תחרות האפי. אייל מליס ועמוס שפירא
צילום: רן ברגמן

48 עבודות ברשימת הגמר לתחרות האפי 2015: 3 משרדי פרסום בולטים מעל השאר

הקקטוס עבר וכעת נותרה למשרדי הפרסום עוד הזדמנות לקבל הכרה ואולי אף להשיג את התואר הנחשק של המשרד האפקטיבי בישראל. התחרות, שלהבדיל מהקקטוס לא עברה מהמורות בשנים האחרונות ושמרה על יציבות מתקדמת לשלב הבא עם רשימת הגמר
משה בנימין | (3)

שלב השיפוט הראשון של תחרות האפי 2015 הסתיים עם רשימת העבודות שתתחרה בגמר על אחד מהפרסים ב-16 קטגוריות, ובראשן הקטגוריה החשובה והיוקרתית ביותר - Effie Platinum. אל השלב הסופי לפני המדליות העפילו 48 עבודות מתוך 92 מהלכים שהוגשו לתחרות. 

19 משרדי פרסום העפילו יחד עם החברות אותן הם מפרסמים לשלב הגמר. המשרדים הבולטים הם מקאן תל אביב, אדלר חומסקי ובאומן בר ריבנאי שמחזיקים יחד 25 עבודות, יותר מ-50% מהעבודות בגמר.

מקאן תל אביב מככב ברשימה עם לא פחות מ-10 עבודות בפיזור מרשים לקטגוריות שונות. אחריו אדלר חומסקי עם 9 עבודות (10 אם כוללים איתו את העבודה של אדלר ברנדס). אדלר בולט במיוחד בקטגוריית האפי פלטינום עם 3 הגשות מתוך 5. באומן בר ריבנאי, הזוכה הגדול של תחרות הקקטוס ינסה את מזלו בתחרות האפי השנה עם 6 עבודות בגמר, אך ללא נוכחות בקטגוריית האפי פלטינום. בקרב המשרדים הקטנים והצעירים בולט מנצ' של סער נעים, יניב מלינרסקי ודני צ'כנובר שיתמודד השנה עם המהלך למותג VEET - קמפיין הספונטניות. 

בין החברות הבולטות בגמר: אסם, בזק, בנק לאומי, דומינוס פיצה, אבן קיסר, מפעל הפיס, שטראוס, אל על, החברה המרכזית למשקאות קוקה קולה, מזרחי טפחות, טמבור ועוד.

העבודות שהעפילו לגמר האפי - לפי קטגוריות*

 

לשופטים הוגש תיאור מפורט של המהלך הכולל הצגת נתונים, מטרות, דרכי פעולה ועוד. כמו כן, הגישו החברות מצגת ובה כל האלמנטים הקריאייטיביים אשר ליוו את המלך, כגון: פרסומות, שלטי חוצות, תשדירי רדיו ועוד. קבוצה נבחרת המונה כ-8 מנכ"לים של החברות המובילות במשק בראשותו של יונה פוגל, מנכ"ל פז ויו"ר התחרות, תדרג את המהלכים השיווקיים שעלו לגמר ב- Effie Platinum. ציונם יהווה 50% מסך הציון הכולל.

התחרות הנערכת בישראל זו השנה ה-15 על ידי איגוד חברות הפרסום, איגוד השיווק הישראלי והמי"ל, בוחנת, מזהה ומדרגת את המותגים אשר הובילו את המהלכים השיווקים והפרסומיים האפקטיביים ביותר. האפי הוא מותג תחרות בינ"ל, שניגשות אליו החברות הגדולות ביותר בעולם ובמשק הישראלי. התחרות נערכת בכל שנה ביותר מ-40 מדינות. 

* הרשימה המוצגת כאן אינה הרשימה המלאה. הקטגוריות החסרות הן תקשורת ומדיה, שירותים נופש ופנאי, רכב ותחבורה וקמעונאות

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    פרוק 09/06/2015 14:05
    הגב לתגובה זו
    בדיחה. הכי שמפקטיביים.
  • 2.
    איך יונה פוגל הוא יור התחרות...איש שבקושי מוציא שקל על שיווק...הזיה (ל"ת)
    מכיר 08/06/2015 21:45
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    למי יש רשימה? (ל"ת)
    ירון 08/06/2015 13:08
    הגב לתגובה זו
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.