השוק אוהב את הדוחות של יוטרון; המניה מזנקת ב-10%
חברת יוטרון 1.28% חברת החניונים הרובוטיים ומערכות הלוגיסטיקה האוטומטיות, הנמצאת בשליטת קרן פימי (44.3%), מדווחת על תוצאות טובות למחצית הראשונה של 2021, והמנייה מזנקת. ההכנסות הסתכמו ב-35.9 מיליון שקל, צמיחה של כ-76% בהשוואה להכנסות של 20.4 מיליון שקל במחצית הראשונה של שנת 2020.
לפי החברה, הצמיחה בהכנסות מיוחסת להתקדמות וסיום פרויקטים הן בתחום החניונים האוטומטיים והן בתחום הפתרונות הלוגיסטיים שהתאפשרו עקב חזרת החברה לפעול באופן מלא עם התקדמות מבצע החיסונים בישראל ובארה"ב וחזרת שווקים אלו לשגרה.
מכירות יוטרון בשוק האמריקאי צמחו במחצית הראשונה של 2021 ב-53%. לפי החברה, מערכות החניה האוטונומית של יוטרון משמשות מדי יום אלפי רכבים. עד כה הושלמו ונמסרו ללקוחות החברה בצפון אמריקה 7 חניונים אוטונומיים ו-14 נוספים נמצאים בשלבי ביצוע שונים.
הרווח התפעולי הסתכם ב-3.6 מיליון שקל, כ-10% מסך ההכנסות, בהשוואה להפסד תפעולי של כ-20.6 מיליון שקל בתקופה המקבילה ב-2020.
הרווח הנקי במחצית הראשונה של 2021 הסתכם ב-3.1 מיליון שקל בהשוואה להפסד נקי של 20.7 מיליון שקל בתקופה המקבילה ב-2020. לחברה תזרים מזומנים חיובי מפעילות שוטפת אשר הסתכם במחצית הראשונה של 2021 בסך 3.5 מיליון שקל, והון עצמי בסך 51.6 מיליון שקל.
- יוטרון תקים חניון בקליפורניה בתמורה ל-5.5 מ' שקל; המניה עולה
- יוטרון תקים חניון אוטומטי בניו יורק בתמורה ל-8.5 מ' שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
חיים שני, מנכ"ל יוטרון, מסר כי "בשוק האמריקאי קיים ביקוש למערכות רובוטיות לחניונים אוטונומיים ללא מגע יד אדם, והשנה אנחנו ממשיכים להרחיב את פעילותנו במטרופולין ניו יורק ובערים מרכזיות נוספות בארה"ב".
- 5.חברה בה העובדים והמנהלים מתחלפים כמו גרביים אין עתיד! (ל"ת)אחד שיודע 18/10/2021 15:53הגב לתגובה זו
- 4.עובד לשעבר 11/08/2021 15:22הגב לתגובה זוהמנכל הצנטרליסט פיטר רבים וטובים לשיפור המאזן (והרבה ברחו לבד...)אבל יש לכך השלכות עתידיות רבות. עובדים מתחלפים כמו גרביים. למקום עבודה היי-טקי שבו היחס לעובדים הוא כאל אמצעי ייצור ולא כאל נכס לשימור- אין עתיד.
- 3.לקוח מאוכזב 08/08/2021 13:20הגב לתגובה זוהמנכל חיים שני פיתר בשנה שעברה את כל האנשים הטובים שהיו , רמת השרות של החברה הדרדר לתהום שלקוחות לא רוצים לשמוע בכלל את השמות יוניטרוניקס או יוטרון , חבל רעיון טוב ויש פוטנציאל אדיר לחברה אבל המנכ"ל אחד האנשים הגרועים שיש, אנטיפט מחליף אנשים בחברה כמו גרביים במקום לשמר אותם ולמנף.
- Rio 11/08/2021 08:51הגב לתגובה זולא ראיתי חברה עם החלפת עובדים כמו בחברות הללו. איפה פימי. איך עמית בן צבי לא רואה את זה
- 2.Lior 06/08/2021 09:53הגב לתגובה זושנה קודמת החברה מחקה כל מה שיכלה לא פלא שהשנה התוצאות טובות יותר. הפעם פימי נפלו בפח
- 1.צבי 04/08/2021 19:22הגב לתגובה זובדגש על השירות שלהם, מנהל השירות עושה שם פלאים.

בורסת תל אביב משיקה שלושה מדדים חדשים ומעדכנת את מדדי הדגל
הבורסה ביצעה עדכון רחב בהרכב מדדיה, הכולל כניסת שש חברות חדשות לת"א 90, ארבע לת"א 125 והשקת מדדי ביטחוניות, תשתיות ונדל"ן 35
במדד ת"א 35, המוביל את השוק המקומי, מצטרפות שתי מניות חדשות: מגדל ביטוח ונקסט ויז'ן. מגדל חוזרת למדד לאחר היעדרות של כמעט עשור, עם שווי שוק שהציב אותה שוב בצמרת החברות הציבוריות. נקסט ויז'ן, שפועלת בתחום המצלמות המיוצבות לתעשיות הביטחוניות, מציינת את עליית קרנו של תחום הביטחון והטכנולוגיה גם בקרב החברות הגדולות. מן העבר השני, שתי החברות הקטנות במדד: אנרג'יאן וחברה לישראל, יורדות לת"א 90, לאחר תקופה שבה מניות האנרגיה והכימיקלים לא הצליחו לשמור על מעמדן בגודל שוק.
