ביז 261
צילום: Pixabay

איך מעבירים את החופש הגדול עם הילדים בכיף

תוכן בחסות |

כילדים, החופש הגדול הוא חוויה שמחכים לה כל השנה, שבועות ארוכים של שינה עד מאוחר, רביצה בבית או בילויים ופעילויות עם ההורים, סבא וסבתא או שאר המשפחה. עבור ההורים, לעומת זאת, החופש הגדול יכול להיות לא פחות מסיוט – הצורך לספק לילדים פעילויות, העלויות שמגיעות עם זה, חוסר המסגרת המצריך ויתור על ימי עבודה חשובים – כל אלו גורמים להורים רבים להגיע לראשון לספטמבר עם הלשון בחוץ, ולברך על הרגע בו הילדים חוזרים סופסוף לשגרת לימודים רגילה.

אבל גם עבור ההורים, החופש הגדול יכול לחזור ולהיות תקופה נעימה ואפילו מלהיבה, וגם ההורים יכולים ליהנות מהחופש הגדול ומזמן האיכות ש'נכפה' עליהם לבלות עם הילדים. איך עושים את זה? כל מה שצריך זה קצת יצירתיות, ולנסות לחזור ולחשוב כמו ילד.

פעילויות עם הילדים שגם אתם תהנו מהן

אם נחשוב על זה רגע, רוב התסכול והקושי של ההורים בחופש הגדול מגיע מתוך צורך 'להעסיק' את הילדים, צורך בלתי פוסק שמתבטא בחיפוש מתמיד אחר פעילויות מלהיבות מספיק, תסכול מגובה העלויות הכרוכות בהן, הרבה פעמים חוסר ההתלהבות המופגן של הילדים, שלא מצליחים להתפעל כמוכם מהאטרקציות שמצאתם.

הסוד לחופש הגדול עם הילדים שיהיה כיף לכל המעורבים, הוא לרגע להפסיק לחשוב כמו הורים ולחזור לחשוב כמו ילדים. הילדים שלכם לא צריכים אטרקציות מלהיבות, פעילויות יוצאות דופן או גירויים חיצוניים בלתי פוסקים. עבורם, הדברים הפשוטים ביותר יכולים להיות חוויה מלהיבה, ועל אחת כמה וכמה אם הם נהנים מהם יחד איתכם.

קחו לדוגמא את המיטה עליה הילדים ישנים. במקום להוציא הון על פעילויות מחוץ לבית, תוכלו לפנק אותם עם מצעים לילדים של הדמויות שמרגשות אותם, ולייצר שלל פעילויות משותפות לכם ולילדים, שילהיבו אותם הרבה יותר מכפי שאתם מתארים: אתם יכולים לצפות יחד בסרט מתחת לשמיכה, שהמזגן מקרר את החדר, עם פופקורן ביתי; לבנות 'מחנה' עם הכריות והשמיכות, לספר בו צ'יזבטים, להתחבא מהעולם ולדמיין הרפתקאות; לקחת את מצעי אנה ואלזה שקניתם, להתעטף בהם ולשיר יחד את כל השירים מהסרט ועוד.

הסוד הוא פשוט – להיזכר אילו משחקים פשוטים ומלאי דמיון הלהיבו אתכם בתור ילדים, עוד לפני המחשבים והניידים מילאו כל רגע פנוי. בגישה משחקית, ועם תחושה שגם אתם מאפשרים לעצמכם קצת להיות ילדים שוב, אפילו פעולות כמו סידור המיטה בחזרה או החלפה של אותם מצעים, יכולות להיות משהו שאתם עושים יחד, בהנאה ובכיף.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
צילום: קרני תכלתצילום: קרני תכלת

פילוסופיות תאורה מרתקות לעיצוב חללים

הגישה היפנית, הגישה הסקנדינבית והגישה הים תיכונית - הכירו את שלוש הגישות לתכנון תאורה ותוכלו לבחור את זאת שהכי מתאימה לכם 

נושאים בכתבה תאורה

בשיתוף קרני תכלת – גופי תאורה בינלאומיים

כשמעצבים פנים או אדריכלים בוחרים גופי תאורה, הם לא רק בוחרים מקור אור – הם בוחרים פילוסופיה תרבותית שלמה. למעשה, מאחורי כל מנורה עומדת תפיסת עולם שמשפיעה על האופן שבו אנחנו חווים מרחב.
שלוש גישות תכנון מרכזיות – היפנית, הסקנדינבית והים תיכונית – מציעות תשובות שונות בתכלית לשאלה הפשוטה לכאורה: מהו אור טוב?

