TV

זיו פניני: "הבורסה כאן מתקרבת לגבול שממנו יהיה קשה מאוד לחזור" - ומה דעתו כעת על כיוון שוקי המניות? צפו בראיון

מנהל תחום נגזרים וסיכונים פיננסים ב-IBI מתייחס ליובש המחזורים בת"א, וגם לכיוון שוקי המניות 
יוסי פינק | (94)

תגובות לכתבה(94):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 65.
    חכו לאוקטובר - אין ימי מסחר כלל!! (ל"ת)
    מועדים ושמחה... 08/09/2016 13:51
    הגב לתגובה זו
  • 64.
    דוד 01/09/2016 15:28
    הגב לתגובה זו
    אל תאמינו לאף אחד
  • 63.
    בובו 01/09/2016 05:54
    הגב לתגובה זו
    למה הוא לא אומר עסקאות?
  • מה זה השם בובו? (ל"ת)
    אבשלום קור 01/09/2016 15:51
    הגב לתגובה זו
  • תכלס - צודק (ל"ת)
    אמיר 07/09/2016 21:40
  • 62.
    זי"פ 30/08/2016 11:22
    הגב לתגובה זו
    המילה גאון אינה במקומה ורחוקה מהאמת... ב 2012 עוד לפני שנפל האסימון חשבנו שהריבית הולכת לעלות ולכן חשבנו שיבוא תיקון במחירי נכסי הסיכון... כשהבנו שתסריט יפן משתלט על העולם שינינו אמונתינו ואף טענתי לא פעם שהנדלן זול יחסית לנכסי סיכון אחרים כאגח... ויהיה אחרון לקבל תיקון... ורק כדי להרגיע אותך... בשנה זו (זה היה מלעשה ב 2011) ועד השינוי ב180 מעלות בחשיבה ..גם חשבתי שיבוא תיקון בשווקי המניות והאגח... אז גם שם טעיתי. :) אני סיימתי להגיב.. תודה לכולם על התגובות וההתעניינות...
  • 61.
    עומר 30/08/2016 08:56
    הגב לתגובה זו
    בכל ראיון איתו החל מ2012 הוא מדבר על רגולציה כבדה ועל כך שמחירי הנדל"ן בדרך למטה.אז אני ממליץ לך זיו, להשאר בתחום הפיננסים ולא לתת תחזיות לשווא בתחומים בהם אתה לא מתמחה.בשוק ההון אין עליו זה בטוח!
  • דיבר ודיבר על רגולציה וצדק...תראה לאן הגענו... (ל"ת)
    נו... 30/08/2016 13:43
    הגב לתגובה זו
  • 60.
    זי"פ 30/08/2016 08:26
    הגב לתגובה זו
    איני נגד רגולציה להיפך...ראה תגובות קודמות... ואכן בארהב קודם המשבר היה חוסר ברגולציה אפקטיבית.. אבל כמו אנטיביוטיקה.. לפי המינון זה מצויין - הרבה יותר - זה לבד יהרוג אותך... אגב ככול שזה אירוני גם היום בבועת הרגולציה.. יש מקומות שחסרה בהם הרגולציה...
  • 59.
    רגולטור 30/08/2016 07:24
    הגב לתגובה זו
    האם אתה נגד רגולציה? תראה מה קרה בארהב.
  • 58.
    מר תומפסון 30/08/2016 07:22
    הגב לתגובה זו
    למה לכבס מילים ? רשות ני"ע, רשות המיסים והאחרון שקפץ לעגלה - ב"י - פועלים אקטיבית כדי לחסל את השוק ועל הדרך להצדיק כמה מקומות עבודה אצלם. תשואות טובות או סחורה טריה אין כבר שנים, לכן המשקיעים בצדק מצביעים ברגליים. הצדק הפואטי היחידי הוא שיום אחד גםמהרגולטור והשמנת של הבורסה ימצאו את עצמם ללא עבודה.
  • 57.
    זי"פ 29/08/2016 14:25
    הגב לתגובה זו
    ראשית אנא פנו לתשובתי ל 49,48 בנושא מיסים..., ללא קשר.. הנכם צודקים -הוקטור שדוחף למסחר מצד הפרטיים, הספקולנטים, חברות הנוסטרו אכן נענשים מהמיסים - שגם הם חלק לא מבוטל מהרגולציה.. ולא רק מס רווחי הון אלה מע"מ.. מס שולי... דיווחים וכו... גם חברות הנוסטרו עומדים בפני מלחמה על אילוץ למשיכת דיוודנד - הזוי... למעשה כול עוד לא יהיה דווח כולל כפי שמתרחש בארה"ב או כפי שמחוייבת חברה בע"מ... כול בסיס המס יהיה מעוות ומלא בפטורים וחורים עליהם יריבו כול תקציב... למעשה הממשלה צריכה בתקופת מיתון ואינפלציה כבושה.. להוריד מיסים, להעלות הוצאות ממשלה.. ולנסות לדחוף את הציבור להשקיע , לצרוך ולגלגל את גלגל ההכנסות המאיץ... אבל המציאות בישראל והאנטרסים מעט שונים...
