מותג חדש ישן - GAC AION חוזר לישראל

אוריון מוביליטי (מבית יוניון מוטורס יבואנית טויוטה, לקסוס, זיקר וג'ילי) נערכת לייבוא ושיווק דגמי GAC-AION החשמליים של היצרנית.

GAC היא אחת מענקיות הרכב בסין עם ייצור של מעל ל - 2.0 מיליון כלי רכב בשנה, תחת מספר מותגים, ומייצרת כלי רכב עבור יצרניות מערביות מוכרות.

אין קשר למותג JAC.


יואב פולס | (1)

אם שטף המותגים והדגמים המגיעים מסין עוד לא גרם לכם לסחרחורת וחוסר יכולת להבין מי נגד מי, אז בשורה נוספת בדרך, קונצרן GAC עומד לחזור לישראל עם ארבעה דגמים תחת מותג AION .

GAC כבר עשתה סיבוב בישראל לפני חמש שנים, ממש עם תחילת עידן כלי הרכב החשמליים כששיווקה כאן את ה GE3, קרוסאובר לא גדול וטווח עוד יותר קטן. אבל אז הגיעה הקורונה ויצרה סדר עולמי חדש, ו GAC נותרה בסין.

חשוב לדעת:

  • קונצרן GAC הוא יצרנית רכב הנמצאת בבעלות חלקית של ממשלת סין, ומייצרת מעל 2.0 מיליון כלי רכב בשנה, עוד מתחילת העשור. ל GAC שיתופי פעולה עם יצרנים מערביים מוכרים והיא מייצרת כלי רכב עבור טויוטה והונדה ללקוחות בסין.
  • לא להתבלבל עם JAC שהיא חברה אחרת ושונה לחלוטין, ואין לה קשר עם GAC.

AION HYPTEC HT - רוצה להתחרות במודל Y, אקספנג G6 ו BYD SEALION7. צילום יצרן

ל GAC מספר מותגי רכב המיועדים לקהלים שונים, כאשר אחד מהם ה AION המשווק גם בעולם, ונחשב למותג Low Cost מבין דגמי GAC. לפני שאתם נוחרים בבוז, נזכיר כי גם דאצ'יה היא מותג Low Cost של קונצרן רנו, והיא אחד מכלי הרכב המבוקשים ביותר באירופה בזכות ערכי VFM ( Value For Money) נהדרים, כך שגם למותג AION פוטנציאל גדול. (תזכרו כמה הצטערתם לאחרונה כשחברות התעופה הזולות כמו וויז, ריינאיר, איזיג'ט ואחרות הודיעו שישהו את הטיסות לישראל)

מותג AION הצפוי להתחיל לשווק כלי רכב בישראל כבר ברבעון השלישי, ישווק באמצעות חברת אוריון מוביליטי, חברה בת של יוניון מוטורס יבואנית דגמי טויוטה, אשר פותחת חברות לכל פעילות שהיא מקימה, כך שג'יאו מוביליטי מייבאת את דגמי ג'ילי וזיקר, יוניון מוביליטי עוסקת בתחום הליסינג, ועכשיו אוריון מוביליטי תטפל במותג AION.

לישראל ייובאו בשלב ראשון ארבעה דגמים (חלק מהמפרטים המפורסמים להלן נלקחו ממקורות זרים, לפי המפרט המשווק באותה מדינה):

AION V- קרוסאובר חשמלי באורך כולל של 4.605 מטר, גובה של 1.686 מטר ובסיס גלגלים של 2.775 מטר, הממקם אותו 'קליק' מעל קטגוריית ה C-SUV בה הוא יתחרה. ככל שניתן להבין מהמפרט של הרכב בשווקים בחו"ל, סוללת ה AION V  בקיבולת 75.3Kwh אולם טעינה איטית AC היא בהספק של עד 6.6Kw וטעינה מהירה בהספק ראוי של 180Kw. הטווח כ – 475 ק"מ בתקן WLTP. הספק המנוע עומד על 134 כ"ס והמומנט 24.5 קג"מ.

AION Y PLUS בין קרוסאובר למיניוואן. צילום יצרן.

AION Y PLUS- קרוסאובר / מיניוואן חשמלי עם אורך כולל של 4.535 מטר, גובה של 1.65 מטר ובסיס גלגלים של 2.75 מטר. הסוללה בקיבולת של 63.2Kwh, טעינה איטית AC בהספק של 6.6Kw  וטעינה מהירה DC בהספק של 90Kw. הטווח המוצהר עומד על כ 410 ק"מ WLTP. הספק המנוע 134 כ"ס והמומנט 22.95 קג"מ.

AION HYPTEC HT – קרוסאובר קופה במבנה הדומה לטסלה מודל Y ולאקספנג G6, עם אורך כולל של 4.935 מטר, גובה של 1.7 מטר, ובסיס גלגלים של 2.935 מטר. הסוללה בקיבולת 83Kwh, טעינה איטית AC 6.6Kw, וטעינה מהירה DC בהספק של 280Kw. הספק המנוע עומד על 335 כ"ס והמומנט 43.85 קג"מ.

