אלדד קובלנץ התאגיד תאגיד כאן
צילום: יצחק הררי, דוברות הכנסת
פרסום ראשון

שפ"מ לא מוותרת: עתרה נגד מכרז הפרסום בתאגיד 'כאן'

חודש וחצי לאחר תום מכרז הפרסום של תאגיד השידור הישראלי החדש, אברהם פרחי עתר לבג"צ כנגד ההליך המכרזי של התאגיד וזכיית טרגט ספירט
משה בנימין |

אברהם פרחי, בעליה של חברת שפ"מ - שירותי פרסום מאוחדים שניהלה את זיכיון הפרסום של רשות השידור ב-2 העשורים האחרונים לא מוותר בקלות. לאחר שהתמודד יחד עם עוד 3 גופים על זיכיון הפרסום של תאגיד השידור החדש כאן והפסיד, הגיש הבוקר (יום ב') פרחי עתירה מנהלית נגד ההליך המכרזי של התאגיד בטענה שהזוכה, חברת טרגט ספירט, אינה יכולה לטפל בכל היקף פעילות הפרסום, בכל הפלטפורמות השונות מסיבות של ניגוד אינטרסים.

לטענת פרחי, הבעיה נעוצה בכך שחברת טרגט מרקט, חברת האם של הקבוצה הזוכה במכרז עוסקת בקד"מ והפקת אירועים, ומשכך מנהלת מגעים מסחריים עם מפרסמים ולקוחות רבים - מצב שיכול להוביל לניגוד עניינים. 

מכרז הפרסום של התאגיד הוא למשך שנתיים עם אפשרות להארכה של עד 3 שנים נוספות, ובמסגרתו יטופל כל מערך המכירות של אמצעי הפרסום של התאגיד: פרסום ברדיו, תשדירי שירות וחסויות בטלוויזיה. החברות הנוספות שהתמודדו במכרז הן קבוצת בני מנשה מבעלי ארומה מיוזיק ואיירובוט. 

אורי נצר שעומד בראש הקבוצה הזוכה במכרז שימש בעבר כמנכ"ל חברת שילוט החוצות רפיד, למשך עשור בין 2003 ל-2013. בנוסף שימש בעבר כסמנכ"ל שיווק ומכירות בעיתון TheMarker

אברהם פרחי אישר לאייס כי הגיש הבוקר עתירה לבית המשפט. 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14
רייטינג

האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר

לראשונה, תכנית חדשות של ערוץ 14 הצליחה להדיח את חדשות 12 מראש הטבלה; בנוסף, גם מול תוכן "איכותי", תכניות הריאליטי מספקות לצופים את צרכי הבידור באופן הטוב ביותר, ואמש ריאליטי אוכל היה בראש 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

סך הצופים במהדורות החדשות עולה מעט, לאחר שהציבור היה כנראה ברוויה לאחר תקופה אינטנסיבית שהצמידה את כולם למהדורות. ברמת התוצאות, דירוג המהדורות וכמות הצופים נשארה כמעט זהה, למעט ערוץ 14 שהתחזק. ועדיין, חדשות 12 עדיין מעל כולם. המהדורה המרכזית של חדשות 12 היתה במקום הראשון ועמדה על  15% רייטינג ו-356 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.9% ו-194 אלף צופים. חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 5% רייטינג ו-119 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4% רייטניג ו-105 אלף צופים, מספר מכובד ותחרותי.


הריאליטי אוכל את כולם 

בערב שבו משודרות שתי תכניות ריאליטי בנושא אוכל, הפריים טיים מיישר קו עם הדעה הרווחת שהריאליטי הוא פורמט מנצח. מאסטר שף הותיקה של קשת  עמדה מעל כולם עם 16.2% רייטינג ו-391 אלף צופים והייתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים אתמול. אחריה, הפטריוטים עם המיתוג החדש שמרה על כוחה עם 8.5% רייטינג ו-229 אלף צופים ואפשר לומר שהתכנית מצליחה מאד, היות ובסך כל שידורי כל הרצועות בכל הערוצים, היתה אמש התכנית השנייה הנצפית בישראל. אחריה, היה הלהיט החדש-ישן של התאגיד, הריאליטי הוותיק "בואו לאכול איתי" עם 7.2% ו-183 אלף צופים. ואילו את הרשימה סגר "חרדים, העולם האמיתי" של קשת, עם 4.9% רייטינג ו-112 אלף צופים בלבד. 

ערוץ 14 עם מהפך ברצועת הצהריים

מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 2.9% ו-67 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-51 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-39 אלף צופים בלבד. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.3% ו-46 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.4% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד. 

בצהריים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן הצליח להדיח לראשונה את חדשות 12, ועמד על 2.5% רייטינג ו-52 אלף צופים, בעוד 14 בצהריים של חדשות 12 עם ערד ניר היתה עם 2.4% ו-54 אלף צופים. את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.