הפרסומת שצוחקת על בולבולים למען שוויון שכר לנשים
פער השכר בין נשים לגברים, הוא סוגיה שצפה ומדוברת בעולם המערבי בשנים האחרונות. יחד עם האווירה הכללית של תנועת ME TOO העולמית ומגמת העצמת הנשים (המבורכת), סוגיית השכר הוצפה בשבועות האחרונים באמצעות פרסומת שמאחוריה עומד משרד הפרסום הגרמני Jung von Matt מברלין.
בסגנון שמזכיר את אחת הפרסומות המצליחות והמעוטרות בעשור האחרון - Dumb ways to die של שירות הרכבות האוסטרלי, הן בבחירה לעסוק בנושא רציני וחשוב בגישה מאוירת ומחויכת וכן בשיר המלווה שנשמע דומה מאוד, הפרסומת הגרמנית מציגה גברים בעבודות שונות כשאיבר המין שלהם תופס תפקיד מרכזי. כך למשל מוצג שופט שדופק על השולחן עם איבר מינו במקום בפטיש, אופה שלא משתמש במערוך, טייס שלא משתמש בג'ויסטיק, נגן חלילית שלא משתמש בחלילית, סופר שלא משתמש בעט, מנצח, אסטרונאוט ועוד.
כל המקצועות הללו מציגים את הגברים באופן נלעג כאשר הפזמון החוזר קורא: "אנחנו לא עושים את העבודה שלנו עם הז** שלנו". הפרסומת מסתיימת עם השורה המסכמת: "אם כך, מדוע נשים צריכות להרוויח פחות בגלל שאין להן אחד כזה".
- פגישה עסקית ראשונה: המדריך לנשים עצמאיות ליצירת רושם מקצועי ומנצח
- מחקר מצא: למה גברים במשרדי הממשלה מרוויחים עד 18% יותר מנשים?
הגוף המפרסם שעומד מאחורי הפרסומת הוא OH YOU WOMAN ("אתן הנשים" בתרגום חופשי). על פי נתוני האיחוד האירופי במחקר שהתפרסם השנה, נשים הרוויחו בממוצע 16% פחות משכר הגברים בשנת 2016. הפער הגדול ביותר (ולכן הפרסומת) נרשם בגרמניה שבה עמד הפער על 22%, גבוה יותר מהפער באנגליה, איטליה וצרפת.
- 1.oferdesade 08/08/2018 08:17הגב לתגובה זוציצים שמשמשים במקום אשכוליות?