דליה דורנר תוקפת: "הכנסת מעוררת בעיות ומערערת את המשפט החוקתי"
"הכנסת הנוכחית מעוררת בעיות, חבריה מציעים הצעות חוק שמערערות את המשפט החוקתי שלנו", כך אמרה שלשום (יום ה') נשיאת מועצת העיתונות, השופטת בדימוס דליה דורנר, במפגש עם עיתונאים בבית סוקולוב. לדבריה, "ללא משפט חוקתי אין דמוקרטיה, ואין כמובן חופש ביטוי".
דורנר התייחסה כמובן למגוון החוקים שהועלו לשולחן הכנסת, בהם חוק לשון הרע, שלדבריה "המטרה להפחיד את העיתונות, ולמנוע מראש להתעסק בנושאים כאלה ואחרים". דורנר הוסיפה כי "חופש הביטוי לא נוצר בשביל ביטויים יפים, אלא בשביל ביטויים מעצבנים".
במפגש אתמול הציגו השופטת דורנר ומזכ"ל המועצה אריק בכר נתונים על פיהם במהלך שנת 2011 הוגשו 81 תלונות נגד כלי התקשורת השונים, 13 נגד 'הארץ', 8 נגד 'ידיעות אחרונות', 6 נגד ynet,ו-5 נגד 'מעריב' ו'ישראל היום' כל אחד. מתוך 81 התלונות, 71 הגיעו לידי סיום, כאשר 29 מהתלונות נדחו על הסף, ב-6 מקרים כלי התקשורת נמצא אשם, ובשישה הגיעו הצדדים לפשרה.
בשיחה בחמישי התייחסו אנשי מועצת העיתונות, לתפקידה של המועצה ולקשיים בפניהם היא עומדת. "אני לא מבין את המו"לים", אמר בכר, "כל אחד מהתיקים שהגיעו אלינו, יכלו להגיע לבית משפט. אנחנו חוסכים למו"לים הרבה מאד כסף, והם יודעים את זה וגם אומרים את זה, אבל גופי תקשורת רבים לא מצטרפים למועצה. ערוץ 10 שלא הצטרף אלינו, זכה לעזרה רבה בתקופה האחרונה, הרי לא יכולנו להתעלם מהבעיות שלו, למרות שהוא לא חבר במועצת העיתונות".
השופטת דורנר הביעה חשש מחקיקה שתהפוך את המועצה לגוף ממלכתי: "אני חוששת שמועצת העיתונות לא תהיה גוף וולונטרי, ואז ראש הממשלה ימנה את נשיא המועצה. ח"כ דליה איציק פנתה אליי ואמרה 'אין לכם כסף? נעשה רגולציה למועצה'. עניתי מיד: 'אין צורך, לא תודה'".
- 4.פנחס 22/01/2012 20:17הגב לתגובה זוודורנר מדברת על משפט חוקתי. כלאמר חוקה שהעליון בדה מליבו על סמך שני חוקי יסוד שנתקבלו ברוב של 37 חברי כנסת ולעולם לא נאמר בם שעל סמכם אפשר לבטל חוקי כנסת. העליון רואה עצמו עליון על כולם והעם בעיניו הוא רק אספסוף כלאמר כל אלה שאינם נאורים. העליון מאמין שיש לו הסמכות לכפות את ערכיו ואת האידאות שלו על כולנו,כי הרי הם נאורים ואנחנו אספסוף. הגיע הזמן לפרק את העליון ולבחור עליון חדש על ידי נציגי העם. עליון שייצג את ערכי ואידאות העם
- 3.אדם 22/01/2012 14:30הגב לתגובה זוכנסת הגרועה ביותר אי פעם-מחממי כיסאות שיעלמו כולם בבחירות הקרובות עלינו לטובה
- 2.יעלי 22/01/2012 09:48הגב לתגובה זולך לקרוא פסקי דין שלה ותבין .
