
מותג חדש ישן - GAC AION חוזר לישראל
אוריון מוביליטי (מבית יוניון מוטורס יבואנית טויוטה, לקסוס, זיקר וג'ילי) נערכת לייבוא ושיווק דגמי GAC-AION החשמליים של היצרנית.
GAC היא אחת מענקיות הרכב בסין עם ייצור של מעל ל - 2.0 מיליון כלי רכב בשנה, תחת מספר מותגים, ומייצרת כלי רכב עבור יצרניות מערביות מוכרות.
אין קשר למותג JAC.
אם שטף המותגים והדגמים המגיעים מסין עוד לא גרם לכם לסחרחורת וחוסר יכולת להבין מי נגד מי, אז בשורה נוספת בדרך, קונצרן GAC עומד לחזור לישראל עם ארבעה דגמים תחת מותג AION .
GAC כבר עשתה סיבוב בישראל לפני חמש שנים, ממש עם תחילת עידן כלי הרכב החשמליים כששיווקה כאן את ה GE3, קרוסאובר לא גדול וטווח עוד יותר קטן. אבל אז הגיעה הקורונה ויצרה סדר עולמי חדש, ו GAC נותרה בסין.
חשוב לדעת:
- קונצרן GAC הוא יצרנית רכב הנמצאת בבעלות חלקית של ממשלת סין, ומייצרת מעל 2.0 מיליון כלי רכב בשנה, עוד מתחילת העשור. ל GAC שיתופי פעולה עם יצרנים מערביים מוכרים והיא מייצרת כלי רכב עבור טויוטה והונדה ללקוחות בסין.
- לא להתבלבל עם JAC שהיא חברה אחרת ושונה לחלוטין, ואין לה קשר עם GAC.
ל GAC מספר מותגי רכב המיועדים לקהלים שונים, כאשר אחד מהם ה AION המשווק גם בעולם, ונחשב למותג Low Cost מבין דגמי GAC. לפני שאתם נוחרים בבוז, נזכיר כי גם דאצ'יה היא מותג Low Cost של קונצרן רנו, והיא אחד מכלי הרכב המבוקשים ביותר באירופה בזכות ערכי VFM ( Value For Money) נהדרים, כך שגם למותג AION פוטנציאל גדול. (תזכרו כמה הצטערתם לאחרונה כשחברות התעופה הזולות כמו וויז, ריינאיר, איזיג'ט ואחרות הודיעו שישהו את הטיסות לישראל)
מותג AION הצפוי להתחיל לשווק כלי רכב בישראל כבר ברבעון השלישי, ישווק באמצעות חברת אוריון מוביליטי, חברה בת של יוניון מוטורס יבואנית דגמי טויוטה, אשר פותחת חברות לכל פעילות שהיא מקימה, כך שג'יאו מוביליטי מייבאת את דגמי ג'ילי וזיקר, יוניון מוביליטי עוסקת בתחום הליסינג, ועכשיו אוריון מוביליטי תטפל במותג AION.
לישראל ייובאו בשלב ראשון ארבעה דגמים (חלק מהמפרטים המפורסמים להלן נלקחו ממקורות זרים, לפי המפרט המשווק באותה מדינה):
AION V- קרוסאובר חשמלי באורך כולל של 4.605 מטר, גובה של 1.686 מטר ובסיס גלגלים של 2.775 מטר, הממקם אותו 'קליק' מעל קטגוריית ה C-SUV בה הוא יתחרה. ככל שניתן להבין מהמפרט של הרכב בשווקים בחו"ל, סוללת ה AION V בקיבולת 75.3Kwh אולם טעינה איטית AC היא בהספק של עד 6.6Kw וטעינה מהירה בהספק ראוי של 180Kw. הטווח כ – 475 ק"מ בתקן WLTP. הספק המנוע עומד על 134 כ"ס והמומנט 24.5 קג"מ.
AION Y PLUS- קרוסאובר / מיניוואן חשמלי עם אורך כולל של 4.535 מטר, גובה של 1.65 מטר ובסיס גלגלים של 2.75 מטר. הסוללה בקיבולת של 63.2Kwh, טעינה איטית AC בהספק של 6.6Kw וטעינה מהירה DC בהספק של 90Kw. הטווח המוצהר עומד על כ 410 ק"מ WLTP. הספק המנוע 134 כ"ס והמומנט 22.95 קג"מ.
AION HYPTEC HT – קרוסאובר קופה במבנה הדומה לטסלה מודל Y ולאקספנג G6, עם אורך כולל של 4.935 מטר, גובה של 1.7 מטר, ובסיס גלגלים של 2.935 מטר. הסוללה בקיבולת 83Kwh, טעינה איטית AC 6.6Kw, וטעינה מהירה DC בהספק של 280Kw. הספק המנוע עומד על 335 כ"ס והמומנט 43.85 קג"מ.
AION UT – רכב קומפקטי חשמלי, עם אורך כולל של 4.27 מטר ובסיס גלגלים של 2.75 מטר (נתון חריג וגדול ביחס לקטגוריה). ככל הנראה תיובא גירסה בעלת סוללה בקיבולת 44.12Kwh (ולא הסוללה הקטנה יותר 34.9Kwh). יש לצפות לטווח ריאלי של כ – 320 ק"מ (הטווח המוצהר בתקן הסיני המאוד מתירני עומד על 420 ק"מ). לרכב זה מספר גירסאות מנוע, ויש להמתין לראות מה יגיע לשוק המקומי.
אין עדיין מחירים
מחירים אין, אבל יש להאמין כי באוריון מוביליטי קוראים את מפת השוק המקומי בצורה מדוייקת, ואין בכוונתם להביא מלאים רק כדי להיתקע איתם, ואז למכור לפי משקל, כמו שקורה לחלק מהיבואנים היום, ולכן מראש יתמחרו את כלי הרכב בצורה כזו שיהיו תחרותיים בשוק.
GAC-AION הוא תוספת מבורכת למבחר הדגמים המשווקים בישראל. יש לקוות כי הדגמים שיגיעו לישראל יגיעו עם טעינת AC בהספק של עד 11Kw. מה שנראה כמו ג'ונגל של יצרנים / מותגים / דגמים הוא למעשה תחרות על ליבו וכיסו של הלקוח שיהיה עכשיו מחוזר יותר בבחינת 'ישחקו היבואנים לפנינו'.
- 1.אנונימי 29/05/2025 10:06הגב לתגובה זורכב מעולה. טווח אמיתי. מחיר מצחיק כיד 2.