מותג חדש ישן - GAC AION חוזר לישראל
אוריון מוביליטי (מבית יוניון מוטורס יבואנית טויוטה, לקסוס, זיקר וג'ילי) נערכת לייבוא ושיווק דגמי GAC-AION החשמליים של היצרנית.
GAC היא אחת מענקיות הרכב בסין עם ייצור של מעל ל - 2.0 מיליון כלי רכב בשנה, תחת מספר מותגים, ומייצרת כלי רכב עבור יצרניות מערביות מוכרות.
אין קשר למותג JAC.
אם שטף המותגים והדגמים המגיעים מסין עוד לא גרם לכם לסחרחורת וחוסר יכולת להבין מי נגד מי, אז בשורה נוספת בדרך, קונצרן GAC עומד לחזור לישראל עם ארבעה דגמים תחת מותג AION .
GAC כבר עשתה סיבוב בישראל לפני חמש שנים, ממש עם תחילת עידן כלי הרכב החשמליים כששיווקה כאן את ה GE3, קרוסאובר לא גדול וטווח עוד יותר קטן. אבל אז הגיעה הקורונה ויצרה סדר עולמי חדש, ו GAC נותרה בסין.
חשוב לדעת:
- קונצרן GAC הוא יצרנית רכב הנמצאת בבעלות חלקית של ממשלת סין, ומייצרת מעל 2.0 מיליון כלי רכב בשנה, עוד מתחילת העשור. ל GAC שיתופי פעולה עם יצרנים מערביים מוכרים והיא מייצרת כלי רכב עבור טויוטה והונדה ללקוחות בסין.
- לא להתבלבל עם JAC שהיא חברה אחרת ושונה לחלוטין, ואין לה קשר עם GAC.
ל GAC מספר מותגי רכב המיועדים לקהלים שונים, כאשר אחד מהם ה AION המשווק גם בעולם, ונחשב למותג Low Cost מבין דגמי GAC. לפני שאתם נוחרים בבוז, נזכיר כי גם דאצ'יה היא מותג Low Cost של קונצרן רנו, והיא אחד מכלי הרכב המבוקשים ביותר באירופה בזכות ערכי VFM ( Value For Money) נהדרים, כך שגם למותג AION פוטנציאל גדול. (תזכרו כמה הצטערתם לאחרונה כשחברות התעופה הזולות כמו וויז, ריינאיר, איזיג'ט ואחרות הודיעו שישהו את הטיסות לישראל)
מותג AION הצפוי להתחיל לשווק כלי רכב בישראל כבר ברבעון השלישי, ישווק באמצעות חברת אוריון מוביליטי, חברה בת של יוניון מוטורס יבואנית דגמי טויוטה, אשר פותחת חברות לכל פעילות שהיא מקימה, כך שג'יאו מוביליטי מייבאת את דגמי ג'ילי וזיקר, יוניון מוביליטי עוסקת בתחום הליסינג, ועכשיו אוריון מוביליטי תטפל במותג AION.
לישראל ייובאו בשלב ראשון ארבעה דגמים (חלק מהמפרטים המפורסמים להלן נלקחו ממקורות זרים, לפי המפרט המשווק באותה מדינה):
AION V- קרוסאובר חשמלי באורך כולל של 4.605 מטר, גובה של 1.686 מטר ובסיס גלגלים של 2.775 מטר, הממקם אותו 'קליק' מעל קטגוריית ה C-SUV בה הוא יתחרה. ככל שניתן להבין מהמפרט של הרכב בשווקים בחו"ל, סוללת ה AION V בקיבולת 75.3Kwh אולם טעינה איטית AC היא בהספק של עד 6.6Kw וטעינה מהירה בהספק ראוי של 180Kw. הטווח כ – 475 ק"מ בתקן WLTP. הספק המנוע עומד על 134 כ"ס והמומנט 24.5 קג"מ.
AION Y PLUS- קרוסאובר / מיניוואן חשמלי עם אורך כולל של 4.535 מטר, גובה של 1.65 מטר ובסיס גלגלים של 2.75 מטר. הסוללה בקיבולת של 63.2Kwh, טעינה איטית AC בהספק של 6.6Kw וטעינה מהירה DC בהספק של 90Kw. הטווח המוצהר עומד על כ 410 ק"מ WLTP. הספק המנוע 134 כ"ס והמומנט 22.95 קג"מ.
