דירוג האתרים: וואלה ו-ynet בראש, תפוז ו-MAKO מחליפים מקומות, yad2 שישי
גם בדצמבר 2011, וואלה ו-ynet הם האתרים הישראלים הנחשפים ביותר באינטרנט. כך עולה מנתוני ועדת המדרוג למדידת שיעורי הגלישה באינטרנט, שמפורסמים היום (יום ג'). זה החודש השני שטבלת האתרים מפורסמת, אחרי עיכוב בזמן רב של פרסום נתוני הוועדה.
הנתון המעניין ביותר החודש, הוא המהפך בין MAKO לבין תפוז במקומות 3 ו-4 (בהתאמה), וכניסתם של עוד 12 אתרים לרשימה המפורסמת היום, בין היתר של yad2, d.co.il, וזאפ, ובסך הכל פרסום נתוניהם של 51 אתרים מול 39 שפורסמו לפני חודש.
הדירוג החדש הוא המדידה המדויקת ביותר שאי פעם הוחלה על שוק האינטרנט הישראלי. ועדה המדרוג מספקת לחבריה מידע דמוגרפי מקיף על קהל הגולשים מכתובות IP מקומי באתרים ישראלים בגילאי 7 ומעלה בהתבססות על פאנל של כ-30 אלף גולשים שענו על שאלון דמוגרפי מקיף ונמדדים בפועל בעת גלישתם.
מנתוני הוועדה עולה כי אוכלוסיית הגולשים בישראל המונה כ-5 מיליון גולשים "מייצרת" כ-30 מיליון קוקיס בחודש. הוועדה מודדת כרגע כ-60 אתרים בהם המובילים באינטרנט הישראלי. בהמשך תספק הוועדה מדידה של פלטפורמות סלולריות ותכני וידיאו ברשת.
וואלה הוא אתר האינטרנט המוביל בישראל עם 2.544 מבקרים (Real users) בחודש (ירידה קלה ביחס לחודש שעבר אז מספר המבקרים עמד על 2.552 מיליון). יש לציין כי וואלה נהנה משירות דואר אלקטרוני פופולארי מאד שמזרים קהל גולשים רב אלי. אגב, בוואלה כ-588 מיליון דפים נצפים בחודש (ירידה מ-612 מיליון), וזמן שהייה של 9:48 דקות.
הפער בין המקום הראשון לשני גדל במקצת: ל-ynet יש 2.201 מיליון מבקרים (ירידה מ-2.330 מיליון), 238 מיליון דפים נצפים וזמן שהייה של ממוצע של 9.34 דקות. אל המקום השלישי מטפס MAKO עם 1.848 מיליון מבקרים (התחזקות משמעותית של 25% מ-1.475 מיליון), עם 113 מיליון דפים נצפים וזמן שהייה של 2:41 דקות. ולמקום הרביעי יורד תפוז עם 1.619 מיליון מבקרים (עלייה מ-1.565 מיליון) עם 45 מיליון דפים נצפים וזמן שהייה של 43 שניות בלבד. את החמישייה חותם נענע10 עם 1.474 מיליון גולשים (זהה לחודש הקודם - עם 1.472 מיליון) עם 51 מיליון דפים ו-1.35 דקות זמן שהייה.
נתוני yad2 מפורסמים כאמור לראשונה, ומזניקים אותו למקום ה-6: לאתר 1.072 מיליון מבקרים שונים בחודש, עם 143 מיליון דפים נצפים וזמן שהייה ממוצע של 1:31 דקות. גם d.co.il מפורסם לראשונה, והוא נכנס למקום ה-7 עם 902 אלף גולשים. אתר השוואת המחירים 'זאפ' גם הוא זוכה לפרסום ראשון בטבלה, וזוכה למקום ה-8 עם 742 אלף גולשים בחודש. ל-NRG של מעריב יש 630 אלף גולשים בחודש (התחזקות מ-588 אלף בנובמבר) שמציב אותו במקום ה-11. אתר 16 מיליון דפים נצפים וזמן השהייה בו עומד על 52 שניות בלבד.
בגזרת האתרים הכלכליים, TheMarker מוביל על פני גלובס אבל שניהם התחזקו קלות. לאתר הכלכלי של קבוצת הארץ ישם 654 אלף גולשים בחודש (מקום 9), 26 מיליון דפים נצפים וזמן שהייה ממוצע של 1:11 דקות; לגלובס 561 אלף גולשים (מקום 13), 35 מיליון דפים נצפים וזמן שהייה של 4:35 דקות. אתר 'ביזפורטל' נמדד אף הוא אולם נתוניו יפורסמו בהמשך. אתר 'כלכליסט' אינו נמדד על ידי הוועדה.
