מוטי בן משה
צילום: אניה בוכמן

רבוע נדל"ן תשלם 225 מיליון שקל עבור קניון TLV והמגדלים מעליו

חברת הנדל"ן שבשליטת מוטי בן משה תהפוך לבעלים היחיד של הקניון והמתחם כולו, למעט ארבעת מגדלי Gindi TLV שישארו בבעלות מנור וכפיר גינדי ואורי לוי
נועם בראל | (6)

חברת רבוע נדלן -2.21% שבשליטת מוטי בן משה רוכשת 50% אחזקות קבוצת גינדי בקניון TLV ומגדלי המגורים שמעליו תמורת 225 מיליון שקל.

עם השלמת העסקה הופכת למעשה רבוע נדל"ן לבעלים היחיד של הקניון והמתחם כולו, למעט ארבעת מגדלי Gindi TLV שמעולם לא היו חלק מהשותפות בין הצדדים וישארו בבעלות מנור וכפיר גינדי ואורי לוי.

בן משה אמר כי "השינויים שהחלנו לבצע בשנה האחרונה בתמהיל העסקים כבר ניכרים בעליה בפדיונות בהיקף של כ-11% מתחילת השנה ובצורה משמעותית אף יותר ב-NOI ביחס לשנה שעברה. אין לי ספק שעם השלמת הפיתוח האורבני המסיבי בסביבה, הכולל את שתי תחנות הרכבת הקלה במתחם ועם השלמת האכלוס של כ-2500 יחידות דיור בסביבת הקניון, ומאות אלפי מטרים חדשים של משרדים ומלונאות הממוקמים בסביבה, נצליח לממש את הפוטנציאל העסקי הגלום בפרויקט. עוד עבודה רבה לפנינו אך אנחנו מאמינים בנכס באזור ובמתחם ומאמינים ביכולתנו להשביחו".

מקבוצת גינדי נמסר: "כל חילוקי הדעות שהיו בעבר, קיבלו מענה חיובי ועסקי, ושני הצדדים שמחים לצאת לדרך חדשה. מדובר בסיום של תקופה משמעותית עבורנו במהלכה יזמנו והקמנו את הפרויקט הגדול והמורכב במדינת ישראל. אנו קבוצה יזמית מזה עשרות שנים ומצאנו לנכון בשלב הזה של הפרויקט לממש את החזקותינו בנכס ולהמשיך ולפעול כבעבר באיתור ובייזום פרויקטי נדל"ן מוצלחים. אנו בטוחים כי ריבוע כחול נדל"ן תדע להמשיך וליהנות מפירות ההשקעה לאורך שנים רבות".

 

תגובות לכתבה(6):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 6.
    יודע משהו 01/04/2020 10:40
    הגב לתגובה זו
    קניון מפסיד 'ירוקן את בן משה. הייתי בו פעמיים זה ממש לא עזריאלי.
  • 5.
    משה 22/03/2020 16:15
    הגב לתגובה זו
    זה לא מוזר כל המצב הזה שחברה נטולת אחריות רוכשת במועד כזה. ... מי ערב לכסף ומאיפו היא מביאה אותו. מילפני שניה עמדה לפשוט רגל. מוזר!!!
  • 4.
    עם או בלי מגדלים 01/03/2020 15:43
    הגב לתגובה זו
    בתוכן בלי
  • 3.
    אילן 24/02/2020 15:29
    הגב לתגובה זו
    הקניון הזה לא התרומם וטעות היה לקנות
  • 2.
    העשירים האלה בטח לא מעוניינים במלחמה (ל"ת)
    י"ע 06/01/2020 12:00
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    ג'ק 23/12/2019 18:16
    הגב לתגובה זו
    חבל מאד שפוליטקאים עובדים עם אגו ומנטרלים את השכל . אם היו לומדים מאנשי עסקים התנהלות ודרכי פתרון משברים לא היינו היום במערכת בחירות שלישית וזריקת מיליארדים לפח .
מוטי גוטמן
צילום: עידן גרוס

"מטריקס תיכנס לת"א 35 ותהפוך לאחת מעשר חברות ה-IT הגדולות בעולם"

המיזוג הענק בין שתי ענקיות ה-IT עליו הודיעו במרץ כבר הקפיץ את השווי המצרפי של 2 החברות מהמקום ה-10 ל-8 בארה"ב ומהמקום ה-4 ל-3 באירופה; בלידר סוקרים את ההשפעות של המיזוג ההיסטורי, את הסינרגיה וגם אחרי קפיצה של 62% במטריקס מאז ההודעה הפונטציאל עדיין גדול

