.jpeg)
מחיפה לתל אביב בחצי שעה - הרכבת המהירה יוצאת לדרך
משרד האוצר העביר 300 מיליון שקל למשרד התחבורה לקידום פרויקט מסילות החוף בהיקף כולל של 15.5 מיליארד שקל
משרד האוצר העביר למשרד התחבורה תקציב של 300 מיליון שקל לטובת קידום מיזם מסילות החוף, פרויקט ענק שיאפשר נסיעה מהירה במיוחד בין חיפה לתל אביב ובין תל אביב לבאר שבע. הרכבות החדשות ינועו במהירות של 250 קמ״ש, והזמן בין חיפה לתל אביב יתקצר ל‑30 דקות בלבד.
מדובר בפרויקט תשתית בהיקף של 15.5 מיליארד שקל, הסכום הגבוה ביותר אי פעם לפרויקט בידי רכבת ישראל. הקו החדש יתפרש על פני כ‑70 ק״מ בין חוף הכרמל לשפיים, כולו יהיה חשמלי, ויכלול הכפלת מסילות, שדרוגים הנדסיים מורכבים והיערכות להפעלת רכבות מהירות.
העבודות לאורך התוואי כבר החלו בשלב ההפקעות וההכנות, וכעת התקציב החדש יאפשר להאיץ את שלב התכנון והביצוע. במשרד התחבורה מבהירים כי הפרויקט נועד גם לקיצור זמני נסיעה אלא גם לשיפור חוויית הנוסעים, צמצום עומסים בכבישים והפחתת פליטות מזהמים.
השלמת המיזם הענק צפויה בתוך חמש שנים. המיזם מהווה חלק ראשון ומרכזי בפרויקט ה"שדרה המהירה", ובתכנית האסטרטגית "מחברים את ישראל" של משרד התחבורה. מדובר במימוש התכנית לתשתית לאומית להכפלה, שדרוג והתאמת התשתית לרכבות מהירות במסילות החוף.
- תנועת הרכבות - חזרה לשגרה; תחנת השלום חוזרת לפעילות
- תנועת הרכבות היום - מה צריך לדעת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מסילות החוף המהירות הן חלק מרכזי בחזון "מחברים את ישראל" של השרה רגב לחיבור כל חלקי הארץ ברשת רכבות מתקדמת, מקריית שמונה ועד אילת. במסגרת הפרויקט יוכפלו המסילות בין חיפה, תל אביב ובאר שבע, ויאפשרו הפעלת רכבות מהירות עד 250 קמ"ש שיגיעו כאמור מחיפה ובאר שבע לתל אביב בתוך 30 דקות בלבד.
שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, מירי רגב, אמרה בעבר כי מדובר בצעד היסטורי. "הגעה תוך חצי שעה מחיפה לתל אביב זה לא חלום, אלא יעד קרוב. עם רכבות מתקדמות שייצאו בתדירות גבוהה ויספקו חווית נסיעה מהנה, נוכל לספק חלופה מועדפת לרכב הפרטי ולהפחית את הפקקים, שגורמים לנזק של מיליארדי שקלים למשק. המטרה שלנו היא שרכבת ישראל תהיה מוכנה לעתיד הקרוב של שנת 2040, שבו יבוצעו ברכבת 300 מיליון נסיעות בשנה, פי חמישה יותר מאשר היום".
- 29.תתחילו מחיבור קרית שמונה לישראל ברכבת. חצי שעה פחות מחיפה לתא זה שטויות. (ל"ת)אנונימי 31/07/2025 13:30הגב לתגובה זו
- 28.גידי ברסלר 30/07/2025 14:39הגב לתגובה זועדיף שנסיעה תימשך 45 דק ותהיינה רכבות גם בשבת
- 27.המדליה המזרחית 27/07/2025 18:34הגב לתגובה זומה קורה עם זהז
- 26.צפונית 27/07/2025 15:27הגב לתגובה זובמה משקיעים מליונים עכשיו מהההלחץ הכל כדי שגב רגב תזקוף רווחים פוליטיים יש בנייניםצלבנות ואנשים לשקם. הרכבת יכולה לחכות!
