אמזון הזמינה 20,000 רכבי מרצדס לשירות המשלוחים החדש
ענקית הקמעונאות, אמזון, הודיעה אמש על רכישת 20,000 רכבים מסחריים של חברת מרצדס עבור שירות המשלוחים החדש אותו היא משיקה, במסגרתו תאפשר לעסקים קטנים להשתתף במערך המשלוחים הרחב שלה.
שירות המשלוחים החדש של אמזון, עליו הודיעה החברה ביוני האחרון, מאפשר למעשה לכל יזם ליצור חברת שליחויות ולהעסיק עד 100 נהגים אשר יאספו מוצרים ממחסני אמזון ויספקו אותם ללקוחות. כחלק מהפרויקט יוכלו היזמים לשכור עד 40 רכבים מסחריים מאמזון הנושאים את לוגו החברה.
העובדה שאמזון בחרה דווקא משאיות מתוצרת גרמניה ולא מתוצרת מקומית, היא המפתיעה בסיפור הזה, וזאת לאחר דבריו של טראמפ שאיים ביולי האחרון בהטלת מכסים על ייבוא רכבים מאירופה.
אז מדוע בכל זאת מרצדס? וובכן, זו לא הבחירה במרצדס כמו הבחירה בדגם הספציפי של החברה שנקרא Sprinter. הדגם הזה, והרבה בגלל האיומים מצד טראמפ, מיוצר בחודשים האחרונים בארה"ב, וזאת אחרי שהחברה הגרמנית השקיעה מעל 500 מיליון דולר בהעברת המפעל לארה"ב. הכסף הגדול זורם לארה"ב וכך גם מקומות העבודה הרבים אותם יצרה החברה הגרמנית. בדיוק לפי התכנית של טראמפ.
- אמזון חותמת על עסקה של 38 מיליארד דולר עם OpenAI
- אמזון מוכיחה: ההימור על הבינה המלאכותית משתלם
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המפעל של מרצדס בארה"ב מעסיק כבר עתה מעל 900 עובדים, נתון שאמור לגדול לכ-1,300 עובדים עד שנת 2020, כאשר על פי ההערכות, הספקים של המפעל יגרמו ליצירת 600 מקומות עבודה נוספים בצפון צ'רלסטון.
מי שכן צריך להיות מודאג משירות המשלוחים החדש של אמזון הם פדקס ו-UPS, כאשר מרבית המשלוחים יצאו מהידיים שלהם לידיים של היזמים. אמזון ציינה בדו"ח השנתי האחרון שלה כי יש לה תלות מאוד גדולה ב-FedEx ו-UPS, שותפותיה העסקיות לשילוח. באמזון אמרו כי "אם לא נוכל להגיע להבנות לגבי תנאי ההסכם ולשפר עמדות מול החברות הללו, או שהן לא יעמדו בקצב השילוחים ויחלו תקלות, זה יכול להשפיע ישירות על הלקוחות שלנו ועל חווית הקנייה".
בנוסף ציינה אמזון בדו"ח כי עלויות השילוח, שכוללות מיון, מרכז הפצה ושינוע, התנפחו לכדי 21.7 מיליארד דולר בהשוואה לכ-11.5 מיליארד דולר בשנת 2015, והצפי הוא שנתון זה רק ימשיך לצמוח. זה המקום לציין כי להערכת אתר ניתוח המסחר eMarketer, השנה, מעל 40% מכל המסחר המקוון ברשת יתבצע דרך אמזון.
- בחנו את עצמכם - האם אתם בעניינים? טריוויה שבועית
- ברקע הצעת הרכש לסיטיקון, ג'י סיטי הוכנסה למעקב עם השלכות שליליות
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- אלו המניות שיזכו לביקושים והיצעים בשל עדכון המדדים
- 2.כבר הוכח שהעסק הזה לא משתלם כלל. (ל"ת)רן 06/09/2018 15:27הגב לתגובה זו
- 1.מתי בישראל (ל"ת)משה 06/09/2018 14:26הגב לתגובה זו
טריוויה (צ'אט)בחנו את עצמכם - האם אתם בעניינים? טריוויה שבועית
כמה הרוויחו מתחילת השנה המחזיקים בקופות גמל וקרן השתלמות במסלול מנייתי? לאיזה שווי מכוונת OpenAI בהנפקה הציבורית? מי יזם ההייטק המצליח
שהגיע למצב של פשיטת רגל? ועוד -
- טריוויה על הנושאים הכלכליים של השבוע האחרון
טריוויה שבועית. ככה תדעו אם אתם בעניינים.
20 שאלות מהאירועים של השבוע האחרון - נשמח לשמוע תגובות מכם (הערות, הארות, ביקורת, וגם - שבחים).
הכי נוח לשחק דרך הכלי בהמשך האייטם. לאור בקשת הקהל אנחנו מעלים את השאלות והתשובות האפשריות גם כאן ( חידון עם תשובות מודגשות בתחתית העמוד) .מי
המניה שעברה ביום אחד מירידה של מעל 20% לעלייה של 20%?