  • 56.
    אזרח 29/08/2016 13:41
    הגב לתגובה זו
    מס רווחי הון המופקע שמבריח משקיעים מהבורסה המקומית והורס כל חלקה טובה. לא יעזור רק להוריד את רמת הרגולציה צריך לטפל בבעיה המרכזית ולהוריד את המס!
  • 55.
    סתם מישהו 29/08/2016 11:38
    הגב לתגובה זו
    אני מציע שמר כחלון שכל כך עסוק בלהרוס ולחסום למשקיעים כאן את הדרך. ולרדת לחייהם מבוקר עד ערב שאולי ישמע ויראה טוב טוב את מי שנחשב כאן עדיין לאחד האנשים הכי רציניים. בסוף עוד תתחננו שמשקיעים יחזרו לשים פה כסף בארץ. במקום לגרום לחברות ענק לברוח, במקום לגרום לעודף רגולציה, במקום לגרום לעודף מיסוי, במקום לגרום להשמדת משקיעים תחשבו הפוך. הפוך גוטה... הפוך !!!
  • בן אהרון 29/08/2016 16:05
    הגב לתגובה זו
    בכל החבורה שמקיפה אותו, אין כנראה מי שיקום ויבקר את המהלכים שהוא הוגה חדשות לבקרים. להיפך, שומעים רק תמיכה וזה קצת מוזר ואולי מלמד משהו.
  • 54.
    בוב 29/08/2016 10:32
    הגב לתגובה זו
    חוק של לפיד מחזור יומי של 3000 אלף שקל הגשת דוך למס הכנסה
  • 53.
    אביטל 29/08/2016 08:04
    הגב לתגובה זו
    הוא יודע "להסביר" מצויין את מה שקרה אתמול, אך אין לו מושג [ולאף אחד אין] מה יקרה מחר. במסגרת הפלצנות שלו, הוא גם עושה שימוש במושג "וקטור" כדי להרשים הדיוטות. אין לו מושג מה זה "וקטור"!
  • המיקצוענים מתייחסים בענייניות ולא בקטע של ״מתלהבים״ (ל"ת)
    בן אהרון 29/08/2016 16:07
    הגב לתגובה זו
  • זי"פ 29/08/2016 08:31
    הגב לתגובה זו
    חוץ מהשאלה הקשה שהעלת על הגדרת וקטור.. ונניח שנתעלם מהגסות... האם זה לא מה שאמרתי בכתבה??, תודה לכולם על התגובות...
  • 52.
    איך אתה ממליץ להשקיע בעולם כזה?? (ל"ת)
    משקיע 29/08/2016 07:17
    הגב לתגובה זו
  • זי"פ 29/08/2016 08:28
    הגב לתגובה זו
    ברור לך שאיני יכול (ורוצה) להכריז כאן איך להשקיע.. אבל נסה שיטות שונות של סולמות: קרי: באג"ח להשקיע חמישית לשנתיים חמישית לארבע חמישית לשש חמישית ל 8 וכו.. וכלו שנתיים להשקיע ל10 ואז תקבל תשואה ועדיין תוכל לשבת לפידיון במקרה של עליית תשואות...(ניתן לבחור סולמות קצרים יותר) באקוויטי השקיע 50% מניירות יותר מסוכנים והשאר מזומן... עדיף מ100% בניירות "סולידיים".... ניתן כמובן לפתח את זה - אבל ברורו לך ולכולם שזה לא ייעוץ ואתה צריך לקבל ייעוץ השקעות פרטי המתאים לך...
  • אהבתי. תודה. (ל"ת)
    משקיע 29/08/2016 17:17
  • 51.
    ברור לכל בר דעת שמס הבורסה המוגזם מחסל אותה לאט ובטוח. (ל"ת)
    מנחם 29/08/2016 01:26
    הגב לתגובה זו
  • 50.
    עידן, חיפה 29/08/2016 00:50
    הגב לתגובה זו
    אמר אמת. לא מכר לוקשים.
  • 49.
    בן אהרון 29/08/2016 00:11
    הגב לתגובה זו
    ואחר כך מתפלאים למה הכל מת, אולי שיגדילו את המיסים כדי לעורר את הבורסה, שר האוצר היום הוא הרי מומחה בהטלת מיסים מקוריים, בטוח שאם הוא ידרש, הוא כבר ימצא מס בורסה מיוחד שיחסל את הבורסה באופן סופי.
  • זי"פ 29/08/2016 08:24
    הגב לתגובה זו
    הבעיה שהרגולטור מטיל מס מסויים אבל לא מוריד ומממן בהכנסות איולת של מס אחר- ואז במקום לבצע רפורמה במס, הוא פשוט מכביד על המשק והאזרח במיסים נוספים... יש מספיק מיסים לא הגיוניים כמו קניית רכב למשל... אבל תמיד יגידו זה נכון שהוא לא הגיוני אבל אי אפשר לממן את הורדתו... אז כשהרגולטור מעלה מס - למשל דירה שלישית... הוא צריך לחשב אומדן הכנסות ולהוריד מס שכנגד.. אחת נגלוש מהר יותר למיתון ההולך וקרב...
  • תתעורר זה קזינו ממזמן לא בורסה (ל"ת)
