ביומד

עוד אחת שהתעוררה: מה הקפיץ השבוע את מניית הביומד אליום מדיקל ב-35%?

אסף אלפרוביץ, מנכ"ל אליום, ל-Bizportal: "יש התעניינות ערה בקרב מרכזים רפואיים באירופה. ההתייחסות של ה-FDA תגיע בשנת 2014"
חן דרסינובר | (6)

סקטור הביומד בת"א ממשיך לרתוח. כמעט מדי יום מתגלות מניות של חברות מיכשור רפואי או תרופות שמזנקות במסחר, לעתים לא תמיד בגלל הודעה או התפתחות עסקית בחברה. אחת מהחברות האלו היא אליום מדיקל שרשמה שבוע מטורף שהתחיל בזינוק של 53% ביום ראשון והסתיים ב-3 ימי נפילות. בסיכום שבועי - המניה עלתה 35%.

אליום מדיקל היא חברת מכשור רפואי שבבעלותה 3 טכנולוגיות: סטנטים לתחום האורולוגיה, מוצרים לחיבור רקמות רכות בתחום רפואת הנשים והגברים. החברה השלישית תחת אליום נקראת גרדיה המפתחת מוצר לפתרונות של תסחיף בעת צנתורים.

האות לעליות השערים במניה הגיע לאחר דיווח על פיו חברת הבת גרדיה החברה החלה בניסוי קליני במערכת אותה היא מפתחת ונקראת Wirion. מדובר במערכת המאפשרת למנוע תסחיפים הנוצרים במהלך תהליך של צנתור. המערכת אושרה על ידי הרשויות באירופה וטופלה באמצעותה כ-60 חולים. בחברה מעריכים כי שיווק המוצר באירופה יחל במחצית הראשונה של 2013.

בעקבות הדיווח, זינקה מניית החברה ב-55% תוך שהיא מרכזת מחזור חריג של 2.3 מיליון שקל. המגמה החיובית נמשכה גם ביום שלמחרת עם עלייה של 13.5% אבל לא יותר מזה. נכון ליום ה', שווי החברה עמד על 81 מיליון שקלים.

בשיחה עם Bizportal מנסה מנכ"ל החברה הטרי אסף אלפרוביץ' להסביר את המהלך במניה: "אני שמח שיש משקיעים שמבינים את חשיבות תחילת הניסוי הקליני. לאחרונה התחלפה ההנהלה ואני מקווה שנצליח לייצר ערך למשקיעים בצורה המיטבית".

אלפרוביץ' התייחס להתקדמות מוצר ה-Wirion באירופה ולאתגרים הצפויים לשיווקו ביבשת בשנה הקרובה: "יש התעניינות מאוד ערה בקרב מרכזים רפואיים באירופה. אנו נרצה לעבוד עם רופאים מובילים שיחוו את דעתם על המוצר שייתנו בסיסוס משמעותי למערכת ולטכנולוגיה שלה".

מנכ"ל החברה התייחס למהלך הניסוי הקליני במערכת ה-Wirion: "הניסוי שלנו מתוכנן לכלול 240 מטופלים. אליום תוכל לסיים את הניסוי כבר לאחר שיתקבלו התוצאות משימוש בקרב 120 מטופלים וזה יחסוך לנו מאות אלפי דולרים. ההתייחסות של ה-FDA תגיע בשנת 2014".

תגובות לכתבה(6):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 6.
    LIORBALAS 15/02/2013 12:39
    הגב לתגובה זו
    בפורום "ביומד" בפייסבוק גישה מלאה לתיק המומחים שלנו ולתכנים בלעדיים אודות חברות מהתחום... בנוסף בעסקה קבוצתית הצלחנו להוציא את הדיל הטוב בישראל למסחר בארץ ובחו"ל !!! הכנסו עוד היום,תשוו ותחסכו !
  • 5.
    גבי 15/02/2013 11:46
    הגב לתגובה זו
    שימו לב יש לה שתי חברות מוכרות כבר ואחד בניסוי השווי מצחיק למחיר אמיתי באקזיט שווי החברה פי כמה
  • 4.
    סטיב ג'ובס 15/02/2013 11:42
    הגב לתגובה זו
    מניית השנה
  • 3.
    חיימקה 15/02/2013 11:15
    הגב לתגובה זו
    בין השורות החברה מוכרת בקצב 20 מיליון שקל בשנה בלי גרדיה
  • 2.
    שנה לא היה 10 ש מחזור בנייר פתאום המנכל מדבר-גנבים (ל"ת)
    הבורר 15/02/2013 10:42
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    משה עופניק 15/02/2013 09:53
    הגב לתגובה זו
    לחברה אין כסף אין אישור FAD ואין מוצר מוגמר בקיצור גורנישט

אליום: "הסכם מהותי" בדרום קוריאה של 4.5 מיליון שקל

גיא בן סימון |
נושאים בכתבה אליום מדיקל
אליום מדיקל, חברת מכשור רפואי המתמחה בטכנולוגיות זעיר פולשניות, הודיעה היום עלהיקשרות עם חברה בדרום קוריאה בהסכם בלעדי להפצת מערכות הסטנטים האורולוגים והביליאריים שהיא מייצרת. אליון מסרה לבורסה כי מדובר בחברה המתמחה בהפצת מכשור רפואי בעיקר בתחומי אורולוגיה וגינקולוגיה. מדובר בהסכם בלעדי ל-5 שנים כאשר תחילת המכירות על פיו צפויה כבר במהלך שנת 2016, ובמסגרתו המפיץ מחויב לרכוש במשך תקופת ההסכם הראשונה סטנטים אורולוגים וביליאריים של אליום בהיקף מצטבר של 4.5 מיליון שקלים לפחות ובהתאם ליעדים רבעונים מינימאליים. אליום מעריכה הסכם ההפצה לשוק הדרום קוריאני הינו מהותי, הן ברמת פוטנציאל ההכנסות והרווחיות שהוא מגלם והן ברמת החדירה לשוקי פעילות מתפתחים ואטרקטיביים. אסף אלפרוביץ, מנכ"ל קבוצת אליום: "ההסכם המשמעותי בקוריאה חשוב הן ברמת פוטנציאל ההכנסות והרווחיות שהוא מגלם, עם תחילת מכירות הצפויה כבר במהלך שנת 2016, והן ברמת החדירה לשווקים חדשים ואטרקטיביים, בדגש על אסיה. הסכם ההפצה לשיווק מוצרי החברה בקוריאה הינו בהתאם לאסטרטגיה העסקית ליצירת מנועי צמיחה חדשים לחברה, זאת על מנת להמשיך את מגמת העלייה המשמעותית במכירות שרשמה החברה במהלך השנה האחרונה. להערכתנו, השקת המוצרים בקוריאה, בהינתן אוכלוסייתה הגדולה, מערכת הבריאות המתקדמת והצומחת, השיפוי הביטוחי הרחב שקיבלנו מהמבטח הלאומי שמכסה כמעט את כל אוכלוסיית המדינה, וכן מעמדו החזק של המפיץ מהווה אבן דרך משמעותית במאמצי החברה לשיווק המוצרים בשווקים משמעותיים חדשים בנוסף לשווקים בהם החברה פועלת".