- 1.רון 21/01/2012 22:50הגב לתגובה זוכל כך מוטה,כל כך נטולת יושרה והיא היתה שופטת בעליון.מפחיד

כמה מרוויח האח הגדול והאם זה חבל ההצלה של רשת 13?
האח הגדול מחזיק את רשת 13 בחיים עם רייטינג והכנסות גבוהות, אבל כשהעונה תסתיים הערוץ יחזור להפסדים כבדים; מחכים למשקיע ומה קורה בקשת?
רשת 13 במצוקה גדולה. הבעלות החולפה, הטייקון לן בלווטניק כבר לא יזרים כספים (מעבר למה שהזרים שיספיקו עד סוף השנה), והמנכ"ל שבעצם קיבל את השליטה והאחריות על הערוץ, אמיליאנו קלמזוק מחפש משקיעים. הערוץ מפסיד בשנה מעל 120 מיליון שקל, ועם הפיטורים והצמצומים, זה כנראה ירד למתחת ל-100 מיליון שקל ועדיין, מדובר בסכום משמעותי. מעבר לזה, כדי להפוך את ההפסד לרווח, צריך השקעה של כמה מאות מיליונים בתוכניות חדשות והגדלת הרייטינג.
הערוץ סבל מירידה ברייטינג בשנתיים האחרונות, עד שהתחילה התוכנית - "האח הגדול" בחודש מאי. תוכנית הריאליטי היא תמיד בלוקבסטר, אבל השנה היא הרבה מעל השנים הקודמות, היא חבל הצלה ענק לערוץ שמצליח לצוף בחודשים האלו. אבל הערוץ צריך הרבה יותר מכמה חודשים. הוא צריך למנף את החודשים המוצלחים להכנסת משקיעים. בינתיים זה לא מצליח, והשאלה היא אם בחודשים האלו לא נודע על משקיע מה יהיה בהמשך ולמה שמשקיעים ייכנסו כשהרייטינג יחזור לצלול? יש שיחות, יש מתעניינים, רק שאין מישהו שבאמת רוצה בכל הכוח. כוכבי הערוץ מחפשים טייקון שישקיע ועוברים בין עשירי הארץ, רביב דרוקר שלא רוצה לאבד את ביצת הזהב (מרוויח מעל 3 מיליון שקל בשנה מהפקות ותוכניות לערוץ) היה במספר פגישות כדי לעניין עשירים, הוא ואחרים מקבלים תשובות שליליות או היסוסים גדולים.
אם לא יגיע המשיח, הערוץ יצטרך לשנות את תמהיל התוכניות, להיות יותר "ראשים מדברים" - תוכניות בלי הפקה גדולה, אלא בעיקר מראיינים ומרואיינים שמדברים באולפן. זה זול ביחס לתוכניות ריאליטי והפקות בכלל, ולא תמיד זה רע יותר - יש תוכניות כאלו שמצליחות להביא רייטינג טוב. במקביל, הם יצטרכו לנסות למצוא את האח התאום של "האח הגדול". אם האח הגדול היה יכול להימתח עוד שלושה חודשים - המצב היה נהדר, אם ימצאו תוכנית שתצליח להתקרב לרייטינג של האח הגדול, הערוץ יוכל כנראה לשרוד.
- חיפה הפסידה, ערוץ הספורט ניצח: 17.6% למשחק נגד פ.ס.ז' ומסי
- האח הגדול שימשה מקפצה למשחקי השף. התוצאה: לא משהו
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המספרים מאחורי האח הגדול
האח הגדול היא תוכנית מרוויחה. על פי ההערכות הרווח לעונה הנוכחית יסתכם במעל 30 מיליון שקל, אחרי כל ההוצאות. לתקופה של 4 חודשים זה מצוין. התוכנית, שזו עונתה ה-15, והושקה במאי האחרון בהפקת אנדמול שיין, רושמת רייטינג ממוצע של 17%-22% ומאות אלפי צופים בכל פרק, כשהיא מנצחת תוכניות מתחרות כמו "רוקדים עם כוכבים" בקשת 12 ו"הפטריוטים" בערוץ 14. הרייטינג של התוכנית נוזל לתוכניות שאחריה ומשפר את מצבם ביחס לרצועות בערוצים 12 ו-13 והוא גם מביא קהל לערוץ שצופה בתוכניות שלפיה, החדשות של הערוץ התרוממו בחודשיים האחרונים אחרי שהיו בקריסה. יש לתוכנית השפעה כוללת על הערוץ כולו.

