USS Abraham Lincoln
צילום: בלומברג

ארה"ב שולחת נושאת מטוסים למזרח התיכון כדי להזהיר את איראן

ארה"ב הודיעה כי היא שולחת נושאת מטוסים וכוח הפצצה למזרח התיכון כדי לשלוח "מסר שלא משתמע לשתי פנים" למשטר האיראני
Bloomberg | (2)

ארה"ב הודיעה כי היא שולחת נושאת מטוסים וכוח הפצצה למזרח התיכון כדי לשלוח "מסר שלא משתמע לשתי פנים" למשטר האיראני, וציינה כי "מספר אינדיקציות ואזהרות מטרידות" מצביעות על קשר לטהראן.

"ארה"ב אינה מחפשת מלחמה עם המשטר האיראני, אך אנו מוכנים לחלוטין להגיב על כל התקפה, בין אם יבוא משמר מהפכה האיראני או מכוחות איראניים סדירים", אמר היועץ לביטחון לאומי, ג'ון בולטון.

מבלי למסור פרטים נוספים, אמר בולטון כי פריסת הכוח המפציץ ונושאת המטוסים "אברהם לינקולן" שולחות "מסר ברור למשטר האיראני, כי כל פגיעה באינטרסים של ארה"ב או בבעלות בריתנו תביא עמה מכה חזקה ובלתי מתפשרת".

זה לא היה מיד ברור מה הניע את המהלך, או אם הפריסה היא באמת מהלך חדש, אך צוין כי בשבועות האחרונים נושאת המטוסים אברהם לינקולן עגנה בנמל סן דייגו.

המתחים עם איראן עולים בחודשים האחרונים, שכן סנקציות כלכליות שהוכנסו בשנה שעברה בעקבות החלטתו של הנשיא דונלד טראמפ לסגת מהסכם הגרעין עם איראן, גרמו לחיסול הכלכלה, ולערעור ההשקעות. ממשל טראמפ העלה את הלחץ בתחילת החודש על ידי הסרת הויתורים לממשלות אשר מייבאות נפט מאיראן.

בשבועות האחרונים קראו בכירים איראנים לאומה להתנגד לסנקציות של ארה"ב על ידי הגברת היצוא שאינו נפט ועל ידי השגת הסכמי ייצוא חדשים של נפט.

בשבוע שעבר הזהיר שר האנרגיה האיראני כי אופ"ק נמצאת בסכנת התמוטטות, שכן כמה מדינות החברות בו חותרות תחת חברותיהן, תוך התייחסות ברורה להתחייבותה של ערב הסעודית למלא את פער ההיצע שנוצר על ידי הסנקציות של ארה"ב.

ממשלת טראמפ הודיעה כי מטרתה היא לצמצם את יצוא הנפט של איראן לאפס, כחלק מצעדיה לאלץ את טהראן לשנות את מדיניותה במזרח התיכון, כולל תמיכתה במורדים החותמים בתימן ובחזבאללה, שארה"ב רואה בהם קבוצת טרור.

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    נכנס בשורט חזק על הנפט - easy money (ל"ת)
    תודה 06/05/2019 17:22
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    רגע, לא הבנתי. לקנות כרטיס רכבת לחיפה או לא ? (ל"ת)
    סבטלנה 06/05/2019 15:43
    הגב לתגובה זו
Tesla CEO Musk
צילום: בלומברג

טסלה מתכננת להעלות מיליון מוניות רובוטיות לכביש בשנה הבאה

יצרנית הרכבים החשמליים מכוונת לשוק שיתוף הרכבים וקוראת תיגר על אובר וליפט, כשבכוונתה להביא את בשורת המכוניות החשמליות להמונים כבר ב-2020
Bloomberg |

טסלה מכוונת לשוק שיתוף הרכבים וקוראת תיגר על אובר וליפט, כשבכוונתה להביא את בשורת המכוניות החשמליות להמונים. לדבריו של אילון מאסק, שילוב הטכנולוגיה של נהיגה עצמית עם שירות שיתוף יעשה את זה מטורף עבור הצרכנים לקנות מכוניות אחרות. המנכ"ל אמר כי עד אמצע השנה הבאה, מיליון מכוניות נהיגה עצמית של טסלה יהיו על הכביש והוסיף כי הלקוחות יוכלו לשים את המכוניות שלהם על גבי רשת משותפת של מוניות רובוטיות, שיהיו מסוגלות לנוע ללא שליטת אדם. אפילו למאסק, בן ה-47, שמעולם לא נרתע מתחזיות המוזרות, ציר הזמן הוא מאוד שאפתני. אפילו מנכ"ל אלפהבית, וואימונו, שנחשב באופן נרחב למוביל בתחום הרכב האוטונומי, נרתע מלהניח לכלי הרכב האוטונומיים שלו לשוטט ללא נהגי בטיחות. אבל כשטסלה ניצבת מול חששות גוברים לגבי הביקוש למכוניות חשמליות שלה, מנכ"ל החברה לא חושש לומר כי החברה ולקוחותיה יקצרו  "הטבות כספיות גדולות" ברגע שמערכת הרובו-מוניות תהיה מוכנה. "המסר הבסיסי שהלקוחות צריכים לקחת איתם היום הוא שזה מטורף מבחינה כספית לקנות משהו אחר מלבד טסלה", אמר מאסק ביום שני במטה טסלה בפאלו אלטו, קליפורניה. "זה יהיה כמו בעלות על סוס בעוד שלוש שנים". הקאצ' עבור המשקיעים של טסלה היא שכל זה הולך להיות יקר בטווח הקרוב. כשנשאל כמה טכנולוגיה אוטונומית עולה לטסלה, השיב מאסק: "זה בעצם כל מבנה ההוצאות שלנו". בעוד שטסלה אמרה בעבר כי היא מצפה לתזרים מזומנים חיובי בכל רבעון מעבר לשלושת החודשים הראשונים של השנה, מאסק טוען עכשיו כי אומר המטרה היא תזרים מזומנים נייטרלי בזמן שהחברה עומלת על בניית צי של רכבי נהיגה עצמית אשר יעשו את דרכם לשירות המוניות הרובוטיות. "מעתה ועד היום בו הרובו-מוניות תהיינה פרוסות ברחבי העולם, הדבר היחידי מבחינתנו הוא למקסם את מספר היחידות האוטונומיות שנוצרו ולהוביל את החברה לכיוון ניטרלי של תזרים מזומנים", אמר מאסק. "ברגע שצי המוניות הרובוטיות יהיה פעיל, אני מצפה לתזרים מזומנים מאוד חיובי." מניית טסלה סיימה אמש את יום המסחר בירידה של 3.8% לשער של 262.75 דולר. המניה ירדה מתחילת השנה ב -21%. במשך שנים, ההבטחה של טסלה הסתמכה על החדרת מודל 3 של החברה להמונים. עם זאת, מוקדם יותר החודש, טסלה ביטלה את האפשרות להזמין את הגירסה של מודל 3 באינטרנט. על פי התוכנית, לקוחות אשר בחרו לשכור את מודל 3 לא יוכלו לקנות את המכונית בסוף התקופה, כאשר המכוניות המושכרות יחזרו בסופו של דבר לשמש ברשת של החברה. כאשר אנליסט אחד אמר למוסק שזה נשמע כאילו טסלה עושה מחויבות מאסיבית למאזן, ושאל על האסטרטגיה המימונית של החברה, המנכ"ל  רמז לכך שייתכן גיוס בקרוב. "קשה לדבר על סיבוב הגיוס במקום הזה", אמר. "אני חושב שנעשה את המהלכים הנכונים. אני חושב שאנחנו נעשה את המהלכים שאתה חושב שאנחנו צריכים לעשות".