- 25.פינחס. 26/07/2025 23:48הגב לתגובה זומתי יסתיים פרוייקט זה! תביאו עובדים סינים יסיימו בחצי הזמן את העבודות. אחרת יוציאו לנו את הנשמה עד שפרוייקט זה יסתיים עי עובדים ישראלים.
- 24.טוב נתראה ב 2090 (ל"ת)אנונימי 26/07/2025 17:00הגב לתגובה זו
- 23.אםתלא תיסע השבת לא ישנה שום דבר (ל"ת)אנונימי 26/07/2025 13:52הגב לתגובה זו
- 22.2040 (ל"ת)המבין 26/07/2025 13:24הגב לתגובה זו
- 21.הרכבת המהירה תעצור בנתניה (ל"ת)תעצור בנתניה 26/07/2025 12:21הגב לתגובה זו
- בחדרה לא בנתניה (ל"ת)אנונימי 26/07/2025 23:14הגב לתגובה זו
- 20.אנונימי 26/07/2025 11:43הגב לתגובה זומי צריך רכבות של 250 קמש חוץ מהשרה שרוצה כותרותבמקום זה תדאגו1. לחניה בתחנות רכבת2. שאטלים לתחנות רכבת3. דרך להגיע לתא למי שלא גר על קו החוף נגיד... כפר סבא צריך לנסוע לראש העין בשביל תא4. רכבות בספשבזבוז של התקציב על זה שלשניים וחצי אנשים תהיה רכבת של 250 קמש אבל 90% מהישראלים ימשיכו להיות מודרים מהרכבת בגלל הטמבלית הזאת
- 19.זה לא החזון של רגב. היא העלוקה על המתכננים (ל"ת)אנונימי 26/07/2025 10:29הגב לתגובה זו
- 18.שי 26/07/2025 05:08הגב לתגובה זוחדשות מצוינות נסו להאיץ תהליך. כייף לשמוע.
- 17.יותר חשובה רכבת לאילת (ל"ת)אסף גימל 25/07/2025 17:28הגב לתגובה זו
- 16.שנת בחירות שופכים כסף למצביעי הליכוד (ל"ת)בן 25/07/2025 14:46הגב לתגובה זו
- לא שופכים כלום הכל דיבורים והבייס קונה. (ל"ת)א 26/07/2025 12:11הגב לתגובה זו
- 15.למה לא לעשות רכבת בשבת יותר חשוב (ל"ת)אנונימי 25/07/2025 13:19הגב לתגובה זו
- 14.מרכז הליכוד 25/07/2025 11:28הגב לתגובה זומירי לא תיבחר לעשיריה הראשונה כי היא מלקקת חזק מידי
- 13.אנונימי 25/07/2025 09:46הגב לתגובה זובתא מרכז במקום ללכת בשמש כמה דקות טובות הכי בסיסי שיש
- 12.חחחחחחחחחחח בעוד 20 שנים חחחח (ל"ת)אנונימי 25/07/2025 09:46הגב לתגובה זו
- גם לא בעוד 20 שנה הכל דיבורים ומכירת אשליות. (ל"ת)א 26/07/2025 12:12הגב לתגובה זו
- 11.הרכבת תפעל בשבת (ל"ת)אנונימי 25/07/2025 09:44הגב לתגובה זו
- 10.אנונימי 25/07/2025 08:44הגב לתגובה זורק לשים הפרדה ביו המסללולים אין כסף בושה
- 9.יהושוע 25/07/2025 07:50הגב לתגובה זויותר חשוב לעשות רכבת לאילת דרך ים המלח בדרוםולחבר את מטולה וקריית שמונה בצפון
- 8.אנונימי 25/07/2025 07:20הגב לתגובה זועוד חירטוט של הממשלה הכושלת ביותר בתולדות ישראל
- 7.שווה לקנות דירה בקריות יש רכבת מהירה ומחירי דיור עוד יחסית זול (ל"ת)אנונימי 25/07/2025 05:40הגב לתגובה זו
