תחרות האפי. אייל מליס ועמוס שפירא
צילום: רן ברגמן

48 עבודות ברשימת הגמר לתחרות האפי 2015: 3 משרדי פרסום בולטים מעל השאר

הקקטוס עבר וכעת נותרה למשרדי הפרסום עוד הזדמנות לקבל הכרה ואולי אף להשיג את התואר הנחשק של המשרד האפקטיבי בישראל. התחרות, שלהבדיל מהקקטוס לא עברה מהמורות בשנים האחרונות ושמרה על יציבות מתקדמת לשלב הבא עם רשימת הגמר
משה בנימין | (3)

שלב השיפוט הראשון של תחרות האפי 2015 הסתיים עם רשימת העבודות שתתחרה בגמר על אחד מהפרסים ב-16 קטגוריות, ובראשן הקטגוריה החשובה והיוקרתית ביותר - Effie Platinum. אל השלב הסופי לפני המדליות העפילו 48 עבודות מתוך 92 מהלכים שהוגשו לתחרות.  19 משרדי פרסום העפילו יחד עם החברות אותן הם מפרסמים לשלב הגמר. המשרדים הבולטים הם מקאן תל אביב, אדלר חומסקי ובאומן בר ריבנאי שמחזיקים יחד 25 עבודות, יותר מ-50% מהעבודות בגמר. מקאן תל אביב מככב ברשימה עם לא פחות מ-10 עבודות בפיזור מרשים לקטגוריות שונות. אחריו אדלר חומסקי עם 9 עבודות (10 אם כוללים איתו את העבודה של אדלר ברנדס). אדלר בולט במיוחד בקטגוריית האפי פלטינום עם 3 הגשות מתוך 5. באומן בר ריבנאי, הזוכה הגדול של תחרות הקקטוס ינסה את מזלו בתחרות האפי השנה עם 6 עבודות בגמר, אך ללא נוכחות בקטגוריית האפי פלטינום. בקרב המשרדים הקטנים והצעירים בולט מנצ' של סער נעים, יניב מלינרסקי ודני צ'כנובר שיתמודד השנה עם המהלך למותג VEET - קמפיין הספונטניות.  בין החברות הבולטות בגמר: אסם, בזק, בנק לאומי, דומינוס פיצה, אבן קיסר, מפעל הפיס, שטראוס, אל על, החברה המרכזית למשקאות קוקה קולה, מזרחי טפחות, טמבור ועוד. העבודות שהעפילו לגמר האפי - לפי קטגוריות*   לשופטים הוגש תיאור מפורט של המהלך הכולל הצגת נתונים, מטרות, דרכי פעולה ועוד. כמו כן, הגישו החברות מצגת ובה כל האלמנטים הקריאייטיביים אשר ליוו את המלך, כגון: פרסומות, שלטי חוצות, תשדירי רדיו ועוד. קבוצה נבחרת המונה כ-8 מנכ"לים של החברות המובילות במשק בראשותו של יונה פוגל, מנכ"ל פז ויו"ר התחרות, תדרג את המהלכים השיווקיים שעלו לגמר ב- Effie Platinum. ציונם יהווה 50% מסך הציון הכולל. התחרות הנערכת בישראל זו השנה ה-15 על ידי איגוד חברות הפרסום, איגוד השיווק הישראלי והמי"ל, בוחנת, מזהה ומדרגת את המותגים אשר הובילו את המהלכים השיווקים והפרסומיים האפקטיביים ביותר. האפי הוא מותג תחרות בינ"ל, שניגשות אליו החברות הגדולות ביותר בעולם ובמשק הישראלי. התחרות נערכת בכל שנה ביותר מ-40 מדינות.  * הרשימה המוצגת כאן אינה הרשימה המלאה. הקטגוריות החסרות הן תקשורת ומדיה, שירותים נופש ופנאי, רכב ותחבורה וקמעונאות  

