בהוראת בית המשפט המחוזי בת"א - הקמפיין "שוקה סוכן ביטוח" יירד במיידית

איתן יונסי | (13)
נושאים בכתבה ביטוח ישיר

בית המשפט המחוזי בת"א הוציא צו מניעה האוסר על שידור הפרסומת הידועה: "שוקה סוכן ביטוח" של חברת ביטוח ישיר.

לאחר מאבקם של סוכני הביטוח כנגד הפרסומת שלטענתם מציגה אותם באור שלילי, קבע השופט, אליהו בכר, כי יש להוריד את הקמפיין לאלתר היות והוא מהווה לשון הרע כנגד ציבור סוכני הביטוח. בדבריו אמר כי התנהגות הנתבעים פסולה, וכי החברה ביקשה לרכוש לעצמה נתח שוק גדול יותר על דרך של פגיעה במתחריה, סוכני הביטוח. זאת בכך שהפרסומת הציגה את "שוקה" - סוכן ביטוח, כטיפוס נהנתן, מיושן ומיותר.

תגובות לכתבה(13):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 11.
    דניאל 12/04/2016 08:07
    הגב לתגובה זו
    נכון, זה מצחיק ומשעשע אבל תמיד חשבתי על סוכני הביטוח שנפגעים מזה. מי שחושב שזה לא היה צריך לרדת פשוט אגואיסט...
  • 10.
    ביטוח ישיר ??? ממש לא !!! מעדיף לממן סוכנים ולא טייקוני (ל"ת)
    ALFA 12/04/2016 05:41
    הגב לתגובה זו
  • 9.
    פיתגורס 12/04/2016 01:36
    הגב לתגובה זו
    חשבתי שיורידו גם מהיוטיוב את הפרסומת הגאונית עם פיתגורס. מיהרתי לבדוק, ותודה לאל - היא עוד שם. אני לא יודע מה הייתי עושה אם היו מורידים אותה. שני כהן צריכה לקבל את האוסקר על המשחק שלה שם! ופרס ישראל למפעל חיים על כל הסדרה!
  • 8.
    האם כבוד השופט שמע על המושג תחרות חופשית?? (ל"ת)
    אחד מהעם 11/04/2016 23:47
    הגב לתגובה זו
  • עוד אחד מהעם 12/04/2016 07:40
    הגב לתגובה זו
    נמאס כבר מג'יהאדיסטים כמוך
  • 7.
    שיפוט קיצוני 11/04/2016 23:21
    הגב לתגובה זו
    כשאתה נמצא בכנסת בוועדות שבהם מופיעים שופטים אתה מזדעזע מכך שיש שופטים שלמדו משהו לפני 30 שנה ונמצאים במגדל שן.... עצוב לראות זאת כל פעם מחדש.ביטוח ישיר יערערו ויש להם סיכוי סביר ליפול על שופט שיאזן את התמונה.
  • 6.
    בועוז 11/04/2016 22:49
    הגב לתגובה זו
    יש לי סוכן שקוראים לו שוקה והוא יותר זול מהביטוח הישיר תמיד זמין ומשלם תביעות בזמן!!! תנסו אותו גם אתם: http://shukabit.co.il/
  • 5.
    החלטה פשוט טיפשית (ל"ת)
    דני 11/04/2016 21:27
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    עד שיש פרסומות טובות מורידים אותן, חבל (ל"ת)
    לנה 11/04/2016 21:22
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    עפר 11/04/2016 20:48
    הגב לתגובה זו
    טוב מאוד חבל שרק עכשיו, למה צריך לפגוע באנשים כדי להצליח
  • 2.
    אודי 11/04/2016 20:07
    הגב לתגובה זו
    תביעה יצוגית כנגד ביטוח ישיר תממן לנו סוכני הביטוח את הקיץ בקריביים
  • 1.
    שופט טיפש (ל"ת)
    שופט טיפש 11/04/2016 19:29
    הגב לתגובה זו
  • למגיב 1 גם אתה (ל"ת)
    יוסי 11/04/2016 21:21
    הגב לתגובה זו
חיים שטפלר מנכל ארית
צילום: באדיבות המצולם

3 הערות על הנפקת ארית

על "מידע פנים מוסדי", על החשיבות לעקוב אחרי הדלפות בתקשורת והאם לארית יש הזמנה משמעותית בדרך?

