אחרי השינויים בקבוצת 'הארץ': הנהלת העיתון צפויה לפטר בקרוב 9 אנשי תוכן
קבוצת 'הארץ-TheMarker' עומדת בפני גל פיטורים נוסף? לאייס נודע כי הנהלת הקבוצה החליטה לפטר 9 עובדים, ובתקופה הקרובה, ככל הנראה כבר השבוע, יזומנו עובדים ממחלקת התוכן, לשימוע לפני פיטורים.
הפיטורים הם חלק מהליך התייעלות שהעיתון נוקט בו בתקופה האחרונה. רק לפני מספר חודשים מועט, פוטרו 5 עובדים ממוסף הספורט, לאחר החלטת ההנהלה לספח את המדור לעמודי החדשות, ולהפסיק להפיצו כמוסף נפרד. לפני כשבועיים אוחדו אגפי החדשות בפרינט ובאינטרנט, למחלקה אחת, כפי שפורסם לראשונה באייס, במסגרת מהלך של 'הארץ' לקיצוץ בעלויות.
השבוע צפויה להתקיים פגישה בין ההנהלה לבין נציגי ועד העובדים בכדי לדון בקיצוצים, כאשר באוויר עדיין מרחפת עננת סכסוך העבודה שהעובדים הכריזו עליו לפני מספר חודשים. במצב כזה יוכלו בוועד להתחיל בשביתה, בתיאום עם ההסתדרות.
בסוף השבוע קיבלו עובדי העיתון מכתב מוועד העובדים על פי הם מוזמנים להתייעץ איתו במידה ומישהו מהם יוזמן לשימוע. במייל נכתב כי "אנחנו מבקשים לעדכן שלאחרונה הודיעה לנו ההנהלה שבכוונתה לקצץ 9 עובדים בתחום התוכן, וכי היא תפנה אליהם כבר בימים אלה... להערכתנו, על סמך מספר אירועים קודמים שכבר הסתיימו, לחלק מהעובדים ההנהלה תציע 2 מסלולי פרישה: האחד - להיכנס למו"מ אישי על הסדר פרישה שבסופו העובד מתפטר, מבלי שהוועד ייצג אותו בתהליך; השני - העובד יבקש מהוועד שייצג אותו, ילך לשימוע, ויקבל בסוף מכתב פיטורים. לאחר השיחה הראשונה, העובד יצטרך לחזור להנהלה ולומר באיזה מסלול הוא בוחר, לשמוע מה מציעים לו ולהמשיך את התהליך".
בוועד ציינו כי מטרת המכתב היא "לשכנע כל עובד הנקרא לשיחה כזאת - לשתף בכך את הוועד ולהתייעץ איתנו, גם אם הוא יבחר שלא נהיה מעורבים. לא נכפה את עצמנו".
על פי המכתב, "סוכם עם ההנהלה, שמי שיפוטר, יקבל את מה שהושג בתום המאבק הקודם: הודעה מוקדמת (כלומר משכורת), משכורת נוספת, ועוד 1,200 שקל על כל שנה, עד גובה של משכורת אחת - בנוסף לפיצויים על פי חוק. עוד נקבע בהסכמות המקוריות, שבמקרה של קיצוצים כלכליים גורפים, יתקיים דיון בין ההנהלה לוועד על הקיצוץ. דיון זה עוד לא החל".
בוועד משבחים את העיתון על חלק מהצעדים שנקט לאחרונה, אבל לצד זה, ישנה גם ביקורת: "איננו מתיימרים לנהל את העיתון. נחשפנו לחלק מהנתונים, ומקובל עלינו שמצב העיתון לא פשוט. אנחנו לא רוצים שהעיתון יקרוס וכולנו נאבד את העבודה... אבל יש לנו תהיות, כי בזמן שיש קיצוצים שעוד יתרחבו, 'הארץ' יצא לקרב עם הרבה התחדשות, ובאמת כל הכבוד ושיהיה לכולנו בהצלחה: מוסף חדש, 'גלריה שישי' בפורמט טבלואיד, איחוד דסק החדשות והאינטרנט כדי לשדרג את האתר, יוזמות דיגיטליות רבות, ערוצי וידאו, ואפילו קמפיין פרסומי. והשאלה היא עם מי בדיוק 'הארץ' רוצה לצאת לקרב? האם יש הלימה בין מצבת כוח האדם לבין המשימות המתרבות? האם יש הלימה בין גובה הקיצוץ הכלכלי לבין עלויות היוזמות החדשות? מה מקום העובדים בשינוי האסטרטגיה, אם יש כזה? איך תיראה העבודה ב'הארץ' ביום שאחרי? אילו דרישות יהיו וממי? והאם תנאי השכר והעבודה יהיו סבירים ביחס לדרישות החדשות? ומה לגבי האיכות: האם בתנאי עומס כבד, כשהעול הכלכלי כבד גם הוא, אין סיכוי שעובדים יטעו יותר, יהיו פחות פנויים לשלל המשימות, ויהיו חשופים לעונשים? מגיעות לנו תשובות על הדברים הללו - לא כמנהלים, אלא כעובדים".