    קזינו 29/08/2016 00:49
    הגב לתגובה זו
  • 48.
    זה הכל בגלל המס המופקע וזה הכל (ל"ת)
    קנידל 28/08/2016 21:20
    הגב לתגובה זו
  • 47.
    המיידע 28/08/2016 20:57
    הגב לתגובה זו
    יותר קל לעקוב אחר השאלות והתשובות.
  • צודק... כשיש הרבה תגובות זה עדיף... (ל"ת)
    זי"פ 29/08/2016 08:17
    הגב לתגובה זו
  • 46.
    ואחרי כל הרגולציה,באות חברות אמריקאיות ונכנסות למדדים (ל"ת)
    לפני פשיטת רגל 28/08/2016 20:52
    הגב לתגובה זו
  • זי"פ 29/08/2016 08:20
    הגב לתגובה זו
    כשיש הרבה רגולציה "סביב הפנס" אז היא מכבידה... ועדיין יש הרבה חורים ששם אין גרולציה מספקת... - פשוט כך.. מעבר לזה לעיתים הרגולציה פותרת בעיה אחת.. אבל מיד יוצרת בעיה אחרת... ואז צריך רגולציה מתקנת..וחוזר חלילה למעגל קסמים בעייתי לסקטור העסקי והפיננסי...
  • 45.
    רוב ההון של הציבור זה נדל״ן+חוב מתכון למשבר.הוזהרתם. (ל"ת)
    בדרך כלל אופטימי 28/08/2016 20:03
    הגב לתגובה זו
  • 44.
    כתבה יפה.... (ל"ת)
    רפי 28/08/2016 19:50
    הגב לתגובה זו
  • 43.
    אחלה כתבה. ממחיש את מה שכל הפעילים יודעים מזמן.. (ל"ת)
    הזריז 28/08/2016 19:22
    הגב לתגובה זו
  • 42.
    אנו לפני 28/08/2016 18:41
    הגב לתגובה זו
    בבורסות הפד יצר סופר בועות הרסניות
  • 41.
    סוחר מעוף 28/08/2016 18:22
    הגב לתגובה זו
    ויש כאן שם... האוזר...הוא רוח המפקד..
  • 40.
    אבי 28/08/2016 18:07
    הגב לתגובה זו
    פפפחחחחח
  • 39.
    רגולטור צעיר 28/08/2016 18:02
    הגב לתגובה זו
    זה מה שקורה כאן. מבפנים אני מסכים לכול מילה.
  • 38.
    למה לשקר 28/08/2016 17:52
    הגב לתגובה זו
    ו הבועות שנוצרו במהלך השנים האחרונות סופר בועת אגחים הן ממשלתי והן קונצרני הן הרסניות קריסתם תביא לתוהו ובוהו בעיקר הקונצרניות חובות החברות הריבית הנמוכה וההזרמה הגדולה בהיסטוריה הרסניות חובות ענק ב טריליונים נוצרו חברות יתאדו מחוסר אפשרות להחזיר חובות תנאי אדיאלי לקריסת פיננסיות גם בנקאיות יום הדין
  • ריבית אפס שווה תמחור אחר לנכס - גבוה יותר (ל"ת)
    למה להגזים 28/08/2016 18:19
    הגב לתגובה זו
  • תמחור אינסופי... (ל"ת)
    מתמתיקאי 28/08/2016 18:32
  • 37.
    למה לשקר 28/08/2016 17:45
    הגב לתגובה זו
    סופר בועת אגח כולל קונצרני לא היו מעולם תשואות כאלה משוגע מי שחוסך בתשואות ומטורף מי דחוסך במניות שעשויים בבורסה בעיקר האמריקאית נאסדק לשווי הכלכלי התנתק מזמן אנו על סף התהום ו לפני עליות ריבית האחרונה תדלקה שווקים גיוסי הכסף בריבית אפסית לרכישת מניות buyback הגדלת התחייבויות הקטנת הון עצמי היא הרסנית לחברות כאשר יגיע יום הדין תביעות התפוצצות הבועות
  • 36.
    אבי 28/08/2016 17:23
    הגב לתגובה זו
    הלוואי וכל הטמבלים באוצר בבורסה וברשות היו פותחים את העיניים ומבינים עשירית ממה שהוא מבין, ככה היה פה שוק. הכל התחיל עם שטייניץ האידיוט שהעביר את הרפובליקת בננות שלנו להגדרת שוק מפותח, ולאחר מכן כל טמבל שחושב שהוא גאון וזורק עוד איזה חוק "חכם". כמובן שנזכיר עוד עדר של דבילים זבי חוטם כמו אנטרופי שמכתיבים לבעלי החברות מה לעשות, כדוגמה וולדמן במלאנוקס, או איתוראן או כל דוגמה אחרת. בנו את המדינה בשבעים שנה ובשיטתיות היא נהרסת, היתה לנו בורסה שוקקת ומדהימה, ועכשיו בית קברות. הלוואי והעדר מטומטמים שיושבים בעמדות שמחליטות יתעוררו ויבינו, עוד מעט לא ישאר מה לתקן.
  • אנדרסטיטמנט 28/08/2016 19:27
    הגב לתגובה זו