מנדי הניג |
נושאים בכתבה ארית

ארית ארית תעשיות -3.82%   ניסתה להנפיק את החברה הבת רשף שמהווה 99% מהפעילות שלה עצמה לפי שווי של 4.3 מיליארד שקל לפני הכסף. זה ביטא שווי נמוך לארית עצמה והמניה ירדה במקביל לכתבות שפורסמו כאן: מה יודע צבי לוי שאנחנו לא? ארית מנצלת אופוריה במניה כדי להנפיק מהציבורהבעיה הגדולה של ארית - חמישה חודשים בלי הזמנה אחת

כשהמניה קרסה, המוסדיים אמרו לחברה - עצרו. המניה חזרה לעלות ואז המוסדיים והחברה סיכמו על סוג של הנפקה פרטית - גיוס של 550 מיליון שקל לרשף לפי שווי של 3.6 מיליארד שקל לפני הכסף. רגע אחרי הגיוס לארית 80% מרשף שיש לה שווי אחרי הכסף של 4.15 מיליארד שקל, כשארית עצמה נפגשה עם  מעל 400 מיליון שקל כשלצד המזומנים בקופה, אפשר להעריך שיש לה סדר גודל של 1 מיליארד שקל.  אלו המספרים, עכשיו על הדרך הבעייתית שבה ארית-רשף נפגשו עם הכסף


1. ארית או המוסדיים סיפקו מידע לכלכליסט בכל אחת מהנקודות הקריטיות. לדוגמה - ביום שבו הוחלט על עצירת ההנפקה והמניה זינקה בחזרה, המניה אומנם עלתה, אבל כשהמידע דלף לכלכליסט היא זינקה, ורק אז החברה דיווחה על עצירת ההנפקה באופן רשמי. אתמול המניה ירדה ב-3%, המידע נמסר לכלכליסט (שעושה כמובן עבודה עיתונאית טובה) והמניה קרסה ב-6%. ורק אז הגיע הדיווח הרשמי. ההדלפות האלו חשובות למשקיעים הפרטיים - תקראו אותם ראשונים ותרוויחו. כן, זו פרסומת לכלכליסט, במיוחד לגולן חזני. אין דבר כזה מידע מושלם, לפעמים מידעים מתבררים כטעויות או בלוני ניסוי, אבל זה לא סוד שחלק מהמידע שהוא מעביר עוזר מאוד למשקיעים. 

יש כאן שאלה על המשקיעים הקטנים ועל מי עושה סיבוב עליהם דרך ההדלפות, אבל בשורה התחתונה - משקיעים צריכים לצבור מידע מכל מקור מידע. 

2. נחמיא גם לנו - היה די ברור שהמניה תיפול כי הערך שלה בהנפקה היה נמוך מהערך בשוק, והיו סימנים מקדימים לסוג של ניפוח. הצפנו את זה (ראו לינקים למעלה). מי שקרא יכול היה לברוח בזמן. הניתוחים הפיננסים לא משקרים, אבל הם לא מספרים את כל התמונה. 

3 מידע פנים מוסדי - אנחנו מאוד מעריכים את מנהלי ההשקעות שמובילים את הפניקס, מור, כלל ומיטב. אבל או שיש להם "מידע פנים מוסדי" על ארית ורשף ולכן הם קנו או שלא אכפת להם מהכסף שלכם. הם השקיעו 550 מיליון שקל ברשף לפי שווי של 3.6 מיליארד שקל, זה לא ה-5 מיליארד שארית נסחרה, זה גם לא ה-4.3 מיליארד שרשף ביקשה לפני חודש, אבל גם 3.6 מיליארד שקל לחברה זה סכום משמעותי. נכון, היא תרוויח השנה סכום של 300 מיליון שקל (הערכה שלנו) כשהמחצית השנייה של 2025 תהיה מצוינת. הנהלת החברה מסרה שהרווחיות תהיה דומה לרווחיות במחצית הראשונה. המכירות בכל השנה יתקרבו ל-500 מיליון שקל, - כ-350 מיליון שקל במחצית השנייה. זה אומר סדר גודל של 200 מיליון שקל בשורה התחתונה במחצית השנייה. אפילו יותר. קצב רווחים של המחצית השנייה הוא כ-400 מיליון שקל.