בקרב בין אתרי הספורט, ONE ממשיך לבסס את שליטתו - עם 638 אלף גולשים (התחזקות קלה מ-612 אלף), מקום 10 בטבלה, 61 מיליון דפים נצפים וזמן שהייה של 1:11 דקות. ההפרש בינו לבין אתר ערוץ הספורט נותר על כ-200 אלף גולשים: באתר ערוץ הספורט גולשים 431 אלף בחודש (התחזקות קלה מ-411 אלף), מקום 16, עם 26 מיליון דפים נצפים וזמן שהייה שעומד על 4:21 דקות. יש לציין כי נתוני אתר ערוץ הספורט לא כוללים תכני וידיאו ברשת, אותם הוועדה תספק בעתיד.
עוד נתונים מעניינים: 'עכבר העיר און-ליין' מתחזק מאד מ-552 אלף גולשים בנובמבר ל-617 אלף בחודש החולף (מקום 12) - התחזקות של 12%; אתר הלייף-סטייל XNET התחזק קלות מ-495 אלף ל-516 אלף גולשים (מקום 15); ואתר 'הארץ' נחלש מ-469 אלף גולשים בחודש ל-430 אלף בדצמבר (מקום 18).
- 9.בום 24/02/2016 14:47הגב לתגובה זולא צריך לחכות יותרלוועדת המדרוג: http://www.visitorsdetective.com/he/
- 8.ערן 19/01/2012 22:38הגב לתגובה זווואלה אתר על הפנים, שבקושי גם בני נואר גולשים, הסיבה שהם לא מאפשרים POP3 ו IMAP לדואר שלהם כדאי שתהיה גישה מהאוטלוק כמו בג'ימיל זה בגלל שלא יהיו כניסות לאתר אחרי זה, הם יודעים את זה טוב מאוד.
- 7.עמי 17/01/2012 15:58הגב לתגובה זוחרטה של אתר כמו העיתון ...
- 6.שאפו 17/01/2012 15:39הגב לתגובה זוועוד ידו נטויה
- 5.כל הכבוד 17/01/2012 14:44הגב לתגובה זותמשיכו להביס את וואינט פעם אחר פעם!
- 4.מוטי 17/01/2012 14:18הגב לתגובה זושאפו לבנות הנהדרות
- 3.rubi 17/01/2012 14:17הגב לתגובה זוזו הסיבה היחידה לקפיצה שלהם
- 2.ליאת 17/01/2012 14:00הגב לתגובה זוהאתר הזה מסורבל ולא נעים לקריאה
- 1.לין 17/01/2012 13:42הגב לתגובה זוככה לפחות יוצא. אז מדוע אתם מציבים את וואלה במקום ראשון? החישוב לא אמיתי בכלל
- 17/01/2012 14:46הגב לתגובה זואחלה דואר, אחלה חדשות אחלה גרוב!
פטריק דרהי (יוטיוב)פטריק דרהי יפטר מעל 100 עובדים ב-i24NEWS
פטריק דרהי מציע עד 20 אלף שקל לפורשים מ-i24NEWS, בשלב הבא יגיעו הפיטורים
ערוץ i24NEWS, עבר מקבוצת אטליס שהיתה בשליטתו של פטריק דרהי, לבעלות ישירה של פטריק דרהי, וזה ממש לא רק שינוי קוסמטי. דרהי כבר לא משתמש בכסף של בעלי האג"ח של אטליס כדי להשקיע בערוץ תקשורת ולהפוך לטייקון תקשורת מקומי, הדירקטוריון אמר לו לעצור.
גם העסקה לרכישת ידיעות אחרונות בהולד הוקפאה, ולמעשה בוטלה. דרהי שנים מדבר עם ידיעות ולא היתה עסקה, ועכשיו נראה שגם לא תהיה. בכל מקרה, ההחלטה של אטליס, שנמצאת במצב מאוד מורכב פיננסית, להפסיק את המימון לערוץ החדשות, הובילה לכך שדרהי קיבל את הבעלות והוא גם אחראי על המימון.
דרהי כנראה אדם עשיר שהשאיר את בעלי המניות בקבוצה שלו ואת מחזיקי החוב עניים, אבל לא בטוח שהוא רוצה להפסיד את הכסף שלו על ערוץ חדשות. אז המהלך הראשון שדרהי מבצע ב-i24NEWS הוא, ניחשתם נכון, פיטורים.
