לא יאמן - שוב שיבושים קשים בלוח הטיסות של אל על

יוסי פינק | (26)
נושאים בכתבה אל על

אמנם בתחילת השבוע נראה היה שהמשבר באל על הסתיים והצדדים עומדים בפני חתימה על הסכם וכבר ממש ברכו על המוגמר, אבל הערב העסק שוב מתפוצץ - על גבם של הנוסעים. בתחילה הודיעה החברה כי טיסה מספר 027 לניו יורק הערב בוטלה. כשעה לאחר מכן התקבל עדכון כי בעקבות התערבות יו"ר ההסתדרות ניסנקורן הטיסה בכל זאת תצא. בתוך כך, עדיין לא ברור מה צפוי לגבי טיסת 001 מחר לניו יורק שאמורה לצאת בבמטוס חכור וכך גם הטיסות מחר לברלין ופראג.

תגובת הנהלת אל על: "לצערנו הרב, למרות ההבנות הושגו בישיבה שנערכה בהסתדרות עם יו ר ההסתדרות אבי ניסנקורן בתחילת השבוע ממשיכים הטייסים להתנהג בבריונות בכדי לנסות להפעיל לחץ על ההנהלה לשנות את ההסכם וחוסר הנכונות להתחייב לשקט תעשייתי ולהפעיל את הטיסות כסדרן. אנו מתנצלים בפני הנוסעים".

תגובת וועד טייסי אל על: "חבל שאפילו בעיצומם של דיונים, שמטרתם להגיע להסכם עבודה, ממשיכה הנהלת אל על לפגוע בנוסעיה ולהמשיך במסע השקרים וההשמצות כלפי עובדיה. ההנהלה מטעה את הציבור; גם היום היו טייסים שהיו מוכנים וזמינים להוציא את כל הטיסות שבוטלו, טיסות שהן מעבר ללוח הטיסות המתוכנן שלהם. יו ר וועד הטייסים קברניט ניר צוק, הציע להפעיל את טיסה 027 והנהלת החברה סירבה להציבו. זה המקום להדגיש שוב: טייסי אל על מבקשים לטוס. אנחנו לא שיבשנו, לא משבשים טיסות ומתייצבים לכל טיסה - כתמיד."

