דוד פוגל
צילום: מתוך עמוד הפייסבוק של פוגל Ogilvy

הנפילה: פוגל בדרך להשלמת העסקה שתעביר הפעילות לאדלר - 18 עובדים יפוטרו

בפוגל מועסקים כרגע 25 עובדים ומתוכם 7 בלבד (דיגיטל וניהול לקוח) יעברו הלאה לתוך אדלר חומסקי. במסגרת ההסכם בין הצדדים צפויים המשרדים פוגל ואדלר לחלק ביניהם את ההכנסות העתידיות. בפוגל אומרים "כל הלקוחות הסכימו לעבור איתנו לאדלר"
משה בנימין | (6)

המתווה להסדרת החוב של פוגל אוגילבי בסך 10 מיליון שקלים לאדלר חומסקי קרוב לסיכום. בין הצדדים נערכות בשעות אלו שיחות סיכום של הפרטים האחרונים בליווי כונס הנכסים שמונה לפוגל. המסלול שנבחר יטמיע את פעילותו של פוגל כיחידה סגורה התוך אדלר חומסקי על לקוחותיו כגון UMI, אלדן, האוניברסיטה הפתוחה ועוד.

במסגרת ההסכם בין הצדדים, פוגל ייאלץ לוותר על כל שירותיו פרט לניהול הלקוח. שאר השירותים לרבות הקריאייטיב, הסטודיו, האדמינסטרציה ועוד יסופקו על ידי אדלר חומסקי  וניר פרח, מנכ"ל פוגל. במקרים שבהם יש אינטרסים מנוגדים יוכלו משרדים נוספים מקבוצת אדלר כדוגמת LEAD להיכנס לתמונה ולהעניק שירותי פרסום ללקוחות פוגל.

במשרד הפרסום מועסקים כרגע 25 עובדים ומתוכם 7 בלבד (דיגיטל וניהול לקוח) יעברו הלאה לתוך אדלר חומסקי, כולל המנכ"ל ומנהל הקריאייטיב הראשי ניר פרח שימשיך בתפקידו. המשמעות היא ש-18 עובדים שמועסקים כיום תחת פוגל יפוטרו במידה והעסקה תאושר בבית המשפט. כאמור, בשלב זה, התהליך עוד בעיצומו ונדרשים לו אישורים משפטיים. במקביל, במשרד הפרסום פוגל אומרים לאייס כי "כל הלקוחות צפויים לעבור איתנו לאדלר חומסקי".  

  

כאמור, החוב של פוגל לאדלר עומד על למעלה מ-10 מיליון שקלים כשבמקביל חייב המשרד כ-5 מיליון שקלים למשרד הפרסום שמעוני פינקלשטיין ברקי. כפי שפורסם באייס, במהלך השנה החולפת ניסו בפוגל לאתר חברות מדיה חלופיות שיסכימו לרכוש מדיה עבור המשרד לאחר שבמדיה קום החליטו לנתק קשר מסחרי עם המשרד ולפעול מולו להסדרת החוב. בחברות המדיה סירבו להיענות לפניית פוגל שמצבו הפיננסי הירוד כבר היה ידוע - משרד הפרסום שמעוני פינקלשטיין ברקי שרוכש מדיה באופן עצמאי הסכים לרכוש מדיה עבור פוגל בתמורה לערובות שונות (כגון נכסים אישיים של משפחת פוגל) עד שהחליט אף הוא לחתוך את ההתקשרות. 

במסגרת ההסכם בין הצדדים צפויים המשרדים פוגל ואדלר לחלק ביניהם את ההכנסות העתידיות עבור פעילות הפרסום של לקוחות פוגל, בצורה של מיזם משותף שאדלר מטבע הדברים יעביר לידיו את מירב ההכנסות.

 

תגובות לכתבה(6):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    טרומן קפוטא 20/07/2015 14:39
    הגב לתגובה זו
    התעייף הזקן, מיאמי קוראת לו, אבל אחרי כל כך הרבה שנים ששאב כסף מהעסק, לא נשאר שם הרבה. הרואה חשבון, חבר ותיק - אמר לו שנים, תזהר !!!אבל איפה ..כל המשפחה מצצה ממנו כסף והוא...קשה לו להגיד לא. שכבר נשבר לו מהכל מחל על כבודו ובא לרואה חשבון לחפש עצה. מה יעשה? איך יצא לפנסיה? הרי ניסה למכור את העסק והציעו לו פרוטות. הרואה חשבון סיפר לו על שיטה, מצריכה ביצים ואורך רוח אבל מצליחה תמיד. חפש את מי שתוכל לעשות אצלו את החוב הכי גדול בזמן הכי קצר. אמר הרו"ח ואז... תבכה, תגיד שאין - תגיד שאתה לא משלם, שאתה כועס שההוא דפק אותך, וההוא...תמצא משהו.... תן לבעל החוב ככה שנה של "לך תבוא" ובכי בכי בכי...פשוט לא לשלם. מה שחשוב זה, שבינתיים מה שרוב העסקים עושים גם הוא יעשה...ילך הוא לספקים שלו ויפחיט את החוב שלו בגינך. ואז...אחרי שהוא הפסיד כבר פחות תציע לו את העסק, תגיד לו ..זה מה שיש..או זה או פשיטת רגל.. לא תראה ממני גרוש. הוא יסכים לקחת ממך את העסק תמורת החוב, והוא עוד ירגיש שלא עשה כזו עסקה גרועה.. הרי הוא הפחיט כבר את החוב שלו בגינך אצל הספקים שלו. זה עובד תמיד, ואלו עסקים - פשוט עסקים.
  • 3.
    עדי 19/07/2015 18:14
    הגב לתגובה זו
    כל הנפילה הזו אינה מעשה ידי שמיים. איננה גזירת גורל. זה ניהול גרוע הנובע מאגו ענק ועל זה משלמים.
  • 2.
    אם עדנה מאור - הזויה ברמת אחמ"שית, ניהלה אותו, לאן יגיעו?? (ל"ת)
    אסף 19/07/2015 17:15
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    צביקיהו 19/07/2015 14:38
    הגב לתגובה זו
    אם היית אומר לדוביד לפני 30 שנה שכך יסיים את הקריירה הוא היה זורק אותך מכל המדרגות
  • שני 19/07/2015 17:13
    הגב לתגובה זו
    זה שאתה מטנף עליו ועוד בעילום שם, אומר כנראה שיש לך אינטרס. קצת ענווה, לא תזיק. המון הצלחה לפוגל, הקים אימפריה מפוארת והיה אחראי ללא מעט הברקות בענף הפרסום. יש המון מה ללמוד ממנו, ובמקרה הזה- יש גם המון ללמוד על אנשים כמוך, צביקיהו, שרק מחכים שיהיה דם לרקוד עליו. זה מטונף, דוחה, נמוך ועלוב. שבוע טוב
  • אחת 19/07/2015 15:28
    הגב לתגובה זו
    חלאה.
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית. 

מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.