.jpeg)
מחיפה לתל אביב בחצי שעה - הרכבת המהירה יוצאת לדרך
משרד האוצר העביר 300 מיליון שקל למשרד התחבורה לקידום פרויקט מסילות החוף בהיקף כולל של 15.5 מיליארד שקל
משרד האוצר העביר למשרד התחבורה תקציב של 300 מיליון שקל לטובת קידום מיזם מסילות החוף, פרויקט ענק שיאפשר נסיעה מהירה במיוחד בין חיפה לתל אביב ובין תל אביב לבאר שבע. הרכבות החדשות ינועו במהירות של 250 קמ״ש, והזמן בין חיפה לתל אביב יתקצר ל‑30 דקות בלבד.
מדובר בפרויקט תשתית בהיקף של 15.5 מיליארד שקל, הסכום הגבוה ביותר אי פעם לפרויקט בידי רכבת ישראל. הקו החדש יתפרש על פני כ‑70 ק״מ בין חוף הכרמל לשפיים, כולו יהיה חשמלי, ויכלול הכפלת מסילות, שדרוגים הנדסיים מורכבים והיערכות להפעלת רכבות מהירות.
העבודות לאורך התוואי כבר החלו בשלב ההפקעות וההכנות, וכעת התקציב החדש יאפשר להאיץ את שלב התכנון והביצוע. במשרד התחבורה מבהירים כי הפרויקט נועד גם לקיצור זמני נסיעה אלא גם לשיפור חוויית הנוסעים, צמצום עומסים בכבישים והפחתת פליטות מזהמים.
השלמת המיזם הענק צפויה בתוך חמש שנים. המיזם מהווה חלק ראשון ומרכזי בפרויקט ה"שדרה המהירה", ובתכנית האסטרטגית "מחברים את ישראל" של משרד התחבורה. מדובר במימוש התכנית לתשתית לאומית להכפלה, שדרוג והתאמת התשתית לרכבות מהירות במסילות החוף.
- טראמפ בישראל: צפי לעומסים גדולים בירושלים; הרכבות יתוגברו
- תנועת הרכבות - חזרה לשגרה; תחנת השלום חוזרת לפעילות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מסילות החוף המהירות הן חלק מרכזי בחזון "מחברים את ישראל" של השרה רגב לחיבור כל חלקי הארץ ברשת רכבות מתקדמת, מקריית שמונה ועד אילת. במסגרת הפרויקט יוכפלו המסילות בין חיפה, תל אביב ובאר שבע, ויאפשרו הפעלת רכבות מהירות עד 250 קמ"ש שיגיעו כאמור מחיפה ובאר שבע לתל אביב בתוך 30 דקות בלבד.
שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, מירי רגב, אמרה בעבר כי מדובר בצעד היסטורי. "הגעה תוך חצי שעה מחיפה לתל אביב זה לא חלום, אלא יעד קרוב. עם רכבות מתקדמות שייצאו בתדירות גבוהה ויספקו חווית נסיעה מהנה, נוכל לספק חלופה מועדפת לרכב הפרטי ולהפחית את הפקקים, שגורמים לנזק של מיליארדי שקלים למשק. המטרה שלנו היא שרכבת ישראל תהיה מוכנה לעתיד הקרוב של שנת 2040, שבו יבוצעו ברכבת 300 מיליון נסיעות בשנה, פי חמישה יותר מאשר היום".
- 30.מריומה 27/09/2025 19:08הגב לתגובה זוהליכוד רק 40 שנה בשלטון לא היה להם פנאי לעסוק בתחבורה. הם תמיד נזכרים עשרים שנה מאוחר מדי להתחיל שדרוג משמעותי של התחבורה הציבורית
- 29.תתחילו מחיבור קרית שמונה לישראל ברכבת. חצי שעה פחות מחיפה לתא זה שטויות. (ל"ת)אנונימי 31/07/2025 13:30הגב לתגובה זו
- 28.גידי ברסלר 30/07/2025 14:39הגב לתגובה זועדיף שנסיעה תימשך 45 דק ותהיינה רכבות גם בשבת
- 27.המדליה המזרחית 27/07/2025 18:34הגב לתגובה זומה קורה עם זהז
- 26.צפונית 27/07/2025 15:27הגב לתגובה זובמה משקיעים מליונים עכשיו מהההלחץ הכל כדי שגב רגב תזקוף רווחים פוליטיים יש בנייניםצלבנות ואנשים לשקם. הרכבת יכולה לחכות!