    הם עוד רוצים להעלות עמלת מסחר כדי לממן מערכת מסחר מחו"ל.. הרגולטור מעלה מיסים, חברות יצטרכו למשוך דיבידנד.. חלם פשוט חלם!!
  • 35.
    מדהים, איש מקצוע שאומר דברי טעם אך איש למעלה לא מקשיב (ל"ת)
    הרס הבורסה 28/08/2016 17:10
    הגב לתגובה זו
  • 34.
    לזיו פניני - יישר כוח על ניתוח מקצועי של כוון השוק. (ל"ת)
    משקיע ותיק בשוק ההון 28/08/2016 16:56
    הגב לתגובה זו
  • 33.
    ימי ראשון 28/08/2016 16:52
    הגב לתגובה זו
    ביטול מסחר בימי ראשון וישור קו עם כל העולם השפוי
  • 32.
    זי"פ 28/08/2016 16:38
    הגב לתגובה זו
    20 - בהנחה שמצאת פטנט - הכי קל מכור חוזה מעו"ף/אופ עמוקה.. וקנה ת"א 75 - אפילו במינוף.... אבל גם אתה תגלה שלא לעולם חוסן... 25, 26 - הבעיה היא שגם אם הרגולטור באמת היה רוצה לעזור לגברת כהן מחדרה.. הרי שדפקטו הוא גורם רק לסיכוני יתר בגין עלויות שוטפות גדולות שחברות צריכות לכסות... וחברות קטנות ומסוכנות יותר שינפיקו כאן... 28 - הבעיה שהרגולטור+התקשורת מתערבים כמעט בכל תחום ראלי ופיננסי... ההתערבות לא טובה.. גם אם הכותרת והסיבה להתערבות נכונה.. ובפועל אכן אנו בפתח מיתון.. כשהריבית כבר אפס... 30 - לגבי ראשון לא משנה מה הדיעה של כולם (אני בעד) השוק כבר קבע שאין מסחר ביום ראשון... כול גוף גדול יודע לא לבוא לסחור בראשון... אגב אהבתי שהשארת את השם...ד"ש...
  • יניב קמין 28/08/2016 17:34
    הגב לתגובה זו
    זה קשה לחישוב אבל, למעשה עולה לנו ( הציבור ) מליארדים, לשמור על מליונים . אבל, אפשר להציג את זה כ ... הגנה על הציבור. אז, הכל בסדר ...
  • 31.
    "תמיד קשה לחזות -במיוחד קדימה" (ל"ת)
    אבנר 28/08/2016 16:28
    הגב לתגובה זו
  • זו בדיחה ידועה...אמרה של אלן פירפיט טוב שהבנת אותה! (ל"ת)
    הג'וקר 28/08/2016 16:46
    הגב לתגובה זו
  • 30.
    דוקאטיסט 28/08/2016 16:18
    הגב לתגובה זו
    כתמיד דברים מעניינים. מה דעתך על ביטול מסחר בימי ראשון?
  • אתה חושב שביום שישי מקוצר יהיה יותר מחזור פחחחחחח (ל"ת)
    מיקי 28/08/2016 22:44
    הגב לתגובה זו
  • 29.
    זי"פ 28/08/2016 16:09
    הגב לתגובה זו
    14- מעניין... לא יכול לסתור את מה שאתה כותב... 15 - אם כך.. נדלן קנייה.. והשווקים ימשיכו לעלות...בינתיים... 16 - זה יותר מורכב אבל נכון - למה למכור אין מה לעשות אם הכסף... למה לקנות - הכל יקר... 17 - אין כאן שוק.. ולכן קל לשחק בו...אבל לא לעולם חוסן... הדברים הללו לא נגמרים טוב... 18 - זו דרך אחת להיסתכל... יש עוד...
  • 28.
    מבין 28/08/2016 16:08
    הגב לתגובה זו
    למעשה כבר נכנסים למתון ואחר כך קריסה. רוב ההון של הציבור נמצא בנדל״ן ובמינוף.רוב הציבור נמצא בהשראים ואין ברשותו מזומן. סקטור הציבורי מנופח.וזה רק חלק.מתכון למשבר.
  • מבין יותר ממך 28/08/2016 16:37
    הגב לתגובה זו
    יש פה ריבית אפסית והציבור מחפש תשואה , ככה זה ישאר כל עוד הריבית תישאר נמוכה , והיא תישאר נמוכה לעוד הרבה הרבה זמן.
  • 27.
    זי"פ 28/08/2016 16:05
    הגב לתגובה זו
    10 - יש משהו במה שאתה אומר/כותב.. בעיית משקל פיזור.. פארמה.. דואלי וכו... אבל זה תמיד היה כך... הבעיה היא כאמור בחוסר האינסנטיב של הגופים לסחור...בארץ בכל מקרה... 11 - תודה, 12 - הבעיה האמיתית היא שהבורסות אגח/ אקוויטי מווסתות בעולם ע"י כסף אינסופי של נגידים בריבית אפס...התנודה נמוכה כי ה"שוק" אומר : "אין הרבה לאן לעלות כי יקר.. אבל אין הרבה לאן לרדת כי מוחזק..." ובארץ יוסיפו מיטיבי הלכת.. הרגולטור גם דואג שלא יסחרו כלל... 13 - מנסים.. לא פשוט.. תקשורת.. פופוליזם... יחימוביציזם... ראה אך מטפלים בחוסר כלכליות בנדל"ן... עכשיו לך תסביר על הבוסה... אגב מעו"ף זה משחק סכום אפס אפרופו מס... עמלות וריביות - המדינה צריכה רק להחזיר...
