מותג חדש ישן - GAC AION חוזר לישראל
אוריון מוביליטי (מבית יוניון מוטורס יבואנית טויוטה, לקסוס, זיקר וג'ילי) נערכת לייבוא ושיווק דגמי GAC-AION החשמליים של היצרנית.
GAC היא אחת מענקיות הרכב בסין עם ייצור של מעל ל - 2.0 מיליון כלי רכב בשנה, תחת מספר מותגים, ומייצרת כלי רכב עבור יצרניות מערביות מוכרות.
אין קשר למותג JAC.
אם שטף המותגים והדגמים המגיעים מסין עוד לא גרם לכם לסחרחורת וחוסר יכולת להבין מי נגד מי, אז בשורה נוספת בדרך, קונצרן GAC עומד לחזור לישראל עם ארבעה דגמים תחת מותג AION .
GAC כבר עשתה סיבוב בישראל לפני חמש שנים, ממש עם תחילת עידן כלי הרכב החשמליים כששיווקה כאן את ה GE3, קרוסאובר לא גדול וטווח עוד יותר קטן. אבל אז הגיעה הקורונה ויצרה סדר עולמי חדש, ו GAC נותרה בסין.
חשוב לדעת:
- קונצרן GAC הוא יצרנית רכב הנמצאת בבעלות חלקית של ממשלת סין, ומייצרת מעל 2.0 מיליון כלי רכב בשנה, עוד מתחילת העשור. ל GAC שיתופי פעולה עם יצרנים מערביים מוכרים והיא מייצרת כלי רכב עבור טויוטה והונדה ללקוחות בסין.
- לא להתבלבל עם JAC שהיא חברה אחרת ושונה לחלוטין, ואין לה קשר עם GAC.
ל GAC מספר מותגי רכב המיועדים לקהלים שונים, כאשר אחד מהם ה AION המשווק גם בעולם, ונחשב למותג Low Cost מבין דגמי GAC. לפני שאתם נוחרים בבוז, נזכיר כי גם דאצ'יה היא מותג Low Cost של קונצרן רנו, והיא אחד מכלי הרכב המבוקשים ביותר באירופה בזכות ערכי VFM ( Value For Money) נהדרים, כך שגם למותג AION פוטנציאל גדול. (תזכרו כמה הצטערתם לאחרונה כשחברות התעופה הזולות כמו וויז, ריינאיר, איזיג'ט ואחרות הודיעו שישהו את הטיסות לישראל)
מותג AION הצפוי להתחיל לשווק כלי רכב בישראל כבר ברבעון השלישי, ישווק באמצעות חברת אוריון מוביליטי, חברה בת של יוניון מוטורס יבואנית דגמי טויוטה, אשר פותחת חברות לכל פעילות שהיא מקימה, כך שג'יאו מוביליטי מייבאת את דגמי ג'ילי וזיקר, יוניון מוביליטי עוסקת בתחום הליסינג, ועכשיו אוריון מוביליטי תטפל במותג AION.
לישראל ייובאו בשלב ראשון ארבעה דגמים (חלק מהמפרטים המפורסמים להלן נלקחו ממקורות זרים, לפי המפרט המשווק באותה מדינה):
AION V- קרוסאובר חשמלי באורך כולל של 4.605 מטר, גובה של 1.686 מטר ובסיס גלגלים של 2.775 מטר, הממקם אותו 'קליק' מעל קטגוריית ה C-SUV בה הוא יתחרה. ככל שניתן להבין מהמפרט של הרכב בשווקים בחו"ל, סוללת ה AION V בקיבולת 75.3Kwh אולם טעינה איטית AC היא בהספק של עד 6.6Kw וטעינה מהירה בהספק ראוי של 180Kw. הטווח כ – 475 ק"מ בתקן WLTP. הספק המנוע עומד על 134 כ"ס והמומנט 24.5 קג"מ.
AION Y PLUS- קרוסאובר / מיניוואן חשמלי עם אורך כולל של 4.535 מטר, גובה של 1.65 מטר ובסיס גלגלים של 2.75 מטר. הסוללה בקיבולת של 63.2Kwh, טעינה איטית AC בהספק של 6.6Kw וטעינה מהירה DC בהספק של 90Kw. הטווח המוצהר עומד על כ 410 ק"מ WLTP. הספק המנוע 134 כ"ס והמומנט 22.95 קג"מ.