- 25.פינחס. 26/07/2025 23:48הגב לתגובה זומתי יסתיים פרוייקט זה! תביאו עובדים סינים יסיימו בחצי הזמן את העבודות. אחרת יוציאו לנו את הנשמה עד שפרוייקט זה יסתיים עי עובדים ישראלים.
- 24.טוב נתראה ב 2090 (ל"ת)אנונימי 26/07/2025 17:00הגב לתגובה זו
- 23.אםתלא תיסע השבת לא ישנה שום דבר (ל"ת)אנונימי 26/07/2025 13:52הגב לתגובה זו
- 22.2040 (ל"ת)המבין 26/07/2025 13:24הגב לתגובה זו
- 21.הרכבת המהירה תעצור בנתניה (ל"ת)תעצור בנתניה 26/07/2025 12:21הגב לתגובה זו
- בחדרה לא בנתניה (ל"ת)אנונימי 26/07/2025 23:14הגב לתגובה זו
- 20.אנונימי 26/07/2025 11:43הגב לתגובה זומי צריך רכבות של 250 קמש חוץ מהשרה שרוצה כותרותבמקום זה תדאגו1. לחניה בתחנות רכבת2. שאטלים לתחנות רכבת3. דרך להגיע לתא למי שלא גר על קו החוף נגיד... כפר סבא צריך לנסוע לראש העין בשביל תא4. רכבות בספשבזבוז של התקציב על זה שלשניים וחצי אנשים תהיה רכבת של 250 קמש אבל 90% מהישראלים ימשיכו להיות מודרים מהרכבת בגלל הטמבלית הזאת
- 19.זה לא החזון של רגב. היא העלוקה על המתכננים (ל"ת)אנונימי 26/07/2025 10:29הגב לתגובה זו
- 18.שי 26/07/2025 05:08הגב לתגובה זוחדשות מצוינות נסו להאיץ תהליך. כייף לשמוע.
- 17.יותר חשובה רכבת לאילת (ל"ת)אסף גימל 25/07/2025 17:28הגב לתגובה זו
- 16.שנת בחירות שופכים כסף למצביעי הליכוד (ל"ת)בן 25/07/2025 14:46הגב לתגובה זו
- לא שופכים כלום הכל דיבורים והבייס קונה. (ל"ת)א 26/07/2025 12:11הגב לתגובה זו
- 15.למה לא לעשות רכבת בשבת יותר חשוב (ל"ת)אנונימי 25/07/2025 13:19הגב לתגובה זו
- 14.מרכז הליכוד 25/07/2025 11:28הגב לתגובה זומירי לא תיבחר לעשיריה הראשונה כי היא מלקקת חזק מידי
- 13.אנונימי 25/07/2025 09:46הגב לתגובה זובתא מרכז במקום ללכת בשמש כמה דקות טובות הכי בסיסי שיש
- 12.חחחחחחחחחחח בעוד 20 שנים חחחח (ל"ת)אנונימי 25/07/2025 09:46הגב לתגובה זו
- גם לא בעוד 20 שנה הכל דיבורים ומכירת אשליות. (ל"ת)א 26/07/2025 12:12הגב לתגובה זו
- 11.הרכבת תפעל בשבת (ל"ת)אנונימי 25/07/2025 09:44הגב לתגובה זו
- 10.אנונימי 25/07/2025 08:44הגב לתגובה זורק לשים הפרדה ביו המסללולים אין כסף בושה
- 9.יהושוע 25/07/2025 07:50הגב לתגובה זויותר חשוב לעשות רכבת לאילת דרך ים המלח בדרוםולחבר את מטולה וקריית שמונה בצפון
- 8.אנונימי 25/07/2025 07:20הגב לתגובה זועוד חירטוט של הממשלה הכושלת ביותר בתולדות ישראל
- 7.שווה לקנות דירה בקריות יש רכבת מהירה ומחירי דיור עוד יחסית זול (ל"ת)אנונימי 25/07/2025 05:40הגב לתגובה זו
