מגוון חברות הרכב בישראל נמצא בעלייה - מה עם התחרות?
עשרות רבות של מותגי רכב נוסעים בכבישי ישראל. התחבורה הציבורית לא מספקת את הדרישות והביקוש לרכבים רק עולה כמו גם מגוון החברות השונות. בשנים האחרונות גדל המגוון דווקא במכוניות המגיעות ממזרח. הדחיפה לעבור לאנרגיה ירוקה מניעה את מדינות המזרח (וסין בראשן) להציג מגון רחב של חברות המייצרות מכוניות חשמליות ומתחרות האחת בשנייה.
רבות מאותן המכוניות והחברות כבר הגיעו לישראל וחלקן תגענה לראשונה בשנת 2023. מגוון הוא כמובן ברכה לצרכנים שיכולים לבחור את המוצר המתאים והטוב ביותר עבורם, אך מגוון צריך לשמש גם להניע תחרות מחירים לטובת הצרכנים - כזו שתדרבן אותם לרכוש יותר ובסוף תסייע לאותן יצרניות.
בין המותגים הסינים הפעילים כיום בישראל ניתן למצוא את MG, מקסוס, Aiways, SKYWELL, ג'ילי, פולסטאר ועוד רבות. ההערכות בשוק הן ששוק המכוניות הסיניות בישראל ימנה לא פחות מ-20 מותגים שונים. החברה המסקרנת ביותר שעתידה להגיע בקרוב היא חברת NIO NIO INC המכונה גם כ"טסלה הסינית".
בשבוע הבא, עם תחילת שנת 2023, צפוי להיכנס לתוקפו מס על רכישת רכבים חשמליים בשיעור של כ-20%. למה? כי אפשר. הרציונל של המדינה אומר שאם היא לא מרוויחה ממס על הדלק, היא צריכה לגבות אותו בדרך אחרת - מס רכישה על רכב חשמלי. הפספוס הכי גדול כאן של המדינה הוא כמובן בזה שהיא לא מעודדת רכישה ירוקה, שכן המס הזה עלול להניא את רוכשי הרכבים מלעבור לרכבים ירוקים ובכך לעודד שימוש ברכבים מסורתיים שמזהמים בדלקים.
- האם הרכב החדש מהיבואן אכן חדש וללא נזק?
- גיל אגמון מנצל רגולטור רדום ועושק את הציבור - מה הרווח על מאזדה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כך או אחרת, הביקוש לרכבים בשוק הישראלי גובר מרגע לרגע, עובדה שמשתקפת כל יום מחדש בפקקים שגדלים עוד ועוד בכבישים. הביקוש הזה לא צפוי לדעוך בשנים הקרובות ויבואני הרכב יודעים זאת. כך, ולמרות התחרות שמתבקשת שתתקיים לאור המגוון הגדול, אין תחרות בשוק, ויבואני הרכב לא ממהרים להוריד את המחירים. רק מהלך ממשלתי שיציב אלטרנטיבות לשימוש ברכב פרטי עשוי להביא לירידת מחירים, עד אז - המחירים ימשיכו להאמיר ואיתם גם הפקקים.
- 2.מוקי 27/12/2022 02:06הגב לתגובה זואם יקר קונים פחות ..
- 1.העיקר העלו את המחיר של החד פעמי אלק מדינה ירוקה , 26/12/2022 20:08הגב לתגובה זוהעיקר העלו את המחיר של החד פעמי אלק מדינה ירוקה , סעו בדיזל ובנזין תזהמו ותהנו
פרארי דייטונה SP3. מחיר של 18,000,000 ש"ח. קרדיט עמית אגרונובשיא ישראלי חדש - פרארי ב-18,000,000 שקל
סמלת יבואנית דגמי פרארי לישראל עדכנה כי יחידה אחת מדגם הדייטונה SP3 שמחירו בחו"ל קרוב ל 2.25 מיליון דולר ייובא לישראל עבור לקוח מקומי
סמלת יבואנית דגמי פרארי לישראל מכרה ללקוח ישראלי פרארי דייטונה במחיר של 18,000,000 שקל! מדובר על שיא במחיר לרכב בישראל. המחיר נובע מכך שהרכב נרשם בישראל עם כל המשתמע - מסים והוצאות מסביב. מחירו בחו"ל הוא כחצי מהמחיר בארץ.
אחרי שברשתות החברתיות פורסמו תמונות של הפרארי דייטונה SP3 עידכנה יבואנית פרארי לישראל כי רכב כזה, אחד מ-599 יחידות שיוצרו, אכן הגיע לישראל ונמכר ללקוח.
בשונה מכלי רכב בייצור המוני, אותם היבואן מביא לארץ תוך שהוא רוכש מאות או אלפי יחידות שונות ואז משווק בישראל, כל דגמי פרארי הנמכרים בישראל מגיעים לארץ רק לאחר שהם הוזמנו ונמכרו מראש ללקוח. כלומר סמלת לא מייבאת מכוניות ואז מוכרת ללקוח, אלא קודם מוכרת ואז מייבאת.
נוסף על כך, קיימת רשימת המתנה ארוכה לדגמי פרארי, כך שלקוח יכול להזמין היום דגם כלשהו, ולקבל אותו רק לאחר מספר חודשים, ולעיתים למעלה מזה. כשמדובר במכוניות נדירות ויקרות במיוחד כמו הפרארי דיטונה SP3 היצרנית לא תמכור רכב לכל לקוח, גם אם יש לו את הכסף. לחברה חשוב כי הבעלים של רכב פרארי 'הוכיח' את הזכאות לרכוש את המכונית ולהחזיק אותה, וזאת באמצעות רכישה של דגמים 'פשוטים' יותר של היצרנית.כלומר, אפשר לעלות בהדרגה בדגמים, לא לקפוץ לטופ בבת אחת, אם כי, בסופו של יום - "הכסף מדבר".
- ג'יפ רנגלר - הוזלה של עשרות אלפי שקלים
- הושק ליפמוטור C10 PHEV, וגרסה מוזלת לטיגו 7 PHEV
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מכאן אנחנו מסיקים כי הלקוח המאושר שנפרד עכשיו מסכום גדול של מיליוני שקלים בחשבון הבנק, הוא כזה שכנראה כבר מחזיק רכב אחד או שניים של היצרנית.
