכה עקב מגבלות הליכה בעיות גב והסרת גידול.אני משתדל להחנות החניה רגילה ולא לתפוס מקום חניה שמור לנכה. ואני רואה המון אנשים שנראים צעירים ובריאים שחונים בחנית נכים עם תו שכנראה לא מגיע להם.
- 16.שחיתות 10/07/2024 10:58הגב לתגובה זווהוא אפילו הביא לאח שלו. מדינת השחיתות
- 15.בקרוב 100% יהיו בעלי 10/07/2024 10:58הגב לתגובה זובקרוב 100% יהיו בעלי תו נכה
- 14.לפקחים יש אפשרות לראות במסוף אם זה רכב נכה (ל"ת)שי 10/07/2024 10:51הגב לתגובה זו
- 13.אליהו 10/07/2024 10:47הגב לתגובה זוהכל דרך האינטרנט בלי להוכיח שום דבר, אז כולם מבקשים, עד שנותנים פה משהו
- 12.נכה 10/07/2024 10:29הגב לתגובה זוזכאות 2 מכוניות לאדם 1 גורם להרבה רמאויות בשימוש התגולא זכאים לנצל את נקודות החנייה המועטות
- 11.פרענק 10/07/2024 10:24הגב לתגובה זורואה את התופעה הזו כבר רבה זמן. רכבי יוקרה וג'יפים שנוהגים בהם ערסים צעירים או שלוחיות עם תו נכה ורואים בבירור שאין כל קשר בין נכה לבין מי שנוהג. נמצאים לבד ברכב בלי אף נוסע נוסף.
- 10.אלון 10/07/2024 10:20הגב לתגובה זוסוף כל סוף עיתונאי מסקר את אחת מתרבויות השקר של המדינה.
- 9.גם פטור מתור ניתן ביד קלה (ל"ת)ארנון-סדרן 10/07/2024 10:19הגב לתגובה זו
- 8.האמת 10/07/2024 10:19הגב לתגובה זותאמינו לא כדאי לכם להיות נכים . גם לתומכים לנכים קשה. ממליץ להיות בריא ולא לחפש להזיק לחלשים
- דורון 10/07/2024 13:52הגב לתגובה זורק מאסר למתחזים האלו ישפר את המצב. שיבנו מחנות אהלים בנגב כדי להחזיק אותם (כי בתי הסוהר מלאים, כפי שכולנו יודעים).
- בכל העולם? (ל"ת)99 10/07/2024 13:44הגב לתגובה זו
- עדנה 10/07/2024 11:10הגב לתגובה זורק לרכב על הזכויות שלהם.
- 7.נכה 10/07/2024 10:08הגב לתגובה זוחוקי רק שהנכה נמצא.
- 6.תודה על המידע החשוב והמדהים הזה (ל"ת)איציק 10/07/2024 10:06הגב לתגובה זו
- 5.מדינה חלם 10/07/2024 10:03הגב לתגובה זובסוף מי שנפגע זה הנכים האמיתיים
- 4.אכן טעות לתת 2 תגי נכה (ל"ת)נתן 10/07/2024 09:55הגב לתגובה זו
- 3.מה זה אמיתי!!!...האמא תרזה..חחחחחחחח (ל"ת)ירון 10/07/2024 09:52הגב לתגובה זו
- 2.שחיתות 10/07/2024 09:41הגב לתגובה זויש כאלה שמקבלים תו נכה גם בלי שאף אחד נכה במשפחה שלהם
- 1.שולתתתת1 10/07/2024 09:26הגב לתגובה זוחניה חינם לנכים עד 30 שעות חודשיות. הרי נכה מקבל מקום חניה ליד העבודה שלו. בבית שלו החניה בהתאם לרחוב בו הוא מתגורר. נשאר הזמן שהוא צריך לעשות סידורים. ולזמן זה מספיק 30 שעות. אחרי 30 שעות יהיה תשלום בגין החניה כמו לאזרח רגיל. ככה יהיה פחות ניצול של בני משפחה להחנות את הרכב כל היום ויחסכו עוגמת נפש לשאר בעלי הרכבים. אומנם לא פותר את בעיית הזיופים שאותה אפשר למנוע ע"י יצירת ממשקים בין משרד התחבורה לקופות החולים.