- 6.אנונימיYL 24/07/2025 21:41הגב לתגובה זובלי להעליב חיפה ממש לא מעניינת גם כל השאר הציבור לא מבקש אלא דורש רכבת ל אילת וכמובן בתי קזינולא עוד קניון ולא מפיות נייר ללא מעמ רק רכבת מהירה וקזינו.....ובקשה צנועה בלי עסקנים ביביסטים בורים
- 5.אנונימי 24/07/2025 21:33הגב לתגובה זוממשרד התחבורה
- בדיוק. שומרי תעמולה של רגב (ל"ת)אנונימי 26/07/2025 10:30הגב לתגובה זו
- 4.לא מאמין למילה אחת שלה אפילו לא תו בודד (ל"ת)אנונימי 24/07/2025 20:31הגב לתגובה זו
- 3.החיים 24/07/2025 20:15הגב לתגובה זואבל זה לא עוזר אם אין איך להגיע לתחנת הרכבת בתחבורה ציבורית יעילה ומהירהמה עוזר שיקצרו את זמן הנסיעה ב 20 דקותאם נהיה תקועים בפקקי ענק בדרך הלוך וחזור לתחנת רכבתלא נמצא חניה כשנגיעואנכנו נוסעים ברכב לתחנה....כי אין תחבורה ציבורית יעילה ומהירההחזון של מירי רקבשעתיים נסיעה לתחנת הרכבתואז רכבת מהירהחכמי חלם מתגלגלים מצחוק
- אנונימי 25/07/2025 03:10הגב לתגובה זויש בחיפה מטרונית. אתה מגיע ברכבת ברגל או במטרונית תוך דקות
- 2.בהצלחה (ל"ת)שי 24/07/2025 20:10הגב לתגובה זו
- 1.לא מתומכיה של רגב אבל כל הכבוד (ל"ת)שאפיק 24/07/2025 20:00הגב לתגובה זו
- אשרי המאמין הצליחה למכור לך את הבלופים שלה ועכשיו תצביע בשבילה. (ל"ת)א 26/07/2025 12:16הגב לתגובה זו
דיפאל S05. צילום יצרןדיפאל S05 -קרוסאובר חשמלי במחיר שובר שוויון
מכשירי תנועה יבואנית דגמי דיפאל לישראל מנערת את השוק עם הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי בקטגוריה C, עם בסיס גלגלים של 2.88 מטר ומחיר של החל מ- 150.0 אש"ח.
מכשירי תנועה, יבואנית דגמי דיפאל לישראל השיקה את הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי מעוצב במחיר אגרסיבי.
הדיפאל S05 הוא אח קטן לדיפאל S07 המיובא על ידי 'מכשירי תנועה' מזה כשנה. הדיפאל S05 הוא כאמור קרוסאובר חשמלי בקטגוריית C-Suv הצפופה מאוד היום בשוק הישראלי והוא מגיע עם שני יתרונות משמעותיים – בסיס הגלגלים של ה S05 הוא בגודל 2.88 מטר, וחסר תקדים לקטגוריה שלו, והמחיר בו הוא משווק, החל ב- 150.0 אש"ח, נמוך בכ – 20,000 ₪ מהתחרות הישירה.
העיצוב מודרני וכולל את כל הרכיבים ההכרחיים היום כמו חזית אטומה, יחידות תאורה משולבות לד, ידיות דלתות נסתרות ועוד.
תא הנוסעים נקי מאוד ובמרכז הדשבורד מסך מולטימדיה בגודל ''15.4 עם קישוריות אלחוטית מקורית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, תצוגה עילית לנהג, עדכוני OTA, מצלמות 540°, ועוד. ל- S05 גג פנורמי הכולל וילון חשמלי הכרחי, ואבזור נדיב בכל רמות הגימור.