AION HYPTEC HT – קרוסאובר קופה במבנה הדומה לטסלה מודל Y ולאקספנג G6, עם אורך כולל של 4.935 מטר, גובה של 1.7 מטר, ובסיס גלגלים של 2.935 מטר. הסוללה בקיבולת 83Kwh, טעינה איטית AC 6.6Kw, וטעינה מהירה DC בהספק של 280Kw. הספק המנוע עומד על 335 כ"ס והמומנט 43.85 קג"מ.
AION UT – רכב קומפקטי חשמלי, עם אורך כולל של 4.27 מטר ובסיס גלגלים של 2.75 מטר (נתון חריג וגדול ביחס לקטגוריה). ככל הנראה תיובא גירסה בעלת סוללה בקיבולת 44.12Kwh (ולא הסוללה הקטנה יותר 34.9Kwh). יש לצפות לטווח ריאלי של כ – 320 ק"מ (הטווח המוצהר בתקן הסיני המאוד מתירני עומד על 420 ק"מ). לרכב זה מספר גירסאות מנוע, ויש להמתין לראות מה יגיע לשוק המקומי.
אין עדיין מחירים
מחירים אין, אבל יש להאמין כי באוריון מוביליטי קוראים את מפת השוק המקומי בצורה מדוייקת, ואין בכוונתם להביא מלאים רק כדי להיתקע איתם, ואז למכור לפי משקל, כמו שקורה לחלק מהיבואנים היום, ולכן מראש יתמחרו את כלי הרכב בצורה כזו שיהיו תחרותיים בשוק.
GAC-AION הוא תוספת מבורכת למבחר הדגמים המשווקים בישראל. יש לקוות כי הדגמים שיגיעו לישראל יגיעו עם טעינת AC בהספק של עד 11Kw. מה שנראה כמו ג'ונגל של יצרנים / מותגים / דגמים הוא למעשה תחרות על ליבו וכיסו של הלקוח שיהיה עכשיו מחוזר יותר בבחינת 'ישחקו היבואנים לפנינו'.
- 1.אנונימי 29/05/2025 10:06הגב לתגובה זורכב מעולה. טווח אמיתי. מחיר מצחיק כיד 2.
קיה EV3 - קרוסאובר חשמלי אטקרטיבי. צילום יואב פולסשוק הרכב - ירידה בכמות המכירות של יבואני הרכב ומה צריך לדעת על רכבי אפס קילומטר
איך רכבי אפס קילומטר משנים את תמונת שוק הרכבים, והאם ההשפעה שלהם על שוק הרכבים המשומשים תימשך?
רישום רכבי "אפס קילומטר" הוא כלי חוקי שיבואני הרכב בישראל משתמשים בו מאז שנות ה-2000 המוקדמות, אך ב-2025 הוא הפך לגורם מרכזי המשפיע מאוד על השוק בגלל שהשוק היה חלש. היבואנים נתקעו עם סחורה, ומכרו אותה לעצמם (חברות ליסינג שלהם) כרכב אפס קילומטר. בפועל, למרות שהמספרי מסירות גבוהים יותר , המסירות האמיתיות שמקזזים את המכירות העצמיות של אפס קילומטר הם פחות מ-260 אלף שקל בשנה - ירידה של כ-105 לעומת שנת 2024.
על פי נתוני איגוד יבואני הרכב היקף המסירות עומד על 284 אלף עד נובמבר 2025, גידול של 9% לעומת 2024, אך כ-30,000-35,000 מהן היו רישומי אפס קילומטר, בעיקר חשמליות ורכבי פלאג-אין שנתקעו במלאי עודף. השיטה מאפשרת ליבואנים להעביר רכבים מדוחות המלאי לרשומות המכירות, מבלי להודות בירידת ביקוש אמיתית, אך היא יוצרת עיוותים בשוק היד שנייה, בתמחור ובאמון הצרכנים.
על פניו, רכב אפס קילומטר הוא כלי רכב חדש: קילומטראז' אפסי, ללא בעלות פרטית קודמת, ולעיתים עם אריזת ייצור מקורית. בפועל, מדובר ברכב שלא נרכש על ידי לקוח פרטי בתוך 12 חודשים מייצורו, תקופה שבה הוא הופך לנטל חשבונאי. עלויות המימון מצטברות ל-3%-2% ממחיר הרכב לחודש, ערך השוק יורד ב-5%-10% בשנה, ודגמים מתיישנים מול מתחרים חדשים. רישום כזה "מקפיא" את הסטטוס: הרכב יוצא ממלאי היבואן ונכנס כ"יד ראשונה" זמינה למכירה, מה שמאפשר ליבואן להציג מסירות גבוהות יותר.
