מגוון חברות הרכב בישראל נמצא בעלייה - מה עם התחרות?
עשרות רבות של מותגי רכב נוסעים בכבישי ישראל. התחבורה הציבורית לא מספקת את הדרישות והביקוש לרכבים רק עולה כמו גם מגוון החברות השונות. בשנים האחרונות גדל המגוון דווקא במכוניות המגיעות ממזרח. הדחיפה לעבור לאנרגיה ירוקה מניעה את מדינות המזרח (וסין בראשן) להציג מגון רחב של חברות המייצרות מכוניות חשמליות ומתחרות האחת בשנייה.
רבות מאותן המכוניות והחברות כבר הגיעו לישראל וחלקן תגענה לראשונה בשנת 2023. מגוון הוא כמובן ברכה לצרכנים שיכולים לבחור את המוצר המתאים והטוב ביותר עבורם, אך מגוון צריך לשמש גם להניע תחרות מחירים לטובת הצרכנים - כזו שתדרבן אותם לרכוש יותר ובסוף תסייע לאותן יצרניות.
בין המותגים הסינים הפעילים כיום בישראל ניתן למצוא את MG, מקסוס, Aiways, SKYWELL, ג'ילי, פולסטאר ועוד רבות. ההערכות בשוק הן ששוק המכוניות הסיניות בישראל ימנה לא פחות מ-20 מותגים שונים. החברה המסקרנת ביותר שעתידה להגיע בקרוב היא חברת NIO NIO INC המכונה גם כ"טסלה הסינית".
בשבוע הבא, עם תחילת שנת 2023, צפוי להיכנס לתוקפו מס על רכישת רכבים חשמליים בשיעור של כ-20%. למה? כי אפשר. הרציונל של המדינה אומר שאם היא לא מרוויחה ממס על הדלק, היא צריכה לגבות אותו בדרך אחרת - מס רכישה על רכב חשמלי. הפספוס הכי גדול כאן של המדינה הוא כמובן בזה שהיא לא מעודדת רכישה ירוקה, שכן המס הזה עלול להניא את רוכשי הרכבים מלעבור לרכבים ירוקים ובכך לעודד שימוש ברכבים מסורתיים שמזהמים בדלקים.
- האם הרכב החדש מהיבואן אכן חדש וללא נזק?
- גיל אגמון מנצל רגולטור רדום ועושק את הציבור - מה הרווח על מאזדה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כך או אחרת, הביקוש לרכבים בשוק הישראלי גובר מרגע לרגע, עובדה שמשתקפת כל יום מחדש בפקקים שגדלים עוד ועוד בכבישים. הביקוש הזה לא צפוי לדעוך בשנים הקרובות ויבואני הרכב יודעים זאת. כך, ולמרות התחרות שמתבקשת שתתקיים לאור המגוון הגדול, אין תחרות בשוק, ויבואני הרכב לא ממהרים להוריד את המחירים. רק מהלך ממשלתי שיציב אלטרנטיבות לשימוש ברכב פרטי עשוי להביא לירידת מחירים, עד אז - המחירים ימשיכו להאמיר ואיתם גם הפקקים.
- 2.מוקי 27/12/2022 02:06הגב לתגובה זואם יקר קונים פחות ..
- 1.העיקר העלו את המחיר של החד פעמי אלק מדינה ירוקה , 26/12/2022 20:08הגב לתגובה זוהעיקר העלו את המחיר של החד פעמי אלק מדינה ירוקה , סעו בדיזל ובנזין תזהמו ותהנו

הפלאג אין הייבריד הזול בישראל BYD Sealion 5 DM-i
ברוך בורא פרי התחרות, 'שלמה מוטורס' יבואנית דגמי BYD לישראל החלה בשיווק ה BYD Sealion 5 DM-i - קרוסאובר משפחתי בסגמנט C, עם הנעת פלאג אין הייבריד.
המחירים 167,000 ש"ח לדגם הכניסה קומפורט ו- 172,000 ש"ח לדגם דיזיין המאובזר. ההבדלים בין הדגמים אינם רק באבזור אלא גם בטווח החשמלי.
דגם הקומפורט הוא הפלאג אין הייבריד הזול ביותר בישראל כרגע.
שלמה מוטורס יבואנית דגמי BYD לישראל השיקה במטה היצרנית בשנזן בסין את ה BYD Sealion 5, קרוסאובר בסגמנט C עם הנעת פלאג אין הייבריד.
