רכבת
צילום: רכבת ישראל

מחיפה לתל אביב בחצי שעה - הרכבת המהירה יוצאת לדרך


משרד האוצר העביר 300 מיליון שקל למשרד התחבורה לקידום פרויקט מסילות החוף בהיקף כולל של 15.5 מיליארד שקל



עמית בר | (36)


משרד האוצר העביר למשרד התחבורה תקציב של 300 מיליון שקל לטובת קידום מיזם מסילות החוף, פרויקט ענק שיאפשר נסיעה מהירה במיוחד בין חיפה לתל אביב ובין תל אביב לבאר שבע. הרכבות החדשות ינועו במהירות של 250 קמ״ש, והזמן בין חיפה לתל אביב יתקצר ל‑30 דקות בלבד.

מדובר בפרויקט תשתית בהיקף של 15.5 מיליארד שקל, הסכום הגבוה ביותר אי פעם לפרויקט בידי רכבת ישראל. הקו החדש יתפרש על פני כ‑70 ק״מ בין חוף הכרמל לשפיים, כולו יהיה חשמלי, ויכלול הכפלת מסילות, שדרוגים הנדסיים מורכבים והיערכות להפעלת רכבות מהירות.

העבודות לאורך התוואי כבר החלו בשלב ההפקעות וההכנות, וכעת התקציב החדש יאפשר להאיץ את שלב התכנון והביצוע. במשרד התחבורה מבהירים כי הפרויקט נועד גם לקיצור זמני נסיעה אלא גם לשיפור חוויית הנוסעים, צמצום עומסים בכבישים והפחתת פליטות מזהמים.


השלמת המיזם הענק צפויה בתוך חמש שנים. המיזם מהווה חלק ראשון ומרכזי בפרויקט ה"שדרה המהירה", ובתכנית האסטרטגית "מחברים את ישראל" של משרד התחבורה. מדובר במימוש התכנית לתשתית לאומית להכפלה, שדרוג והתאמת התשתית לרכבות מהירות במסילות החוף.

מסילות החוף המהירות הן חלק מרכזי בחזון "מחברים את ישראל" של השרה רגב לחיבור כל חלקי הארץ ברשת רכבות מתקדמת, מקריית שמונה ועד אילת. במסגרת הפרויקט יוכפלו המסילות בין חיפה, תל אביב ובאר שבע, ויאפשרו הפעלת רכבות מהירות עד 250 קמ"ש שיגיעו כאמור מחיפה ובאר שבע לתל אביב בתוך 30 דקות בלבד.

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, מירי רגב, אמרה בעבר כי מדובר בצעד היסטורי. "הגעה תוך חצי שעה מחיפה לתל אביב זה לא חלום, אלא יעד קרוב. עם רכבות מתקדמות שייצאו בתדירות גבוהה ויספקו חווית נסיעה מהנה, נוכל לספק חלופה מועדפת לרכב הפרטי ולהפחית את הפקקים, שגורמים לנזק של מיליארדי שקלים למשק. המטרה שלנו היא שרכבת ישראל תהיה מוכנה לעתיד הקרוב של שנת 2040, שבו יבוצעו ברכבת 300 מיליון נסיעות בשנה, פי חמישה יותר מאשר היום".