- 6.אנונימיYL 24/07/2025 21:41הגב לתגובה זובלי להעליב חיפה ממש לא מעניינת גם כל השאר הציבור לא מבקש אלא דורש רכבת ל אילת וכמובן בתי קזינולא עוד קניון ולא מפיות נייר ללא מעמ רק רכבת מהירה וקזינו.....ובקשה צנועה בלי עסקנים ביביסטים בורים
- 5.אנונימי 24/07/2025 21:33הגב לתגובה זוממשרד התחבורה
- בדיוק. שומרי תעמולה של רגב (ל"ת)אנונימי 26/07/2025 10:30הגב לתגובה זו
- 4.לא מאמין למילה אחת שלה אפילו לא תו בודד (ל"ת)אנונימי 24/07/2025 20:31הגב לתגובה זו
- 3.החיים 24/07/2025 20:15הגב לתגובה זואבל זה לא עוזר אם אין איך להגיע לתחנת הרכבת בתחבורה ציבורית יעילה ומהירהמה עוזר שיקצרו את זמן הנסיעה ב 20 דקותאם נהיה תקועים בפקקי ענק בדרך הלוך וחזור לתחנת רכבתלא נמצא חניה כשנגיעואנכנו נוסעים ברכב לתחנה....כי אין תחבורה ציבורית יעילה ומהירההחזון של מירי רקבשעתיים נסיעה לתחנת הרכבתואז רכבת מהירהחכמי חלם מתגלגלים מצחוק
- אנונימי 25/07/2025 03:10הגב לתגובה זויש בחיפה מטרונית. אתה מגיע ברכבת ברגל או במטרונית תוך דקות
- 2.בהצלחה (ל"ת)שי 24/07/2025 20:10הגב לתגובה זו
- 1.לא מתומכיה של רגב אבל כל הכבוד (ל"ת)שאפיק 24/07/2025 20:00הגב לתגובה זו
- אשרי המאמין הצליחה למכור לך את הבלופים שלה ועכשיו תצביע בשבילה. (ל"ת)א 26/07/2025 12:16הגב לתגובה זו

חסימות בכביש 2 ובכביש 20 ביום שישי: גשר חדש יונף באודים
ביום שישי הקרוב, ה-12 בספטמבר 2025, צפויות חסימות תנועה בכביש 2 וכביש 20. הסיבה לכך היא עבודות להנפת גשר חדש שיחבר את היישוב אודים לשכונת רמת פולג. על נהגים המגיעים לאזור להתכונן לעומסי תנועה ולבחור בדרכים חלופיות.
פירוט החסימות:
כביש 20 (איילון) צפונה- הכביש ייחסם לתנועה בקטע שבין מחלף שמריהו מזרח למחלף פולג. במקום זאת התנועה תוסט לכביש 531. בכיוון דרום לא צפויות חסימות.
כביש 2 (כביש החוף) צפונה- ייסגר בקטע שבין מחלף רבין למחלף פולג. מי שיגיע מכיוון צפון יוכל להיכנס לכביש כרגיל ממחלף פולג.
כביש 2 דרומה- ייחסם בין מחלף פולג למחלף וינגייט. הנהגים
ינותבו לכביש 553, והכניסה מדרום ממחלף וינגייט תישאר פתוחה.
רמפות מכביש 543- הכניסות לכבישים 2 ו־20 צפונה ייחסמו לתנועה.
בנתיבי איילון מבקשים מהנהגים שלא להשתמש ברכב פרטי באזור בשעות אלה, כדי להימנע מפקקים.
ההמלצה היא להשתמש בתחבורה ציבורית או לתכנן מסלול חלופי מראש.
השפעה על התחבורה הציבורית:
גם האוטובוסים יושפעו מהעבודות. בזמן החסימה הם לא ייסעו בקטע הסגור, אלא יעברו לדרכים אחרות. מי שמתכנן לנסוע באוטובוס באותו זמן, כדאי שיבדוק מראש מול חברות התחבורה הציבורית או מול מוקד המידע של משרד התחבורה, כדי לדעת איך הקווים משתנים ולא להיתקע בדרך.- הפקקים בניו יורק נעלמו - איך זה קרה?
