בהוראת בית המשפט המחוזי בת"א - הקמפיין "שוקה סוכן ביטוח" יירד במיידית

איתן יונסי | (13)
נושאים בכתבה ביטוח ישיר

בית המשפט המחוזי בת"א הוציא צו מניעה האוסר על שידור הפרסומת הידועה: "שוקה סוכן ביטוח" של חברת ביטוח ישיר.

לאחר מאבקם של סוכני הביטוח כנגד הפרסומת שלטענתם מציגה אותם באור שלילי, קבע השופט, אליהו בכר, כי יש להוריד את הקמפיין לאלתר היות והוא מהווה לשון הרע כנגד ציבור סוכני הביטוח. בדבריו אמר כי התנהגות הנתבעים פסולה, וכי החברה ביקשה לרכוש לעצמה נתח שוק גדול יותר על דרך של פגיעה במתחריה, סוכני הביטוח. זאת בכך שהפרסומת הציגה את "שוקה" - סוכן ביטוח, כטיפוס נהנתן, מיושן ומיותר.

תגובות לכתבה(13):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 11.
    דניאל 12/04/2016 08:07
    הגב לתגובה זו
    נכון, זה מצחיק ומשעשע אבל תמיד חשבתי על סוכני הביטוח שנפגעים מזה. מי שחושב שזה לא היה צריך לרדת פשוט אגואיסט...
  • 10.
    ביטוח ישיר ??? ממש לא !!! מעדיף לממן סוכנים ולא טייקוני (ל"ת)
    ALFA 12/04/2016 05:41
    הגב לתגובה זו
  • 9.
    פיתגורס 12/04/2016 01:36
    הגב לתגובה זו
    חשבתי שיורידו גם מהיוטיוב את הפרסומת הגאונית עם פיתגורס. מיהרתי לבדוק, ותודה לאל - היא עוד שם. אני לא יודע מה הייתי עושה אם היו מורידים אותה. שני כהן צריכה לקבל את האוסקר על המשחק שלה שם! ופרס ישראל למפעל חיים על כל הסדרה!
  • 8.
    האם כבוד השופט שמע על המושג תחרות חופשית?? (ל"ת)
    אחד מהעם 11/04/2016 23:47
    הגב לתגובה זו
  • עוד אחד מהעם 12/04/2016 07:40
    הגב לתגובה זו
    נמאס כבר מג'יהאדיסטים כמוך
  • 7.
    שיפוט קיצוני 11/04/2016 23:21
    הגב לתגובה זו
    כשאתה נמצא בכנסת בוועדות שבהם מופיעים שופטים אתה מזדעזע מכך שיש שופטים שלמדו משהו לפני 30 שנה ונמצאים במגדל שן.... עצוב לראות זאת כל פעם מחדש.ביטוח ישיר יערערו ויש להם סיכוי סביר ליפול על שופט שיאזן את התמונה.
  • 6.
    בועוז 11/04/2016 22:49
    הגב לתגובה זו
    יש לי סוכן שקוראים לו שוקה והוא יותר זול מהביטוח הישיר תמיד זמין ומשלם תביעות בזמן!!! תנסו אותו גם אתם: http://shukabit.co.il/
  • 5.
    החלטה פשוט טיפשית (ל"ת)
    דני 11/04/2016 21:27
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    עד שיש פרסומות טובות מורידים אותן, חבל (ל"ת)
    לנה 11/04/2016 21:22
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    עפר 11/04/2016 20:48
    הגב לתגובה זו
    טוב מאוד חבל שרק עכשיו, למה צריך לפגוע באנשים כדי להצליח
  • 2.
    אודי 11/04/2016 20:07
    הגב לתגובה זו
    תביעה יצוגית כנגד ביטוח ישיר תממן לנו סוכני הביטוח את הקיץ בקריביים
  • 1.
    שופט טיפש (ל"ת)
    שופט טיפש 11/04/2016 19:29
    הגב לתגובה זו
  • למגיב 1 גם אתה (ל"ת)
    יוסי 11/04/2016 21:21
    הגב לתגובה זו
בורסת תל אביב
צילום: תמר מצפי

