פרסום ראשון

הנפקת ביולייט בניו-יורק נדחתה: המניה מתרסקת בת"א

גיא ארז | (5)
נושאים בכתבה ביולייט

ההנפקה של חברת ביולייט הישראלית בנאסד"ק לא צלחה, כך נודע ל-Bizportal אמש (שבת) ופורסם בשעות הלילה. ביום חמישי המסחר במניה בת"א לא נפתח, וזאת לפי הודעת החברה - עד להשלמת תימחור ההנפקה. ההערכה היא שהחברה תנסה להנפיק עצמה מחדש במהלך השבוע הקרוב.

על פי הידוע ל-Bizportal, הביקושים מגופים בישראל עמדו על מעל ל-2 מיליון דולר, אך כאמור - הדבר לא הספיק, והנסיון כשל.

הבוקר, המשקיעים ממהרים להעניש את מניית ביולייט -1.6% , שמתרסקת בכ-15%, במחזור נמוך אמנם (105 אלף שקל), אך כזה שכבר עבר את הממוצע החודשי שלה, שעמד על 75 אלף שקל.

וכך נמסר בהודעת החברה ב'מאיה': "בהמשך לדיווחים קודמים של החברה בדבר הגשה פומבית של מסמך רישום והצעה ראשונה 1 לציבור בארה"ב של ניירות ערך של החברה, החברה מבקשת לעדכן, כי הליך התמחור להנפקה, שהיה קבוע ליום ה' )ה-10 במרץ 2016(, נדחה למועד מאוחר אחר, אשר ייקבע, בעצה אחת עם החתמים האמריקאים המובילים את ההנפקה, למועד שבו יבשילו התנאים לשביעות רצון החברה.

"כאמור בדיווחים הקודמים, עם ובכפוף להשלמת ההצעה הראשונה לציבור בארה"ב, צפויים ניירות ערך של החברה להיות רשומים למסחר בבורסת הנאסד"ק. ניירות ערך כאמור לא ימכרו לציבור בארה"ב והצעות לרכישתם לא תתקבלנה מהציבור בארה"ב לפני מועד כניסתו לתוקף של מסמך רישום סופי בארה"ב, באם יהיה כזה".

ביולייט הנה חברה אופטלמית גלובלית, אשר מתמקדת בגילוי, פיתוח ומסחור של מוצרים לאבחון וטיפול במחלות עיניים, הכוללות, בין השאר, את מחלת הגלאוקומה, סינדרום העין היבשה (DES) ומחלת ניוון הרשתית (AMD).

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    מניה כושלת בניהול כושל..הפסד של 80% (ל"ת)
    מני 22/01/2017 12:57
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    יאללללללללה (ל"ת)
    בדרך ל 5000 14/03/2016 12:11
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    אתי 13/03/2016 21:09
    הגב לתגובה זו
    לשמור מרחק מהנייר הזה.
  • 2.
    תני 13/03/2016 17:17
    הגב לתגובה זו
    מקוב=למשפחת .עם כיסוי של הגברת!
  • 1.
    לברוח מהנייר המקולל הזה (ל"ת)
    אלון 13/03/2016 10:06
    הגב לתגובה זו
הבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניגהבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניג
סקירה

נעילה מעורבת בת"א: ת"א 35 ירד 0.2%, ת"א 90 עלה בשיעור דומה

הבורסה נעה כמטולטלת והמשקיעים הגיבו לכל רמז שיצא מחדרי המו"מ בקהיר - ירידות חדות בשעות הראשונות הוחלפו בעליות חדות אך המדדים ננעלו בקירוב לשערי הפתיחה כשהאי-וודאות גברה; במקביל שער הדולר המשיך להחלש ואיבד כ-0.1% לרמה של 3.28   

מערכת ביזפורטל |

אחרי תנודתיות משמעותית לאורך יום המסחר המקוצר המדדים המרכזיים נעלו במגמה מעורבת. ת"א 35 ירד 0.21% כאשר ת"א 90 עלה ב-0.20%. 

במבט על הסקטורים - מדד הבנקים איבד 0.99% בעוד מדד ת"א ביטוח הוסיף 0.30%. בסקטור הנדל"ן המשיך המומנטום החיובי - ת"א נדל"ן הוסיף 0.51% ות"א בניה עלה 0.7%. ת"א נפט וגז עלה גם הוא ב-0.28%.