דיפאל S05. צילום יצרןדיפאל S05 -קרוסאובר חשמלי במחיר שובר שוויון
מכשירי תנועה יבואנית דגמי דיפאל לישראל מנערת את השוק עם הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי בקטגוריה C, עם בסיס גלגלים של 2.88 מטר ומחיר של החל מ- 150.0 אש"ח.
מכשירי תנועה, יבואנית דגמי דיפאל לישראל השיקה את הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי מעוצב במחיר אגרסיבי.
הדיפאל S05 הוא אח קטן לדיפאל S07 המיובא על ידי 'מכשירי תנועה' מזה כשנה. הדיפאל S05 הוא כאמור קרוסאובר חשמלי בקטגוריית C-Suv הצפופה מאוד היום בשוק הישראלי והוא מגיע עם שני יתרונות משמעותיים – בסיס הגלגלים של ה S05 הוא בגודל 2.88 מטר, וחסר תקדים לקטגוריה שלו, והמחיר בו הוא משווק, החל ב- 150.0 אש"ח, נמוך בכ – 20,000 ₪ מהתחרות הישירה.
העיצוב מודרני וכולל את כל הרכיבים ההכרחיים היום כמו חזית אטומה, יחידות תאורה משולבות לד, ידיות דלתות נסתרות ועוד.
תא הנוסעים נקי מאוד ובמרכז הדשבורד מסך מולטימדיה בגודל ''15.4 עם קישוריות אלחוטית מקורית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, תצוגה עילית לנהג, עדכוני OTA, מצלמות 540°, ועוד. ל- S05 גג פנורמי הכולל וילון חשמלי הכרחי, ואבזור נדיב בכל רמות הגימור.
- צ'נגן דיפאל S07 - עיצוב ויעילות על חשבון נוחות וממשק
- הקבוצות בענף הרכב מתארגנות מחדש - ויש מי שעדיין לא
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המימדים החיצוניים של הדיפאל S05 מספרים רק חלק מהסיפור עם אורך כולל של 4.62 מטר, רוחב של 1.9 מטר וגובה של 1.6 מטר. בסיס הגלגלים של הדיפאל S05 גדול משמעותית מכל המתחרות בקטגוריה עם נתון מרשים של 2.88 מטר, שכולו מיועד לטובת המרווח הפנימי לנוסעים.
רנו 5 חשמלית. צילום יואב פולסרנו 5 E-Tech - חשמלית קומפקטית ויקרה
פריסבי, יבואנית דגמי רנו לישראל השיקה את הרנו 5 החשמלית החדשה שעושה מאמצים גדולים להזכיר לנו את הקשר העיצובי עם הרנו 5 המקורית.
במחיר של החל מ 169.0 אש"ח הרנו 5 החשמלית התרחקה מאוד מהמקור שהיה פתרון תחבורה נגיש ובסיסי.
פריסבי יבואנית דגמי רנו לישראל השיקה הבוקר את הרנו 5 החשמלית. הרנו 5 החשמלית היא סופר מיני חשמלית מעוצבת עם רמת 'נחשקות' מהגבוהות ביותר.
הרנו 5 החשמלית ששמה הרשמי הוא רנו 5 E-Tech, הוא רכב חשמלי שעושה שימוש באלמנטים עיצוביים מהרנו 5 המקורית של שנות ה – 70, ממנה יוצרו למעל מ 9.0 מיליון יחידות עד לסיום הייצור בשנת 1996.
הרנו 5 E-Tech הוצגה לראשונה כרכב קונספט בשנת 2021, וכדגם סופי בתערוכת ג'נבה ב 2024, כשהדגם הסופי כמעט זהה לחלוטין לדגם הקונספט. עם השקת הרנו 5 E-Tech באירופה היא זוכה לביקושים גבוהים מאוד, דבר שגרם להשקה מקומית מאוחרת, אבל היא עכשיו כאן, והיא מקסימה מכל זוית.
- אקספנג מחזקת אחיזה - מייסד החברה ורשת עמדות טעינה
- צ'רי FX EV - מלך הגיולים של אוגוסט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הרנו 5 E-Tech לא רוצה להיות העסקה הכי טובה בשוק. היא לא שם. היא רוצה להיות הרכב הכי מגניב על הכביש, כמעט ללא תחרות, ואת זה היא מצליחה לעשות במחיר לא זול.