AION UT – רכב קומפקטי חשמלי, עם אורך כולל של 4.27 מטר ובסיס גלגלים של 2.75 מטר (נתון חריג וגדול ביחס לקטגוריה). ככל הנראה תיובא גירסה בעלת סוללה בקיבולת 44.12Kwh (ולא הסוללה הקטנה יותר 34.9Kwh). יש לצפות לטווח ריאלי של כ – 320 ק"מ (הטווח המוצהר בתקן הסיני המאוד מתירני עומד על 420 ק"מ). לרכב זה מספר גירסאות מנוע, ויש להמתין לראות מה יגיע לשוק המקומי.

AION UT. האצ'בק קומפקטית עם בסיס גלגלים גדול במיוחד. צילום יצרן

אין עדיין מחירים

מחירים אין, אבל יש להאמין כי באוריון מוביליטי קוראים את מפת השוק המקומי בצורה מדוייקת, ואין בכוונתם להביא מלאים רק כדי להיתקע איתם, ואז למכור לפי משקל, כמו שקורה לחלק מהיבואנים היום, ולכן מראש יתמחרו את כלי הרכב בצורה כזו שיהיו תחרותיים בשוק.

GAC-AION הוא תוספת מבורכת למבחר הדגמים המשווקים בישראל. יש לקוות כי הדגמים שיגיעו לישראל יגיעו עם טעינת AC בהספק של עד 11Kw. מה שנראה כמו ג'ונגל של יצרנים / מותגים / דגמים הוא למעשה תחרות על ליבו וכיסו של הלקוח שיהיה עכשיו מחוזר יותר בבחינת 'ישחקו היבואנים לפנינו'.


תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    אנונימי 29/05/2025 10:06
    הגב לתגובה זו
    רכב מעולה. טווח אמיתי. מחיר מצחיק כיד 2.
צ'רי טיגו 8 פלאג אין. גם בזכותו מתמקמת היצרנית במקום השני בדירוג היצרנים. צילום יואב פולסצ'רי טיגו 8 פלאג אין. גם בזכותו מתמקמת היצרנית במקום השני בדירוג היצרנים. צילום יואב פולס

שוק הרכב - דגמים, מותגים ויצרנים מובילים

ענף הרכב המקומי סוגר שמונה חודשי פעילות בצל מלחמה שאינה נגמרת, ולמרות נתוני הפתיחה הגרועים מראה עוצמה עם למעלה מ 220,000 כלי רכב חדשים שנרשמו במחשבי משרד הרישוי. 

הג'אקו 7 עושה חיל, כך גם היונדאי קונה ההיברידית. טויוטה מובילה את היצרנים, אבל במקום השני מתמקמת צ'רי הסינית עם שני מותגים חזקים - צ'רי וג'אקו. 

יואב פולס |

כ- 220,000 כלי רכב נרשמו מתחילת השנה במאגרי משרד הרישוי, והיד עוד נטויה. ניתוח הדגמים המובילים ממשיך את המגמה אותה ראינו בחודשים הראשונים של השנה, וכך גם ניתוח היצרנים המובילים בשוק.

דירוג הדגמים

הדגם הנמכר ביותר בשוק המקומי ממשיך להיות הג'אקו 7, ממנו נמסרו 10803 יחידות עד היום, והמספר עוד צפוי לעלות עם המשך הרישומים. מתוך כמות זו יש רוב מכריע לדגם הפלאג אין המוצלח ממנו נרשמו 9023 יחידות, כמחציתן נמסרו ללקוחות פרטיים, וכמחציתם ללקוחות עסקיים.

הדגם השני הנמכר ביותר הוא היונדאי קונה ההיברידית, ממנה נמסרו 9681 יחידות ללקוחות.


ג'אקו 7 - הדגם המוביל במסירות בעקביות מתחילת השנה. צילום יצרן

במקום השלישי והרביעי שני דגמים של טויוטה, היאריס קרוס במקום השלישי עם 6950 יחידות, והקורולה קרוס עם 6068 יחידות, שמצליחה לפצות במעט על העדרה של הקורולה ההיברידית מהשוק.

במקום החמישי חביבת הקהל מיום הצגתה לפני יותר מעשור, הקיה פיקנטו ממנה נרשמו 6046 יחידות. במקום השישי נמצאת הצ'רי טיגו 8 שבדומה לג'אקו 7 נמכרת בגרסת פלאג אין הייבריד מוצלחת ובגרסת בנזין. הצ'רי טיגו 8 נמסרה ל- 5845 לקוחות מאושרים, ומתוך כמות זו 4275 הם מדגם הפלאג אין, ו- 1570 מדגם הבנזין שממשיך להימכר במספרים יפים. במקום השביעי עוד טויוטה, הפעם הראב 4 ההיברידי ממנו נמסרו 5470 יחידות, נתון מרשים לנוכח העובדה שמדובר בדגם שמחירו ההתחלתי מעל 200.0 אש"ח.