אחרי השינויים בקבוצת 'הארץ': הנהלת העיתון צפויה לפטר בקרוב 9 אנשי תוכן
קבוצת 'הארץ-TheMarker' עומדת בפני גל פיטורים נוסף? לאייס נודע כי הנהלת הקבוצה החליטה לפטר 9 עובדים, ובתקופה הקרובה, ככל הנראה כבר השבוע, יזומנו עובדים ממחלקת התוכן, לשימוע לפני פיטורים.
הפיטורים הם חלק מהליך התייעלות שהעיתון נוקט בו בתקופה האחרונה. רק לפני מספר חודשים מועט, פוטרו 5 עובדים ממוסף הספורט, לאחר החלטת ההנהלה לספח את המדור לעמודי החדשות, ולהפסיק להפיצו כמוסף נפרד. לפני כשבועיים אוחדו אגפי החדשות בפרינט ובאינטרנט, למחלקה אחת, כפי שפורסם לראשונה באייס, במסגרת מהלך של 'הארץ' לקיצוץ בעלויות.
השבוע צפויה להתקיים פגישה בין ההנהלה לבין נציגי ועד העובדים בכדי לדון בקיצוצים, כאשר באוויר עדיין מרחפת עננת סכסוך העבודה שהעובדים הכריזו עליו לפני מספר חודשים. במצב כזה יוכלו בוועד להתחיל בשביתה, בתיאום עם ההסתדרות.
בסוף השבוע קיבלו עובדי העיתון מכתב מוועד העובדים על פי הם מוזמנים להתייעץ איתו במידה ומישהו מהם יוזמן לשימוע. במייל נכתב כי "אנחנו מבקשים לעדכן שלאחרונה הודיעה לנו ההנהלה שבכוונתה לקצץ 9 עובדים בתחום התוכן, וכי היא תפנה אליהם כבר בימים אלה... להערכתנו, על סמך מספר אירועים קודמים שכבר הסתיימו, לחלק מהעובדים ההנהלה תציע 2 מסלולי פרישה: האחד - להיכנס למו"מ אישי על הסדר פרישה שבסופו העובד מתפטר, מבלי שהוועד ייצג אותו בתהליך; השני - העובד יבקש מהוועד שייצג אותו, ילך לשימוע, ויקבל בסוף מכתב פיטורים. לאחר השיחה הראשונה, העובד יצטרך לחזור להנהלה ולומר באיזה מסלול הוא בוחר, לשמוע מה מציעים לו ולהמשיך את התהליך".
בוועד ציינו כי מטרת המכתב היא "לשכנע כל עובד הנקרא לשיחה כזאת - לשתף בכך את הוועד ולהתייעץ איתנו, גם אם הוא יבחר שלא נהיה מעורבים. לא נכפה את עצמנו".
על פי המכתב, "סוכם עם ההנהלה, שמי שיפוטר, יקבל את מה שהושג בתום המאבק הקודם: הודעה מוקדמת (כלומר משכורת), משכורת נוספת, ועוד 1,200 שקל על כל שנה, עד גובה של משכורת אחת - בנוסף לפיצויים על פי חוק. עוד נקבע בהסכמות המקוריות, שבמקרה של קיצוצים כלכליים גורפים, יתקיים דיון בין ההנהלה לוועד על הקיצוץ. דיון זה עוד לא החל".
בוועד משבחים את העיתון על חלק מהצעדים שנקט לאחרונה, אבל לצד זה, ישנה גם ביקורת: "איננו מתיימרים לנהל את העיתון. נחשפנו לחלק מהנתונים, ומקובל עלינו שמצב העיתון לא פשוט. אנחנו לא רוצים שהעיתון יקרוס וכולנו נאבד את העבודה... אבל יש לנו תהיות, כי בזמן שיש קיצוצים שעוד יתרחבו, 'הארץ' יצא לקרב עם הרבה התחדשות, ובאמת כל הכבוד ושיהיה לכולנו בהצלחה: מוסף חדש, 'גלריה שישי' בפורמט טבלואיד, איחוד דסק החדשות והאינטרנט כדי לשדרג את האתר, יוזמות דיגיטליות רבות, ערוצי וידאו, ואפילו קמפיין פרסומי. והשאלה היא עם מי בדיוק 'הארץ' רוצה לצאת לקרב? האם יש הלימה בין מצבת כוח האדם לבין המשימות המתרבות? האם יש הלימה בין גובה הקיצוץ הכלכלי לבין עלויות היוזמות החדשות? מה מקום העובדים בשינוי האסטרטגיה, אם יש כזה? איך תיראה העבודה ב'הארץ' ביום שאחרי? אילו דרישות יהיו וממי? והאם תנאי השכר והעבודה יהיו סבירים ביחס לדרישות החדשות? ומה לגבי האיכות: האם בתנאי עומס כבד, כשהעול הכלכלי כבד גם הוא, אין סיכוי שעובדים יטעו יותר, יהיו פחות פנויים לשלל המשימות, ויהיו חשופים לעונשים? מגיעות לנו תשובות על הדברים הללו - לא כמנהלים, אלא כעובדים".
