אהוד ברק
צילום: אינטרקיור

אינטרקיור: הסכם אסטרטגי עם חברת הקנאביס הגדולה באורוגואי

חתמה על הסכם שת"פ אסטרטגי בלעדי עם ענקית הקנאביס הבינלאומית Fotmer, מיצואניות הקנאביס הגדולות בעולם, ליבוא ומכירת כ-22.5 טון קנאביס, על פני 7.5 שנים 

ערן סוקול | (7)

חברת הקנאביס הרפואי אינטרקיור 2.54%  מדווחת כי חברת פעילות הקנאביס שלה - קנדוק, חתמה על הסכם אסטרטגי עם ענקית הקנאביס הבינלאומית Fotmer Corporation, מיצואניות הקנאביס הגדולות בעולם וחברת הקנאביס הגדולה באורוגואי המוכרת את מוצריה באירופה, בישראל ובמדינות נוספות.

 

על פי הדיווח, החברות התקשרו בשיתוף פעולה אסטרטגי ובלעדי לתקופה של כ-7.5 שנים במסגרתו, קנדוק תייבא מ-Fotmer כ-3 טון מוצרי קנאביס רפואי מדי שנה, וכן תייצר ותשווק את המוצרים תחת מותג משותף בישראל ובהתאם להתפתחויות הרגולטוריות גם לייצוא לאיחוד האירופאי.

באינטרקיור מציינים כי ההתקשרות עם Fotmer הינה צעד משמעותי עבור החברה המשלים את מגוון מוצרי קנדוק כחלק ממימוש אסטרטגיית הצמיחה בארץ ובעולם. להערכת החברה, ההסכם צפוי להגדיל את היקף הייצור, הכנסות ורווחי קנדוק באופן מהותי.

 

שיתוף הפעולה של קנדוק עם Fotmer מתווסף לשיתופי פעולה אסטרטגיים ובלעדיים נוספים בהם התקשרה החברה עם שחקניות גדולות בעולם בכללן Tilray, Organigram, Aphria ו-Charlotte's Web. 

 

אהוד ברק, יו"ר הדירקטוריון: "שילוב הכוחות מאפשר למטופלים בארץ ובעולם נגישות למוצרי קנאביס רפואי ברמת האיכות הגבוהה ביותר. קנדוק גאה לשתף פעולה עם  Fotmer, הנחשבת  מובילת איכות עולמית, בראשות המנכ"ל ג'ורדן לואיס, חלוץ תעשיית הקנאביס בארה"ב ובדרום אמריקה מאז 2009".

 

תגובות לכתבה(7):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 6.
    דרור 21/12/2020 18:18
    הגב לתגובה זו
    בשביל מה אורוגוואי צריכה את ברק אם יש לה את קולומביה ליד ?
  • 5.
    אביקול 18/12/2020 20:44
    הגב לתגובה זו
    הכל דיבורים...והמשכורות של היו"ר והמנכ"ל ואחרים זורמות לבנק...תסבירו...מנייה שירדה במאות אחוזים...עושה הסכמים...?
  • 4.
    אקס טי אל 17/12/2020 16:26
    הגב לתגובה זו
    החברה עומדת להתמזג עם אקס טי אל
  • 3.
    החושף 17/12/2020 16:18
    הגב לתגובה זו
    אהוד ברק סוחר הנשק הגדול בישראל[ עיסקאות נשק אפלות..], הפך גם לסוחר הסמים הגדול ביותר[קנאביס]... בכסף זה הוא מממן את ההפגנות["המחאה"] נגד ראש הממשלה הנבחר נתניהו. כסף טמא, מממן פוטש טמא...
  • לא חבל? 19/12/2020 13:59
    הגב לתגובה זו
    .
  • 2.
    מיזוג אקס טי אל 17/12/2020 16:09
    הגב לתגובה זו
    רק כך אינטרקיור יכולה להגיע לנסדאק. הבעלים של החברות הוא אותו בעל הבית . בדוק ב 100 אחוז .
  • 1.
    ברק 17/12/2020 15:00
    הגב לתגובה זו
    אמנם בחודשים האחרונים היא מתאוששת אבל המניה עדיין רחוקה מהשיא שלה משנה שעברה כשכמעט נגעה ב-500...בזמן האחרון החברה בתנופה ואל תשכחו שברק עוד על אופציות כך שיש לו אינטרס אישי להמראת המנייה אני נשמע ביקורתי אבל אני מאמין שהעתיד ירוק במיוחד שהליגאליזציה בפתח
יוסי ושלומי אמיר, שופרסל, צילום: יונתן בלום קטןיוסי ושלומי אמיר, שופרסל, צילום: יונתן בלום קטן

