ביומד ניסוי פארמה מבחנה
צילום: Istock

AbbVie הגישה הצעה לרכישת אלרגן תמורת כ-63 מילארד דולר

במידה ותצא לפועל, העסקה עשויה למזג את יצרנית התרופות לדלקת פרקים עם יריבתה אשר מתמחה בטיפולי בוטוקס. מניית אלרגן מטפסת כעת ב-30% ב'טרום מסחר'
Bloomberg |

חברת התרופות AbbVie הגישה הצעה לרכישת יריבתה בתחום הפארמה, אלרגן, תמורת כ-63 מיליארד דולר, בעסקה אשר אם תצא לפועל עשויה למזג את יצרנית התרופות לדלקת פרקים עם יריבתה אשר מתמחה בטיפולי בוטוקס.

העסקה, במידה ואכן תצא לפועל תתבצע לפי שווי של 188.24 דולר למניה של אלרגן, מחיר המשקף הפרמיה של 45% על מחיר הסגירה של מניית החברה אמש, כאשר על רקע הדיווח מניית אלרגן מטפסת כעת ב-30% ל -170 דולר ב'טרום מסחר' בוול סטריט.

AbbVie מחפשת מזה זמן רב דרכים להפיח חיים מחדש בשרשרת התרופות הנסיוניות שלה, כאשר Humira, תרופת הדגל שלה, שהיא גם התרופה הנמכרת ביותר בעולם, עומדת בפני תחרות מכיוון תרופות ביוסימילרי זולות יותר. מן העבר השני, אלרגן, אשר מייצרת את בוטוקס, שקלה בעבר פיצול.

העסקה מגיעה כאשר יצרניות התרופות מחפשות לגדול בקנה מידה רחב יותר כשהן מחפשות טיפולים חדשניים לסרטן ומחלות אחרות, אשר דורשים השקעות מסיביות כדי להתפתח, אבל יכולות להניב תשואות גבוהות יותר. זאת כאשר ברקע, התמחור של תרופות רבות נמצא תחת לחץ פוליטי בארה"ב.

בנוסף, החדשות על העסקה אפשרית מגיעות יום לאחר שבריסטול-מאיירס הסכימה לוותר על אחת התרופות הרווחיות ביותר של סלג'ן על מנת לסגור את עסקת המיזוג הענקית של השתיים, בה הסכימה בריסטול-מאיירס לשלם כ-74 מיליארד דולר. ונזכיר כי באסיה, חברת התרופות טאקדה השלימה מוקדם יותר השנה את רכישת יריבתה שייר תמורת 62 מיליארד דולר.

בחזרה לאלרגן, על פי מתווה העסקה המסתמנת, בעלי המניות יקבלו 0.8660 מניות של AbbVie ו-120.30 דולר במזומן עבור כל מניה שהם מחזיקים בה. "השילוב ייצור חברה עם הכנסות שנתיות של כ -48 מיליארד דולר, הפעילה ב -175 מדינות, עם שרשרת מובילה של תרופות בפיתוח" אמר ברנט סונדרס, מנכ"ל אלרגן.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
ג'ף בזוס אמאזון אמזון
צילום: AFP

אמזון תבצע שינויים נרחבים לטובת מוכרי הצד השלישי תחתיה

הצרות של אמזון רק מתחילות, כאשר החברה צפויה לעמוד בפני חקירה מלאה של רשות ההגבלים העסקיים האירופאית; תשנה את הדרך בה היא חוסמת וסוגרת חשבונות, ואת תעדוף מוצריה 
Bloomberg |

ענקית המסחר המקוון, אמזון, הגיעה להסכם עם רשות ההגבלים העסקיים בגרמניה ואוסטריה בנוגע לאופן שבו היא מטפלת בסוחרי צד שלישי תחת הפלטפורמה שלה, וזאת כאשר היא עומדת בפני חקירה אירופית גדולה יותר לגבי השימוש בנתוני המוכרים. ענקית הקמעונאות בארה"ב תשנה את הסכם השירותים העסקיים שלה ברחבי העולם באמצע חודש אוגוסט, כדי לטפל בתלונות מצד המוכרים", כך מסר אתמול איגוד העסקים הגרמני. "השגנו שיפורים מרחיקי לכת למוכרים הפעילים בשוקי אמזון ברחבי העולם", אמר אנדריאס מונדט, הרגולטור הגרמני. "ההליכים שהיו בעבר מסתיימים עכשיו". עם זאת, הצרות של אמזון באירופה רק מתחילות, כאשר החברה צפויה לעמוד בפני חקירה מלאה של רשות ההגבלים העסקיים האירופאית, עליה צפויה לצאת הודעה כבר השבוע. מטרת החקירה היא המודל העסקי המקוון של אמזון כמארחת קמעונאים קטנים רבים והיא צפויה להשפיע גם על ענקיות טכנולוגיה אחרות בענף. האיחוד האירופי יבחן כיצד אמזון עושה שימוש בנתונים שהיא אוספת ממוכרים על פלטפורמת המכירות שלה, כגון מה הם המוצרים הנמכרים ביותר, וכיצד אמזון משתמשת בנתונים כדי לייצר לעצמה יתרון כשהיא משיקה פריטים דומים. אמזון מסרה כי היא תבצע שינויים בהסכם השירותים העסקיים שלה החל מה-16 באוגוסט ותטפל בבעיות שהועלו על ידי הרגולטור הגרמני והאוסטרי. בין השינויים שיתבצעו, החברה תנסה לפתור את התלונות לגבי תנאי תפעול העסק, הוראות האחריות, סעיפים שנוגעים לשאלה מתי המוכרים יכול לתבוע את החברה ומתי החברה רשאית לחסום או לסגור חשבונות מוכרים. התנאים של אמזון על החזרות וזיכוי עבור הלקוחות לא ישתנה, אמר הרגולטור הגרמני. בנוסף, אמזון התחייבה לרדד את תוכנית הדירוג שלה למוכרים בשוק שהם הבעלים של שם המותג הרשום אצל אמזון. זוהי תגובה לתלונות המוכרים כי אמזון מתעדפת את מכירות המותג שלה על פני מוכרי צד שלישי, מכיוון שיש לה שליטה על הדירוג ועל הביקורות מבחוץ.