בורסת תל אביב משיקה שלושה מדדים חדשים ומעדכנת את מדדי הדגל

הבורסה ביצעה עדכון רחב בהרכב מדדיה, הכולל כניסת שש חברות חדשות לת"א 90, ארבע לת"א 125 והשקת מדדי ביטחוניות, תשתיות ונדל"ן 35

אדיר בן עמי |

בורסת תל אביב מעדכנת את הרכבי המדדים ומשיקה שלושה מדדים סקטוריאליים חדשים לצד שינויים נרחבים במדדים הקיימים. העדכון כולל כניסת מגדל ביטוח ונקסט ויז'ן למדד הדגל ת"א 35, יציאת ארבע חברות מת"א 125 לצד כניסת ארבע חברות חדשות, והשקת מדדי ביטחוניות, תשתיות ונדל"ן שמכילים עשרות חברות. השינויים משקפים התמחות גוברת של הכלכלה הישראלית בטכנולוגיה מתקדמת, ביטחון ותשתיות לצד חזרתו של המגזר הפיננסי לעניינים.


במדד ת"א 35, המוביל את השוק המקומי, מצטרפות שתי מניות חדשות: מגדל ביטוח ונקסט ויז'ן. מגדל חוזרת למדד לאחר היעדרות של כמעט עשור, עם שווי שוק שהציב אותה שוב בצמרת החברות הציבוריות. נקסט ויז'ן, שפועלת בתחום המצלמות המיוצבות לתעשיות הביטחוניות, מציינת את עליית קרנו של תחום הביטחון והטכנולוגיה גם בקרב החברות הגדולות. מן העבר השני, שתי החברות הקטנות במדד: אנרג'יאן וחברה לישראל, יורדות לת"א 90, לאחר תקופה שבה מניות האנרגיה והכימיקלים לא הצליחו לשמור על מעמדן בגודל שוק.


חברת דמרי, שניצלה ברגע האחרון מהדחה מת"א 35, נותרת במדד בזכות עליות חדות במנייתה במהלך "הימים הקובעים". החברה נהנתה ממומנטום חיובי בענף הנדל"ן, שבא בעקבות השיפור בתנאי השוק והסכמי השקעה חדשים. גיוסי הון ומימוש אופציות חיזקו את שווייה, ואפשרו לה להישאר ברשימת החברות הגדולות.


במדד ת״א־90 נרשמות כניסות בולטות של שש חברות: חברה לישראל, אנרג׳יאן, גילת, מור השקעות, רימון ו־אמפא. חברה לישראל ואנרג׳יאן יורדות ממדד ת״א־35 לאחר שאיבדו מעט מערכן היחסי, אך נותרו שחקניות מרכזיות בשוק האנרגיה וההשקעות. גילת מוסיפה נדבך מתחום התקשורת והלוויינים, מור השקעות מחזקת את תחום ניהול ההון, רימון מייצגת את מגזר התשתיות, ואמפא – שהונפקה לאחרונה – משלימה את התמונה מהצד של הנדל״ן והמימון החוץ־בנקאי. בצד היוצאות מהמדד נמנות מימון ישיר, תדיראן גרופ, טלסיס ו־פלסאון תעשיות, שרשמו ירידות שווי בשנה האחרונה.


במדד ת״א־125, שמאגד את כלל המניות במדדי ת״א־35 ות״א־90, נרשמות כניסות ויציאות משמעותיות המשפיעות על מבנה השוק כולו. ארבע חברות חדשות מצטרפות למדד: גילת, מור השקעות, רימון ו־אמפא. גילת מייצגת את התחזקות תחום התקשורת והלוויינים, מור השקעות מחזקת את תחום ניהול ההון המקומי, רימון מוסיפה נדבך מתחום התשתיות, ואמפא, שהצטרפה לבורסה רק לאחרונה, משקפת את התרחבות תחום המימון החוץ־בנקאי והנדל״ן.