- 5.קורא ותיק שגם עבד שם 18/06/2012 11:06הגב לתגובה זומוסף הסופ"ש החדש מזעזע; הספורט הוצא להורג; הגלריה משעממת; כמות טעויות ההגהה והכתיב בלתי נסבלת
- 4.דסק החדשות קורס בגלל אוסף חובבניים (ל"ת)אלישע 17/06/2012 17:07הגב לתגובה זו
- 3.תגידו תודה לוועד (ל"ת)א 17/06/2012 15:12הגב לתגובה זו
- 2.איש מבין 17/06/2012 14:39הגב לתגובה זוסבלנות
- 1.למפוטרים - תגידו תודה (ל"ת)העיתון בדרך לתהום 17/06/2012 14:01הגב לתגובה זו
קווין ספייסי מבית הקלפים (בית הקלפים - יחצ)ממיליונר גדול להומלס - איך איבד קווין ספייסי 70 מיליון דולר
בגיל 66 ואחרי קריירה מפוארת, השחקן שזכה ב-2 פרסי אוסקר וכיכב בסדרת בית הקלפים לצד סדרות וסרטים רבים, נותר כמעט חסר כל; הוא נלחם משפטית בטענות כי ביצע עבירות מין בקטנים, הגיע לפשרות מבלי להודות, והפסיד את התדמית ואת הכסף וגם - כמה מרוויחים שחקני אוסקר?
קווין ספייסי, השחקן זוכה שני פרסי האוסקר, חשף בריאיון לטלגרף כי הוא חי כיום ללא מגורים קבועים, נודד בין מלונות לדירות Airbnb בעקבות הוצאות משפטיות אדירות שהצטברו מאז 2017. "אני הולך לאן שיש עבודה. אין לי ממש בית", אמר ספייסי והוסיף כי "העלויות בשבע השנים האחרונות היו אסטרונומיות. כמעט ולא נכנס כסף, והכול יצא". הדברים נאמרו במקביל להופעתו בתל אביב בשבוע שעבר.
ספייסי, בן 66, בנה קריירה מזהירה שהחלה בשנות ה-80.ההכנסות העיקריות הגיעו משכר בסרטים, סדרות טלוויזיה והפקות שונות. בשיא הקריירה שלו, סביב 2017, ההון הנקי של ספייסי הוערך ב-70 מיליון דולר. חלק ניכר מהסכום נבע מהופעות בסרטים מצליחים, אך המקור המשמעותי ביותר היה הסדרה "בית הקלפים" של נטפליקס. הסדרה, ששודרה בין 2013 ל-2018, הניבה לספייסי 500 אלף דולר לפרק, מה שהצטבר לכ-50 מיליון דולר נטו עם בונוסים כמפיק. נטפליקס השקיעה בסדרה תקציב של מאות מיליונים, כאשר חלקו הגדול הופנה לשכר השחקנים הבכירים. ההצלחה של "בית הקלפים" גם חיזקה את מעמדו כשחקן מוביל, מה שהוביל לחוזים נוספים גדולים בתעשייה.
לפני "בית הקלפים", ספייסי גרף סכומים משמעותיים מסרטים קלאסיים. בסרט "החשוד המיידי" מ-1995, שבו זכה באוסקר הראשון שלו כשחקן משנה, השכר שלו לא פורסם רשמית, אך ההערכה היא שקיבל כ-1-2 מיליון דולר, בהתחשב בתקציב הסרט של 6 מיליון דולר והצלחתו הקופתית של 23 מיליון דולר. הסרט, שהפך אותו לכוכב בינלאומי, פתח בפניו דלתות לחוזים נוספים. על האוסקר השני שלו, עבור "אמריקן ביוטי" מ-1999, השכר עמד על כ-4 מיליון דולר, והסרט גרף 356 מיליון דולר בקופות בעולם, מה שהגדיל משמעותית את ערכו בשוק.