  • 26.
    יניב ק. 28/08/2016 16:04
    הגב לתגובה זו
    משום מה נדמה לך שהרגולציה רוצה בטובת השוק . וזה לדעתי טעות בהנחת היסוד . "לשליטים" ( ממשלה ובנקים ) מתאים מאוד בורסה גמורה. זה בהחלט משרת את האינטרסים שלהן ... בהעדר בורסה. נשארים רק שני מקומות לגיוס הון . בנקים וממשלה . מעבר לכך. בהעדר אלטרנטיבה מצליחים הבנקים בגיוס הון גדול שיאפשר להם בהמשך למנף הלוואות . האליטה בישראל תשאף תמיד לבצר את מעמדה. אין שום עניין בצמיחה של גופים חדשים. כך, יוכלו הגופים הישנים להמשיך לשדוד את הציבור בשקט. צר לי . בעניי. החברים מהרגולציה מעוניינים רק בטובת עצמם.
  • 25.
    בועז 28/08/2016 16:02
    הגב לתגובה זו
    רבים מבינים אבל מעטים מבינים ברמה של פניני וכמעט איש לא מסביר ומתריע, האיש טוען טענות דומות בעקביות ואכן רואים בשנים האחרונות התדרדרות איטית וקבועה בשוק.
  • 24.
    מלכודת דבש 28/08/2016 16:01
    הגב לתגובה זו
    הבעיה שיש זה האגח. זה המפולת הבאה. זהירות צוללים גם אם השוק יתקן הוא בדרך ל420 380
  • שלומי 28/08/2016 16:49
    הגב לתגובה זו
    הבורסה לא בשבילך
  • 23.
    דנין 28/08/2016 16:00
    הגב לתגובה זו
    תפקידו של הדובר הוא אחראי על נגזרים ולכן צר עולמו מעולם נמלה.הנגזרים הרסו את שוק המניות.ביטול הנגזרים והפחתת מס יביאו לשוק השקעות טוב ובריא
  • סוחר נוסטרו 28/08/2016 18:03
    הגב לתגובה זו
    וחוץ מזה יש קשר ישיר בין הנגזרים למדדי המניות ותעודות הסל.
  • 22.
    ז"פ 28/08/2016 15:59
    הגב לתגובה זו
    1 - קשה להתוכח ולהסביר ואפילו כואב..אבל... הנדלן זה הנכס הכי פחות יקר בבועה הכלל עולמית/ נכסית הזו.... ואם הוא לא נקנה באשראי... הרי התשואה עדיין לא רעה כלל... והבעיה היא כול עוד הריבית נקרדיטורית אפסית.. ברמה כלכלית יותר טוב לגור בבעלות ממושכנת מאשר לחסוך ולגור בשכירות... קרי: הדלן יהיה אחרון בדומינו ליפול... 2 - לפיד800K צודק מאה אחוז.. לגבי השבועיות... לא כלכלי.. לא מוסרי.. גם אני התנגדתי... אבל מחזור זה כן עושה... 3 , 4 צודקים אבל זה מאוד מורכב ומסובך... 5 - כשהשוק עומד זה נגזרים... כשהוא עולה מידי זה נגזרים... וכשהוא קורס זה נגזרים... הבעיה היא שאין שוק נכס בסיס טוב... הנגזרים בפרופורציה מתאימה זה רק עוזר לנזילות ולאפשרות לסחור בסיכון... 6 - 9 - תודה...
  • 21.
    השוק בדרך ל420 380 28/08/2016 15:57
    הגב לתגובה זו
    הריבית תעלה ליפני הבחירות והילרי בשילטון הכל גלום השוק בדרך למטה לפני האסון הבא אגח
  • אתה 28/08/2016 16:11
    הגב לתגובה זו
    גם אם יעלו את הריבית זה ל 0.75 , זה לא מה שיגרום לאנשים להוציא את הכסף מהבורסה.
  • דן חסכן 28/08/2016 16:25
    כי כול הריביות הקונצרניות האפסיות ייתישרו וייתנו עוד תשואה...
  • צודק 100% (ל"ת)
    A 28/08/2016 16:10
    הגב לתגובה זו
  • 20.
    מיכה 28/08/2016 15:47
    הגב לתגובה זו
    מכרתי את התעודה על המעוף וקניתי תעודה על מדד 75 , עשה לי רווח יפה.
  • 19.
    ל 13.פשוט אין עם מי לדבר.כבר ניסו. (ל"ת)
    משקיע 28/08/2016 15:46
    הגב לתגובה זו
  • 18.
    דני כ 28/08/2016 15:40
    הגב לתגובה זו
    לום לא ישתנה..
  • 17.
    קונה אוכפים 28/08/2016 15:35
    הגב לתגובה זו
    בגלל זה יש כאן כל כך הרבה מיאשים.
