פרסום ראשון

שפ"מ לא מוותרת: עתרה נגד מכרז הפרסום בתאגיד 'כאן'

חודש וחצי לאחר תום מכרז הפרסום של תאגיד השידור הישראלי החדש, אברהם פרחי עתר לבג"צ כנגד ההליך המכרזי של התאגיד וזכיית טרגט ספירט
משה בנימין |

אברהם פרחי, בעליה של חברת שפ"מ - שירותי פרסום מאוחדים שניהלה את זיכיון הפרסום של רשות השידור ב-2 העשורים האחרונים לא מוותר בקלות. לאחר שהתמודד יחד עם עוד 3 גופים על זיכיון הפרסום של תאגיד השידור החדש כאן והפסיד, הגיש הבוקר (יום ב') פרחי עתירה מנהלית נגד ההליך המכרזי של התאגיד בטענה שהזוכה, חברת טרגט ספירט, אינה יכולה לטפל בכל היקף פעילות הפרסום, בכל הפלטפורמות השונות מסיבות של ניגוד אינטרסים.

לטענת פרחי, הבעיה נעוצה בכך שחברת טרגט מרקט, חברת האם של הקבוצה הזוכה במכרז עוסקת בקד"מ והפקת אירועים, ומשכך מנהלת מגעים מסחריים עם מפרסמים ולקוחות רבים - מצב שיכול להוביל לניגוד עניינים. 

מכרז הפרסום של התאגיד הוא למשך שנתיים עם אפשרות להארכה של עד 3 שנים נוספות, ובמסגרתו יטופל כל מערך המכירות של אמצעי הפרסום של התאגיד: פרסום ברדיו, תשדירי שירות וחסויות בטלוויזיה. החברות הנוספות שהתמודדו במכרז הן קבוצת בני מנשה מבעלי ארומה מיוזיק ואיירובוט. 

אורי נצר שעומד בראש הקבוצה הזוכה במכרז שימש בעבר כמנכ"ל חברת שילוט החוצות רפיד, למשך עשור בין 2003 ל-2013. בנוסף שימש בעבר כסמנכ"ל שיווק ומכירות בעיתון TheMarker

אברהם פרחי אישר לאייס כי הגיש הבוקר עתירה לבית המשפט. 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12

מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים. 

ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים. 

פריים טיים ועוד

בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים. 



חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.