טבע
סולאראדג'
נובה
טידס
וואן זירו נותן ללקוחות חדשים ריבית של 5.5%. האם יש תנאים ומה הם?
אין תנאים
יש תנאים - העברת חשבון מבנק קודם
יש תנאים - העברה של מעל 5,000 שקל בחודש או תשלום דמי ניהול של 49 שקל בחודש
יש תנאים - העברה של לפחות 100 אלף שקל
כמה מקבלת
המשפחה של חייל רוסי שנהרג במלחמה?
לא מקבלת כלום
20 אלף דולר
כ-40 אלף דולר
קרוב ל-200 אלף דולר
- בחנו את עצמכם - האם אתם בעניינים? טריוויה שבועית
- בואו לשחק - הטריוויה השבועית של ביזפורטל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מה הרעיון המרכזי של הרפורמה המתוכננת במכשירי החיסכון?
הטלת מס על קרנות השתלמות נזילות
הגבלת דמי
הניהול בפוליסות חיסכון
יצירת חשבון כולל לכל המכשירים שרק הוצאת כספים ממנו תחוייב במס
יצירת חשבון כולל לכל המכשירים ומס קבוע אחיד של 25% במכירת מכשירים

יפתח רון-טל: “אוגווינד משנה כיוון - מאוויר דחוס לפרויקטים של מאות מיליוני אירו באירופה”
הבוקר פרסמה אוגווינד אוגווינד 15.37% הודעה על עסקה משמעותית באיטליה - רכישת חברה המחזיקה בזכויות להקמת פרויקט אגירת אנרגיה בהספק של 509 מגה-ואט, המבוסס על סוללות ליתיום (BESS), בשותפות עם קבוצת 7B מקבוצת יהודה לוי. ההשקעה בפרויקט צפויה להגיע לכ-230 מיליון אירו, וההכנסה השנתית מוערכת ב-35 עד 50 מיליון אירו, לכל אחת מ-25 שנות ההפעלה הצפויות. הפרויקט ממוקם במחוז ברינדיזי שבדרום איטליה, וכולל מתקן אגירה בקיבולת של 2-4 ג׳יגה-ואט-שעה (GWh). החברה האיטלקית הנרכשת מחזיקה בזכויות קרקע ובהיתר חיבור מחייב לרשת החשמל, ואוגווינד מתכננת להביא את הפרויקט לשלב ההפעלה המסחרית המלאה בשנת 2029. עם חיבורו לרשת תוכל המוכרת לקבל פרמיית הצלחה של עד 15 מיליון אירו, בהתאם להכנסות ולתנאי הסגירה הפיננסית.
בשביל אוגווינד, שנסחרת כיום בשווי של כ-90 מיליון שקל לאחר ששווייה צנח ביותר מ-95% מהשיא, העסקה באיטליה היא לא עוד פרויקט, זה ניסיון להגדיר מחדש את זהותה. החברה, שהייתה מהחלוצות בתחום אגירת האנרגיה באוויר דחוס (AirBattery), עוד לא הצליחה למסחר את הטכנולוגיה בקנה מידה רחב, וכעת עוברת שינוי ניהולי ואסטרטגי שמטרתו להפוך מחברת מו״פ טכנולוגית לחברת אנרגיה יזמית פעילה באירופה ובדרך להחזיר את האמון של המשקיעים - מה מסתתר מאחורי ה"תכנית האסטרטגית" של אוגווינד?
“אנחנו כבר לא חברת מו״פ אלא חברת אנרגיה מלאה,” אומר בראיון לביזפורטל המנכ״ל טל רז. “איטליה היא רק סנונית ראשונה - אנחנו מסתכלים גם על פולין, גרמניה ובריטניה. נקים קרן ייעודית בשיתוף מוסדיים ישראליים שתממן את ההון העצמי בפרויקטים, כאשר המימון הבנקאי יגיע מגופים מקומיים בכל מדינה.”
גם היו״ר יפתח רון-טל מדגיש כי “העסקה הזו היא לא נקודתית אלא היא חלק מתפיסה רחבה. לצד המשך קידום טכנולוגיית האוויר הדחוס, אנחנו נכנסים לתחום ייזום פרויקטים מסחריים באירופה. זהו שלב ראשון באסטרטגיה שמטרתה להציב את אוגווינד מחדש על המפה”.
- מה מסתתר מאחורי ה"תכנית האסטרטגית" של אוגווינד?
- ירון יעקובי עושה סיבוב נוסף על מחזיקי המניות באוגווינד - קונה בהנפקה פרטית בהנחה של 62%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בהנהלת החברה מדגישים כי המימון לפרויקטים לא יגיע מהמאזן, אלא משיתופי פעולה מוסדיים במבנה של קרן GPLP, שבה תחזיק החברה כ-25-30% ותשמש כשותף מנהל. “היתרון שלנו הוא היכולת להביא את המימון,” אומר רז. “אנחנו יודעים לחבר בין הפרויקטים לבין הכסף של השוק המוסדי הישראלי - זה הנכס הכי משמעותי שאנחנו מביאים לשולחן.”