אל על ישראייר
צילום: דוברות אל על ומוני שפיר
ניתוח

סיומה של המלחמה הוא גם סיום תור הזהב של חברות התעופה הישראליות

שנתיים של שיאים יוצאי דופן בתעופה הישראלית מגיעות לסיומן: עם חזרת החברות הזרות לשמיים - אל על, ישראייר וארקיע נערכות לתחרות עזה ולשחיקה ברווחיות; מה צפוי בכל חברה והאם תור הזהב של החברות הישראליות יסתיים בנחיתה רכה? 

רונן קרסו |

מלחמת חרבות ברזל, הביאה את התעופה הישראלית לשיאים שלא היו בעבר. מרבית חברות התעופה הזרות הפסיקו לטוס ארצה, מה שהשאיר את השטח לחברות התעופה הישראליות. נתח השוק של חברות התעופה הישראליות, הכפיל את עצמו ואף יותר. שוך הקרבות מעלה את השאלה הגדולה: לאן פני הענף? יש לציין כי בשעות האחרונות יש התפתחויות שמעידות שאולי המערכה עדיין איננה מאחורינו אבל עדיין ניתן לצייר כבר את המגמה, החברות הישראליות כבר לא שולטות בשמיים והן נערכות בהתאם.

כך למשל אל על שהיתה עם נתח שוק של 21.75% בשנת 2022 הגיע לנתח שוק של 47.5% בשנת 2024 . ישראייר שהיתה בשנת 2022 עם נתח שוק של 4.3% ובאוגוסט 2025 הגיעה לנתח שוק של 15% ביציאת ישראלים לחו"ל. וארקיע שהיתה עם נתח שוק  של 3.7% בשנת 2022 ובקיץ השנה ,בחודש  אוגוסט, טסה לנתח שוק של 12.3% בנמל בן גוריון. אלו נתונים פנומינליים ,שאינן אפשריים במהלך עסקים רגיל ,שבו המאבק הוא על גידול או קיטון ,של שברי אחוזים.

מניית אל על הגיבה בהתאם ומשווי שוק של  2.4 מיליארד שח, לפני המלחמה ,הגיעה לשווי שוק של מעל 9 מיליארד ולרווחים עצומים. אל הרוויחה בשנה שעברה 545 מיליון דולר,נתח השוק בקו לארצות הברית עלה ל-90% החוב ירד מ-1.4 מיליארד דולר לפני המלחמה ל-75 מיליון דולר בסוף 24 ומגרעון של 210 מיליון דולר עברה להון חיובי של 520 מיליון דולר בסוף 2024.

ישראייר לפני המלחמה היתה בשווי שוק של 260 מיליון שח ובשיא הגיעה ל 600 מיליון שקל, היא הכניסה 453 מיליון דולר בשנת 2024 ,הרווח הנקי שלה באותה השנה ,עמד על 24 מיליון דולר וכמות הנוסעים שהטיסה החברה בשנת 2024 עמדה על 1.46 מיליון. ארקיע היא חברה פרטית, ההערכה היא שהשנה ארקיע תסיים עם שיא בהכנסות של למעלה מ-450 מיליון דולר ועם רווח של כ 20 מיליון דולר. אלא שתור הזהב של התעופה הישראלית עומד בפני סיום, עדיין יש התפתחויות בשעות האחרונות אנחנו עדים להתחממות גזרתית נוספת ואין לדעת לאן זה יתפתח, עם זאת, מרבית החברות הזרות המשמעותיות חזרו לטוס לארץ בקו ת"א-ניו יורק דלתא ויונייטד חזרו ואמירקן איירליינס בדרך ובכללי הצפי הוא שגם רינאייר ואיזיגט ,ישובו לטוס ארצה באפריל הקרוב. 

אפילו ישנם דיבורים על כך שטורקיש ,ישובו לטוס לארץ. בשיא ,לפני המלחמה, ביצעה טרקיש 49 טיסות שבועיות ארצה ,ששימשו בעיקר עבור טיסות הקונקשיין ונתח השוק  שלה בנתב"ג ,עמד על כמעט 7% בשנת 2022 לפני המלחמה.