טכנולוגיית הפלאג אין הייבריד של BYD החלה עוד בשנת 2008 עם השקה של דגם מקומי בתצורת פלאג אין הייבריד. מאז ייצרה החברה כ- 7,000,000 כלי רכב עם הנעה זו, כשבשנים האחרונות מציידת היצרנית את דגמי הפלאג אין בטכנולוגיית DM-i ( Dual Motor) של החברה.
בישראל משווקות כבר היום עם טכנולוגיה זו ה BYD Seal U והמשפחתית המצוינת ה BYD Seal 5 אותה בחנתי ממש לאחרונה.
המגמות בשוק המקומי עם הצמיחה הגדולה של דגמי הפלאג אין הייבריד המתקדמים, לצד התמתנות קלה של הביקושים לדגמים החשמליים, הביאו את היצרנית יחד עם 'שלמה מוטורס' להקדים את כל העולם ולהביא לשוק הישראלי את ה BYD Sealion 5, קרוסאובר C-Suv עם הנעת פלאג אין הייבריד.
- המכסים באירופה הופכים ליתרון: איך יצרניות הרכב הסיניות עוקפות את החסמים
- שוק הרכב - דגמים, מותגים ויצרנים מובילים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7

הפקקים בניו יורק נעלמו - איך זה קרה?
האם אפשר להעלים פקקים? מה זאת אגרת גודש, היכן המודל הזה קיים והאם הוא הצליח והאם אגרת גודש תפתור את בעיית הפקקים בת"א?
במשך עשורים מנהטן היתה עמוסה ופקוקה, אחד האזורים הכי פקוקים בעולם. בשעות השיא היו עשרות נתיבים וגשרים עומדים קפואים, והמטרופולין שידוע באנרגיה הבלתי פוסקת שלו הפך לאחד המקומות המתסכלים ביותר לנהיגה. בתחילת השנה יצאה לדרך תוכנית אגרת הגודש, שהטילה חיוב יומי על כל רכב פרטי הנכנס לאזורים המרכזיים בשעות העומס. ההימור היה גדול, ההתנגדויות היו עזות, היו חששות מפגיעה גדולה בעסקים בעיר. אך בתוך חודשים ספורים התמונה השתנתה מן הקצה אל הקצה. זה אומר שגם אצלנו יש תקווה - עוד מספר שנים בודדות אמורה להיות אגרת גודש בכניסה לתל אביב, זה צפוי להוריד את התנועה ואת הפקקים.
הנתונים בניו יורק מרשימים - יש ירידה חדה בכניסות רכבים, כ-65 אלף פחות רכבים ביום באזור הגודש. מדובר בירידה של כ‑12% במספר כלי הרכב שנכנסים למרכז העיר. תנועת הרכב במנהטן עצמה ירדה ב-25% בשעות השיא. זמני הנסיעה התקצרו בממוצע בקרוב ל-7 דקות על כל שעת נסיעה ויש מצבים שהחיסכון בזמן מגיע גם ל-50% לעומת המצב הקודם. יש עלייה משמעותית בשימוש בכלי תחבורה ציבורית.
מדובר במהפכה של ממש. אין פקקים משמעותיים, יש נסיעה קולחת ומגיעים הרבה יותר מהר ממקום למקום.
יתרונות נוספים
הרווחים של רפורמת אגרת הגודש מגיעים גם מתחומים אחרים. מספר תאונות הדרכים באזורי האגרה ירד ב‑14% וזה מתבטא גם בירידה דומה במספר הפצועים ובתמותת הולכי הרגל. ההליכה בעיר הפכה להיות בטוחה הרבה יותר מבעבר.
כמו כן, הפחתת הנסועה השפיעה ישירות על איכות האוויר. רמות פליטת המזהמים ירדו. עבור תושבים הסובלים ממחלות נשימה או רגישות לזיהום, מדובר בהקלה ניכרת. בנוסף לכך, העיר פחות רועשת - נרשמה ירידה של 70% בתלונות על רעש וצפירות.
- חסימות בכביש 2 ובכביש 20 ביום שישי: גשר חדש יונף באודים
- הכבישים פקוקים יותר: 120 אלף כלי רכב חדשים עלו על הכבוש, למה זה צפוי להשתנות?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מעבר לכך, החשש מפגיעה בעסקים התברר כמוגזם לחלוטין. מרכזי הקניות והחנויות הקטנות במנהטן רשמו גידול מצטבר של מאות מיליוני דולרים במחזור המכירות. תעשיית התיאטרון, ובפרט ברודווי, הציגה עונת שיא עם הכנסות של כמעט שני מיליארד דולר ממכירת כרטיסים. תפוסת המלונות עלתה על התחזיות, והמסעדות והברים דיווחו על תנועת לקוחות ערה.