נתניהו לא יחויב למסור מועדי שיחותיו עם אדלסון ועמוס רגב
בית המשפט המחוזי בירושלים קבע כי ראש הממשלה בנימין נתניהו לא יחויב למסור את מועדי שיחותיו עם 2 מקורביו - איש העסקים ובעלי ישראל היום, שלדון אדלסון, ועורך החינמון עמוס רגב. את העתירה הגישו העיתונאי רביב דרוקר וחברת החדשות של ערוץ 10, במסגרת חופש המידע.
רביב דרוקר ערך תחקיר אודות הזיקה בין 'ישראל היום' לבין ראש הממשלה, וטען כי במוקדים ציבוריים שונים מתקיים דיון ציבורי חשוב בטענה שלפיה 'ישראל היום' הוא עיתון ששם לעצמו מטרה לשרת את ראש הממשלה. לטענת דרוקר, חשיפת תיעוד מועדי השיחות בין ראש הממשלה לבין בעל העיתון ועורכו הראשי, תאפשר לציבור לבחון לאשורה את שאלת קיומה של זיקה בין ראש הממשלה לבין העיתון. את העתירה הגישו עורכי הדין יונתן ברמן ואודי אדלשטיין.
בלשכת ראש הממשלה סירבו לאורך כל הדרך למסור את המידע בטענה כי מדובר בשיחות פרטיות בין חברים, ולכן אין לחשוף אותן.
בפסיקה ראשונה נקבע כי מכיוון שנתניהו הוא איש ציבור, יש חשיבות במסירת המידע. בעקבות כך הוגיש ראש הממשלה באמצעות עו"ד דורי קלגסבלד ערעור, ושלדון אדלסון ועמוס רגב נדרשו להגיב אף הם לדברים. אחת הטענות שהעלה רגב הייתה שהעברת המידע לגבי השיחות היא למעשה פגיעה בחיסיון העיתונאי של אנשי העיתון. העותרים טענו מנגד כי המידע המבוקש אינו כזה שחל עליו חיסיון עיתונאי: "טענת חיסיון עיתונאי גם לא יכולה לעמוד שעה שראש הממשלה בעצמו נמנע מלטעון כי חל על המידע חיסיון כאמור".
את הטענה הזאת שלל השופט דוד מינץ: "המתנגדים מנועים מלטעון לקיומו של חסיון עיתונאי שעה שעמדו על כך שבינם לבין ראש הממשלה קיימת מערכת יחסים חברית, פרטית ואישית שהמידע המבוקש אודותיה חוסה בצל הגנת הפרטיות".
- נתניהו: "ישראל בבידוד מדיני, ניאלץ להתנהל ככלכלה אוטרקית"
- דיווח סעודי: ישראל וחמאס הסכימו להפסקת אש של 60 יום
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ואולם השופט מינץ קיבל את העתירה בסופו של דבר, ולדבריו, "לא מצאתי כי בנסיבות מקרה זה את העניין הציבורי העומד בבסיס הבקשה לקבל המידע גובר עדיף על פני זכותם לפרטיות של המתנגדים (אדלסון ורגב, א"כ). תדירות שיחותיו של אדם עם חבריו נכלל במסגרת מעגל פרטיותו של אדם מן השורה המנהל קשרים חברתיים פרטיים כחלק ממסגרת חיים האישיים והפרטיים. לפיכך ראוי להגן על פרטיותם של אנשים פרטיים המקיימים שיחות עם רעיהם".
- 4.אנשים פרטיים? עוד שופט קרנף (ל"ת)דליה 25/08/2016 02:45הגב לתגובה זו
- 3.כשהאנשים בסרבלים האדומים מציעים לכם עותק, פשוט לחייך ולסרב (ל"ת)זה הפתרון 27/07/2016 08:45הגב לתגובה זו
- 2.יובל 26/07/2016 15:55הגב לתגובה זוזה אינו עיתון. זו תעמולה ששלדון דוחף לציבור הישראלי מדי יום. כל שצריך לעשות זה לזרוק את הזבל החינמי הזה לפח פעם ביום, בדיוק כמו שזורקים כל פלייר חינמי שמקבלים ברחוב. זו הדרך להלחם בתעמולה הזאת. מכיוון שעיתונים אחרים עולים כסף לא תהיה יכולת לביבי ואדלסון להשיב באותה מטבע.
- 1.יובל 26/07/2016 15:55הגב לתגובה זוזה אינו עיתון. זו תעמולה ששלדון דוחף לציבור הישראלי מדי יום. כל שצריך לעשות זה לזרוק את הזבל החינמי הזה לפח פעם ביום, בדיוק כמו שזורקים כל פלייר חינמי שמקבלים ברחוב. זו הדרך להלחם בתעמולה הזאת. מכיוון שעיתונים אחרים עולים כסף לא תהיה יכולת לביבי ואדלסון להשיב באותה מטבע.

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם
עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים
שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה
לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה
בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?
אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים
אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.
כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל.
השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.
ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף
ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים.
"I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.
- ביורק תחלק מטבע חדש לרוכשים של אלבומה החדש
- אמנים במוזיקה כבולים לחוזים דרקוניים, חד צדדים וארוכים בצורה בלתי סבירה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי
העולם.

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם
עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים
שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה
לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה
בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?
אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים
אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.
כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל.
השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.
ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף
ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים.
"I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.
- ביורק תחלק מטבע חדש לרוכשים של אלבומה החדש
- אמנים במוזיקה כבולים לחוזים דרקוניים, חד צדדים וארוכים בצורה בלתי סבירה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי
העולם.