התהליך מתחיל ביבואן, שמזמין כמויות גדולות כדי לעמוד ביעדי יצרנים גלובליים. ב-2025, יבוא המכוניות ירד ב-14% בעשרת החודשים הראשונים, אך מלאי הנמלים הגיע ל-100,000 יחידות בינואר, בעיקר בגלל הזמנות מוקדמות לקראת עליות מס צפויות (בדצמבר 2024 היו הזמנות גדולות בשל העלייה במס קנייה). כשהביקוש לא עומד בקצב, הרכב מועבר לרישום זמני.
- עסקאות 0 ק"מ - עשרת הכללים שאתם חייבים להכיר
- רכב אפס קילומטר - הלהיט של החצי שנה אחרונה, יתרונות וחסרונות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
איך זה קורה בפוכעל? העברה לחברת ליסינג קשורה: זה מהווה 60%-70% מהמקרים; רישום על סוחר עצמאי: 20%-25%, עם הנחות של 10%-15% ממחיר הרשמי. הסוחר לוקח סיכון על תחזוקה ראשונית, אך מוכר תוך 3-6 חודשים. רישום פנימי קצר: 10%-15% מהרכבים. במצס כזה היבואן מחזיק את הרכב 1-3 חודשים ומעביר אותו הלאה, בעיקר במותגים יוקרתיים.
ליפמוטור B10. צילום יצרןליפמוטור B10 -קרוסאובר חשמלי משפחתי במחיר שובר שוק
אם הורגלנו שקרוסאובר חשמלי בסגמנט C עולה כ 170.0 אלף ש"ח, סמלת משיקה את הליפמוטור B10 במחיר של החל מ 140.0 אלף ש"ח.
בדומה למהלך שעשתה סמלת עם ה C10 הגדול, היא משווקת קרוסאובר חשמלי במחיר של סגמנט אחד מתחת.
הפוטנציאל ללהיט מכירות ב 2026 קיים, והשאלה הגדולה היא התנהגות מושכלת של הצרכנים והשירות אותו סמלת תדע לספק ללקוחות.
קבוצת סמלת יבואנית דגמי ליפמוטור לישראל החלה בשיווק הליפמוטור B10 – קרוסאובר חשמלי, ובמחיר אגרסיבי מאוד בהתייחס לתחרות.
ליפמוטור הוא יצרן סיני מתקדם שנהנה מהשקעה גדולה מאוד של קבוצת סטלנטיס ( מיזוג של PSA עם FCA – פיג'ו, אופל, ג'יפ (כן, כן, ג'יפ), פיאט, אלפא רומיאו, סיטרואן ועוד) הרואה בליפמוטור ובטכנולוגיה אותה החברה פיתחה מנוע צמיחה מרכזי עבור הקבוצה כולה.
עד עתה שווק בישראל הליפמוטור C10 קרוסאובר במימדים של D-SUV אבל במחיר שהיא אותו לתחרות מול הקורסאוברים בקטגוריה אחת מתחת – C. הליפמוטור C10 משווק עם שתי גירסאות הנעה – חשמלי מלא ופלאג אין הייבריד.
עתה מצטרף הליפמוטור B10 לתחרות כשהוא מביא עימו מספר יתרונות תחרותיים משמעותיים מאוד בשוק המקומי.
- ליפמוטור C10 מעודכן כולל גרסאות LR ו Performance
- שיא ישראלי חדש - פרארי ב-18,000,000 שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
העיצוב עגלגל משהו אך נאה. משהו בפרופורציות של ה B10 עושה אותו 'נכון' למראה. פנים הרכב ממשיך את המגמה (השגויה לדעתי) של צמצום מתגים והעברת השליטה על פונקציות הרכב למסך המרכזי. המסך המרכזי בגודל ''14.6 ומתחתיו משטח טעינה אלחוטי . בשלב זה ללא קישוריות אלחוטית לאנדרואיד אוטו / אפל קארפליי שתוצע בעדכון OTA בתחילת 2026. מול הנהג לוח מחוונים בגודל ''8.8 ומעליו גג פנורמי עם וילון. שתי רמות הגימור מצוידות בנוסף במצלמות 360°, קילס מלא ועוד.
