סופרמרקט מרכול
צילום: אלכסנדר כץ
בדיקה

רשתות השיווק מסמנות את סיום הקורונה: הפרסום חוזר לממדי 2019

אחרי הנפילה בהוצאות הפרסום עם תחילת הקורונה ב-2020, השנה נרשמת התאוששות בתחום לקראת הפסח. מבדיקת יפעת בקרת פרסום עבור "ביז מדיה" עולה כי בשבועיים האחרונים השקיעו הרשתות מעל תשעה מיליון שקל, למרות הדוחות המאכזבים של חלקן
אלכסנדר כץ |

מעל תשעה מיליון שקל השקיעו רשתות הפרסום בתקופה האחרונה לקראת הפסח

שוק הפרסום ספג בתחילת משבר הקורונה, מכה קשה, כפי שקרה לענפים רבים במשק הישראלי ובכלל. חברות צמצמו מהלכי פרסום או ביטלו אותם בכלל, וכך יצא שההשקעה בפרסום באותה שנה קטנה בסופו של דבר ב-7% ביחס ל-2010, לאחר שנים רצופות של עליות.

 

על פי עוגת הפרסום של יפעת בקרת פרסום עולה כי העוגה עמדה על קצת פחות מ-4.1 מיליארד שקלים ב-2020, מול 4.4 מיליארד ב-2019. הקטגוריות שהכי נפגעו באותה שנה היו פרסום החוצות, הקולנוע, הרדיו והפרינט. מאידך, הפרסום בטלוויזיה עלה באותה שנה בצורה מתונה מאד מ-1.581 מיליארד ל-1.597 מיליארד, ואילו הדיגיטל בצורה משמעותית יותר - בכמעט 100 מיליון ל-1.782 מיליארד ב-2020.

 

ואולם נראה שלמרות שהקורונה עדיין כאן, כבר כמעט שנה וחצי לא היינו בסגרים ולמדנו לחיות בדרך כזו או אחרת עם המגיפה העולמית הזאת, מה שהחזיר אותנו לחיים: חופשות בחו"ל, רכישת מכוניות, צריכת מותגי אופנה והעמסת עגלות במרכולים.

 

על פי בדיקת יפעת בקרת פרסום עבור "ביז מדיה" של אתר ביזפורטל, עולה כי רשתות השיווק מתחילות לחזור לרמות הפרסום שלפני פרוץ נגיף הקורונה, ובתקופה שלפני פסח, הזמן בו הישראלים מוציאים כסף רב בסופרים כהכנות לחג, ההשקעה של רשתות השיווק בפרסום מתחילות לחזור לאלה שהיו בפסח 2019. הגדלת ההשקעה בפרסום מגיעה גם על רקע הדוחות הפושרים של חלק מרשתות השיווק. הבדיקה של יפעת בקרת פרסום עכשיו ובשלוש השנים שלפני כן, מתייחסת לשבועיים שלפני ליל הסדר.

ההשקעה בפרסום בשבועיים שלפני פסח 2019 עמדה על 11.3 מיליון שקל, מהם הופנו כמעט 5.9 מיליון לטלוויזיה, 2.5 מיליון לדיגיטל והשאר לעיתונות, רדיו, שילוט חוצות וקולנוע. בשנה שלאחר מכן, עם הכניסה לסגר הראשון, הפרסום באותו פרק זמן שלפני החג עמד על 4.68 מיליון בלבד, ירידה של 60%. כבר ב-2021 נרשמה התאוששות בפרסום בו הושקעו כמעט 6.8 מיליון שקלים. השנה כבר נרשמו 9.27 מיליון שקלים, ועדיין ישנם כשלושה ימי פרסום מלאים לפנינו.

.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

עוד קצת ומגיעים לנתוני 2019

.

המפרסם הגדול ביותר בשוק רשתות השיווק, הוא כרגיל שופרסל 2.36% , עם השקעה בפרסום של 3.9 מיליון בתקופה האחרונה. מדובר על כמעט מיליון שקלים יותר מאשר בשנה שעברה, שני מיליון יותר מאשר לפני שנתיים, עם תחילת הקורונה, ועדיין נמוך במקצת מההשקעה בפרסום ב-2019 - עם 4.64 מיליון שקלים. הדוחות של הרשת הצביעו על ירידה של 7% בהכנסות.

 

שלוש רשתות שיווק גדולות שפרסמו בשבוע וחצי האחרונים בכ-900 אלף עד כמעט מיליון, הם יינות ביתן, יוחננוף -0.55%  (שהרווח התפעולי שלה נשחק ב-2021) וחצי חינם. עבור ינות ביתן עדיין מדובר בנתון נמוך משמעותית מ-2019, אז פרסם ביותר משלושה מיליון שקלים.