אפשר להאשים את כל העולם בהתחזקות השקל אולם חוסר המעש של הבנק המרכזי הוא הגורם העיקרי שמושך לכאן ספקולנטים; וגם - ההשפעה הקשה של הדולר הנמוך על ההייטק והיצואנים - שער הדולר ירד יותר מדי - בגלל הספקולנטים והמוסדיים; מה יהיה בהמשך?


תשתיות זה עולם ענק. עולם ענק עם תדמית משעממת. תשתיות זה כבישים, קבלני ביצוע, נדל"ן, תחבורה, תקשורת, מים. אנרגיה. תשתיות הן הבסיס שעליו בונים את כל התפעול. התשתית היא האדמה ובה נוטעים את העץ שמניב פירות. הסיבים האופטיים הם התשתית שעליה מייצרים תקשורת מהירה בין אנשים ובין עסקים. הכבישים הם התשתית שעליה מייצרים תנועה כדי להיפגש, כדי להעביר דברים. אי אפשר בלי זה.

לפני פחות מחודש, באמצע ספטמבר, ערכנו ועידה במתחם הבורסה בה התמקדנו בהזדמנויות שיש בעולם התשתיות גם ובעיקר בחברות מקומיות. השקנו גם ניתוח רוחבי על הענף ובוועידה נכחו בכירים מכל הקשת כדי לדבר על המגמות וההזדמנויות בתחום. מאז שכתבנו לכם על זה המדד הספיק לטפס עוד 9.2%, ומתחילת השנה הוא השיג תשואה של 46% - השקעה במניות תשתית - מה היה ומה צפוי?


דן וינטרניץ, ראש תחום ניהול התיקים, אושן יצירה בית השקעותדן וינטרניץ, ראש תחום ניהול התיקים, אושן יצירה בית השקעות

מניה על הכוונת: ההזדמנות של ברן - מהערבה לסוואנה

ברן נכנסת לעידן חדש: אחרי שנים של פעילות הנדסית בעיקר בישראל, החברה מציגה צבר הזמנות מתרחב, עסקת ענק באפריקה ורווחיות במגמת עלייה המסע שלה מחבר בין חול, מים ורוח - האם היא הזדמנות?

דן וינטרניץ |
נושאים בכתבה ברן אושן

לאחרונה הח'ותים מתימן סימנו את "שדה התעופה על שם אילן ואסף רמון" כיעד מרכזי לתקיפות הטילים שלהם. יש חברה אחת שמכירה מקרוב מאוד את היעד המדובר- חברת ברן.

קבוצת ברן פועלת כבר 46 שנה כחברת הנדסה מובילה בישראל, המציעה פתרונות מלאים לפרויקטים הנדסיים – תכנון, ניהול, הקמה ותפעול. ובין היתר הייתה אחראית לפרויקט של "שדה התעופה אילן ואסף רמון" שבערבה. לצד זה החברה פועלת במגוון תחומים הנדסיים ופרויקטים מורכבים, ביניהם תשתיות לאומיות, תעשייה וייצור מים, נכסים נדל"ן, תקשורת וטכנולוגיה, ואנרגיה / גז.

קבוצת ברן שואפת להיות מומחית בפתרונות הנדסיים רבend-to-end") - מעניקה שירותים מהשלבים הראשוניים של בדיקת תכנות ותכנון, דרך רכש, ניהול וביצוע, ועד הפעלה, פיקוח ואפילו שירותי תחזוקה בהיקף מסוים.

לחברה יכולת לבצע פרויקטים במתכונות כמו EPC, EPCM, KeyTurn וכו׳ - מה שמאפשר ללקוח אחד לקבל את רוב הדרישות מהחברה ולצמצם צורך ליבוא שירותים חיצוניים.

ניסיון רחב וותק בינלאומי - ברן פעילה בישראל וגם בחו"ל (אפריקה, אירופה וכו׳) עם פרויקטים גדולים. הניסיון שמאפשר לה להתמודד עם אתגרים פרויקטים שונים: רגולציות חוץ ישראליות, תכנון מגוון, תנאי סביבה משתנים, דרישות טכניות מגוונות. זה מוסיף אמינות מול לקוחות שמחפשים שותף שיכול “להרים” פרויקט לא רק בארץ.