- 5.קורא ותיק שגם עבד שם 18/06/2012 11:06הגב לתגובה זומוסף הסופ"ש החדש מזעזע; הספורט הוצא להורג; הגלריה משעממת; כמות טעויות ההגהה והכתיב בלתי נסבלת
- 4.דסק החדשות קורס בגלל אוסף חובבניים (ל"ת)אלישע 17/06/2012 17:07הגב לתגובה זו
- 3.תגידו תודה לוועד (ל"ת)א 17/06/2012 15:12הגב לתגובה זו
- 2.איש מבין 17/06/2012 14:39הגב לתגובה זוסבלנות
- 1.למפוטרים - תגידו תודה (ל"ת)העיתון בדרך לתהום 17/06/2012 14:01הגב לתגובה זו

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים
ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה
טאבולה Taboola 0% מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker
הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.
גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."
״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת
הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן
העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״
- פרסום מודעת אבל בעיתון הארץ
- עדות לפיד הוכיחה: ערוצי החדשות לא מספרים לכם את האמת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקוהאירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
בראש הרייטינג עמדה קשת, עם המהדורה המרכזית והכוכב הבא לאירוויזיון, ואילו המהדורה המרכזית של חדשות 13 היתה במקום האחרון בהשוואה למתחרות
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 14.3% רייטינג ו-399 אלף צופים, במקום הראשון, וכמעט כמו מדי מוצ"ש, בפער עצום מהמתחרים, ובעיקר ערוץ 14, שמתחיל את לוח השידורים מאוחר לאור זמני יציאת השבת. ועדיין, חדשות 14 היו במקום השני עם 5.3% ו-162 אלף צופים.
המהדורה של כאן11, עמדה על 112 אלף צופים ו-4.9% רייטינג ואילו גם במוצאי שבת, כש-14 נמצא בירידה, חדשות 13 לא רק שלא הרוויחה צופים נוספים, אלא אף עמדה במקום האחרון עם 4.1% רייטינג ו-106 אלף צופים.
פריים טיים
השילוב של ריאליטי ואירוויזיון הוא שילוב מנצח, וכך היה אמש, כש-"הכוכב הבא לאירוויזיון" עמדה בראש לוח השידורים, עם רייטינג של 17.1% רייטינג ו-477 אלף צופים. אחריה היתה "משחקי השף" של ערוץ 13, עם 9.8% רייטינג ו-247 אלף צופים, ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 7.6%, עם 222 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 והפרק הראשון של פגישה עם רוני קובן שאירח את ערן זהבי עם רייטינג מכובד של 5.7% ו-148 אלף צופים ואחריו הסרט התיעודי "מלאכי" שהיה עם 3.8% רייטינג ו-108 אלף צופים.
תוכניות אחה"צ וערב מוקדם
בשעות הצהריים המאוחרות, חדשות 12 עמדו בראש, עם מהדורה של ערד ניר שהחלה ב15:00 עם 2.4% רייטינג ו-55 אלף צופים ועלתה ב-16:00 ל-3.1% רייטינג ו-81 אלף צופים. היא שודרה מול שידורים חוזרים של רשת, עם "כלוב הזהב", שעמד על 1.3% רייטינג ו-36 אלף צופים בשעתיים הללו. לאחר מכן, ב-17:00, המספרים עלו דרמטית והמהדורה עם גדעון אוקו, ששודרה ב-17:00 עלתה ל-5.3% רייטינג ו-141 אלף צופים. השידור החוזר של רשת, עם משחקי השף, עמד על 3.1% ו-81 אלף צופים.
בהמשך הערב, ולקראת צאת שבת, המספרים המשיכו לעלות, כש-"פגוש את העיתונות" עמד על 8.8% רייטינג ו-225
במהדורה המוקדמת וברצועה שלאחר מכן עם 10% ו-262 אלף צופים. מולו, המהדורה המוקדמת של "מוריה וברקו" היתה על 3.8% רייטיג ו-109 אלף צופים ועלתה לאחר מכן ל4.5% ו-125 אלף צופים. ברצועה של 19:00 הצטרף ערוץ 14, עם המהדורה המוקדמת עם עידו טאובר, שעמד על 3.8% ו-100 אלף
צופים.
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- רייטינג: כוכב הבא ומהדורת 12 בטופ, ערוץ 14 רושם עלייה בשעות הערב
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לייט נייט
ברצועת הלייט נייט, שיחה עם עודד הרוש, שעמד על 3.9% רייטינג ו-106 אלף צופים ולאחריו היה שידור חוזר של רשת, עם "שנות ה-90" של עם 2.8% ו-61 אלף צופים.
