הדור הבא ימשיך להשתמש בפייסבוק? זה המחקר שמציע אחרת

בזמן שחברת הענק פועלת להנגיש את הגלישה ברשת החברתית במדינות מתפתחות, מחקר של EMarketer מצא כי דווקא בארה"ב היא צפויה לסבול מחולשה
מערכת Bizportal |
נושאים בכתבה פייסבוק

ביולי האחרון פייסבוק פרסמה את תוצאות הרבעון לפיהם מספר המשתמשים הפעילים  ברשת החברתית ממשיך לטפס בקצב קבוע. למרות הנתון המרשים, בראייה לעתיד, צריך לעלות את השאלה האם פייסבוק תמשיך לעניין גם את הדור הבא? בזמן שחברת הענק פועלת בשיתופי פעולה עם חברות לוויין על מנת להנגיש את הגלישה ברשת החברתית במדינות מתפתחות, דווקא בארה"ב היא צפויה לסבול מחולשה בעתיד, כך לפחות לפי מחקר של EMarketer שפורסם ב'בולמברג'.

במחקר נמצא כי פייסבוק צפויה לסבול מאבדן משתמשים צעירים בארה"ב בשנה הקרובה. מדובר בפעם הראשונה שחברת המחקר מצאה ירידה בקרב במספר המשתמשים ברשת החברתית בכל חתך גיל אפשרי. למעשה חברת המחקר צופה ירידה של 3.4% במספר המשתמשים בגילאים שבין 12 ל-17 ב-2017. ולאן הצעירים הולכים? ככל הנראה לאפליקציה סנאפצ'ט ואינסטרגם. בהקשר זה פייסבוק השכילה לעשות כאשר רכשה את אינסטגרם ובכך תמזער את הירידה במספר המשתמשים. 

לדברי אוסקר אורוזקו מ-EMarketer, פייסבוק אמנם המשיכה לגדול בשנה האחרונה עם יותר מ-2 מיליארד משתמשים השנה, אך האוכלוסייה הצעירה מוצאת את פייסבוק פחות משכנעת. החברה צריכה למשוך קהל צעיר כדי להקנות להם הרגלים שימשיכו גם לשנות הבגרות, שבהם הם יהיו קהל היעד העיקרי לפרסומות של פייסבוק.

"בני נוער ואלו הצעירים יותר בני 12-14 שנותרו בפייסבוק נראה כי הם פחות מעורבים -נכנסים בתדירות נמוכה יותר ומבלים פחות זמן בפלטפורמה. במקביל, צעירים בגילאי 12-14 שנכנסים כעת לגיל הבגרות בכלל לא חושבים על פייסבוק, אך עדיין מחזיקים בחשבון אינסטרגם (השייך לפייסבוק)".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה