האח הגדול עונה 4 קפרא
צילום: צילום מסך
פרסום ראשון

הטירוף לא פוסח גם על ערוץ האח הגדול: יותר מ-270 אלף איש רכשו את ערוץ 20

לקוחות HOT ו-yes משלמים על כל חודש 13.90 ש', כך שכבר כעת ההכנסות מערוץ 20 עומדות על 3.7 מיליון ש'. אבל להצלחה יש הרבה שותפים, וגם מע"מ
אלכסנדר כץ | (6)

שבוע לאחר שערוץ 20 - ערוץ 'האח הגדול' - נחסם לצפייה חינם, נרשמו עד כה כ-270 אלף רכישות של הערוץ - כך נודע לאייס. מדובר על נתונים דומים לאלו של השנה שעברה.

העונה הנוכחית של 'האח הגדול' זוכה לנתוני רייטינג מטורפים, עם יותר מ-40%. אמש (יום א') קיבל הפרק 44.7%, דומה לזה של פרק ההשקה מתחיל ינואר. במצב הזה, לא קשה להבין כיצד זוכה גם ערוץ 20 לפופולאריות, כאשר כ-170 אלף רכשו את הערוץ ב-HOT ועוד כ-100 אלף ב-yes.

* רוצים לדבר על זה? כנסו לדף הפייסבוק של אייס

לקוח משלם על הערוץ 13.90 שקלים בחודש, כאשר המנוי מתחדש מדי חודש בחודשו עד לסיום העונה. בסך הכל מדובר על כ-3 חודשי שידור בתשלום, ובסך הכל 41.70 שקלים. נכון לעכשיו, ההכנסות מהערוץ עומדות על יותר מ-3.75 מיליון שקלים לחודש הראשון, עם הכנסות פוטנציאליות של עוד יותר מ-8 מיליון שקלים, ובסך הכל סכום המתקרב לכ-12 מיליון שקלים.

על פניו מדובר בהכנסות עתק אולם להצלחה, כמו לכל הצלחה, יש גם אבות רבים. מכל הכנסה נוגסים 4 גופים: הפלטפורמות HOT ו-yes, בעלת הזכויות אנדמול, והזכיינית קשת. ואסור כמובן לשכוח את מע"מ, שלא יוותר בנקל על הנתח שלו.

וכיצד החלוקה מתבצעת? לדוגמא, כ-170 אלף לקוחות שילמו החודש ל-HOT כמעט 2.4 מיליון שקלים, מהם גובה המדינה כ-350 אלף שקלים. כך נותרו קצת יותר מ-2 מיליון שקלים, חצי ממנו הולך ל-HOT, ועם החצי השניה מתחלקות 'קשת' ואנדמול שווה בשווה.

על פי הנתונים הנוכחיים, נכון לעתה ההכנסה של HOT עומדת על כמיליון שקלים, של yes על כ-600 אלף שקלים, אנדמול ההולנדית תיקח לכיסה כ-800 אלף שקלים, וכך גם 'קשת'. אולם יש לזכור כי עלויות ההפקה נופלות על 'קשת', כאשר בשוק התקשורת מעריכים כי עלויות אלו עומדות על כמיליון שקלים.

תגובות לכתבה(6):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 6.
    אין לאנשים חיים משלהם לחיות אותם? (ל"ת)
    אזרח 24/01/2012 19:54
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    צבי גיל 24/01/2012 13:35
    הגב לתגובה זו
    לא מספיק מה שרואים בלוח המשדרים + אפשרויות רבות בחינם באינטרנט . לא מאמין למספר המשלמים או שבאמת אנחנו אשמים ביוקר המחיה בארצנו בה רבים מוכנים לשלם כמעט כל מחיר עבור כל דבר ללא קשר לערכו ההגיוני והמעשי. חבל
  • 4.
    NTK 24/01/2012 02:20
    הגב לתגובה זו
    מיליונים מהפרסומות, ממש לרחם עליהם, זבל של עונה, איך אנשים עוד משלמים על הערוץ הזה אני לא יודע
  • 3.
    שי אלוני 24/01/2012 01:08
    הגב לתגובה זו
    ספרתם את ההכנסות ממנויים. מה קורה עם הייפ הסמסים? תוכן שיווקי? פרסומות (בתכנית עם הרייטינג הכמעט הכי גבוה בטלויזיה), לאורך 3 חודשים?
  • 2.
    שייקה 23/01/2012 19:41
    הגב לתגובה זו
    להיות כמו איזה זומבי מטומטם שבוהה במרקע בתוכנית על כלום ועוד משלם על זה כסף במיסרונים.תתווכח איתו על חניה וישר תקבל דקירה,דור עם פיוז קצר שלא לוקח אחריות על כלום ולא מכבד את הזולת (כולל את בת זוגתו), מה נהייה לנו עם הספר?, למה נהפכנו? ,איפה האינטלקטואל? איפה האתגר המחשבתי? כוח המח,פעם היינו שם זוכרים? "זה הסוד שלי"עם(טוביה צפיר). צריך להזכיר לכם שאפשר להנות גם עם חשיבה אתגרית,אבל זה כנראה היה פעם כשהיינו מתוחכמים ומושחזים היטב,,,,חבל ,, כנראה שאת חכמי חלם לא צריך לחפש רחוק, זה כבר פה מדינת חלם 2012. עצוב מאוד!
  • 1.
    Xייל 23/01/2012 19:09
    הגב לתגובה זו
    הם מטורפים?
פטריק דרהי (יוטיוב)פטריק דרהי (יוטיוב)
בלעדי

פטריק דרהי יפטר מעל 100 עובדים ב-i24NEWS

פטריק דרהי מציע עד 20 אלף שקל לפורשים מ-i24NEWS, בשלב הבא יגיעו הפיטורים

ליאור דנקנר |

ערוץ i24NEWS, עבר מקבוצת אטליס שהיתה בשליטתו של פטריק דרהי, לבעלות ישירה של פטריק דרהי, וזה ממש לא רק שינוי קוסמטי. דרהי כבר לא משתמש בכסף של בעלי האג"ח של אטליס כדי להשקיע בערוץ תקשורת ולהפוך לטייקון תקשורת מקומי, הדירקטוריון אמר לו לעצור. 