AION HYPTEC HT – קרוסאובר קופה במבנה הדומה לטסלה מודל Y ולאקספנג G6, עם אורך כולל של 4.935 מטר, גובה של 1.7 מטר, ובסיס גלגלים של 2.935 מטר. הסוללה בקיבולת 83Kwh, טעינה איטית AC 6.6Kw, וטעינה מהירה DC בהספק של 280Kw. הספק המנוע עומד על 335 כ"ס והמומנט 43.85 קג"מ.
AION UT – רכב קומפקטי חשמלי, עם אורך כולל של 4.27 מטר ובסיס גלגלים של 2.75 מטר (נתון חריג וגדול ביחס לקטגוריה). ככל הנראה תיובא גירסה בעלת סוללה בקיבולת 44.12Kwh (ולא הסוללה הקטנה יותר 34.9Kwh). יש לצפות לטווח ריאלי של כ – 320 ק"מ (הטווח המוצהר בתקן הסיני המאוד מתירני עומד על 420 ק"מ). לרכב זה מספר גירסאות מנוע, ויש להמתין לראות מה יגיע לשוק המקומי.
אין עדיין מחירים
מחירים אין, אבל יש להאמין כי באוריון מוביליטי קוראים את מפת השוק המקומי בצורה מדוייקת, ואין בכוונתם להביא מלאים רק כדי להיתקע איתם, ואז למכור לפי משקל, כמו שקורה לחלק מהיבואנים היום, ולכן מראש יתמחרו את כלי הרכב בצורה כזו שיהיו תחרותיים בשוק.
GAC-AION הוא תוספת מבורכת למבחר הדגמים המשווקים בישראל. יש לקוות כי הדגמים שיגיעו לישראל יגיעו עם טעינת AC בהספק של עד 11Kw. מה שנראה כמו ג'ונגל של יצרנים / מותגים / דגמים הוא למעשה תחרות על ליבו וכיסו של הלקוח שיהיה עכשיו מחוזר יותר בבחינת 'ישחקו היבואנים לפנינו'.
- 1.אנונימי 29/05/2025 10:06הגב לתגובה זורכב מעולה. טווח אמיתי. מחיר מצחיק כיד 2.

רשות המסים: 80% מנהגי המונית אינם מפעילים מונה
במבצע שערכה יחידת ניהול ספרים ברשות המסים, במסגרתו התבצעו כ-100 ביקורות סמויות במוניות ברחבי הארץ ובזמנים שונים, ונבדקו רמת הציות להוראות ניהול ספרים, רישום הכנסות וחובת השימוש ב-"מונה חכם", נמצא כי כ-80% מנהגי המוניות לא הפעילו מונה ולא רשמו את ההכנסה
מהנסיעה בספרי העסק, בניגוד לחוק
יחידת ניהול ספרים ברשות המסים ערכה בתקופה האחרונה מבצע מקיף בקרב נהגי מוניות, לבדיקת רמת הציות להוראות ניהול ספרים, רישום הכנסות וחובת השימוש ב"מונה חכם". המבצע כלל כ-100 ביקורות סמויות במוניות בכל רחבי הארץ בזמנים משתנים. מתוצאות המבצע עולה כי כ-80% מנהגי המוניות לא הפעילו מונה ולא רשמו את ההכנסה מהנסיעה בספרי העסק, בניגוד לחוק. ברגע שלא רושמים את ההכנסה אז מעלימים את ההכנסה ומעלימים מס. ברגע שמעלימים מס, מקטינים את הקופה הציבורית, "גונבים" מהקופה הציבורית.
כאשר "גונבים" את הקופה הציבורית, גורמים לכך שאחרים משלמים יותר. אם כולם היו משלמים כמו שצריך, המס הכולל היה נמוך יותר. ומכאן שאנחנו מקבלים בהכללה - שנהגי המוניות "גונבים" את הקופה הציבורית. הם מתלוננים ללא הירף על כך שהתמורה שלהם נמוכה, דורשים ומקבלים העלאות, ובסוף עוד לא מדווחים ולא משלמים מס. הכי נכון היה להגביר את התחרות דרך אובר, אבל מה שקיים בעולם כבר שנים, לא מגיע לכאן כי הלובי של נהגי המוניות חזק.
רוב נהגי המוניות הם עברייני מס
במסגרת הרפורמה המשותפת לרשות המסים ומשרד התחבורה, שמכונה 'נסיעה טובה', כלל נהגי
המוניות מחויבים להשתמש "במונה חכם", מערכת ממוחשבת הרושמת ושומרת את הנתונים של כל נסיעה, לרבות שעת התחלת הנסיעה ושעת סיומה, מרחק הנסיעה והסכום שנרשם בחשבונית. בכל נסיעה, גם אם תעריף הנסיעה הוסכם מראש, חובה להפעיל את המונה. מטרת הרפורמה הינה להגביר את השקיפות
בענף, לצמצם הון שחור ולהבטיח תשלום מס אמת.