קריאה חשובה: התרגיל של פטריק דרהי - טייקון בישראל, פושט רגל בצרפת
- התרגיל של פטריק דרהי - טייקון בישראל, פושט רגל בצרפת
- פטריק דרהי פושט רגל בצרפת – וטייקון בישראל; איך זה מסתדר?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
קיצוץ בכוח אדם וניסיון לצמצם הפסדים
הערוץ מציע תוכנית פרישה מרצון לעובדים כחלק מצעדי התייעלות. הערוץ, שהוקם ב-2013 ומשדר חדשות בינלאומיות מאולפנים בנמל יפו בשפות אנגלית, צרפתית, עברית וערבית, מציע לפורשים מרצון, מענקים של 10 אלף שקל לעובדים בעלי ותק של ארבעה חודשים עד שנה, 15 אלף שקל לשנה עד שנתיים, ו-20 אלף שקל לעובדים שנמצאים בחברה למעלה משנתיים.
הכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקואיפה התוכן המקורי בפריים טיים וכמה אנשים ראו את אלי פלדשטיין ב"יהיה טוב"?
ערב ללא הפקת תוכן מקורית שודר אתמול בערוצי הטלוויזיה; מבחינת המהדורות המרכזיות, אמנם הרייטינג של חדשות 12 בראש הטבלה, אבל ניכרת מגמת ירידה; המרוויחים הגדולים הם ערוץ 13, שחוזרים למספרים גבוהים - לטבלת הרייטינג המלאה
הרייטינג של מהדורות החדשות המרכזיות נשאר אמנם בסטטוס קוו, אך לאחרונה ניכרת דעיכה אצל המובילה הנצחית, חדשות 12, שעמדה אמש על 12.5% רייטינג ו-313 אלף צופים, חדשות 13 ניצלו את ההזדמנות והיו במקום השני עם 7.2% ו-176 אלף צופים. חדשות 14 היו במקום השלישי מבחינת רייטינג אבל במקום השני מבחינת כמות צופים, עם 198 אלף צופים ו-6.6% רייטינג. מהדורת החדשות של כאן11 הפגינה יציבות מבחינת המיקום, אבל המשך היחלשות מבחינת הרייטינג וכמות הצופים, עם 4.4% רייטינג בלבד ו-112 אלף צופים בסך הכל. וכך, אמש היה אחד הערבים המאוזנים ביותר מבחינת פיזור הרייטינג במהדורות החדשות המרכזיות.
איפה התוכן המקורי בפריים טיים?
אמש לא הועלה שום תוכן מקורי בפריים טיים במקום הראשון, איך לא, היה ריאליטי מוזיקה ואירווזיון, "הכוכב הבא" של קשת, שהיה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים, עם 14.1% רייטינג ו-345 אלף צופים. במקום השני היה "יהיה טוב" של כאן11, תכנית הראיונות של עמרי אסנהיים, שהפעם היתה עם אלי פלדשטיין, שעמדה על 10.2% ו-233 אלף צופים. לאחר מכן מבחינת רייטינג היה "ווארט" של רשת עם 8.6%, אך יחסית מעט צופים (200 אלף) לעומת הפטריוטים של ערוץ 14, שהיתה עם 249 אלף צופים, כלומר במקום השני מבחינת צופים, אבל איכשהו, בשיטת הרייטינג הנוכחי, עמדה על פחות רייטינג, 8.4%, ליתר דיוק.
תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם רייטינג של 3.5% ו-75 אלף צופים. אחריה המשיכה המטוטלת של חילופי המקום, כשהפעם תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר, היתה במקום השני, עם 2.5% רייטינג ו-54 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13, היתה במקום השלישי עם 1.8% רייטינג ו-44 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם אדווה דדון היה במקום הראשון עם 2.8% ו-63 אלף צופים, על הבוקר" של 14, עם נוי בר, היה במקום השני , עם 2% ו-50 אלף צופים, ואילו "פותחים יום" של רשת היה במקום האחרון , עם 1.4% ו-31 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם אלמוג בוקר בקשת 12 הוביל עם 7% רייטינג ו-175 אלף צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.6% רייטינג ו-113 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שהיו עקביים הן מבחינת המקום האחרון והן מבחינת הנתונים, עם 5.5% רייטינג ו-97 אלף צופים בלבד.
- בראש הפריים טיים: ריאליטי ואירוויזיון זה שילוב מנצח
- משחקי השף גברו על פרק הסיום של נוטוק
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לאחר מכן, המהדורה המוקדמת בהנחיית קרן מרציאנו הובילה עם 7.9% ברייטינג ו-206 אלף צופים, כשאחריה אזור בחירה של 13, עם 7.2% רייטינג ו-121 אלף צופים. שלזינגר וברדוגו בערוץ 14 היו במקום האחרון, עם 5.5% ו-141 אלף צופים.
.jpg)