מנדי הניג |
נושאים בכתבה מטריקס מג'יק

בתחילת נובמבר מטריקס מטריקס 0.91%   ומג'יק מג'יק 1.76%   נכנסו לשלב המכריע של המיזוג כשמסגרת ההבנות שסוכמה במרץ נסגרה בין השתיים. אם הכל יתקדם כמתוכנן, ב-10 לחודש תיערך אסיפת בעלי המניות של שתי החברות כשהשלמת העסקה צפויה במהלך ינואר 2026. 

על פי תנאי העסקה, מג'יק תימחק מהמסחר ותהפוך לחברה פרטית בבעלות מלאה של מטריקס, כשבעלי מניותיה יקבלו 0.5883 מניות מטריקס לכל מניה שזה יחס שמעמיד את בעלי המניות על כ-31% מהחברה המאוחדת. בסקירה שפרסמה דינה קורשונוב, אנליסטית בלידר שוקי הון היא אומרת "להערכתנו, יחס ההחלפה בין המניות אינו צפוי להשתנות עד להשלמת המיזוג לאור המורכבות המשפטית הכרוכה בהשלמת העסקה".

השוק כבר מבין לאן העסק הזה צועד והוא כבר החל לתמחר את המיזוג חודשים לפני החתימה הרשמית אבל עוד ובעיקר מאז פרסום מזכר ההבנות במרץ. מאז ועד היום זינקה מניית מג'יק בכ-79% לשווי של כ-4 מיליארד שקל בעוד מטריקס הוסיפה כ-62% והיא נסחרת בשווי של 9 מיליארד שקל. כמו השוק, גם בלידר סבורים שהמיזוג ייצור גוף משמעותי בהיקף הפעילות שלו. ביחד הקבוצה הממוזגת תגיע לשווי שוק מצרפי של כ-3.3 מיליארד דולר כ-10.5 מיליארד שקל. למטריקס צפויות הכנסות שנתיות של כ-2 מיליארד דולר ומצבת העובדים תסתכם על 15 אלף. הנתונים האלה מציבים את החברה המאוחדת בין עשר חברות ה-IT הציבוריות הגדולות בארה"ב ובאירופה.

סינרגיה בעיקר בתחום הענן

בלידר מתעכבים גם על הסינרגיות שיהיו במיזוג, ומסבירים כי החיבור בין שתי החברות לא מסתכם רק בהיקף פעילות גדול יותר אלא יוצר יתרון תחרותי ממשי בשווקים שבהם הביקוש הולך וגובר, כמו ענן, דיגיטל, סייבר, דאטה ו-ERP. מטריקס מגיעה לתהליך עם פעילות ענן רחבה ומוכרת בישראל ועם התרחבות פעילה באירופה, בעוד מג'יק מוסיפה יכולת משלימה בשוק האמריקאי שבו היא מחזיקה נוכחות משמעותית וכ-1,500 אנשי מקצוע מקומיים. שילוב כזה, לפי לידר, מאפשר לבנות קו עסקים בינלאומי מגובש יותר, כזה שמגדיל את עומק ההיצע של החברה המאוחדת ומספק לה רגל יציבה בכל אחד מהשווקים המרכזיים בעולם.

החיבור בין שתי הפעילויות משפיע לא רק על פריסה גיאוגרפית אלא גם על האופן שבו החברה המאוחדת יכולה להציע פתרונות מקצה לקצה. בלידר מציינים כי פעילויות ה-ERP של שתי החברות כולל הפתרונות שמג'יק מביאה עמה, מרחיבות את סל השירותים שמטריקס יכולה להציע ללקוחותיה, מחזקות את נאמנות הלקוחות ומאפשרות להיכנס למכרזים גדולים ומורכבים יותר, במיוחד בארגוני אנטרפרייז גדולים. במקביל, העובדה שגם מטריקס וגם מג'יק מחזיקות בקשר אסטרטגי עם AWS יוצרת יתרון כפול, הן נהנות מגישה טובה יותר לטכנולוגיות ולכלי ענן מתקדמים, והן יכולות לגשת יחד לשיתופי פעולה שדורשים היקף פעילות גדול יותר.

רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.