  • 16.
    ריבית אפס הרגה את המסחר (ל"ת)
    הנגיד 28/08/2016 15:32
    הגב לתגובה זו
  • 15.
    שלומי 28/08/2016 15:28
    הגב לתגובה זו
    במיוחד לא בישראל , צריך להתרגל לריבית נמוכה במשך שנים רבות , זה מה שיהיה.
  • 14.
    אזרח 28/08/2016 15:28
    הגב לתגובה זו
    יתכן ששומרים את זה לשנת בחירות.שאז הבורסה תעלה ואנשים ירגישו שההון שלהם עלה.
  • 13.
    סוחר 28/08/2016 15:27
    הגב לתגובה זו
    למה אתם לא מתאגדים כדי להסביר לאוצר שהורדת המס רק תטיב עם הבורסה וגם עם הנדלן.. המס כאן גבוה מידי.
  • 12.
    אופק 28/08/2016 15:25
    הגב לתגובה זו
    הבנקים בפנים עמוק בגלל זה הבורסה לו זזה הבורסה לו נתנת לבנקים ליפול הם רוצים שהציבור יפול לכן הציבור בחוץ על הגדר מחקה
  • דב 28/08/2016 15:35
    הגב לתגובה זו
    העברית. מה יהיה עם העברית? אינך מתבייש לכתוב בפומבי? במקום להיות בבורסה, חזור לכיתה א' ותתחיל ללמוד. רחם עלינו.
  • יש עולים חדשים בארץ הזאות !! (ל"ת)
    ani 28/08/2016 22:14
  • 11.
    סוחר מיואש 28/08/2016 15:25
    הגב לתגובה זו
    תפתרו גם לנדלן את הבעיות...
  • 10.
    משקיע וותיק 28/08/2016 15:25
    הגב לתגובה זו
    אתם תמשיכו להחזיק את השוק הזה עם הנגזרים שלכם , ואנשים פשוט מעבירים את הכסף שלהם לנכסים אחרים , בין אם זה מדד 75 או היתר , מדד 75 תשואה מעל 12 אחוז מתחילת השנה , היתר מעל 20 אחוז. אולי כדאי שתעברו לאופציות יומיות , עם אופציות שבועיות כבר הרסתם את המדד הזה , אנשים לא טיפשים ולכן הם לא מתעסקים עם המדד הזה למעט אותם סוחרים.
  • 9.
    מעניין ומקצועי , תמיד תענוג לשמוע את זיו פניני. (ל"ת)
    סנורלקס 28/08/2016 15:24
    הגב לתגובה זו
  • 8.
    יוסי 28/08/2016 15:22
    הגב לתגובה זו
    תענוג לשמוע אותו
  • 7.
    אתה צודק כול מלה בסלע פני (ל"ת)
    דוד 28/08/2016 15:22
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    על מה לכנס לבורסה בסי וגם לשלם מס גבוע שבורסה בסי (ל"ת)
    דוד 28/08/2016 15:21
    הגב לתגובה זו
  • דב 28/08/2016 15:37
    הגב לתגובה זו
    ראה תגובתי לאופק-12. די, נמאס מעליבות הידע בעברית. לכו ללמוד.
  • 5.
    משקיע וותיק 28/08/2016 15:19
    הגב לתגובה זו
    זה גולם שקם על יוצרו , גם לבטל את האופציות השבועיות שהן רעיון גרוע ביותר.
  • 4.
    פני אתה צודק הבורסה צריכה לרדת כול 6 שנים יש מפולת (ל"ת)
    דוד 28/08/2016 15:18
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    אבי 28/08/2016 15:17
    הגב לתגובה זו
    פני צודק אי אפשר לעבוד בבורסה גם מנהל הבורסה אמר אהרון קבורה אז למה הי לו זזה שבורסה בסי כך הי נראת
  • 2.
    לבטל 28/08/2016 15:06
    הגב לתגובה זו
    וגם לבטל את הטמטום של לפיד עם חובת הגשה על דוח מחזור של 811 אלף שח.
  • 1.
    אל תדג 28/08/2016 15:01
    הגב לתגובה זו
    במקרה הטוב 300 אלף שח. יחזרו לבורסה כי עם 300 אלף הם לא יוכלו לקנות דירה בחו"ל. לא סתם קחלון וביבי לא רוצים להוריד מס על הבורסה. הם יודעים שבקרוב האנשים יחזרו אין להם ברירה. ומי אם לא ביבי יודע לעשות לימונדה מכל לימון
  • ALFA 28/08/2016 16:10
    הגב לתגובה זו
    דירה 3 תועבר לילדים , ואם לא הכסף יטוס במטוס סילון לחול... באירופה באתרים נבחרים ניתן לקנות דירה חדשה ב-250 -300 אלף שח... ושיקפצו כולם... וההשכרה השנתית בסביבות 18000 ש"ח
  • צודק 100 אחוז (ל"ת)
    שוקל דרכו.. 28/08/2016 20:08
חי גאליס מנכל ביג
צילום: שלומי יוסף
דוחות

