מקאן שמה 36 מיליון ש' מקדמה לפרסום; הערכה: ערוץ 10 גייס עוד מיליונים
יוסי ורשבסקי מנסה להוציא את ערוץ 10 מהבור באמצעות היד הארוכה והכיס העמוק של חברת המדיה יוניברסל מקאן . חברת המדיה המובילה והגדולה בישראל מקבוצת מקאן תל אביב הודיעה כי תיחלץ לעזרתו של הערוץ באמצעות הסכם אפ-פרונט לרכישת מדיה בהיקף של 36 מיליון שקל, שיכסה את חובותיו של הערוץ עבור דמי הפצה וזיכיון.
יוניברסל מקאן תעניק לערוץ 10 מקדמה של 36 מיליון שקל על חשבון קניית מדיה לשנתיים הקרובות. עם זאת, המקדמה מותנית ותועבר אך ורק כנגד קבלת רישיון מהמדינה. לפי נתוני חברת המדיה, ב-2014 רכשה יוניברסל מקאן זמן פרסום בערוץ 10 עבור לקוחותיה בסכום כולל של יותר מ-100 מיליון שקל.
גורם יודע לספר כי הערוץ גייס עוד כמה מיליוני שקלים כדי ליצור הוון חוזר וזאת על מנת להוציא שורה של הפקות לפועל, כדי שיעלו למסך השנה. את המימיון הזה השיג הערוץ ממשרדי פרסום נוספים.
יצוין, כי גם ערוץ 2 וגם ערוץ 10 קיבלו בשנים האחרונות מקדמות על חשבון פרסום ממקאן יוניברסל, כפי שמקובל בשוק הטלוויזיה האמריקאי (Upfront).
מיוניברסל מקאן נמסר, כי "החברה מאמינה שיש חשיבות עליונה לקיומם של לפחות 2 ערוצי טלוויזיה עם 2 חברות חדשות עצמאיות, על מנת לשמור על התחרות בענף הטלוויזיה, לטובת הצופים והמפרסמים. סגירה אפשרית של ערוץ 10 נוגדת את האינטרס הציבורי ואת עקרונות הדמוקרטיה, חופש העיסוק, חופש הביטוי ושמירה על תחרות חופשית גם בענף הטלוויזיה".
יוניברסל מקאן מקבוצת מקאן תל אביב רוכשת את המדיה בכל הפלטפורמות, לרבות זמן האוויר בטלוויזיה של משרד הפרסום מקאן תל אביב ומשרדי פרסום נוספים כגון גליקמן נטלר סמסונוב ונוספים, בסדרי גודל בינוניים וקטנים. המשמעות היא שהמפרסמים הגדולים בישראל הם חלק מחבל ההצלה של ערוץ 10. במקאן תל אביב מטופלים בין השאר תקציבי הפרסום של בנק לאומי, תנובה, לאומי קארד, AIG, הונדה ועוד. בגליקמן נטלר סמסונוב מטופל תקציב הפרסום של חברת הביטוח '9 מיליון', מהמפרסמים המובילים בטלוויזיה ועוד.
מוקדם יותר היום, דרשה הרשות השנייה מערוץ 10 להודיע לו לאלתר מי הוא מקור המימון שעליו הוא מסתמך. בתגובה לכך, יוניברסל וערוץ 10 חשפו היום כי ההסכם ביניהם הוא זה שיעניק לערוץ את המימון הנדרש.
יוזכר כי
- שובו של הפריים טיים
- עלייה של יותר מ-20% בצפייה בחדשות
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- העסקה ממשיכה להעלות את הרייטינג בכל מהדורות החדשות
הרשות השנייה: נחלט ערבויות ערוץ 10
ואולם, למרות ההיחלצות של יוניברסל מקאן, נראה כי הסוגיה נקלעת לתסבוכת. הרשות השנייה אינה מוכנה לקיים דיון כל עוד לא מופקד החוב בן 36 מיליון השקלים. בערוץ 10 רוצים לקבל את הרישיון, ואז להפקיד את הכסף.
מהרשות השנייה נמסר: "כפי שהרשות שבה והדגישה לאורך כל התקופה האחרונה, כל עוד הערוץ אינו מסוגל לכסות את חובותיו מתקופת הזיכיון העולים כדי עשרות מיליונים, אין כל אפשרות חוקית וציבורית לקיים דיון במועצת הרשות השנייה בבקשת הרישיון שהוגשה על ידו. יוזכר, כי בהתאם לקבוע בחוק, על ערוץ 10 לשלם את חובו בגין דמי זיכיון ודמי הפצה על סך 36 מיליון שקלים ולהציג יכולת כספית וכלכלית לקיום שידוריו כתנאי בסיס לדיון במועצת הרשות השנייה בבקשתו לקבלת רישיון. ככל שלא יוצגו תנאים אלה, הפתרון היחידי האפשרי במקרה זה הינו תיקון חקיקה. לצערנו, על אף הצהרות הערוץ על כניסת משקיע לתמיכה בפעילותו בשנים הקרובות, נתבשרנו בימים האחרונים כי אין כל הסכם עם משקיע שיתמוך כלכלית בפעילות הערוץ".
עוד נמסר כי "לאור האמור, ובהתחשב בכך שטרם נתקבלה ברשות השנייה כל הודעה מטעם ערוץ 10 על הפקדת הכסף לכיסוי חובו, יחולטו כספי הערבות של הרשות וזאת בהתאם להחלטת המועצה. במידה וימולאו התנאים הנדרשים, תתכנס מועצת הרשות השנייה לדון בבקשת הערוץ לרישיון".
