בלעדי

אחרי השינויים בקבוצת 'הארץ': הנהלת העיתון צפויה לפטר בקרוב 9 אנשי תוכן

לאחר איחוד המערכות בפרינט ובאינטרנט והשינוי במוספי סופ"ש, הודיעה הנהלת הארץ לוועד העובדים על תכנית הצמצומים וזימונם של עובדים לשימוע
אלכסנדר כץ | (5)

קבוצת 'הארץ-TheMarker' עומדת בפני גל פיטורים נוסף? לאייס נודע כי הנהלת הקבוצה החליטה לפטר 9 עובדים, ובתקופה הקרובה, ככל הנראה כבר השבוע, יזומנו עובדים ממחלקת התוכן, לשימוע לפני פיטורים.

הפיטורים הם חלק מהליך התייעלות שהעיתון נוקט בו בתקופה האחרונה. רק לפני מספר חודשים מועט, פוטרו 5 עובדים ממוסף הספורט, לאחר החלטת ההנהלה לספח את המדור לעמודי החדשות, ולהפסיק להפיצו כמוסף נפרד. לפני כשבועיים אוחדו אגפי החדשות בפרינט ובאינטרנט, למחלקה אחת, כפי שפורסם לראשונה באייס, במסגרת מהלך של 'הארץ' לקיצוץ בעלויות.

* אייס רוצה להכיר אתכם טוב יותר. לפרטים נוספים - לחצו כאן

השבוע צפויה להתקיים פגישה בין ההנהלה לבין נציגי ועד העובדים בכדי לדון בקיצוצים, כאשר באוויר עדיין מרחפת עננת סכסוך העבודה שהעובדים הכריזו עליו לפני מספר חודשים. במצב כזה יוכלו בוועד להתחיל בשביתה, בתיאום עם ההסתדרות.

בסוף השבוע קיבלו עובדי העיתון מכתב מוועד העובדים על פי הם מוזמנים להתייעץ איתו במידה ומישהו מהם יוזמן לשימוע. במייל נכתב כי "אנחנו מבקשים לעדכן שלאחרונה הודיעה לנו ההנהלה שבכוונתה לקצץ 9 עובדים בתחום התוכן, וכי היא תפנה אליהם כבר בימים אלה... להערכתנו, על סמך מספר אירועים קודמים שכבר הסתיימו, לחלק מהעובדים ההנהלה תציע 2 מסלולי פרישה: האחד - להיכנס למו"מ אישי על הסדר פרישה שבסופו העובד מתפטר, מבלי שהוועד ייצג אותו בתהליך; השני - העובד יבקש מהוועד שייצג אותו, ילך לשימוע, ויקבל בסוף מכתב פיטורים. לאחר השיחה הראשונה, העובד יצטרך לחזור להנהלה ולומר באיזה מסלול הוא בוחר, לשמוע מה מציעים לו ולהמשיך את התהליך".

בוועד ציינו כי מטרת המכתב היא "לשכנע כל עובד הנקרא לשיחה כזאת - לשתף בכך את הוועד ולהתייעץ איתנו, גם אם הוא יבחר שלא נהיה מעורבים. לא נכפה את עצמנו".

על פי המכתב, "סוכם עם ההנהלה, שמי שיפוטר, יקבל את מה שהושג בתום המאבק הקודם: הודעה מוקדמת (כלומר משכורת), משכורת נוספת, ועוד 1,200 שקל על כל שנה, עד גובה של משכורת אחת - בנוסף לפיצויים על פי חוק. עוד נקבע בהסכמות המקוריות, שבמקרה של קיצוצים כלכליים גורפים, יתקיים דיון בין ההנהלה לוועד על הקיצוץ. דיון זה עוד לא החל".

בוועד משבחים את העיתון על חלק מהצעדים שנקט לאחרונה, אבל לצד זה, ישנה גם ביקורת: "איננו מתיימרים לנהל את העיתון. נחשפנו לחלק מהנתונים, ומקובל עלינו שמצב העיתון לא פשוט. אנחנו לא רוצים שהעיתון יקרוס וכולנו נאבד את העבודה... אבל יש לנו תהיות, כי בזמן שיש קיצוצים שעוד יתרחבו, 'הארץ' יצא לקרב עם הרבה התחדשות, ובאמת כל הכבוד ושיהיה לכולנו בהצלחה: מוסף חדש, 'גלריה שישי' בפורמט טבלואיד, איחוד דסק החדשות והאינטרנט כדי לשדרג את האתר, יוזמות דיגיטליות רבות, ערוצי וידאו, ואפילו קמפיין פרסומי. והשאלה היא עם מי בדיוק 'הארץ' רוצה לצאת לקרב? האם יש הלימה בין מצבת כוח האדם לבין המשימות המתרבות? האם יש הלימה בין גובה הקיצוץ הכלכלי לבין עלויות היוזמות החדשות? מה מקום העובדים בשינוי האסטרטגיה, אם יש כזה? איך תיראה העבודה ב'הארץ' ביום שאחרי? אילו דרישות יהיו וממי? והאם תנאי השכר והעבודה יהיו סבירים ביחס לדרישות החדשות? ומה לגבי האיכות: האם בתנאי עומס כבד, כשהעול הכלכלי כבד גם הוא, אין סיכוי שעובדים יטעו יותר, יהיו פחות פנויים לשלל המשימות, ויהיו חשופים לעונשים? מגיעות לנו תשובות על הדברים הללו - לא כמנהלים, אלא כעובדים".