תגובות לכתבה(36):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 30.
    מריומה 27/09/2025 19:08
    הגב לתגובה זו
    הליכוד רק 40 שנה בשלטון לא היה להם פנאי לעסוק בתחבורה. הם תמיד נזכרים עשרים שנה מאוחר מדי להתחיל שדרוג משמעותי של התחבורה הציבורית
  • 29.
    תתחילו מחיבור קרית שמונה לישראל ברכבת. חצי שעה פחות מחיפה לתא זה שטויות. (ל"ת)
    אנונימי 31/07/2025 13:30
    הגב לתגובה זו
  • 28.
    גידי ברסלר 30/07/2025 14:39
    הגב לתגובה זו
    עדיף שנסיעה תימשך 45 דק ותהיינה רכבות גם בשבת
  • 27.
    המדליה המזרחית 27/07/2025 18:34
    הגב לתגובה זו
    מה קורה עם זהז
  • 26.
    צפונית 27/07/2025 15:27
    הגב לתגובה זו
    במה משקיעים מליונים עכשיו מהההלחץ הכל כדי שגב רגב תזקוף רווחים פוליטיים יש בנייניםצלבנות ואנשים לשקם. הרכבת יכולה לחכות!
  • 25.
    פינחס. 26/07/2025 23:48
    הגב לתגובה זו
    מתי יסתיים פרוייקט זה! תביאו עובדים סינים יסיימו בחצי הזמן את העבודות. אחרת יוציאו לנו את הנשמה עד שפרוייקט זה יסתיים עי עובדים ישראלים.
  • 24.
    טוב נתראה ב 2090 (ל"ת)
    אנונימי 26/07/2025 17:00
    הגב לתגובה זו
  • 23.
    אםתלא תיסע השבת לא ישנה שום דבר (ל"ת)
    אנונימי 26/07/2025 13:52
    הגב לתגובה זו
  • 22.
    2040 (ל"ת)
    המבין 26/07/2025 13:24
    הגב לתגובה זו
  • 21.
    הרכבת המהירה תעצור בנתניה (ל"ת)
    תעצור בנתניה 26/07/2025 12:21
    הגב לתגובה זו
  • בחדרה לא בנתניה (ל"ת)
    אנונימי 26/07/2025 23:14
    הגב לתגובה זו
  • 20.
    אנונימי 26/07/2025 11:43
    הגב לתגובה זו
    מי צריך רכבות של 250 קמש חוץ מהשרה שרוצה כותרותבמקום זה תדאגו1. לחניה בתחנות רכבת2. שאטלים לתחנות רכבת3. דרך להגיע לתא למי שלא גר על קו החוף נגיד... כפר סבא צריך לנסוע לראש העין בשביל תא4. רכבות בספשבזבוז של התקציב על זה שלשניים וחצי אנשים תהיה רכבת של 250 קמש אבל 90% מהישראלים ימשיכו להיות מודרים מהרכבת בגלל הטמבלית הזאת
  • 19.
    זה לא החזון של רגב. היא העלוקה על המתכננים (ל"ת)
    אנונימי 26/07/2025 10:29
    הגב לתגובה זו
  • 18.
    שי 26/07/2025 05:08
    הגב לתגובה זו
    חדשות מצוינות נסו להאיץ תהליך. כייף לשמוע.
  • 17.
    יותר חשובה רכבת לאילת (ל"ת)
    אסף גימל 25/07/2025 17:28
    הגב לתגובה זו
  • 16.
    שנת בחירות שופכים כסף למצביעי הליכוד (ל"ת)
    בן 25/07/2025 14:46
    הגב לתגובה זו
  • לא שופכים כלום הכל דיבורים והבייס קונה. (ל"ת)
    א 26/07/2025 12:11
    הגב לתגובה זו
  • 15.
    למה לא לעשות רכבת בשבת יותר חשוב (ל"ת)
    אנונימי 25/07/2025 13:19
    הגב לתגובה זו
  • 14.
    מרכז הליכוד 25/07/2025 11:28
    הגב לתגובה זו
    מירי לא תיבחר לעשיריה הראשונה כי היא מלקקת חזק מידי
  • 13.
    אנונימי 25/07/2025 09:46
    הגב לתגובה זו
    בתא מרכז במקום ללכת בשמש כמה דקות טובות הכי בסיסי שיש
  • 12.
    חחחחחחחחחחח בעוד 20 שנים חחחח (ל"ת)
    אנונימי 25/07/2025 09:46
    הגב לתגובה זו
  • גם לא בעוד 20 שנה הכל דיבורים ומכירת אשליות. (ל"ת)
    א 26/07/2025 12:12
    הגב לתגובה זו
  • 11.
    הרכבת תפעל בשבת (ל"ת)
    אנונימי 25/07/2025 09:44
    הגב לתגובה זו
  • 10.
    אנונימי 25/07/2025 08:44
    הגב לתגובה זו
    רק לשים הפרדה ביו המסללולים אין כסף בושה
  • 9.
    יהושוע 25/07/2025 07:50
    הגב לתגובה זו
    יותר חשוב לעשות רכבת לאילת דרך ים המלח בדרוםולחבר את מטולה וקריית שמונה בצפון
  • 8.
    אנונימי 25/07/2025 07:20
    הגב לתגובה זו
    עוד חירטוט של הממשלה הכושלת ביותר בתולדות ישראל
  • 7.
    שווה לקנות דירה בקריות יש רכבת מהירה ומחירי דיור עוד יחסית זול (ל"ת)
    אנונימי 25/07/2025 05:40
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    אנונימיYL 24/07/2025 21:41
    הגב לתגובה זו
    בלי להעליב חיפה ממש לא מעניינת גם כל השאר הציבור לא מבקש אלא דורש רכבת ל אילת וכמובן בתי קזינולא עוד קניון ולא מפיות נייר ללא מעמ רק רכבת מהירה וקזינו.....ובקשה צנועה בלי עסקנים ביביסטים בורים
  • 5.
    אנונימי 24/07/2025 21:33
    הגב לתגובה זו
    ממשרד התחבורה
  • בדיוק. שומרי תעמולה של רגב (ל"ת)
    אנונימי 26/07/2025 10:30
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    לא מאמין למילה אחת שלה אפילו לא תו בודד (ל"ת)
    אנונימי 24/07/2025 20:31
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    החיים 24/07/2025 20:15
    הגב לתגובה זו
    אבל זה לא עוזר אם אין איך להגיע לתחנת הרכבת בתחבורה ציבורית יעילה ומהירהמה עוזר שיקצרו את זמן הנסיעה ב 20 דקותאם נהיה תקועים בפקקי ענק בדרך הלוך וחזור לתחנת רכבתלא נמצא חניה כשנגיעואנכנו נוסעים ברכב לתחנה....כי אין תחבורה ציבורית יעילה ומהירההחזון של מירי רקבשעתיים נסיעה לתחנת הרכבתואז רכבת מהירהחכמי חלם מתגלגלים מצחוק
  • אנונימי 25/07/2025 03:10
    הגב לתגובה זו
    יש בחיפה מטרונית. אתה מגיע ברכבת ברגל או במטרונית תוך דקות
  • 2.
    בהצלחה (ל"ת)
    שי 24/07/2025 20:10
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    לא מתומכיה של רגב אבל כל הכבוד (ל"ת)
    שאפיק 24/07/2025 20:00
    הגב לתגובה זו
  • אשרי המאמין הצליחה למכור לך את הבלופים שלה ועכשיו תצביע בשבילה. (ל"ת)
    א 26/07/2025 12:16
    הגב לתגובה זו
דיפאל S05. צילום יצרןדיפאל S05. צילום יצרן