"יוזכר כי כבר בתחילת חודש דצמבר המליצה הרשות השנייה להנהלת הערוץ לפעול ולקדם את פתרונות החקיקה האפשריים בעת הזו, אשר בכוחם להבטיח את המשך קיומו ולשמור על פלורליזם בעת זו בישראל. כן הוצגו בפני כל גורמי הממשלה החלופות הרלוונטיות לחקיקה. צר לנו, כי בערוץ 10 בוחרים במאבק תקשורתי נגד הרשות השנייה ובהפרחת ידיעות שעולות חדשות לבקרים אודות משקיעים אשר בסופו של יום בוחרים שלא להשקיע בפעילות הערוץ".
בעקבות הודעת הרשות, בערוץ 10 מנסים להנמיך להבות. "הכסף לתשלום לרשות השנייה קיים. נותר כעת לסכם את הפרטים באשר לאופן העברת התשלום בצורה שתהיה מקובלת על הרשות השנייה ותתאם את הוראות החוק", נמסר מהערוץ. "אנחנו יודעים שיו"ר מועצת הרשות השנייה אווה מדז'יבוז', היועצת המשפטית של הרשות הילה שמיר וכל חברי המועצה מבינים את גודל השעה את כובד האחריות, ואנחנו בטוחים שהם עושים הכל בכדי למצוא את המתווה הנכון שיאפשר את העברת התשלום, ימנע את היווצרותו של מונופול בחדשות ובטלוויזיה, ויאפשר את שימור הפלורליזם וחופש הביטוי".
- 5.יוני 30/12/2014 22:49הגב לתגובה זולא יעבור !
- 4.tom 28/12/2014 17:28הגב לתגובה זושמדיה עולה כל כך הרבה כסף יש מספיק לחלק לכולם .. פשוט לא יאמן !!
- 3.חיים וינטה 28/12/2014 15:36הגב לתגובה זוארנולד שוורצנגר אמר אמר שחייבים לשבור את החוקים ( לא את החוק) סיפור יפה שמלמד אותנו להיות יצירתיים ומפתיעים . אהבתי
- 2.קולגה 28/12/2014 14:26הגב לתגובה זוחכם, מקצוען. איזה כייף שאני בצד שלו...
- 1.אווה 28/12/2014 11:47הגב לתגובה זומשרד פרסום שאמור לייצג את האינטרסים של לקוחותיו תופס פוזיציה בערוץ מדיה? הכל כאן רקוב

שובו של הפריים טיים
אחרי תקופה שבה מהדורות החדשות הציגו מספר צופים גבוה במיוחד, ישנה חזרה למספרים של טרום העסקה והפריים טיים שוב חוזר
אחרי שבועיים שבהם מהדורות החדשות היו במרכז שידורי הטלוויזיה, וסך הצופים בכלל המהדורות התקרב למיליון צופים, אמש נרשמה ירידה טבעית והמספרים חזרו למימדים "רגילים", עם כ-800 אלף איש. בראש המהדורות עמדה, כרגיל, המהדורה המרכזית של חדשות 12, עם 15.9% רייטינג ו-384 אלף צופים. אחריה, היתה מהדורות החדשות של ערוץ 14 שעמדה על יותר מחצי צופי קשת, עם 8% רייטינג ו-203 אלף צופים. במקום השלישי היתה המהדורה המרכזית של רשת, חדשות 13, שהיתה עם 5.9% רייטינג ו-131 אלף צופים ואילו במקום האחרון היתה המהדורה של כאן11, שעמדה על 3.6% וחזרה להיות מתחת לגבול ה-100 אלף צופים, עם 89 אלף צופים בלבד.
שובו של הפריים טיים
אמנם אצלנו גם הפריים טיים עוסק באקטואליה, או ליתר דיוק, בטראומה לאומית, ובכל זאת, מהדורות החדשות פינו את רצועת הפריים טיים. בראש הרצועה עמדה "אור ראשון" של קשת, סדרה שמבוססת על אירועי ה-7 באוקטובר ועמדה 15.2% רייטינג ו-350 אלף צופים. אחריה "הפטריוטים" היציבה שמראה שיש ביקוש לשיח אקטואלי שחורג ממהדורות החדשות, ועמדה על נתון מרשים של 9.3% רייטינג ו-261 אלף צופים (לצורך העניין, כמויות שעולות על צופי המהדורות של 13 ו-11 יחד). אחריהם היה השעשועון "כלוב הזהב" של רשת שעמד על 6.8% רייטינג ו-161 אלף צופים ואילו את הרשימה סגר השעשועון של כאן11, "המרדף", עם 5.2% ו-127 אלף צופים.
מבחינת שאר הרצועות, חדשות. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 4.4% ו-102 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.5% רייטינג ו-48 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.9% רייטינג ו-40 אלף צופים.
- עלייה של יותר מ-20% בצפייה בחדשות
- העסקה ממשיכה להעלות את הרייטינג בכל מהדורות החדשות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 4.1% ו-86 אלף צופים, אחריו במקום השני היה ערוץ 14, עם "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 2.2% בלבד ו-44 אלף צופים ואת הרשימה סגר "פותחים יום" של רשת, עם 2.1% רייטינג ו-45 אלף צופים.