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    קורא ותיק שגם עבד שם 18/06/2012 11:06
    הגב לתגובה זו
    מוסף הסופ"ש החדש מזעזע; הספורט הוצא להורג; הגלריה משעממת; כמות טעויות ההגהה והכתיב בלתי נסבלת
  • 4.
    דסק החדשות קורס בגלל אוסף חובבניים (ל"ת)
    אלישע 17/06/2012 17:07
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    תגידו תודה לוועד (ל"ת)
    א 17/06/2012 15:12
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    איש מבין 17/06/2012 14:39
    הגב לתגובה זו
    סבלנות
  • 1.
    למפוטרים - תגידו תודה (ל"ת)
    העיתון בדרך לתהום 17/06/2012 14:01
    הגב לתגובה זו
קווין ספייסי מבית הקלפים (בית הקלפים - יחצ)קווין ספייסי מבית הקלפים (בית הקלפים - יחצ)

ממיליונר גדול להומלס - איך איבד קווין ספייסי 70 מיליון דולר

בגיל 66 ואחרי קריירה מפוארת, השחקן שזכה ב-2 פרסי אוסקר וכיכב בסדרת בית הקלפים לצד סדרות וסרטים רבים, נותר כמעט חסר כל; הוא נלחם משפטית בטענות כי ביצע עבירות מין בקטנים, הגיע לפשרות מבלי להודות, והפסיד את התדמית ואת הכסף וגם - כמה מרוויחים שחקני אוסקר?

רן קידר |

קווין ספייסי, השחקן זוכה שני פרסי האוסקר, חשף בריאיון לטלגרף כי הוא חי כיום ללא מגורים קבועים, נודד בין מלונות לדירות Airbnb בעקבות הוצאות משפטיות אדירות שהצטברו מאז 2017. "אני הולך לאן שיש עבודה. אין לי ממש בית", אמר ספייסי והוסיף כי "העלויות בשבע השנים האחרונות היו אסטרונומיות. כמעט ולא נכנס כסף, והכול יצא". הדברים נאמרו במקביל להופעתו בתל אביב בשבוע שעבר.

ספייסי, בן 66, בנה קריירה מזהירה שהחלה בשנות ה-80.ההכנסות העיקריות הגיעו משכר בסרטים, סדרות טלוויזיה והפקות שונות. בשיא הקריירה שלו, סביב 2017, ההון הנקי של ספייסי הוערך ב-70 מיליון דולר. חלק ניכר מהסכום נבע מהופעות בסרטים מצליחים, אך המקור המשמעותי ביותר היה הסדרה "בית הקלפים" של נטפליקס. הסדרה, ששודרה בין 2013 ל-2018, הניבה לספייסי 500 אלף דולר לפרק, מה שהצטבר לכ-50 מיליון דולר נטו עם בונוסים כמפיק. נטפליקס השקיעה בסדרה תקציב של מאות מיליונים, כאשר חלקו הגדול הופנה לשכר השחקנים הבכירים. ההצלחה של "בית הקלפים" גם חיזקה את מעמדו כשחקן מוביל, מה שהוביל לחוזים נוספים גדולים בתעשייה.

לפני "בית הקלפים", ספייסי גרף סכומים משמעותיים מסרטים קלאסיים. בסרט "החשוד המיידי" מ-1995, שבו זכה באוסקר הראשון שלו כשחקן משנה, השכר שלו לא פורסם רשמית, אך ההערכה היא שקיבל כ-1-2 מיליון דולר, בהתחשב בתקציב הסרט של 6 מיליון דולר והצלחתו הקופתית של 23 מיליון דולר. הסרט, שהפך אותו לכוכב בינלאומי, פתח בפניו דלתות לחוזים נוספים. על האוסקר השני שלו, עבור "אמריקן ביוטי" מ-1999, השכר עמד על כ-4 מיליון דולר, והסרט גרף 356 מיליון דולר בקופות בעולם, מה שהגדיל משמעותית את ערכו בשוק. 

כמה מרוויח שחקן אוסקר בסרט?