תגובות לכתבה(26):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 25.
    גדעון 03/12/2016 20:20
    הגב לתגובה זו
    יכול ממוקד – טיסת אל על 027 לניו יורק בוטלה ללא סיבה. "גבירותי ורבותי,נוסעים יקרים, מדבר הקברניט. הקברניט שנשאר בבית למרות שהייתי מוכן להטיס אתכם לניו יורק הלילה. " אם עד כה הצליחה ההנהלה להסוות את מזימתה -ביטול טיסות בטוענה שיקרית שאין טייסים המוכנים לבצעה,הלילה היא עשתה טעות אשר הביאה לחשיפת פרצופה האמיתי והמכוער. טיסה 027 ניבחרה לסיקול הממוקד לא במקרה. בטיסה זו היו נוסעים מאוד מיוחדים. מוזמני פורום סבן היוקרתי,חברי כנסת,עיתונאים בכירים ובקיצור, נוסעים אשר פגיעה בהם תגרום להד תקשורתי אדיר. הד כזה אשר יגביר את הלחץ על הטייסים בעיצומו של המשא ומתן. להלן פרטי האירוע- אמש,למרות בקשה חוזרת ונשנית של הקברניט להציבו על הטיסה לניו יורק (יש תיעוד מלא של שיחות הקברניט עם הצבת צוותים וכן הודעת טקסט ששלח לסמנכל מבצעים), החליטה הנהלת אל על לבטלה בטוענה שהצבתו תפגע בפעילות עתידית שלו(הדרכת סימולטור שלא הייתה בעייה לאיישה במדריך זמין אחר). לאחר שדבר ביטול הטיסה הגיע לידיעת יו"ר ההסתדרות ניסנקורן, פנה האחרון לדוד מימון,מנכל אל על ודרש שהטיסה תצא כמתוכנן. בהוראת מימון,ניסו הגורמים השונ
  • 24.
    צביקה 03/12/2016 09:07
    הגב לתגובה זו
    הטייסים בחברת על אל מוכנים לטוס בכל זמן .אבל חברת אל על מחכירה מטוסים וטייסים מכל העולם כדאי לפגוע בטייסי אל על הישראלים שהם הטובים בין הטובים בעולם . ברגע שיקרא אסון עם חברות אחרות אז יקימו ועדת חקירה .אנשים מכל העולם בעיקר היהודים רוצים לטוס רק עם אל על בגלל הטיסים והכיטחון
  • 23.
    יציק 03/12/2016 08:30
    הגב לתגובה זו
    טייסי אל על הם הטיסים הטובים בעולם מוכנים לטוס בכל זמן ומקום בעולם . אבל החברה מחכירה מטוסים וטיייסים מארצות אחרות אני מציעה שתעסיק טייסים מכל העולם עד שלא יקרא אסון הם לא יפסיקו . נראה בסוף מה יקרא לאל על
  • 22.
    יעקב 03/12/2016 06:24
    הגב לתגובה זו
    אני מבקש לא להאשים את הטיסים הם מוכנים לטוס בכל זמן ומקום בעולם . אבל החברה עשתה הסכמים אם חברות זרות .כדאי שלטיסים היה פחות עבודה לכן אני אומר שהבעיה שנוצרה גורמת לבעיות בחברה .ולא הטיסים אשמים
  • 21.
    עובד לשעבר בקלבמרקט 02/12/2016 23:27
    הגב לתגובה זו
    מזה הופכים להיות מיליונרים , סוחטים חברה, איך? מושכים משכורות ענק למקורבים ומחלקים דיבדנדים מפחידים ואזזזז , בום פשיטת רגל והמשפחה הולכת הביתה עם הרבה כסף , זאת השיטה. באל על הם פשוט יחלבו את החברה (משפחת בורוביץ ומוזס) ואז יחזירו אותה למדינה שתשבור את הראש
  • 20.
    תמתינו שהמניה תרד. ב-205 רוכש ב-100,000 ש"ח (ל"ת)
    בורסוק 02/12/2016 18:37
    הגב לתגובה זו
  • 19.
    המניה עוד תצנח חופשי אולי ב 200 אני הבדוק (ל"ת)
    רפי 02/12/2016 15:23
    הגב לתגובה זו
  • 18.
    דון קישוט 02/12/2016 14:26
    הגב לתגובה זו
    שההנהלה תתחיל לנהל ולא להיות מנוהלת
  • 17.
    מוטי 02/12/2016 12:58
    הגב לתגובה זו
    יאלה שחררו הרי מה שתקבלו לא ייספק אותכם ואני מתכוון לכולם לא רק הטייסים עוד חברה של בולענים בושה פשוט בושה
  • 16.
    יוסי 02/12/2016 12:26
    הגב לתגובה זו
    תגובת וועד הטייסים "ממשיכה הנהלת החברה לפגוע בנוסעיה"... רק לקרוא לשמוע ולהבין שהם הטייסים כביכול לא חלק מהחברה... כאשר הנוסעים הם הלקוחות שלכם הטייסים בלעדיהם אין לכם עבודה ...הטייסים מרחיקים עצמם מהאחריות /מהחברה....הם כורתים את הענף עליו הם יושבים .
  • 15.
    אלעל 02/12/2016 11:35
    הגב לתגובה זו
    הם לא מוציאים טיסות בטענה שאין טיסים.הרי כולם מבינים שזאת תקופה של חורף הפעילות ירדה ויש מספיק טייסים.
  • 14.