ההימור של ביג השתלם: 100% תפוסה בישראל, 99% באירופה והכנסות של 1.29 מיליארד שקל במחצית

כשהמתחרות חיפשו הרפתקאות באונליין - ביג התמקדה בנדל״ן, באוויר הפתוח ובלהביא את חווית השופינג מחו״ל לישראלים - התוצאות לרבעון השני מתחילות להתכתב: ההכנסות עלו בכ-18.4% לכ-662 מיליון שקל, ה-NOI עלה ב17% לכ-493 מיליון שקל וה-FFO עלה בכ-17.3% לכ-264 מיליון שקל; תחלק 200 מיליון שקל דיבידנד

מנדי הניג |
נושאים בכתבה ביג דוחות כספיים

לפני בערך כארבעה עשורים, כשקניון איילון ברמת גן פתח את שעריו, שוק הקמעונאות הישראלי נכנס לעידן חדש. הרחובות הראשיים שאירחו עד אז את רוב המסחר כמו רחוב דיזינגוף ואלנבי בתל אביב, הדר בחיפה או אחוזה ברעננה הם פינו את המקום למרכזי הקניות הממוזגים. בנינים מחופי זכוכית, עם שפע של חניה ובעיקר מזגן טוב הצליחו לשנות את סגנון הצריכה הישראלי - כמו גם הגלובלי. מאז ועד היום נבנו בישראל כ-300 מרכזי קניות, מהם עשרות קניוני ענק של עזריאלי ומליסרון. אבל בתחילת השנה נכנסה לשוק שחקנית שהצליחה, שוב, לערער את היסודות - ביג פאשן גלילות.

הפתיחה של המתחם החדש, המשתרע על 40 אלף מ"ר שטחי מסחר ועוד 75 אלף מ"ר משרדים, לוותה באירוע מתוקשר שהפך עד מהרה לרעידת אדמה בענף. כבר בחודש הראשון לפעילות, בין סוף פברואר לסוף מרץ, ביקרו בו מעל 1.5 מיליון איש, והפדיונות הסתכמו בכ־157 מיליון שקל. המספרים האלו לא רק שעקפו בהרבה את התחזיות, אלא גם פגעו בקניונים מתחרים, לפי הדיווחים של רשתות האופנה, קניון רמת אביב וקניון שבעת הכוכבים ספגו ירידה דו-ספרתית בפדיונות, ואפילו קניוני איילון, רננים ועיר ימים רשמו ירידה של 7%-10%. הישראלים הצביעו ברגליים וביג סלקה את הפדיונות. אמנם, הפגיעה בפדיונות של המרכזים הסמוכים הייתה בסמוך להתלהבות הראשונית אבל אחרי גל המבקרים בחודשי הפתיחה, הפדיונות במרכזים הסמוכים התאזנו. 

סוד ההצלחה של ביג גלילות נמצא בכמה מרכיבים: הקונספט של חנויות שפתוחות ל״כיפת השמיים״, ריכוז של חנויות דגל ענקיות ובראשן זארה עם סניף כפול בגודלו מהקניונים האחרים - סניף שמוגדר כאחד מהגדולים במזרח התיכון, לצד מותגים בינלאומיים כמו טומי הילפיגר וראלף לורן. במתחם לא רק מגיעים לשופינג אלא גם אוכלים - מתחמי הסעדה מרווחים עם מסעדות מוכרות וותיקות, ובשביל הרכב יש  כ־4,000 מקומות לחנות אותו. החניה היא בחינם, בניגוד לקניונים אחרים שבהם החניה בתשלום מהשעה הראשונה. התוצאה היא חוויית קנייה שמרגישה להרבה מבקרים כמו ״טיול בחו"ל״. עם זאת, צריכים להוסיף כי עומסי החום של יולי-אוגוסט הם אתגר משמעותי עבור הקונספט, בשונה ממרכזי הקניות הממוזגים, כאן צריכים לקפוץ ״ממזגן למזגן״ כשהשדרות המרכזיות בין החניות פתוחות ומפגישות את הקניין עם השרב הקייצי.

ההצלחה של גלילות התרחשה דווקא בתקופה שבה נדמה היה שמרכזי הקניות מתמודדים עם איום ממשי מצד המסחר המקוון. עוד מהקורונה התחיל סחף של רכישות אונליין, ועזריאלי ומליסרון השקיעו מאות מיליונים בפלטפורמות דיגיטליות משלהן, השקעות שגררו גם סגירת פעיליות. לעומתן ביג, המשיכה להתרכז בנדל"ן ובחוויית הלקוח. היא נשארה נאמנה לחווית הקניה והאמינה שהישראלים ימשיכו להגרר למרכזי הקניות. ביג לא נכנסה להרפתקה הדיגיטלית, ועכשיו נראה שהאסטרטגיה הזו משתלמת לה. המתחמים מלאים, הפדיונות בעלייה, והחברה חוסכת את ההפסדים הכבדים של המתחרות.