- הכבישים פקוקים יותר: 120 אלף כלי רכב חדשים עלו על הכבוש, למה זה צפוי להשתנות?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לוח הזמנים של העבודות
העבודות יתבצעו בשני שלבים:
שלב ראשון- בלילה שבין חמישי לשישי (12 בספטמבר 2025) יונף הגשר החדש בשלמותו מעל כביש החוף. זהו שלב מורכב מבחינה הנדסית, שכן הגשר יועבר למקומו במבצע לוגיסטי הדורש סגירה מוחלטת של הצירים.
שלב שני- כחודש
לאחר מכן ייהרס הגשר הישן, ששימש את התושבים במשך עשרות שנים.

הונגצ'י EHS7 – מבטיח הרבה האם גם מקיים?
ההונגצ'י EHS7 מצטיינת באולם התצוגה עם מפרט טכני מרשים ואבזור נדיב. על הכביש היא פחות מרשימה.
אהבנו: אבזור, סוללה, מרווח פנימי
פחות אהבנו: היגוי, התנהגות כביש, גג פנורמי ללא וילון, צריכת חשמל בפועל, ממשק משתמש
ציון מסכם 3.7 בסולם פולס
בתחילת השנה השיקה קבוצת סמלת את שני הדגמים החדשים של מותג הונגצ'י מבית FAW – המשפחתית EH7 והקרוסאובר EHS7. את הידיעה על תחילת השיווק פרסמנו כאן בביזפורטל וגם רשמנו "...ותהייה יחידה היא לגבי הגג הפנורמי בשמש של אוגוסט". אז אוגוסט הגיע עם גל חום קיצוני, וגם אלינו הגיעה ההונגצ'י EHS7 הקרוסאובר.
הונגצ'י - 'דגל אדום' בסינית, היא מותג הפרימיום של קונצרן FAW הסיני. אני יודע שנמאס לכם לשמוע על מותגים ויצרנים שעד אתמול לא ידענו על קיומם, אבל כן חשוב לדעת שלא מדובר ביצרן קטן אלא בקונצרן שבשנת 2024 ייצר מעל 3.3 מיליון כלי רכב. כלומר לא מדובר בסטארטאפ כזה או אחר, והונגצ'י הוא מותג הייצוא שלו לשווקים מערביים.
תעודת חובה | |
קטגוריה | קרוסאובר – D-SUV |
מימדים (מטר) | אורך 4.925 /רוחב 1.95 /גובה 1.68 /בסיס גלגלים 3.0 |
מספר מושבים | חמישה |
הנעה | חשמלית אחורית ב Core וב LR / חשמלית כפולה בדגם Performance |
הספק ומומנט | 340 כ"ס, 45.9 קג"מ ב Core וב LR / 610 כ"ס ו 77.1 קג"מ ב Performance |
סוללה וטעינה | 85Kwh ב Core / 111Kwh ב LR וב Performance. טעינה AC 11Kw, DC 250Kw |
טווח ותקן | 475 ק"מ ב Core / 600 ק"מ ב LR / 540 ק"מ ב Performance. תקן יצרן |
בטיחות | ציון איבזור בטיחות 7. כרגע ללא מבחן ב EuroNcap |
מחיר | 230.0 אש"ח ל Core, 260.0 אש"ח ל LR, ו- 290.0 אש"ח ל Performance |
עיצוב חיצוני ופנימי
העיצוב החיצוני של ההונגצ'י EHS7 מעט שונה ממה שהתרגלנו לקבל היום, בעיקר מהמזרח. החזית אטומה, עם יחידות תאורה ראשיות שממש נבלעות בתוך הפגוש של רכב המבחן שבצבע שחור. בצבעים האחרים של הרכב, ובעיקר בלבן הן משמעותית יותר בולטות. פס כרום בולט במרכז החזית נמתח לאחור על מכסה המנוע, כשמרכזו בצבע אדום (דגל אדום או לא דגל אדום). ידיות הדלתות שקועות, ומאחור שוב סידור תאורה מעט שונה, עם יחידות תאורה אחוריות שמזכירות לי בומרנג, ומחוברות ביניהם עם תאורת לד אדומה. עד רגע זה אני לא יודע אם אני אוהב את העיצוב או לא, ואולי דווקא מה שמפריע לי הוא הצבע השחור.