כמה מרוויח שחקן אוסקר בסרט?
סרטים נוספים תרמו להונו: "שבעה חטאים" מ-1995: כ-2.5 מיליון דולר; "המתווך" מ-1998, כ-5 מיליון דולר. בסך הכול, ההכנסות מסרטים בין 1995 ל-2010 הגיעו לכ-50 מיליון דולר, לפני ניכויי מסים והוצאות הפקה. ספייסי השתתף גם בסרטים כמו "אינטליגנציה מלאכותית" מ-2001, ששילם לו כ-3 מיליון דולר, ו"סופרמן חוזר" מ-2006, עם שכר של כ-10 מיליון דולר, כולל אחוזים מהרווחים. הסרט האחרון גרף 391 מיליון דולר בקופות, אך ההפקה הייתה יקרה במיוחד, מה שהשפיע על הרווחים הנקיים.
מעבר לשכר ישיר, ספייסי הרוויח מפרסומות, חוזי ייעוץ והפקות עצמאיות. הוא הקים חברת הפקה בשנות ה-90, "טריגר סטריט פרודקשנס", שייצרה סרטים מצליחים כמו "21" מ-2008, שגרף 183 מיליון דולר בקופות. ההערכה היא שהחברה הניבה לו 10-15 מיליון דולר. בנוסף, חוזים עם מותגי ענק כמו אמריקן אקספרס וסוני תרמו כ-5 מיליון דולר בשנה בתקופת השיא.
כמה ירוויח אלמוג בוקר בחדשות 12 ומי הם העיתונאים עם השכר הגבוה ביותר?
קשת היא מונופול
בפועל, ההכנסות של קשת שנשלטת על ידי דודי ורטהיים, הבעלים של קוקה קולה בישראל ובנק מזרחי טפחות, גדולות פי 4-5 לפחות מרשת וגדולות מכל ההכנסות של ערוצי הטלוויזיה גם יחד. העוצמה והכוח נובעים גם מערוץ חדשות חזק וגם מרצועות הבידור הטובות של קשת לעומת המתחרים. ערוץ 13 (רשת) סובל פעמיים - גם מהתחזקות ערוץ 14 שנתפס כאתר הימני היחיד וגם מזה שהוא נחשב "אותו הדבר" וסוג של ניסיון העתקה לא מוצלח של קשת. במקביל למינוי של יוליה שמאלוב-ברקוביץ' למנכ"לית חברת חדשות 13 העיתונאים חששו משינוי הקו המערכתי של החדשות שנתפס בדומה לחדשות 12 כאנטי ביבי עם אג'נדה של שמאל-מרכז. במקביל הועזב רביב דרוקר והחלו עזיבות. ספי עובדיה עזב, וכעת אלמוג בוקר. ספי עובדיה עזב לתוכנית "עובדה" של אילנה דיין, גם היא מבית קשת. ההערכות בשוק מדברות על עלות שכר של בין 700 ל-800 אלף שקל לשנה לעובדיה. המעבר של עובדיה הוא עוד נקודה של כוח עבור ערוץ 12. הוא מתחיל להעביר לשורותיו טאלנטים ונראה כי הוא לא מפספס הזדמנויות. כעת, מעניין יהיה לראות האם ערוץ 13 יגיב - וכיצד ומה תהיה ההשפעה של שוק ההעברות החדש בתקשורת על ערוץ 14 (לאחרונה, אחרי שהכריז על מעבר לערוץ 13, ערוץ 14 סיכם על הישארותו של שרון גל).בוקר, כתב הדרום של הערוץ, שנחשב לעיתונאי מוערך, אמור להחליף את תמיר סטיינמן שעזב לאחרונה את תפקידו. ההערכות הן ששכרו ינוע בין 800 אלף שקל למיליון שקל בשנה.עמית סגל מעל 3 מיליון שקל בשנה; יונית לוי כ-2 מיליון שקל
הטאלנטים בחדשות 12 מרוויחים נהדר. על פי ההערכות שכרם מבטא עלות מעביד של בין 1.5 ל-2 מיליון שקל בשנה. כך מרוויחה גם יונית לוי, וכמוה דני קושמרו, אמנון אברמוביץ', עמית סגל ועוד. סגל נחשב לעיתונאי המרוויח בישראל, כשההערכות מדברות על הכנסות של מעל 3 מיליון שקל בשנה, כשבתוכן גם הכנסות מהספר המצליח וסדרת ההרצאות שהוא מעביר וכן כתיבת טור בידיעות אחרונות.
