צוק איתן
צילום: Getty images Israel
פרסום ראשון

דוברי רשויות בדרום לכלי התקשורת: אל תציינו שם ישוב שלידו אותרו מנהרות

דוברות שער הנגב ואשכול טענו כי הדיווחים גורמים לחשש בקרב התושבים ● גם מועצת העיתונות קיבלה תלונות מאזרחים - ופנתה לעורכים הראשיים
אלכסנדר כץ | (4)
נושאים בכתבה תקשורת

דוברות של 2 רשויות אזוריות בדרום, פנו ביממה האחרונה למערכות התקשורת השונות, לכתבים הצבאיים וכתבי הדרום, בבקשה כי אלו יימנעו מפרסום שמות היישובים בהם ישנן אירועים ביטחוניים כגון גילוי מנהרות חמאס. המכתב הועבר לכתבים הצבאיים גם באמצעות דובר צה"ל.

השתיים, דוברת המועצה האזורית אשכול רונית מינקר, ודוברת מועצת שער הנגב, מיכל שבן-קוצר, כתבו כי "ביממות האחרונות חווים יישובי עוטף עזה אירועים קשים של ירי מאסיבי לצד ניסיונות חדירה של מחבלים באמצעות מנהרות התקפיות. מציאות שלא הייתה מוכרת לתושבים עד למערכה זו. בגזרה כולה צוותי תקשורת רבים ומציאות תקשורתית שמדווחת בטווח המיידי".

לדבריהן, "אנחנו פונות אליכם (אל המערכות, א"כ) על מנת לשתף אתכם בהשלכות של אופן סיקור נושא המנהרות, על תחושת הביטחון של התושבים, בתקווה להבנה ולשיתוף פעולה מכם, במידת האפשר. להבדיל מאיום הרקטות והפצמ"רים, לאיום המנהרות יש פוטנציאל פגיעה משמעותית בחוסנן של הקהילות, בשיקום "היום שאחרי" ויכולתן לצמוח בעתיד.

מינקר ושבן-קוצר ציינו במכתב כי ביומיים האחרונים דווח בשידור חי על חשיפת מנהרה "בסמוך לקיבוץ בארי" למרות שבפועל הפיר התגלה במרחק של יותר מ-3.5 ק"מ מהקיבוץ, ודווח על "חדירת מחבלים לקיבוץ נחל עוז". בשבוע שעבר דווח על "מנהרה לקיבוץ ניר עם". גם בסיקור מנהרות שנחשפו בקרבת הגבול, מול קיבוץ עין השלושה ובפעם אחרת פיר חשוד שנבדק ונמצא תקין - פיר שהוא למעשה בור ביוב ישן הוכרז כ"מנהרה במרכז קיבוץ כיסופים".

"העובדות בשטח הן שמרבית האירועים מתנהלים במרחק מהיישוב ובאף מקרה, לשמחתנו, לא בשטח ישוב אזרחי", כתבו השתיים. "המציאות קשה ומבהילה גם כך, אנחנו מבקשים לקחת בחשבון את התושבים שיושבים נעולים בבית ולהיצמד לעובדות. אנחנו מודעים לצורך של צה"ל וגם לכם הכתבים להמחיש את גודל הסכנה וחשיבות חשיפת המנהרה. אבל החיבור לשם של ישוב ספציפי מעלה את סף החרדה בקרב התושבים וסביבתם הקרובה".

השתיים ביקשו מהמערכות כי במהלך סיקור חשיפת המנהרות, לא לציין שם של ישוב ספציפי אלא את שמה של המועצה, לציין את המרחק של הפיר מהגבול ולא מהישוב.

גם מועצת העיתונות פנתה השבוע לעורכי כלי התקשורת השונים, וזאת לאחר שקיבלה פניות "מתושבי עוטף עזה", שביקשו "להקפיד בדיווחים על זיהוי נכון של יישובים אשר בסביבתם מתנהלת פעילות מלחמתית".

במכתב שהעביר מזכיר המועצה אריק בכר, הוא ציין כי התושבים "טוענים כי לעתים התקשורת מדווחת על, למשל, חשד לחדירה ליד יישוב מסוים, בעוד במציאות ההתרחשות הרחק משם. הדבר מעלה שלא לצורך את מפלס החרדה הגבוה בלאו הכי בזירת הלחימה".

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    לא הגיוני. 01/08/2014 06:39
    הגב לתגובה זו
    נחל עוז נמצא פחות מ500 מטר מגדר המערכת. כפר עזה שוכן פחות משני קילומטר מגדר המערכת ככה שגם אם המנהרות היו נגמרות מטר מהגדר, עדיין זה לא 2-3 קילומטר. כל מה שהן ביקשו זה לא להדביק את כל המנהרות ליישוב הקרוב ביותר אלא רק את אלו שבאמת קרובים כדיי לא לתת תחושה כאילו יש מלא מנהרות מתחת ליישובים כשבפועל יש כמה שמגיעים ליד היישובים ומנהרה אחת בתוך נחל עוז. זה רק בקשה להפחית את הצימוד של מנהרות ליישובים
  • 2.
    . 31/07/2014 15:25
    הגב לתגובה זו
    קצת פספסת את מה שכתוב. הבעיה היא שהמנהרות לא נחשפות בתוך הישובים אבל הכתבים מדברים על מנהרות שנחשפו בתוך הישוב, ליד גן ילדים, קרוב לחדר אוכל... דברים שלא קרו. בפועל המנהרות נחשפו במרחק של 2-4 ק"מ מהישוב. אין כוונה להסתיר אירועים. נוכחות המנהרות ידועה לכולם. אבל אין צורך לעוות את הסיקור רק כדי לתבל אותו...
  • 1.
    רועי 30/07/2014 16:01
    הגב לתגובה זו
    הדוברות צודקות. אסור שהתושבים יידעו שיש מנהרות טרור ליד היישוב שלהם.המידע הוא הבעיה. לא העובדה שבכל רגע מחבל עלול לפגוע בהם ובילדיהם. עדיף שהתושבים ימשיכו לטמון את הראש בחול כמו יען. בעצם, אם התושבים יטמנו את הראש בחול הם עלולים לגלות מנהרה.... וברצינות, תפקידו של דובר מועצה, ובטח בתקופה שכזו, הוא להעביר לתושבים מידע מדוייק ואמין. לא לנסות להעלים מידע מתוך תחושת התנשאות של "רק אני יודע מה טוב לתושבים".
  • יעקב לקס 01/08/2014 14:18
    הגב לתגובה זו
    עד כה פרסומי שמות הישובים היו לא מדויקים, כמו שכתבו הדוברות במכתבן. הפרסומים היו גם מאוד לא אחראיים, כנראה תוך קריצה לרייטינג. לעזאזאל מה שחושבים התושבים, העיקר ההתסדות בשם "זכות התושבים לדעת", גם אם מזינים אותם בשקרים.
הארץ מערכת
צילום: אלכסנדר כץ

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים

ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה

הדס ברטל |

טאבולה Taboola -1.49%  מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker והאפליקציות שלהם. ההסכם יאפשר לקבוצת הארץ לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל את הכנסותיהם באופן משמעותי מתוכן ממומן ומודעות וידאו. 

הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.

גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."


״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״





הארץ מערכת
צילום: אלכסנדר כץ

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים

ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה

הדס ברטל |

טאבולה Taboola -1.49%  מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker והאפליקציות שלהם. ההסכם יאפשר לקבוצת הארץ לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל את הכנסותיהם באופן משמעותי מתוכן ממומן ומודעות וידאו. 

הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.

גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."


״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״