אורה אייר: פיילוט של עד 100 כיתות במערכת החינוך ב-1.6 מיליון שקל

החברה זכתה במכרז ותספק מערכות טיהור אוויר ל-50 עד 100 בתי ספר בירושלים
תומר אמן | (5)

חברת אורה אייר אורה סמארט 0%  , העוסקת בפיתוח פלטפורמות לטיהור אוויר זכתה במכרז של משרד החינוך במסגרתו תספק מערכות לטיהור אוויר עבור 50-100 כיתות לימוד בבתי ספר בירושלים בתמורה ל-1.6 מיליון שקל, וזאת לאחר שפרסמה לאחרונה כי המערכות שלה יעילות ב-99.99% בטיהור האוויר מקורונה.

החברה תספק שירותי תחזוקה ואחריות למערכות, לתקופה של כ-12 חודשים. מהחברה נמסר כי מטרתו של המכרז היא להוות פיילוט לבחינת האפשרות להרחבת פריסת מערכות טיהור אוויר לכלל כיתות הלימוד וגני הילדים הנמצאים באחריות משרד החינוך.

על רקע המשבר בשרשרת האספקה בעולם, אורה אייר טוענת שיש לה יתרון יחסי לעומת מתחרים זרים בהתמודדות במכרזים מקומיים של משרדי הממשלה, כיוון שהיא מייצרת את מוצריה כאן בישראל. כיוון שכבר ברור שילדי בתי הספר לא באמת יכולים להישאר עם המסכה לאורך כל שעות הלימודים, באורה אייר טוענים כי מסיכות מהוות פיתרון חלקי בלבד.

באורה אייר מעריכים כי חיסוני הילדים יתקדמו בקצב איטי יותר מזה של קצב התחסנות המבוגרים, ונוסף לכך להערכתם אין לדעת אם החיסונים כלל יהיו יעילים כנגד וריאנט האומיקרון, וריאנטים נוספים שיהיו לנגיף, ככל שיהיו כאלו. להערכת החברה יש כ-100,000 כיתות לימוד וגני ילדים בארץ הנמצאים באחריות משרד החינוך. 

בראיון לביזפורטל אמר לאחרונה מנכ"ל החברה "ייתכן שבהמשך אורה אייר תעבוד עם חברת מזגנים מאד גדולה בחו"ל".

אביעד שניידרמן, מנכ"ל החברה: "אנחנו שמחים שמשרד הבריאות ומשרד החינוך בחרו במוצר של אורה אייר. השימוש במערכות החברה יהוו כלי נוסף לקובעי המדיניות לצמצום מהלכים כדוגמת סגר מלא. בארה"ב ובגרמניה אנחנו נתקלים במכרזים רבים לבתי ספר, גנים ומוסדות חינוך עבור מערכות כאלו.  בסופו של דבר, כ-2.5 מיליון תלמידים ומורים בישראל פוקדים בכל יום את כיתות הלימוד ומשרד החינוך רוצה להגן עליהם לצד דאגה לכך שמערכת החינוך לא תהווה מוקד האצה של התפרצות הווריאנטים השונים. 

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    בתהליכי בדיקה של המדינה. בהצלחה! 05/12/2021 15:48
    הגב לתגובה זו
    בתהליכי בדיקה של המדינה. בהצלחה!
  • 3.
    מקס 05/12/2021 15:04
    הגב לתגובה זו
    גם אם אי אפשר לפתוח חלון, לדעתי, בהנחה שיש אדם שלמשל משתעל או נושף וירוסים לאוויר, הקצב שמכשיר כזה יחליף את כל האוויר בכתה הוא ממש לא מספיק כדי למנוע חשיפה של האנשים האחרים בחדר לוירוס. בתרחיש כזה, כמות הוירוסים באוויר עם ובלי המכשיר תהיה מאותו סדר גודל אולי קטנה פי 2 מאשר בלי המכשיר במצב מתמיד.
  • 2.
    יש פיתרון פשוט יותר, לפתוח חלון (ל"ת)
    רוי 05/12/2021 14:30
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    חברה מיוחצנת של הגורו אם לא הוא נסחרת בחצי (ל"ת)
    שמואל 05/12/2021 14:28
    הגב לתגובה זו
  • מדוייק (ל"ת)
    משקיע ערך 05/12/2021 15:16
    הגב לתגובה זו
גיא בינשטוק עמיר שיווק
צילום: יחצ
ראיון

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״

״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת

מנדי הניג |

עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.93%   נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.

ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה

לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים . 

המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה - כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות. "הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.


אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה

"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".

מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?

"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".

אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳

עודד טהורי
צילום: אפשרת קופר
ראיון

ג'ין טכנולוגיות: "זה ה'מאני-טיים' של ה-AI" - הנפקה בנאסד"ק? "על השולחן"

אחרי ההסכם עם חברת החשמל ב-2.3 מיליון שקל, מנכ"ל ג'ין טכנולוגיות עודד טהורי מדבר על צבר ההזמנות שהכפיל את עצמו, המגעים עם משרדי ממשלה נוספים, הפיילוט עם קבוצת אדאני בהודו והאפשרות להנפקה מעבר לים, האם יצטרכו לגייס הון בשביל הצמיחה? "יש לנו 40 מיליון שקל בקופה - זה מספיק לנו לפחות לשנתיים"

מנדי הניג |

ג'ין טכנולוגיות (Jeen.ai), חברת הבינה המלאכותית שהוקמה מתוך חטיבת הדאטה של וואן טכנולוגיות והונפקה בבורסה במאי האחרון, מדווחת הבוקר על עסקה משמעותית עם חברת החשמל. במסגרת ההסכם, ג'ין תספק לחברת החשמל פתרונות AI בהיקף של כ-2.3 מיליון שקל לתקופה של שנתיים, עם אופציה להארכה בשנתיים נוספות. 

על פניו, הסכום לא גדול במיוחד - כ-1.1 מיליון שקל לשנה אבל העובדה שמדובר בחברת החשמל, אחד הגופים הציבוריים המרכזיים במשק, זה מה שנותן לעסקה משמעות הרבה יותר גדולה. מעבר להכנסות הישירות, ההתקשרות יכולה להיות  שער לכניסה לעוד ארגונים ממשלתיים ולתקציבים נרחבים בהרבה בהמשך.

 בשיחה עם מנכ"ל החברה, עודד טהורי, ניסינו להבין איך העסקה משתלבת באסטרטגיה של ג'ין טכנולוגיות 10.69%   הצעירה, הזכרנו לו את החזון שנתן לנו בתחילת הדרך כשאמר - "החזון שלנו הוא להיות חברה גלובלית גדולה ומשמעותית ב-GenAI" וניסנו להבין מה המצב של צבר ההזמנות, והאם יש לחברה מספיק משאבים להמשך הצמיחה - "יש לנו 40 מיליון שקל בקופה וזה יספיק לנו לפחות לשנתיים", הוא מרגיע. לגבי ההסכם החדש מוסיף טהורי: "אמנם זה POC, אבל התקציב יכול להיות ממומש גם בתוך שנה, כך שיש פוטנציאל להרחבה". לצד הפעילות מול חברת החשמל, לג'ין כבר יש דריסת רגל אצל לקוחות אסטרטגיים כמו מכבי שירותי בריאות והתעשייה האווירית, אבל העיניים מסתכלות גם החוצה - לשווקים הבינלאומיים, שם התחילה החברה פיילוט וחתמה בתחילת השנה על הסכם הפצה עם קבוצת אדאני ההודית, והפוטנציאל, לדבריו, גדול מאוד.

היום אתם מדווחים על חוזה עם חברת החשמל, מבחינת ההיקף זה נראה חוזה לא מאוד גדול שנתיים, 2.3 מיליון שקל יש כאן בסיס יותר רחב מזה?

"נכון, מדובר בשלב א' של ההתקשרות. זו התחלת הדרך ולא סוף התהליך. זה שלב ראשון בהטמעת המערכת, לא פריסה מלאה לכלל החברה. המשמעות היא שההיקף יכול לגדול מאוד בהמשך".

אז בעצם מה זה כולל? זה סוג של POC או כבר הטמעה מלאה?