חברת דמרי, שניצלה ברגע האחרון מהדחה מת"א 35, נותרת במדד בזכות עליות חדות במנייתה במהלך "הימים הקובעים". החברה נהנתה ממומנטום חיובי בענף הנדל"ן, שבא בעקבות השיפור בתנאי השוק והסכמי השקעה חדשים. גיוסי הון ומימוש אופציות חיזקו את שווייה, ואפשרו לה להישאר ברשימת החברות הגדולות.
- המחקרים שחושפים איך אפליקציות המסחר הורסות את תיק ההשקעות שלכם
- הבורסה בשנתיים של מלחמה - מי הרוויח ומי נשאר מאחור?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במדד ת״א־125, שמאגד את כלל המניות במדדי ת״א־35 ות״א־90, נרשמות כניסות ויציאות משמעותיות המשפיעות על מבנה השוק כולו. ארבע חברות חדשות מצטרפות למדד: גילת, מור השקעות, רימון ו־אמפא. גילת מייצגת את התחזקות תחום התקשורת והלוויינים, מור השקעות מחזקת את תחום ניהול ההון המקומי, רימון מוסיפה נדבך מתחום התשתיות, ואמפא, שהצטרפה לבורסה רק לאחרונה, משקפת את התרחבות תחום המימון החוץ־בנקאי והנדל״ן.

סיומה של המלחמה הוא גם סיום תור הזהב של חברות התעופה הישראליות
שנתיים של שיאים יוצאי דופן בתעופה הישראלית מגיעות לסיומן: עם חזרת החברות הזרות לשמיים - אל על, ישראייר וארקיע נערכות לתחרות עזה ולשחיקה ברווחיות; מה צפוי בכל חברה והאם תור הזהב של החברות הישראליות יסתיים בנחיתה רכה?
מלחמת חרבות ברזל, הביאה את התעופה הישראלית לשיאים שלא היו בעבר. מרבית חברות התעופה הזרות הפסיקו לטוס ארצה, מה שהשאיר את השטח לחברות התעופה הישראליות. נתח השוק של חברות התעופה הישראליות, הכפיל את עצמו ואף יותר. שוך הקרבות מעלה את השאלה הגדולה: לאן פני הענף? יש לציין כי בשעות האחרונות יש התפתחויות שמעידות שאולי המערכה עדיין איננה מאחורינו אבל עדיין ניתן לצייר כבר את המגמה, החברות הישראליות כבר לא שולטות בשמיים והן נערכות בהתאם.
כך למשל אל על שהיתה עם נתח שוק של 21.75% בשנת 2022 הגיע לנתח שוק של 47.5% בשנת 2024 . ישראייר שהיתה בשנת 2022 עם נתח שוק של 4.3% ובאוגוסט 2025 הגיעה לנתח שוק של 15% ביציאת ישראלים לחו"ל. וארקיע שהיתה עם נתח שוק של 3.7% בשנת 2022 ובקיץ השנה ,בחודש אוגוסט, טסה לנתח שוק של 12.3% בנמל בן גוריון. אלו נתונים פנומינליים ,שאינן אפשריים במהלך עסקים רגיל ,שבו המאבק הוא על גידול או קיטון ,של שברי אחוזים.
מניית אל על הגיבה בהתאם ומשווי שוק של 2.4 מיליארד שח, לפני המלחמה ,הגיעה לשווי שוק של מעל 9 מיליארד ולרווחים עצומים. אל הרוויחה בשנה שעברה 545 מיליון דולר,נתח השוק בקו לארצות הברית עלה ל-90% החוב ירד מ-1.4 מיליארד דולר לפני המלחמה ל-75 מיליון דולר בסוף 24 ומגרעון של 210 מיליון דולר עברה להון חיובי של 520 מיליון דולר בסוף 2024.
ישראייר לפני המלחמה היתה בשווי שוק של 260 מיליון שח ובשיא הגיעה ל 600 מיליון שקל, היא הכניסה 453 מיליון דולר בשנת 2024 ,הרווח הנקי שלה באותה השנה ,עמד על 24 מיליון דולר וכמות הנוסעים שהטיסה החברה בשנת 2024 עמדה על 1.46 מיליון. ארקיע היא חברה פרטית, ההערכה היא שהשנה ארקיע תסיים עם שיא בהכנסות של למעלה מ-450 מיליון דולר ועם רווח של כ 20 מיליון דולר. אלא שתור הזהב של התעופה הישראלית עומד בפני סיום, עדיין יש התפתחויות בשעות האחרונות אנחנו עדים להתחממות גזרתית נוספת ואין לדעת לאן זה יתפתח, עם זאת, מרבית החברות הזרות המשמעותיות חזרו לטוס לארץ בקו ת"א-ניו יורק דלתא ויונייטד חזרו ואמירקן איירליינס בדרך ובכללי הצפי הוא שגם רינאייר ואיזיגט ,ישובו לטוס ארצה באפריל הקרוב.
- חברות התעופה שחזרו לישראל: תמונת מצב
- מחירי הטיסה לפריז ועל העתיד של אל על
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אפילו ישנם דיבורים על כך שטורקיש ,ישובו לטוס לארץ. בשיא ,לפני המלחמה, ביצעה טרקיש 49 טיסות שבועיות ארצה ,ששימשו בעיקר עבור טיסות הקונקשיין ונתח השוק שלה בנתב"ג ,עמד על כמעט 7% בשנת 2022 לפני המלחמה.
