קסטרו: ירידה של 40% בהכנסות בעקבות המלחמה, אבל להנהלת החברה יש פתרון
קסטרו פרסמה דוח טוב לרבעון השלישי, אבל המניה ספגה נפילה מאז המלחמה על רקע הירידה החדה בהכנסות. ואכן הנהלת החברה מדווחת כי "למועד זה, מרבית חנויות מותגי הקבוצה פתוחות בהתאם להנחיות פיקוד העורף ואתרי האונליין ממשיכים לפעול. בתקופה שבין ה-7 באוקטובר 2023 ל-15 בנובמבר 2023, נרשמו ירידות של כ-40% במכירות הקבוצה ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. הקבוצה פועלת לצמצם את הוצאותיה ולהתאימן לירידה בהכנסות במיקסום המכירות, ייעול תהליכים בפעילות השיווק, צמצום הוצאות לוגיסטיקה ותפעול, התייעלות במצבת כח האדם ובמסגרת זו הוצאו כ-30% מעובדי הקבוצה לחופשות ללא תשלום. פעולות אלו עתידות להוביל לירידה בהוצאות המכירה והשיווק והוצאות ההנהלה והכלליות של הקבוצה במהלך הרבעון הרביעי לשנת 2023 והרבעון הראשון לשנת 2024".
אם המכירות ירדו ב-40% וההוצאות על שכר עבודה ירדו ב-30% על רקע הוצאה לחל"ת כשבמקביל יש חיסכון נוסף בהוצאות, אזי הרעון הרביעי צפוי להיות חלש, אבל הסבסוד של המדינה בהוצאות השכר, מאוד יעזור, זה לא יהיה רבעון איום ונורא. על רקע זה המניה מתקנת בזינוק של 8%.
רון רוטר. צילום שרבן לופו
רבעון שלישי טוב
חברת קסטרו קסטרו 2.87% מדווחת על הכנסות של 453.7 מיליון שקל ברבעון השלישי של 2023 לעומת 429.9 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, עלייה של כ-5.5%. הרווח הגולמי ברבעון השלישי הסתכם ב-262.4 מיליון שקל (כ-57.8% מההכנסות) לעומת כ-250.5 מיליון שקל (58.3% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד עלייה של 4.8%. בחברה הסבירו כי הקיטון בשיעור הרווחיות הגולמית מסך ההכנסות ברבעון השלישי השנה הושפע בעיקר משחיקת שער החליפין. הרווח התפעולי הסתכם ב-26.5 מיליון שקל (5.9% מהמחזור) ברבעון השלישי לעומת כ-18.1 מיליון שקל (4.2% מהמחזור) ברבעון המקביל אשתקד, עלייה של 46.8%. בחברה מסבירים כי הגידול משתקף בכל מגזרי הפעילות ונובע מהתייעלות בהוצאות התפעוליות. הרווח הנקי ברבעון השלישי הסתכם בכ-12.7 מיליון שקל לעומת רווח נקי של כ-5 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, עליה של 154%.עלייה במכירות והקטנת המלאי
המכירות בחנויות הזהות של הקבוצה גדלו בכ-4.3% ברבעון השלישי והסתכמו בכ-399.2 מיליון שקל בהשוואה לכ-382.7 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד בתחום אופנת ההלבשה רשמה הקבוצה גידול של כ-5.6% במכירות בחנויות הזהות, בתחום אביזרי האופנה הציגה הקבוצה קיטון של כ-0.4% ובתחום הקוסמטיקה נרשם גידול של כ-29.1%. הקבוצה הציגה קיטון של כ-46 מיליון שקל ביתרת המלאי ליום 30.9.2023 שעמדה על 416 מיליון שקל לעומת יתרת המלאי ליום 30.9.2022 בסך כ-462 מיליון שקל לדברי החברה הדבר הנובע מהתייעלות מתמשכת וכן, מהצלחת המבצע במותג 'קסטרו' בינואר 2023. הפדיון החודשי הממוצע למ"ר של כלל מותגי הקבוצה בפעילותה בישראל עלה בכ-5.2% והסתכם ברבעון השלישי לשנת 2023 ב-1.695 מיליארד שקל לעומת כ-1.611 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד.החלוקה למגזרים
ההכנסות מתחום האופנה והלבשה של החברה ברבעון השלישי צמחו בכ-6.1% והסתכמו בכ-303.5 מיליון שקל לעומת כ-286.1 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. תחום האביזרים תרם הכנסות של כ-134.5 מיליון שקל, גידול של כ-1.7% לעומת כ-132.3 מיליון שקל אשתקד, ותחום הטיפוח והקוסמטיקה צמח בכ-31.9% לכ-14.6 מיליון שקל לעומת כ-11 מיליון שקל ברבעון המקביל. בתחום פעילות הלבשה נרשם רווח תפעולי של כ-5.4 מיליון שקל (1.8% מהמחזור) לעומת הפסד תפעולי של כ-7.8 מיליון שקל ברבעון המקביל. בחברה ציינו כי הגידול ברווח התפעולי ובשיעורו מההכנסות בתחום פעילות אופנת ההלבשה נובע משיפור בשיעור הרווח הגולמי ומהתייעלות בהוצאות התפעוליות. בקסטרו הודיס מציינים כי ההון העצמי של החברה נכון ליום ה-30.9.2023 הסתכם בכ-570 מיליון שקל לעומת כ-566.3 מיליון שקל ליום 30.9.2022, וכי נכון למועד פרסום הדוח, מונה רשת חנויות הקבוצה 361 חנויות ודוכנים בישראל, כמו גם 7 חנויות ודוכנים בחו"ל.
- 4.זאת לא רק המלחמה יש עוד הרבה מעבר לזה כבר הרבה זמן (ל"ת)דש 23/11/2023 16:07הגב לתגובה זו
- 3.אותם תרגילים כמו מר פוקס..... (ל"ת)ציפי 23/11/2023 08:04הגב לתגובה זו
- 2.המגיב 22/11/2023 23:42הגב לתגובה זו"פיצוי שכר עבודה" - איך זה מסתדר ???
- 1.העיקר שלבני המשפחה יש עבודה..... (ל"ת)אבי 22/11/2023 19:13הגב לתגובה זו