במסגרת מאמצי האכיפה, ערכה רשות המסים מבצע ניהול ספרים משולב ארצי בשיתוף מחלקת ביקורת ממוחשבת, מחלקת ניהול ספרים והמחלקה הכלכלית, שכלל ביקורות סמויות במוניות בכל רחבי הארץ, מצפונה ועד דרומה. מנתוני המבצע
עולה, כאמור, כי בכ-80% מהביקורות שנערכו לא הופעל המונה החכם.
- קנס של 20 אלף שקל לנהג מונית ש"עבד" על תיירים - האם זה ירתיע את נהגי המוניות?
- מחירי המוניות יתייקרו ב-3% - למה Uber לא פועלת בארץ?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מלבד אי הפעלת מונה, התגלו במהלך המבצע מספר מקרים חריגים. באחד מהמקרים זוהו שתי מוניות בעלות אותו מספר זכות ציבורית. בארבעה מקרים נוספים זוהה מונה חכם במונית שאינו מוכר בחברות המונים
המספקות אותם לנהגי המוניות. עוד התגלה כי מספר הרישוי של אחת המוניות אינו מספר רישוי של מונית ורשום במרשמי משרד התחבורה כמספר של רכב המיועד לגריטה.
דגם IM5. צילום רונן טופלברגדגמי IM בישראל - תחרות לטסלה ואקספנג
קבוצת לובינסקי החלה בשיווק דגמי IM המציבים רף טכנולוגי מתקדם לצד מגוון גירסאות ומחירים אטרקטיביים.
דמי ה IM6 ו - IM5 יתחרו ראש בראש עם דגמי טסלה ואקספנג המקבילים
IM היא מותג היוקרה של SAIC בשיתוף ענקיות טכנולוגיה מסין.
קבוצת לובינסקי יבואנית מספר מותגי רכב מובילים, השיקה מותג רכב נוסף אותו היא תייבא – מותג IM. מותג IM ( Intelligent Mobility ) מהווה את חטיבת היוקרה / טכנולוגיה של SAIC, והוא שיתוף פעולה בין שלושה שחקנים מרכזיים – יצרנית הרכב SAIC (המייצרת את מותגי MG, מקסוס ועוד), ענקית הטכנולוגיה Zhangjiang וחברת פלטפורמת המסחר המקווה Alibaba.
בישראל הושקו שני דגמים ראשונים של IM – דגם ה IM6 ודגם ה IM5, שניהם ישווקו עם שלוש גירסאות מנועים עם הספקים של 295 כ"ס / 408 כ"ס ו 777 כ"ס, עם הנעה אחורית או כפולה, וטווחי נסיעה של החל מ 450 ק"מ ועד 710 ק"מ.
דגמי IM מצוידים בטכנולוגיה מתקדמת שעל פי הצהרת היצרנית משלבת בינה טכנולוגית עם רכיבי החומרה של הרכב – היגוי, בלמים, מתלי אוויר, היגוי אחורי ( עד 12°) המופעל בהתאם למהירות ועוד.
דגמי IM מצוידים במסך מולטימדיה בגודל '26.3 עם קישוריות אלחוטית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, צג לוח מחוונים בגודל ''10.5, תאורת אווירה, בקרת אקלים מפוצלת לרבות פתחי מיזוג ליושבים מאחור, מושבים קדמיים עם אוורור וחימום, חימום למושבים האחוריים ועוד. לשני הדגמים פונקציית V2L המאפשרת הוצאת חשמל מהרכב לטובת הפעלת מכשירי חשמל ביתיים, שתי רמות רגנרציה, ארבעה מצבי נהיגה שונים ועוד.
- אופל פרונטרה עם חמישה או שבעה מקומות - כוכב נולד
- לא מחיר 'מבצע' - הוזלות במחיר קטלוגי של דגמי MG
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לקוראי ביזפורטל בעלי זיכרון טוב, המותג אינו חדש. בסוף פברואר השנה כבר עידכנו אתכם כי המותג יגיע באמצעות קבוצת לובינסקי, אבל יותר חשוב, במאי 2024 דיווחנו לכם כי ה IM6 שברה את שיא המהירות במבחן האייל ( Moose Test) שיא בו החזיקה סיטוראן קסנטיה עוד משנת 1999. דגם ה IM5 מחזיק היום בשיא המהירות במבחן זה עם נתון מרשים של 90.96 קמ"ש.