טיב טעם -0.85%  (עם נפילה של 35% רווח התפעולי וירידה בהכנסות) שממותגת כרשת לא כשרה שחלק לא קטן מקהל היעד שלה הוא יוצאי חבר המדינות, משקיעה אף היא בפרסום לפסח, ובשבועיים האחרונים היא פרסמה כ-470 אלף שקלים. ויקטורי 0.92% קצת מעליה עם 526 אלף בפסח 2022. 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14
רייטינג

האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר

לראשונה, תכנית חדשות של ערוץ 14 הצליחה להדיח את חדשות 12 מראש הטבלה; בנוסף, גם מול תוכן "איכותי", תכניות הריאליטי מספקות לצופים את צרכי הבידור באופן הטוב ביותר, ואמש ריאליטי אוכל היה בראש 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

סך הצופים במהדורות החדשות עולה מעט, לאחר שהציבור היה כנראה ברוויה לאחר תקופה אינטנסיבית שהצמידה את כולם למהדורות. ברמת התוצאות, דירוג המהדורות וכמות הצופים נשארה כמעט זהה, למעט ערוץ 14 שהתחזק. ועדיין, חדשות 12 עדיין מעל כולם. המהדורה המרכזית של חדשות 12 היתה במקום הראשון ועמדה על  15% רייטינג ו-356 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.9% ו-194 אלף צופים. חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 5% רייטינג ו-119 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4% רייטניג ו-105 אלף צופים, מספר מכובד ותחרותי.


הריאליטי אוכל את כולם 

בערב שבו משודרות שתי תכניות ריאליטי בנושא אוכל, הפריים טיים מיישר קו עם הדעה הרווחת שהריאליטי הוא פורמט מנצח. מאסטר שף הותיקה של קשת  עמדה מעל כולם עם 16.2% רייטינג ו-391 אלף צופים והייתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים אתמול. אחריה, הפטריוטים עם המיתוג החדש שמרה על כוחה עם 8.5% רייטינג ו-229 אלף צופים ואפשר לומר שהתכנית מצליחה מאד, היות ובסך כל שידורי כל הרצועות בכל הערוצים, היתה אמש התכנית השנייה הנצפית בישראל. אחריה, היה הלהיט החדש-ישן של התאגיד, הריאליטי הוותיק "בואו לאכול איתי" עם 7.2% ו-183 אלף צופים. ואילו את הרשימה סגר "חרדים, העולם האמיתי" של קשת, עם 4.9% רייטינג ו-112 אלף צופים בלבד. 

ערוץ 14 עם מהפך ברצועת הצהריים

מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 2.9% ו-67 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-51 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-39 אלף צופים בלבד. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.3% ו-46 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.4% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד. 

בצהריים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן הצליח להדיח לראשונה את חדשות 12, ועמד על 2.5% רייטינג ו-52 אלף צופים, בעוד 14 בצהריים של חדשות 12 עם ערד ניר היתה עם 2.4% ו-54 אלף צופים. את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.

האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14
רייטינג

האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר

לראשונה, תכנית חדשות של ערוץ 14 הצליחה להדיח את חדשות 12 מראש הטבלה; בנוסף, גם מול תוכן "איכותי", תכניות הריאליטי מספקות לצופים את צרכי הבידור באופן הטוב ביותר, ואמש ריאליטי אוכל היה בראש 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

סך הצופים במהדורות החדשות עולה מעט, לאחר שהציבור היה כנראה ברוויה לאחר תקופה אינטנסיבית שהצמידה את כולם למהדורות. ברמת התוצאות, דירוג המהדורות וכמות הצופים נשארה כמעט זהה, למעט ערוץ 14 שהתחזק. ועדיין, חדשות 12 עדיין מעל כולם. המהדורה המרכזית של חדשות 12 היתה במקום הראשון ועמדה על  15% רייטינג ו-356 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.9% ו-194 אלף צופים. חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 5% רייטינג ו-119 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4% רייטניג ו-105 אלף צופים, מספר מכובד ותחרותי.


הריאליטי אוכל את כולם 

בערב שבו משודרות שתי תכניות ריאליטי בנושא אוכל, הפריים טיים מיישר קו עם הדעה הרווחת שהריאליטי הוא פורמט מנצח. מאסטר שף הותיקה של קשת  עמדה מעל כולם עם 16.2% רייטינג ו-391 אלף צופים והייתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים אתמול. אחריה, הפטריוטים עם המיתוג החדש שמרה על כוחה עם 8.5% רייטינג ו-229 אלף צופים ואפשר לומר שהתכנית מצליחה מאד, היות ובסך כל שידורי כל הרצועות בכל הערוצים, היתה אמש התכנית השנייה הנצפית בישראל. אחריה, היה הלהיט החדש-ישן של התאגיד, הריאליטי הוותיק "בואו לאכול איתי" עם 7.2% ו-183 אלף צופים. ואילו את הרשימה סגר "חרדים, העולם האמיתי" של קשת, עם 4.9% רייטינג ו-112 אלף צופים בלבד. 

ערוץ 14 עם מהפך ברצועת הצהריים

מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 2.9% ו-67 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-51 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-39 אלף צופים בלבד. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.3% ו-46 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.4% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד. 

בצהריים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן הצליח להדיח לראשונה את חדשות 12, ועמד על 2.5% רייטינג ו-52 אלף צופים, בעוד 14 בצהריים של חדשות 12 עם ערד ניר היתה עם 2.4% ו-54 אלף צופים. את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.