גם העסקה לרכישת ידיעות אחרונות בהולד הוקפאה, ולמעשה בוטלה. דרהי שנים מדבר עם ידיעות ולא היתה עסקה, ועכשיו נראה שגם לא תהיה. בכל מקרה, ההחלטה של אטליס, שנמצאת במצב מאוד מורכב פיננסית, להפסיק את המימון לערוץ החדשות, הובילה לכך שדרהי קיבל את הבעלות והוא גם אחראי על המימון. 

דרהי כנראה אדם עשיר שהשאיר את בעלי המניות בקבוצה שלו ואת מחזיקי החוב עניים, אבל לא בטוח שהוא רוצה להפסיד את הכסף שלו על ערוץ חדשות. אז המהלך הראשון שדרהי מבצע ב-i24NEWS הוא, ניחשתם נכון, פיטורים.

קריאה חשובה: התרגיל של פטריק דרהי - טייקון בישראל, פושט רגל בצרפת


קיצוץ בכוח אדם וניסיון לצמצם הפסדים

הערוץ מציע תוכנית פרישה מרצון לעובדים כחלק מצעדי התייעלות. הערוץ, שהוקם ב-2013 ומשדר חדשות בינלאומיות מאולפנים בנמל יפו בשפות אנגלית, צרפתית, עברית וערבית, מציע לפורשים מרצון, מענקים של 10 אלף שקל לעובדים בעלי ותק של ארבעה חודשים עד שנה, 15 אלף שקל לשנה עד שנתיים, ו-20 אלף שקל לעובדים שנמצאים בחברה למעלה משנתיים. 

מגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיותמגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיות

הפער כמעט נסגר: הפרש של כ-50 אלף צופים בין מהדורות 12 ו-14

גם אתמול אף אחד מערוצי הטלוויזיה לא שידר תוכן מקורי, למעט תכנית הסאטירה "ארץ נהדרת"; מבחינת המהדורות המרכזיות, הפער בין 12 ל-14 הולך ומצטצמם ועומד על עשרות אלפים בודדים בלד - לטבלת הרייטינג המלאה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

לומר שהמהדורה המרכזית של חדשות 12 זה כמו לומר שיש כח משיכה. זה כמו כח טבע. אבל לאחרונה, מגמת ההיחלשות של 12 - שהשיגה רייטינג חלש יחסית של 11.6% וכמות צופים של 285 אלף - הולכת ומתגברת. בד בבד, ערוץ 14 הולך ומתחזק, ואמנם מבחינת רייטינג עמד על 8.2% אבל מבחינת כמות צופים עמד על 229 אלף, וכבר נמצא עמוק בטריטריות שבהם החזיק 12 לבדו עד היום. וזה עוד לפני שינוי אופן המדידה. 

מבחינת שאר המהדורות, חדשות 13 חזרו לנורמה, עם 4.7% ו-125 אלף צופים. מהדורת החדשות של כאן11 הפגינה יציבות מבחינת המיקום, אבל המשך היחלשות מבחינת הרייטינג וכמות הצופים, עם 4.3% רייטינג בלבד ו-106 אלף צופים בסך הכל.

החיפוש אחר התוכן המקורי בפריים טיים

גם אמש לא הועלה שום תוכן מקורי בפריים טיים. אמנם הפקה כמו "ארץ נהדרת" רוויה בכתיבת תכנים, אבל זו עדיין לא סדרת טלוויזיה מקורית. כך או כך, ארץ נהדרת היא להיט זהב של שנים רבות, וגם אמש היתה התכנית במקום הראשון, עם 14.8% רייטינג ו-368 אלף צופים. אחריה היתה עוד תכנית שמניבה רייטינג גבוה וקבוע, "הפטריוטים" של ערוץ 14, שהיתה עם 9.1% רייטינג ו-287 אלף צופים. במקום השלישי היתה "יהיה טוב" של כאן11, עם החלק השני של הראיון של עמרי אסנהיים עם אלי פלדשטיין,  שעמדה על 8.5% ו-207 אלף צופים. לאחר היתה "המקור" של רשת עם 4%, ו-113 אלף צופים בלבד. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם אלמוג בוקר, ורייטינג של 2.8% ו-72 אלף צופים. אחריה היתה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר, עם 2.5% רייטינג ו-51 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13, היתה במקום השלישי עם 1.8% רייטינג ו-53 אלף צופים. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם אדווה דדון היה במקום הראשון עם 2.6% ו-63 אלף צופים, על הבוקר" של 14, עם נוי בר, היה במקום השני, עם 1.5% ו-34 אלף צופים, ואילו "פותחים יום" של רשת היה במקום האחרון , עם 1% ו-24 אלף צופים בסך הכל.

במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם דפנה ליאל בקשת 12 הוביל עם 7.6% רייטינג ו-169 אלף צופים, כאשר אחריהם מוריה וברקו הצליחו להגיע למקום השני, עם 5.4% רייטינג ו-145 אלף צופים בלבד. את הרשימה סגרו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-133 אלף צופים.