סרטים נוספים תרמו להונו: "שבעה חטאים" מ-1995: כ-2.5 מיליון דולר; "המתווך" מ-1998, כ-5 מיליון דולר. בסך הכול, ההכנסות מסרטים בין 1995 ל-2010 הגיעו לכ-50 מיליון דולר, לפני ניכויי מסים והוצאות הפקה. ספייסי השתתף גם בסרטים כמו "אינטליגנציה מלאכותית" מ-2001, ששילם לו כ-3 מיליון דולר, ו"סופרמן חוזר" מ-2006, עם שכר של כ-10 מיליון דולר, כולל אחוזים מהרווחים. הסרט האחרון גרף 391 מיליון דולר בקופות, אך ההפקה הייתה יקרה במיוחד, מה שהשפיע על הרווחים הנקיים.

מעבר לשכר ישיר, ספייסי הרוויח מפרסומות, חוזי ייעוץ והפקות עצמאיות. הוא הקים חברת הפקה בשנות ה-90, "טריגר סטריט פרודקשנס", שייצרה סרטים מצליחים כמו "21" מ-2008, שגרף 183 מיליון דולר בקופות. ההערכה היא שהחברה הניבה לו 10-15 מיליון דולר. בנוסף, חוזים עם מותגי ענק כמו אמריקן אקספרס וסוני תרמו כ-5 מיליון דולר בשנה בתקופת השיא. 

הכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקוהכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקו

הכוכב הבא לאירוויזיון בראש לוח השידורים

מוצאי שבת היתה בסימן קשת, ששלטה בלוח השידורים עם פער עצום במהדורה המרכזית ובפריים טיים 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 18% רייטינג ו-475 אלף צופים, במקום הראשון, וכמעט כמו מדי מוצ"ש, בפער עצום מהמתחרים, ובעיקר ערוץ 14, שמתחיל את לוח השידורים מאוחר לאור זמני יציאת השבת. חדשות 14 היו במקום השני עם 6.1% ו-174 אלף צופים. שתי המהדורות הנוספות גם הן מרוויחות צופים בעקבות ההיעדרות של 14 משידורי שבת, וחדשות 13, עמדה על 5.5% רייטינג ו-142 אלף צופים ואילו המהדורה של כאן11, עמדה על 116 אלף צופים ו-5.3% רייטינג.


פריים טיים

השילוב של ריאליטי ואירווזיון הוא שילוב מנצח, וכך היה אמש, כש-"הכוכב הבא לאירוויזיון" עמדה בראש לוח השידורים, עם רייטינג של 18.6% רייטינג ו-477 אלף צופים. אחריה היתה "משחקי השף" של ערוץ 13, עם 8.9% רייטינג ו-224 אלף צופים, ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 8.5%, אך עם יותר מספר צופים מאשר המקום השני, עם 233 אלף צופים. במקום האחרון היה הפרק המסיים של הסדרה התיעודית על ואנונו, עם נתון מכובד של 5.5% רייטינג ו-119 אלף צופים.

תוכניות אחה"צ וערב מוקדם

בשעות הצהריים המאוחרות, חדשות 12 עמדו בראש, עם מהדורה של ערד ניר שהחלה ב15:00 עם 3.4% רייטינג ו-91 אלף צופים ועלתה ב-16:00 ל-4.1% רייטינג ו-121 אלף צופים. היא שודרה מול שידורים חוזרים של רשת, עם "כלוב הזהב", שעמד על 1.3% רייטינג ו-33 אלף צופים בשעתיים הללו. לאחר מכן, ב-17:00, המספרים עלו דרמטית והמהדורה עם גדעון אוקו, ששודרה ב-17:00 עלתה ל-7.4% רייטינג ו-215 אלף צופים. השידור החוזר של רשת, עם משחקי השף, עמד על 2.1% ו-57 אלף צופים. 

בהמשך הערב, ולקראת צאת שבת, המספרים המשיכו לעלות, כש-"פגוש את העיתונות" עמד על 11% רייטינג ו-276 במהדורה המוקדמת וברצועה שלאחר מכן עם נתונים דומים למדי, 10.9% ו-309 אלף צופים. מולו, המהדורה המוקדמת של "מוריה וברקו" היתה על 4.6% רייטיג ו-128 אלף צופים. ברצועה של 19:00 הצטרף ערוץ 14, עם המהדורה המוקדמת עם עידו טאובר, שעמד על 3.5% ו-95 אלף צופים. 

לייט נייט

ברצועת הלייט נייט, "אברי ושרקי" היו בראש, עם 7.3% רייטינג ו-168 אלף צופים, שידור חוזר של רשת, עם "שנות ה-90" של היה במקום השני, עם 4.6% ו-117 אלף צופים, ואילו במקום האחרון היו חדשות הלילה עם שרה ב"ק, של ערוץ 14, עם 3.2% ו-81 אלף צופים.