    נמאסתם ... חפשו אותנו .. (ל"ת)
    נירה 02/12/2016 10:59
    הגב לתגובה זו
  • 13.
    אנונימי 02/12/2016 10:46
    הגב לתגובה זו
    כבר 40 שנה לא טס באל על וכל הזמן הזה אתם ממשיכים להתעקש ולהוכיח לי כל פעם מחדש שההחלטה שלי שלא לטוס עם אל על ממשיכה להיות נכונה כל ה 40 שנים האלה.
  • 12.
    גדעון 02/12/2016 09:58
    הגב לתגובה זו
    יוסי פינק נחשב בעיני לעיתונאי רציני שמקפיד על לויאליות למקצוע . הכתבה שפורסמה בשמו זה העתק של מידע שקיבל ממערכת יחסי ציבור של הנהלת אלעל בלי לבדוק עם הטיסים את נתוני הפרסום.מצויים בידי כל ההתכתבויות בין הטיסים שנתבקשו לאייש את הטיסות המדוברות לבין מי שמאיש את הטיסות מטעם החברה. אני קובע שניתן היה לאיש את כל הטיסות אך ההנהלה משיקולים זרים החליטה אחרת והוציאה ידיעה לתקשורת המאשימה את הטיסים אותם קל להשניא על הציבור. אני קובע שזו ההנהלה הפוגעת בציבור הנוסעים על מנת לישם תוכנית שתשנה את פניה של אלעל ותאפשר לבעלי המניות לגרוף יותר כסף לכיסם.כל הטיסות המדוברות אלה טיסות שמראש בתוכנית האיוש החודשית לא היו מאוישות והנהלת אלעל בונה על נכונותם של הטיסים לאיש טיסות אלה מעבר למחויבותם.
  • 11.
    יש שרוצים להוריד את המניה שיוכלו לעשות כסף קל (ל"ת)
    DDD324 02/12/2016 09:55
    הגב לתגובה זו
  • 10.
    לא מאמין לשקרי הטייסים (ל"ת)
    ציניקן 02/12/2016 07:41
    הגב לתגובה זו
  • 9.
    polak 02/12/2016 07:39
    הגב לתגובה זו
    בשביל מה קיים משרד התחבורה? תפקידו להגן על הנוסעים מפני ביריונות בנתיבי תחבורה וטיסה !!! ..וזה לא משנה מי אשם! אסור להתעלל בנוסעים!!!! ככה לא מושלים!!!!!!!
  • 8.
    אסי 02/12/2016 07:10
    הגב לתגובה זו
    טיסיי אל על בריונים יש לסגור את החברה ולפתוח מחדש טיסיי אל על מאז ומתמיד רוצים לנהל את החברה חוצפנים וחזירים מאין כמותם ניתן להפעיל את מטוסי אל על עם ויביים זרים וישראלים בחצי המשכורת והראיה לכך טיבי ארקיע וישראייר
  • 7.
    עובד לשעבר 02/12/2016 05:21
    הגב לתגובה זו
    לידיעה. קומת ההנהלה סגורה לעובדים!!!! רק למקורבים או להנהלה יש אפשרות כניסה.חחח מה נהיה מחברה שהיה כיף והנאה לעבוד בה. והמנכ"ל כשהגיע אמר "שדלתו פתוחה".....
  • 6.
    עובד אלעל 02/12/2016 04:27
    הגב לתגובה זו
    ההנהלה מנסה לשנות את ההבנות שהושגו
  • 5.
    נו 02/12/2016 02:31
    הגב לתגובה זו
    מי צריך לטוס בסערה
  • 4.
    מאוכזב ביותר 02/12/2016 01:29
    הגב לתגובה זו
    שילמדו קצת מטורקיש איירליינס שתמיד הלקוחות במקום הראשון, שיחפפו איתם שנה שנתיים בשכר של מתמחה 2000 יורו לחודש ושיחזרו למדינה עוד שנתיים שלוש ומבחינתנו שאפ פעם לא. בושה לחברה "לאומית" של ישראל ובושה לנציג ועד העובדים צוק....תתבייש ועוף לנו מהעיניים נבל.
  • 3.
    נשבר ה... מאל על (ל"ת)
    דן 01/12/2016 23:16
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    אני במקום מחיאות כפיים בנחיתה , צועק בוז (ל"ת)
    צבי כץ 01/12/2016 23:01
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    ישראל 01/12/2016 22:41
    הגב לתגובה זו
    טייס "מרגיש לא טוב" מקבל יומית בכל זאת כי יש הסכמים והחברים "מוכנים" לטוס במקומו....ברור!שעות נוספות בטירוף... הגיע הזמן שהטייסים וכל אוכלי החינם יבינו שהחגיגה נגמרה... בגלל כל ההטבות והחגיגות אנחנו פשוטי העם לא טסים באלעל כי היא הרבה יותר יקרה מחברות אחרות שבהן יש הרבה פחות אוכלי חינם וחגיגות...מחזק את ידי ההנהלה.. המשיכו כך גם אם נגרם סבל לנוסעים וירידה בהכנסות... במבט לרחוק אתם תרוויחו...
  • נוסע לשעבר 01/12/2016 23:19
    הגב לתגובה זו
    גועל נפש הגזמתם ברור שהטייסים ,מעניין איך הצליחו לרמות את המערכת בצבא...
רז רודיטי רייזור לאבס
צילום: ישראל פררה

