הפרסומת שצוחקת על בולבולים למען שוויון שכר לנשים
פער השכר בין נשים לגברים, הוא סוגיה שצפה ומדוברת בעולם המערבי בשנים האחרונות. יחד עם האווירה הכללית של תנועת ME TOO העולמית ומגמת העצמת הנשים (המבורכת), סוגיית השכר הוצפה בשבועות האחרונים באמצעות פרסומת שמאחוריה עומד משרד הפרסום הגרמני Jung von Matt מברלין.
בסגנון שמזכיר את אחת הפרסומות המצליחות והמעוטרות בעשור האחרון - Dumb ways to die של שירות הרכבות האוסטרלי, הן בבחירה לעסוק בנושא רציני וחשוב בגישה מאוירת ומחויכת וכן בשיר המלווה שנשמע דומה מאוד, הפרסומת הגרמנית מציגה גברים בעבודות שונות כשאיבר המין שלהם תופס תפקיד מרכזי. כך למשל מוצג שופט שדופק על השולחן עם איבר מינו במקום בפטיש, אופה שלא משתמש במערוך, טייס שלא משתמש בג'ויסטיק, נגן חלילית שלא משתמש בחלילית, סופר שלא משתמש בעט, מנצח, אסטרונאוט ועוד.
כל המקצועות הללו מציגים את הגברים באופן נלעג כאשר הפזמון החוזר קורא: "אנחנו לא עושים את העבודה שלנו עם הז** שלנו". הפרסומת מסתיימת עם השורה המסכמת: "אם כך, מדוע נשים צריכות להרוויח פחות בגלל שאין להן אחד כזה".
- פגישה עסקית ראשונה: המדריך לנשים עצמאיות ליצירת רושם מקצועי ומנצח
- מחקר מצא: למה גברים במשרדי הממשלה מרוויחים עד 18% יותר מנשים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
- 1.oferdesade 08/08/2018 08:17הגב לתגובה זוציצים שמשמשים במקום אשכוליות?
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות
המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר.
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.
