אנלימטד: הוט נכנסת כמשקיעה ושותפה

חברת הוט מצטרפת לחברת חשמל, סלקום וקרן תש"י ומשקיעה בחברת תשתיות התקשורת; תתחיל להציע את שירותיה על בסיס רשת הסיבים האופטיים של החברה
איתן גרסטנפלד | (1)

חברת תשתיות התקשורת אנלימיטד (IBC), מדווחת כי חברת הוט נכנסת כמשקיעה וכשותפה בה, ותתחיל לספק את שירותיה על בסיס רשת הסיבים האופטיים שלה. בכך, היא חוברת לחברת החשמל, סלקום וקרן תש"י.

על פי תנאי העסקה, הוט תכנס כמשקיעה וכשותפה באנלימיטד, ותתחיל להציע את שירותיה על בסיס רשת הסיבים האופטיים. שיתוף הפעולה, יאפשר לחברה להאיץ ולהרחיב את פרישת הסיבים האופטיים.

מנכ"ל אנלימיטד אמיר לוי: "ההסכם יגביר באופן משמעותי את התחרות בענף ובכך יביא לפריסה מואצת של רשת הסיבים האופטיים בישראל. העסקה מעניקה רוח גבית לחברה ותאפשר לה להמשיך במומנטום החיובי בו היא נמצאת מאז שינוי גרעין השליטה".

מנכ"לית HOT טל גרנות גולדשטיין: "HOT גאה להמשיך להוביל את ההשקעות בשוק תשתיות התקשורת בישראל, להמשיך לחולל את התחרות ולאפשר את בשורת פרישת הסיבים האופטיים למשקי הבית בישראל בפריסה ארצית משמעותית ובזמן קצר. בנוסף, ההשקעה בפרישת סיבים אופטיים תאפשר ל- HOT לספק את שירותי התקשורת המובילים של הקבוצה גם על בסיס רשת תקשורת אולטרה-מהירה ומתקדמת ולעמוד בחוד החנית של הטכנולוגיה. מדובר במהלך בעל ערך לאומי, המהווה יום חג ופריצת דרך של ממש עבור שוק התקשורת והכלכלה בישראל".

אבי גבאי מנכל סלקום: ״שיתוף הפעולה החדש במיזם הסיבים מהווה הכרזת עצמאות של סלקום בתחום התשתיות בישראל. הרחבת הפריסה תהפוך את סלקום, לראשונה, מחברה שנשענת על תשתיות נייחות של אחרים לחברה שותפה  בתשתית נרחבת ועצמאית. בנוסף, תעניק השותפות החדשה יתרונות כלכליים משמעותיים לסלקום. מיזם הסיבים מגיע כבר כיום ללמעלה מ-400,000 בתי אב, והוא משרת עשרות אלפי לקוחות סלקום, שנהנים מאיכות גבוהה ומהירות יוצאת דופן. שיתוף הפעולה החדש יכניס תנופה נוספת למיזם וירחיב דרמטית את מספר הישראלים שייהנו מגישה לסיבים אופטיים״.

מנכ"ל קרן תש"י, ירון קסטנבאום: "אנו מברכים על כניסתה של HOT אשר תאפשר לחברת IBC אנלימיטד  לממש את חזון פריסת הסיבים לרווחת הציבור בישראל. שיתוף הפעולה הזה יאיץ את התחרות ויביא למימוש חזונם של משרד התקשורת וממשלת ישראל". 

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    די זי 15/09/2020 14:03
    הגב לתגובה זו
    זה נהדר בשביל חברה כמו הוט שסובלת מתחרות לא פשוטה ומיחסי לקוחות בעייתיים ובעיות טכניות לא מעטות בשרות שלה להתחבר לחברה כמו אנלימיטד ולהיחשב מיד בתור חברה 'מתקדמת טכנולוגית' כשבעצם אין לה יד ורגל בענין ומצד שני, זה מוריד בעיני את ערכה של אנלימיטד שהתפתתה לחבור לחברה די בעייתית כמו הוט. בהצלחה לאנלימיטד.
גיא בינשטוק עמיר שיווק
צילום: יחצ
ראיון

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״

״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת

מנדי הניג |

עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.93%   נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.

ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה

לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים . 

המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה - כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות. "הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.


אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה

"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".

מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?

"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".

אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