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    פרוק 09/06/2015 14:05
    הגב לתגובה זו
    בדיחה. הכי שמפקטיביים.
  • 2.
    איך יונה פוגל הוא יור התחרות...איש שבקושי מוציא שקל על שיווק...הזיה (ל"ת)
    מכיר 08/06/2015 21:45
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    למי יש רשימה? (ל"ת)
    ירון 08/06/2015 13:08
    הגב לתגובה זו
עידן עמדי עם ההורים. קרדיט: רשתות חברתיותעידן עמדי עם ההורים. קרדיט: רשתות חברתיות
רייטינג

עידן עמדי מחזיק בקרב הרייטינג מול האח הגדול

אמנם תכנית הדגל של רשת תופסת את המקום הראשון בפריים טיים, אבל הסרט התיעודי של קשת על עידן עמדי הצליח להתחרות גם במלך הריאליטי; במהדורות החדשות חדשות 12 עדיין בראש, 14 במקום השני

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

ברצועת הפריים ידוע כי כשרשת משדרת "האח הגדול", מלך הריאליטי מאז ומתמיד, היא בפיסגת הפריים הטיים. גם אמש המצב לא היה שונה, עם משדר שהוביל הפעם ל-17.9% רייטינג בלבד ו-465 אלף צופים, היות והתחרות של קשת הגיעה בצורת סרט תיעודי על עידן עמדי, שהצליח עם 14.1% רייטינג ו-321 אלף צופים. "הפטריוטים", כהרגלה, תופסת את המקום השלישי עם 255 אלף צופים ורייטינג של 8.9%. במקום האחרון היתה התכנית של חנוך דאום, "טאבו", עם 3.2% רייטינג ו-81 אלף צופים בלבד. 


הרייטינג של מהדורת החדשות במהלך השבוע כמעט ואינו משתנה, לאחר שכמעט והתקבעו הדירוגים, שבהם 12 בראש עם 12% רייטינג ו-307 אלף צופים, 14 במקום השני עם 6.8% רייטינג ו-195 אלף צופים, ו-13 במקום השלישי עם 6.3% ו-146 אלף צופים. חדשות 11 עם רייטינג של 3.4% בלבד וכפי שכתבנו, נמצאת הרבה מתחת לגבול של 100 אלף צופים עם 80 אלף צופים בלבד, נתון שמורה על כך שרק 1 מכל 10 צופי חדשות צופה בחדשות כאן11. 


רצועות נוספות

רצועה נוספת שרשת מצליחה להוביל בה היא הרצועה שאחרי הפריים טיים, עם "הצינור" הוותיקה שנמצאת עם 9.5% רייטינג ו-229 אלף צופים, אחריה נמצאת קשת עם התכנית של גיא פינס, עם 7.1% רייטינג ו-167אלף צופים. את הרשימה סוגר ערוץ 14 עם תכנית האירוח "פתחי את שי", עם רייטינג של 4.8% ו-142 אלף צופים. 

ברצועת הלייט נייט, רשת מובילה גם היא עם היום שהיה שמקבלת רייטינג של 5.5%, עם 130 אלף צופים. אחריה נמצאת אברי ושרקי עם רייטינג של 4.3% ו-98 אלף צופים, ואילו גם ברצועה הזאת ערוץ 14 הוא אחרון, עם סטורי לילה של יהודה שלזינגר, עם 3.2% ו-89 אלף צופים בלבד (שזה עדיין יותר ממהדורת החדשות המרכזית של כאן11). 


בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.2% ו-67 אלף צופים, ישראל הבוקר של ערוץ 14 עם 2.5% רייטינג ו-54 אלף צופים ואילו העולם הבוקר של רשת סוגר את הרשימה עם 1.4% רייטינג בלבד ו-32 אלף צופים בסך הכל. ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.8% ו-55 אלף צופים, אחריו במקום השני, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים היה "על הבוקר" עם טל מאיר ואילו במקום השלישי, סוגרים את הרשימה לירון ואלעד עם "פותחים יום" של רשת, 0.6% רייטינג ו-13 אלף צופים בלבד.