איך עדן חסון גדל מהכנסות קטנות למיליוני שקלים בשנה?
עדן חסון התחיל מהכנסות קטנות ביוטיוב והגיע למיליונים מהופעות וקמפיינים. בשנים האחרונות הוא נהיה אחד הזמרים הכי מצליחים בישראל איך זה קרה?
עדן חסון נולד לפני קצת יותר משלושים שנה בפרדס חנה־כרכור. הוא גדל בבית דתי צנוע, אבא נהג משאית ואמא גננת. המוזיקה תמיד הייתה חלק ממנו, אבל היא לא נראתה כמשהו שיכול להפוך למקצוע. רק אחרי הצבא הוא התחיל לשבת לכתוב ברצינות, לנגן, ולהקליט כמה שירים.
בשלב מסוים הוא החליט לנסות לפרוץ ולהוציא שיר החוצה ולראות מה יקרה. שיר אחד שהקליט לבד עלה ליוטיוב ותפס חזק, משהו יעצור אותי. מאותו רגע הקריירה התחילה לרוץ. עוד שירים יצאו, חלקם הפכו ללהיטים גדולים שהושמעו בלי הפסקה.
הוא מצא לעצמו סגנון ברור, שילוב של מזרחי עם פופ פשוט ונגיש, וזה דיבר להרבה אנשים. מילים ישירות, לחנים קליטים וקול ייחודי הפכו אותו לאחד הזמרים המושמעים ביותר.
חסון החל להופיע בפני קהלים גדולים יותר. ההופעות הראשונות היו במקומות קטנים, אך ככל שהפופולריות
שלו גדלה, הוא עבר לאולמות גדולים יותר. הכרטיסים לאירועים אלה נמכרו במהירות.
יחד עם הפופולריות הגיעו גם הכספים, ההערכות מצביעות על תמונה די ברורה, עדן חסון התחיל להרוויח בערך 1,200 דולר בחודש מיוטיוב בערוץ הראשוני שלו, סכום קטן יחסית. בשנים הראשונות לקריירה שלו, בסביבות 2017-2018, ההכנסות של עדן חסון מיוטיוב היו די צנועות, והוערכו בכ-1,200 דולר בחודש. זה היה סכום התחלתי שרמז על הפוטנציאל הכלכלי של המוזיקה שלו.
כמה שנים לאחר מכן, ב-2020-2021, כשמעמדו כאמן מוביל התבסס, המספרים קפצו משמעותית. ההערכות הן שהכנסותיו מערוץ היוטיוב שלו בלבד הגיעו לכ-9,200 דולר בחודש, שהם כ-110,000 דולר בשנה. באותה תקופה, גם האינסטגרם שלו הפך למקור הכנסה נוסף, עם הערכות של 5,600 עד 7,700 דולר בחודש מעסקאות עם מפרסמים, שהם כ-70,000 עד 90,000 דולר בשנה.
אך עיקר הכסף הגיע מהופעות חיות. החל מ-2022 ואילך, חסון החל להופיע באולמות גדולים ובאירועים מיוחדים, שם הסכומים היו גבוהים בהרבה. הופעה בודדת ביום העצמאות, למשל, הוערכה בכ-200,000 ש"ח. ההשתתפות שלו בפסטיגל הכניסה לו כ-1.4 מיליון ש"ח בסך הכל עבור כ-120 הופעות, שהם כ-11,000 ש"ח לכל הופעה.
בנוסף, הוא השתתף בקמפיינים פרסומיים גדולים כמו זה של ויזה, שהכניסו לו מאות אלפי שקלים נוספים.