- צ'נגן דיפאל S07 - עיצוב ויעילות על חשבון נוחות וממשק
- הקבוצות בענף הרכב מתארגנות מחדש - ויש מי שעדיין לא
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המימדים החיצוניים של הדיפאל S05 מספרים רק חלק מהסיפור עם אורך כולל של 4.62 מטר, רוחב של 1.9 מטר וגובה של 1.6 מטר. בסיס הגלגלים של הדיפאל S05 גדול משמעותית מכל המתחרות בקטגוריה עם נתון מרשים של 2.88 מטר, שכולו מיועד לטובת המרווח הפנימי לנוסעים.
ג'אקו 7 פלאג אין הייבריד בעמת טעינה מהירה. לא מראה נפוץ. צילום יואב פולסכלמוביל בראש: החשמליות שינו את מפת יבואני הרכב בישראל
ג'אקו הפכה ללהיט השנה והחזירה את כלמוביל למקום הראשון; קרסו מזנקת, טלקאר ואונגר בירידה, וטסלה ממשיכה להיחלש
שוק יבואניות הרכב בישראל עבר בשנים האחרונות מהפכה עמוקה. אם עד לפני כחמש שנים היה זה תחום שמרני שבו השינויים התרחשו באיטיות, כניסת הרכבים החשמליים וההיברידיים, ובעיקר התפרצות המותגים הסיניים, טלטלו את הסדר הישן והפכו את הענף לדינמי ותחרותי מתמיד. נאמנות הצרכנים למותגים ותיקים התערערה, ויבואנים שנשענו על מותגים מסורתיים בלבד נאלצו להתמודד עם ירידות חדות במכירות, בעוד אחרים, שהימרו בזמן על השוק הסיני, נהנים כעת מגידול דו-ספרתי ואף תלת-ספרתי בהיקפי המסירות.
בפסגת הענף ניצבת השנה כלמוביל של שמואל חרלפ, ששווייה מוערך בכ-8 מיליארד שקל. לאחר שנה מאתגרת שבה נתח השוק שלה ירד ל-17.8%, החברה התאוששה במהירות בזכות החדרת מותג החשמליות הסיני ג'אקו (JAECOO), שהפך לרכב הנמכר ביותר בישראל ב-2025. מתחילת השנה נמסרו בישראל כ-13 אלף רכבי ג'אקו, המהווים כשליש מסך המסירות של קבוצת כלמוביל. בכך הצליחה החברה להחזיר לעצמה נתח שוק מרשים של 20.8%, ולהוביל את השוק בפער גדול.
עם זאת, מדובר בהצלחה שמחייבת גיוון: מותגים סיניים נוטים לתנודתיות חדה, וכלמוביל תידרש למצוא את ה”ג'אקו הבאה” כדי לשמור על מעמדה.
במקום השני שומרת על יציבות יוניון מוטורס של ג’ורג’ חורש, עם נתח שוק של 14.9%. החברה נשענת על ההצלחה המתמשכת של טויוטה, שדגמיה הפופולריים, RAV4 ויאריס קרוס, ממשיכים להימכר היטב. לצד טויוטה, יוניון שילבה בהצלחה מותגים סיניים כמו ג’ילי וזיקר, אך שניהם חוו השנה ירידות ניכרות של 22% ו-24% בהתאמה, בהתאם לשינויי הטעם של הצרכנים.
- רכב 7 מקומות: אינסוף אפשרויות למשפחה, לחברים ולחיים הדינמיים
- עשרת הרכבים הפופולריים ביותר בישראל בכל הזמנים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
את הזינוק המרשים ביותר רושמת השנה קרסו מוטורס קרסו מוטורס 0% , שטיפסה למקום השלישי עם נתח שוק של 14.6%, לאחר שלפני שלוש שנים הסתפקה רק ב-4%. הסיבה המרכזית: המותג הסיני צ’רי (Chery), שהפך לשם דבר בישראל ומכר השנה לא פחות מ-21 אלף מכוניות, כ-66% ממכירות הקבוצה. לצדו נהנתה קרסו גם מהצלחת מותג אקספנג (XPeng), שממנו נמכרו כ-5,000 רכבים נוספים. שוק ההון הגיב בהתאם, ושווי החברה הוכפל בשנה האחרונה ל-4 מיליארד שקל.