דיפאל S05 -קרוסאובר חשמלי במחיר שובר שוויון

מכשירי תנועה יבואנית דגמי דיפאל לישראל מנערת את השוק עם הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי בקטגוריה C, עם בסיס גלגלים של 2.88 מטר ומחיר של החל מ- 150.0 אש"ח. 

יואב פולס |

מכשירי תנועה, יבואנית דגמי דיפאל לישראל השיקה את הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי מעוצב במחיר אגרסיבי.

הדיפאל S05 הוא אח קטן לדיפאל S07  המיובא על ידי 'מכשירי תנועה' מזה כשנה. הדיפאל S05 הוא כאמור קרוסאובר חשמלי בקטגוריית C-Suv הצפופה מאוד היום בשוק הישראלי והוא מגיע עם שני יתרונות משמעותיים – בסיס הגלגלים של ה S05 הוא בגודל 2.88 מטר, וחסר תקדים לקטגוריה שלו, והמחיר בו הוא משווק, החל ב- 150.0 אש"ח, נמוך בכ – 20,000 ₪ מהתחרות הישירה.

העיצוב מודרני וכולל את כל הרכיבים ההכרחיים היום כמו חזית אטומה, יחידות תאורה משולבות לד, ידיות דלתות נסתרות ועוד.


דיפאל S05 סביבת נהג. צילום יצרן

תא הנוסעים נקי מאוד ובמרכז הדשבורד מסך מולטימדיה בגודל ''15.4 עם קישוריות אלחוטית מקורית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, תצוגה עילית לנהג, עדכוני OTA, מצלמות 540°, ועוד. ל- S05 גג פנורמי הכולל וילון חשמלי הכרחי, ואבזור נדיב בכל רמות הגימור.