במקביל להצלחה המסחרית, גם המניה של ביג - ביג 0%  - נהנית מהמומנטום. מתחילת השנה היא הוסיפה 20% וב-12 החודשים האחרונים זינקה כ-66% לשווי שוק של שמתקרב ל־16 מיליארד שקל, מכפיל הרווח של ביג נראה די מיייצג ענפית ועומד על 9.23, מה שגם מגלם את הציפיות להמשך צמיחה מצד המשקיעים.

בורסת תל אביב
צילום: תמר מצפי
סקירה

היום בבורסה - דוחות, ארביטראז' ועסקת חטופים או כניסה לעזה?

הערכות לתמרון קרקעי בעזה מחזירות את המתיחות הביטחונית לכותרות, אחרי שאתמול הסנטימנט נטה לאופטימיות סביב עסקת חטופים, כאשר הדולר מתחזק, ובשוק ההון המוסדיים ממשיכים להזרים כסף להנפקות פרטיות; וגם - לקראת החלטת הריבית היום
מערכת ביזפורטל |

הפסקת אש ושחרור חטופים או כניסה לעזה? הכל על השולחן. על פי הדיווחים חמאס מעוניין בעסקה דומה למתווה שישראל הסכימה לו בעבר. בינתיים התנאים של ישראל הוקשחו והמסר בשבועות האחרונים הוא עסקה לכולם, אבל האם אפשר להגיד לא לעסקה חלקית? 


המתיחות הביטחונית שוב עולה, כאשר על פי דיווחים צה"ל יחל לשלוח צווי 8 לעשרות אלפי חיילי מילואים, במסגרת היערכות לתמרון קרקעי נרחב בתוך העיר עזה. מדובר בצעד משמעותי שמעיד על כוונה לקדם מהלך צבאי בשטח, גם כשברקע ממשיכים המגעים לעסקת חטופים. מדובר בכ-80 אלף חיילים שגיוסם הוקדם, וייתכן שמדובר במהלך שנועד לשמש מנוף לחץ על חמאס, אך לא פחות מכך כהכנה אמיתית לפעולה ממושכת בעומק השטח.

אתמול הסנטימנט היה שונה, והכותרות דיברו על עסקת חטופים אשר מתקרבת. זה תמך בשוק המקומי, כאשר מדד ת"א 35 סגר בעליה של 0.6% ומדד 90 עלה כמעט 1%. מי שלא השתתפו בחגיגה אתמול היו המניות הביטחוניות, כאשר הבולטת ביותר הייתה ארית תעשיות ארית תעשיות שאיבדה אתמול כ-7% זאת למרות שקיבלה הזמנות ממשרד הביטחון לאספקת מרעומים בהיקף כולל של כ-50 מיליון שקל. שווי השוק שלה "נישק" בשיא את ה-4 מיליארד שקל והיא גם זכתה לאחרונה גם להבעת אמון מוסדית, אך המכפיל הפך גבוה וכשזה קורה יש מקום לתיקונים.

היום הסנטימנט כאמור יכול להשתנות סביב ההערכות לתמרון בעזה. ואגב מניות ביטחוניות, גם מסביב לעולם זה תופס את הכותרות. אם תהיה הפסקת אש בין רוסיה ואוקראינה ובין ישראל לחמאס, קצב ההצטיידות יירד, והסנטימנט עשוי להשתנות. כעת כולם מדברים על הכפלת תקציבי הביטחון של אירופה, על סכומי עתק שיזרמו לתעשייה, אבל דמיינו שנה של שקט - האם אחריה, ימשיכו להצטייד בהיקפים גדולים? כלומר, נכון שבלי קשר למלחמה ושלום בימים האלו, יש כוונה להגדיל תקציבים, אבל, בסוף מה שקובע זה הצרכים המיידיים, המשברים, התקציבים הולכים למה שבוער. המשקיעים מבינים זאת - משקיעים במניות ביטחוניות מעדיפים לכאורה שמלחמות יימשכו ותקציבים יגדלו, אם יש הפסקות אש ותקציבים גדלים זה פחות טוב מהתרחיש הראשון. זה מפיל את המניות הביטחוניות באירופה וגם אצלנו - מניות הביטחון באירופה נופלות על רקע מאמצי טראמפ   

באותו נושא - הממשלה אישרה את הצעת התקציב הנוסף לשנת 2025 למימון הוצאות המלחמה, אושר תקציב נוסף של 31 מיליארד שקל. התקציב הנוסף לשנת 2025 יגדיל את הוצאות הממשלה בכ-30.8 מיליארד שEל, וכרוך בהגדלת תקרת הגרעון מ-4.9% ל-5.2% והגדלת מגבלת ההוצאה לכ-650.3 מיליארד שקל. באותה נשימה נציין שככל ותהיה התרחבות לחימה בעצימות גבוהה ידרשו תקציבים נוספים.