תומר צפניק מנכל ריטיילורס. צילום: שוקה כהןתומר צפניק מנכל ריטיילורס. צילום: שוקה כהן

ריטיילורס ירדה 5.8%: דוחות נייקי חושפים חולשה עולמית ומשפיעים על זכיינים

ריטיילורס בעקבות נייקי - ירדה לשפל של 5 שנים - האם ומתי ריטיילורס תתאושש?

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה ריטיילורס נייקי

מניית ריטיילורס ירדה ב-5.8% בבורסת תל אביב, בהשפעה ישירה של דוחות נייקי, שפורסמו בשישי. נייקי, המהווה כ-75%-80% מפעילות ריטיילורס כזכיינית בישראל ובחלקים מאירופה ועוד, דיווחה על הכנסות של 12.43 מיליארד דולר, עלייה של 1% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, מעל הציפיות של 12.22 מיליארד דולר. אבל, הרווח הנקי צנח ב-32% ל-792 מיליון דולר, והרווח למניה עמד על 0.53 דולר, גבוה מהתחזיות של 0.38 דולר אך נמוך מ-0.78 דולר ברבעון קודם. המניה של נייקי נפלה בכ-10.5% במסחר שלאחר הדוחות גם בהינתן אופק חלש להמשך. 

הירידה בריטיילורס לשפל של 5 שנים ולשווי של 2.3 מיליארד שקל מבטאת דפוס מוכר: זכיינים כמו ריטיילורס תלויים בביצועי המותג העולמי, שמכתיבים זרימת סחורה, מבצעים וביקוש. דווקא מבחינת המחזור נראה שיש למה לצפות, אך החולשה בפרמטרים נוספים וכן בהתייחסות קדימה גורמת לחשש אצל המשקיעים. נדגיש כי האכזבה משורת הרווח דווקא לא קשורה לציפיות מריטיילורס שכן היא מרוויחה סוג של רווחיות קבועה שלא אמורה להשתנות באם הרווח והרווחיות של ניייקי יורדים, אלא אם נייקי משנה את הכללים וזה לא קרה. 

עם זאת, נייקי מנסה לחזק את המכירות הישירות שלא דרך סניפים וזו נקודת סיכון לריטיילורס. ככל שנייקי תמכור יותר באופן ישיר ודיגיטלי יקנו פחות מהזכיינים כולל ריטיילורס.אלא שבינתיים קורה ההיפך - ואלו חדשות טובות לריטיילורס.  אסטרטגיית המכירה הישירה (DTC) של נייקי, שהוגברה מאז 2017, תרמה לחולשה של נייקי. מכירות DTC ירדו ב-9% ל-4.6 מיליארד דולר, עם ירידה של 14% במכירות דיגיטליות, בעוד שמכירות סיטונאיות עלו ב-8%. האסטרטגיה הפחיתה תלות בקמעונאים אך הגבירה תנודתיות, כפי שנראה במלאי עודף של 8.5 מיליארד דולר בסוף הרבעון, ירידה של 2% משנה קודמת.

ריטיילורס, שמפעילה כ-278 חנויות נייקי בעולם תלויה כמובן בראש וראשונה במותגים ובהצלחה של מכירות המוצרים, אך צריך גם לזכור שמדובר בחברה שצומחת אורגנית לצד צמיחה חיצונית. ריטיילורס מתרחבת לגיאוגרפיות חדשות הן דרך רכישות והן דרך הקמת סניפים חדשים.  

ברבעון השלישי של 2025 ריטיילורס  דיווחה על התרחבות אגרסיבית ועלייה נאה במכירות, אך מנגד על שחיקה חדה ברווחיות שהובילה לקריסה של יותר מ־60% ברווח הנקי. החברה סיכמה את הרבעון עם הכנסות של 707.3 מיליון שקל, עלייה של 10.2% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. העלייה נובעת בעיקר מפתיחת 33 חנויות חדשות מאז הרבעון השלישי של 2024, כך שמספר החנויות הכולל הגיע ל־278 לעומת 245 בתקופה המקבילה.