המימדים החיצוניים של הדיפאל S05 מספרים רק חלק מהסיפור עם אורך כולל של 4.62 מטר, רוחב של 1.9 מטר וגובה של 1.6 מטר. בסיס הגלגלים של הדיפאל S05 גדול משמעותית מכל המתחרות בקטגוריה עם נתון מרשים של 2.88 מטר, שכולו מיועד לטובת המרווח הפנימי לנוסעים.

ג'אקו 7 פלאג אין הייבריד בעמת טעינה מהירה. לא מראה נפוץ. צילום יואב פולסג'אקו 7 פלאג אין הייבריד בעמת טעינה מהירה. לא מראה נפוץ. צילום יואב פולס

כלמוביל בראש: החשמליות שינו את מפת יבואני הרכב בישראל

ג'אקו הפכה ללהיט השנה והחזירה את כלמוביל למקום הראשון; קרסו מזנקת, טלקאר ואונגר בירידה, וטסלה ממשיכה להיחלש

רונן קרסו |
נושאים בכתבה רכב

שוק יבואניות הרכב בישראל עבר בשנים האחרונות מהפכה עמוקה. אם עד לפני כחמש שנים היה זה תחום שמרני שבו השינויים התרחשו באיטיות, כניסת הרכבים החשמליים וההיברידיים, ובעיקר התפרצות המותגים הסיניים, טלטלו את הסדר הישן והפכו את הענף לדינמי ותחרותי מתמיד. נאמנות הצרכנים למותגים ותיקים התערערה, ויבואנים שנשענו על מותגים מסורתיים בלבד נאלצו להתמודד עם ירידות חדות במכירות, בעוד אחרים, שהימרו בזמן על השוק הסיני, נהנים כעת מגידול דו-ספרתי ואף תלת-ספרתי בהיקפי המסירות. 

בפסגת הענף ניצבת השנה כלמוביל של שמואל חרלפ, ששווייה מוערך בכ-8 מיליארד שקל. לאחר שנה מאתגרת שבה נתח השוק שלה ירד ל-17.8%, החברה התאוששה במהירות בזכות החדרת מותג החשמליות הסיני ג'אקו (JAECOO), שהפך לרכב הנמכר ביותר בישראל ב-2025. מתחילת השנה נמסרו בישראל כ-13 אלף רכבי ג'אקו, המהווים כשליש מסך המסירות של קבוצת כלמוביל. בכך הצליחה החברה להחזיר לעצמה נתח שוק מרשים של 20.8%, ולהוביל את השוק בפער גדול. 


עם זאת, מדובר בהצלחה שמחייבת גיוון: מותגים סיניים נוטים לתנודתיות חדה, וכלמוביל תידרש למצוא את ה”ג'אקו הבאה” כדי לשמור על מעמדה. 

במקום השני שומרת על יציבות יוניון מוטורס של ג’ורג’ חורש, עם נתח שוק של 14.9%. החברה נשענת על ההצלחה המתמשכת של טויוטה, שדגמיה הפופולריים, RAV4 ויאריס קרוס, ממשיכים להימכר היטב. לצד טויוטה, יוניון שילבה בהצלחה מותגים סיניים כמו ג’ילי וזיקר, אך שניהם חוו השנה ירידות ניכרות של 22% ו-24% בהתאמה, בהתאם לשינויי הטעם של הצרכנים. 

את הזינוק המרשים ביותר רושמת השנה קרסו מוטורס קרסו מוטורס 0%  , שטיפסה למקום השלישי עם נתח שוק של 14.6%, לאחר שלפני שלוש שנים הסתפקה רק ב-4%. הסיבה המרכזית: המותג הסיני צ’רי (Chery), שהפך לשם דבר בישראל ומכר השנה לא פחות מ-21 אלף מכוניות, כ-66% ממכירות הקבוצה. לצדו נהנתה קרסו גם מהצלחת מותג אקספנג (XPeng), שממנו נמכרו כ-5,000 רכבים נוספים. שוק ההון הגיב בהתאם, ושווי החברה הוכפל בשנה האחרונה ל-4 מיליארד שקל.