שופרסל בעצירה - נפילה בהכנסות, קיפאון ברווח

האחים אמיר השביחו את ההשקעה בשופרסל בזכות יכולות, הכרת שוק, וגם הרבה מזל - שנת 2024 היתה טובה וחריגה לקמעונאות. המספרים אז היו "מנופחים", עכשיו אלו מספרי האמת

מנדי הניג |

האחים אמיר השביחו את ההשקעה בשופרסל באופן פנומנלי, אבל שני הרבעונים האחרונים מראים שכמו תמיד - למזל יש תפקיד מרכזי בסיפור. שני הרבעונים האחרונים פושרים ואפילו חלשים יחסית לשנה שעברה. הצמיחה נעצרה, ההכנסות יורדות. הרווחים מרשימים אבל לא מבטאים שיפור לעומת שנה שעברה, אלא תהליכי התייעלות. 

הסיבה לירידה בפעילות היא שתחום קמעונאות המזון תלוי מאוד במצב הרוח הציבורי וביכולת שלנו כצרכנים להיות קשובים למחירים. כשהחטופים היו במנהרות בעזה, כשאיראן איימה, כשהחיילים סיכנו את חייהם, למי היה "ראש" לעשות השוואות מחירים. אנשים גם פחות יצאו לאכול בחוץ והגדילו צריכה מהרשתות וגם - לא טסו לחו"ל. בהדרגה, במהלך השנה זה השתנה. חזר בעצם למצב קרוב לרגיל. זה מתבטא בירידה בהכנסות, אבל המבחן של הרשתות הוא לא מול שנה שעברה שהיתה חריגה, אלא לאורך זמן ממושך יותר. אחרי הכל, הן יצמחו כי האוכלוסייה גדלה. זה שוק סולידי וכמובן נחוץ, זה לא ייעלם. רק קצב הצמיחה שראינו לא יחזור.


אודי מוקדי ייסד, ניהל ומכר את סייברארק לפאלו אלטו והוא מספר על מאחורי הקלעים של העסקה, ומספק עצות ליזמים צעירים ומנהלים בשיחה בוועידת ביזפורטל - מוזמנים להגיע ביום שלישי הקרוב



הדוחות של שופרסל שנסחרת בכ-11.5 מיליארד שקל מלמדים על חברה שהרווח המייצג שלה בשורה התחתונה הוא באזור 700-750 מיליון שקל. הרווח צפוי לעלות במקביל לגידול  בהיקפי הפעילות, אבל על פניו היא מתומחרת כבר במחיר מלא. האפסייד שלה יהיה כנראה בנדל"ן. יש שם פעילות שיכולה להציף בהדרגה כמה מיליארדים טובים. היום השוק יתאכזב והמניה תרד, אבל האחים אמיר הכפילו את השווי מאז שנכנסו וייצרו בתקופה של שנה וחצי כ-2.5 מיליארד שקל.    


שופרסל הרוויחה ברבעון השלישי כ-168 מיליון שקל בדומה לרווח בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח הגולמי (לפני הכנסות אחרות) הסתכם בכ־222 מיליון שקל (כ־6.0% מההכנסות); בהשוואה לכ־266 מיליון שקל (כ־6.5% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד.

רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.