מכר למשקיעים וקנה אחרי חודשיים בשליש מחיר

מה שהיה היה - אבל תלמדו את הלקח החשוב בסיפור של אקסונז' ויז'ן לפעם הבאה

תמיר חכמוף |

אחרי ירידות חדות בשווי החברה, יו"ר אקסונז’ ויז’ן אקסונז ויזן 1.72%   ובעל המניות הגדול בחברה, רז רודיטי, רוכש מניות בשוק, במחירים שנמוכים בעשרות אחוזים ממחיר ההנפקה. מהדיווחים האחרונים לבורסה עולה כי רודיטי רכש מניות בשערים של 452 אגורות ב-21 באוקטובר ו-413 אגורות ב-27 באוקטובר, והגדיל את אחזקתו לכ-5.14 מיליון מניות, כ-28% מההון, בהיקף כספי של כ-100 אלף שקל. הרכישות מתבצעות כאמור על רקע ירידה חדה של למעלה מ-40% במניה מאז ההנפקה בסוף אוגוסט, רק לפני חודשיים אז גויסו כ-40 מיליון שקל לפי שווי של כ-130 מיליון שקל לפני הכסף. נציין כי רודיטי רכש מניות בימים הראשונים של החברה בבורסה, במחיר של כ-682 אגורות למניה, בהיקף גבוה יותר של כ-130 אלף שקל. כיום נסחרת החברה בשווי של כ-75 מיליון שקל בלבד. מי השקיע בחברה הזו עם גירעון בהון ועם הכנסות נמוכות, רק בגלל מילות באזז? מי השקיע ביזמים שכבר הפילו את המשקיעים בעבר? גם המוסדיים השתתפו. למרות שהכתובת היתה על הקיר:


מכר למשקיעים יקר וקונה בחזרה בזול

אז עכשיו, אחרי שהמשקיעים שפכו 40 מיליון שקל ואחרי נפילה במניה, בעל השליטה "מביע אמון" עם השקעה זניחה. אגב, חשוב להבהיר משהו חשוב. השווי של החברה לא ירד ב-40%, הוא בעצם התרסק הרבה יותר. השווי של פעילות החברה - דגש על פעילות החברה בהנפקה היה 130 מיליון שקל (שווי פעילות בלי קשר למזומנים בחברה). השווי כעת 75 מיליון שקל, אבל יש מזומנים בקופה. בנטרול המזומנים השווי 35 מיליון שקל. יש כאן נפילה של 70% בשווי הפעילות. התרסקות. המשמעות אגב, שאדון רז רודיטי קנה מניות בשליש מחיר אחרי חודשיים.

הרכישה האחרונה הייתה יכולה להיות הבעת אמון, ואולי היא כזו, אבל הסכום נמוך ואיפה הוא היה כל הדרך למטה. עכשיו באים?

מבדיקת ביזפורטל עולה שדווקא הציבור היה הקונה הדומיננטי בגל העליות של ספטמבר, בעוד המוסדיים שמימנו את ההנפקה החלו למכור בהדרגה. אותם משקיעים קטנים שבנו על ההייפ והאמינו להבטחות “ללמידה מהעבר” נותרו תקועים עם מניות שרחוקות ביותר מ-50% ממחיר הרכישה, וצריכים עלייה של 100% במניה בשביל "חילוץ", בזמן שבעל השליטה מנצל את המומנטום השלילי כדי לאסוף מניות.

לצד הציבור שהקפיץ את המניה על ההייפ, גם לגופים המוסדיים לא חלק ב"אשמה". מי שהשתתפו בהנפקה מתוך אמונה שמדובר ב"מניה חמה" לשוק הישראלי, מצאו את עצמם כעת עם הפסד על הנייר או בלחץ למכור. משיחות עולה כי גוף שרכש בהנפקה ומחזיק במניה מוכר בשבועות האחרונים באופן מתודי, מה שמעמיק את הלחץ על השער, במיוחד לאור העובדה שמדובר במניה עם מחזור ממוצע קטן (במהלך אוקטובר המחזור הממוצע היה קטן מ-500 אלף שקל ביום). זה אולי נראה כמו מהלך טכני, אבל בפועל המשמעות היא שמי שהיה אמור לשמור על המשמעת המקצועית בעת השתתפות בהנפקה, נאלץ למכור בהפסד על חשבון החוסכים. במציאות של מחזורי מסחר נמוכים, גם מכירות בהיקף מתון מספיקות כדי לגרור את המניה מטה עוד כמה אחוזים בכל יום.

הנפקת הייפ שנעלם במהרה

ההנפקה של אקסונז’ ויז’ן בסוף אוגוסט לוותה באופטימיות וביקושים גבוהים, כשהיא הגיעה בדיוק בזמן שבו השוק התלהב מבינה מלאכותית ומהסקטור הביטחוני. החברה גייסה כ-40 מיליון שקל לפי שווי של כ-130 מיליון שקל לפני הכסף, והמניה זינקה בכ-40% בימים הראשונים למסחר. למרות ההייפ החברה הציגה גירעון בהון העצמי, הפסדים מצטברים והכנסות שנתיות של כ-16 מיליון שקל בלבד וכשהמציאות דפקה בדלת המניה נפלה. מי שנכנסו בהתלהבות בגל העליות, בעיקר המשקיעים הקטנים, ספגו ירידות חדות של כמעט 50%, בעוד שגם המוסדיים שהשתתפו בהנפקה נותרו עם הפסד על הנייר. מאחורי החברה עומדים שלושת היזמים מרייזורלאבס, רז רודיטי, עידו רוזנברג ומיכאל זולוטוב, שהבטיחו “ללמוד מהעבר”, אך בשוק נראה כי “עוד חוזר הניגון” (אחרי ההייפ, המשקיעים באקסונז' מופסדים בעשרות אחוזים).

הבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניגהבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניג
סקירה

ת"א 35 יורד 0.4%, ת"א 90 מאבד 0.9%; מגמה שלילית בבורסה

מגמה שלילית בבורסה לאחר שהעליות בוול סטריט כבר השפיעו על המסחר בת"א; הדולר ממשיך לרדת

מערכת ביזפורטל |

מגמה שלילית בבורסה כאשר מדד ת"א 35 יורד 0.4% ומדד ת"א 90 יורד 0.9%. במבט על הסקטורים, מדד הבנקים עולה 0.4%, מדד הביטוח יורד 0.9%, מדד הנדל"ן מאבד 1.1% ומדד הנפט והגז יורד 1.2%.

חלק מהלחץ עדיין מגיע מהגזרה הדרומית, כאשר האולטימטום שנתן טראמפ לחמאס חלף וטרם הוחזרו כל החללים החטופים. הבוקר ארגון הטרור השיב שרידי חטוף שגופתו הוחזרה במקום גופה, ועדיין נותרו 13 חללים חטופים בעזה. בישראל דנים לגבי התגובה, כאשר דווח כי בערבות "התפתחות ביטחונית" משפט נתניהו יתסיים מוקדם היום.



פינרג'י שוב מספקת כותרות וומשיכה לעליות גם היום. החברה הודיעה אתמול על שיתוף פעולה עם קונסורציום Net Zero בהובלת גוגל ומיקרוסופט, שנשמע נוצץ כמעט כמו שם הפרויקט עצמו, אבל צריך לזכור שזהו שלב הדגמה בלבד. פרויקט פיילוט, לא חוזה מסחרי. נזכיר גם שלא מדובר בפרויקט חדש, אלא בהתקדמות מדיווח קודם (פינרג’י מזנקת בעקבות עסקה שכוללת את גוגל ומיקרוסופט) רק שהפעם גילינו את היקף העסקה, כ-2.3 מיליון שקל. כלומר, לא מדובר בהכנסה שתאזן את החברה, שכן סך ההוצאות התפעוליות עמד על 21 מיליון שקל במחצית הראשונה של 2025. עם זאת, זה לא מנע מהמניה לזנק אתמול 22%, כאשר המחזור במניה היה גבוה מהיקף העסקה עליו חתמה.

בתחילת השנה כתבנו שהסיכויים של מניית פינרג’י פינרג'י 5.76%    לעלות נמוכים, כי למרות הרה ארגון שריפת המזומנים גדולה, למרות בעל הבית שתומך - צריך הרבה כסף, וגם - שהטכנולוגיה עדיין בחיתולים ואין לקוחות. הבעיה הגדולה בעסקים כאלו היא שגם אם יש חלום, כדי לממש אותו צריך כסף והמשמעות היא דילול של משקיעים קיימים במחירים נמוכים. כתבנו את זה בשתי הזדמנויות - קיבלנו איומים מהחברה. אז קיבלנו. מאז כל פעם שהחברה מדווחת על הודעות טובות, יש זינוק במניה ובהמשך המניה מתממשת. שתבינו - הלוואי שהיא תצליח, הלוואי שיש לה פתרון של אנרגיה מתחדשת שיתפוס בעולם הגדול. אנחנו רוצים הצלחה ישראלית - אנחנו רק לא רוצים שזה יבוא על חשבונכם.

ותובנה פיננסית: החברה שורפת 16 מיליון במחצית, יש לה 22 מיליון בקופה. הנתונים נכון לסוף יוני, זה אומר שעכשיו יש כנראה אולי 10 מיליון שקל - החברה צריכה כסף. כשחברה צריכה כסף היא צריכה להנפיק והרבה פעמים זה פוגע במשקיעים הקיימים, כשחברה צריכה כסף איכשהו יש פתאום הודעות טובות שמעלות את הנייר. זה נכון סטטיסטית - אנחנו לא מתכוונים למקרה הספציפי הזה. זו נקודה כללית שמשקיע צריך לקחת בחשבון - המוטיבציה של הבעלים והמנהלים להעלות את המחיר לקראת הנפקה (כדי שהיה תצליח במחיר טוב) היא גבוהה.