הגישה היפנית - הצל כשותף ליצירה

בפילוסופיה היפנית המסורתית, האור אינו גיבור יחיד. התרבות היפנית רואה בצל שותף מלא בחוויה החזותית, ובמקום להילחם בו, מעצבים יפניים משתמשים בו כחלק מהקומפוזיציה.
גופי תאורה מעוצבים יפניים מסורתיים משתמשים בחומרים טבעיים מפזרים – נייר אורז, במבוק, משי – שיוצרים אור עדין המתמזג עם הסביבה במקום להכריז על נוכחותו.
העיקרון המרכזי הוא המרווח המשמעותי, הריק שמאפשר למבט לנוח. תאורה יפנית אינה שואפת להאיר כל פינה, אלא ליצור שכבות של אור ואפלה שמזמינות התבוננות ומיקוד.
זו תאורה שלוחשת, לא צועקת. ביישום המעשי, ניתן להביא את הגישה היפנית לפרויקט באמצעות בחירה במנורות עם אהילים מזכוכית מעושנת או חומרים טבעיים המסננים את האור. המטרה היא לא לחשוף הכול, אלא ליצור הדרגתיות שמעוררת סקרנות ומזמינה את העין לנוע בחלל.

הגישה הסקנדינבית - אור כמענה לצורך

במדינות הצפון, שם החורף ארוך וחשוך, התאורה היא לא רק עניין אסתטי – היא צורך קיומי. הגישה הסקנדינבית נולדה מהרצון ליצור חמימות ונוחות בתנאים קיצוניים. מושגים כמו הוּגֶה הדני – אותה תחושת נעימות ושלווה ביתית – מנחים את תכנון התאורה הנורדית.
בניגוד לאסתטיקה היפנית העדינה, התאורה הסקנדינבית היא ישירה וברורה יותר, אך תמיד אלגנטית. מעצבים סקנדינביים פיתחו שפת עיצוב נקייה שמשלבת חומרים טבעיים – עץ אלון, זכוכית שקופה, מתכות מוברשות – עם צורות אורגניות ופשוטות.
מותג דני כמו לואי פולסן, הנמצא בקרני תכלת, מדגים בצורה מושלמת את הפילוסופיה הזו. מנורות כגון סדרת הפה חמש שלהם משלבות עיצוב פונקציונלי עם אסתטיקה נקייה – השטוחים הם זריקת המעטפת הייחודית מאפשרת פיזור אור אחיד ללא סנוור, כך שניתן לראות את גוף התאורה מכל זווית מבלי להסתנוור מהנורה עצמה. 

הגישה הים תיכונית - תאורה כדרמה

בחוף הים התיכון האור הוא שפע טבעי שהופך את התאורה המלאכותית לכלי דרמטי. כאן, התאורה אינה נועדת להחליף את אור השמש, אלא להמשיך את התיאטרליות והעוצמה שלו.
זו תרבות של כיכרות מוארות, מרפסות עם מנורות תלויות, ונברשות מרשימות שמושכות את העין ומכריזות על נוכחותן.
בכל הנוגע לבחירת גופי תאורה יוקרתיים, הגישה הים תיכונית מתבטאת בניגודיות חדה בין אור לצל – ההשפעה של ציירי הרנסנס האיטלקי שהשתמשו בטכניקה זו עדיין מורגשת בתכנון התאורה האזורי.



צילום: קרני תכלת
צילום: קרני תכלת