רייטינג האתרים

דירוג האתרים: וואלה ו-ynet בראש, תפוז ו-MAKO מחליפים מקומות, yad2 שישי

וואלה מוביל את רייטינג האתרים עם 2.544 מ' גולשים בחודש, בין היתר בגלל הדוא"ל המצליח שלו. ynet שני עם 2.2 מ'. ONE שומר מרחק מערוץ הספורט
אלכסנדר כץ | (10)

גם בדצמבר 2011, וואלה ו-ynet הם האתרים הישראלים הנחשפים ביותר באינטרנט. כך עולה מנתוני ועדת המדרוג למדידת שיעורי הגלישה באינטרנט, שמפורסמים היום (יום ג'). זה החודש השני שטבלת האתרים מפורסמת, אחרי עיכוב בזמן רב של פרסום נתוני הוועדה.

הנתון המעניין ביותר החודש, הוא המהפך בין MAKO לבין תפוז במקומות 3 ו-4 (בהתאמה), וכניסתם של עוד 12 אתרים לרשימה המפורסמת היום, בין היתר של yad2, d.co.il, וזאפ, ובסך הכל פרסום נתוניהם של 51 אתרים מול 39 שפורסמו לפני חודש.

* סקר טים שונה במקצת: ספורט5 מעל ONE, גלובס חזק

* רוצים לדבר על זה? כנסו לדף הפייסבוק של אייס

הדירוג החדש הוא המדידה המדויקת ביותר שאי פעם הוחלה על שוק האינטרנט הישראלי. ועדה המדרוג מספקת לחבריה מידע דמוגרפי מקיף על קהל הגולשים מכתובות IP מקומי באתרים ישראלים בגילאי 7 ומעלה בהתבססות על פאנל של כ-30 אלף גולשים שענו על שאלון דמוגרפי מקיף ונמדדים בפועל בעת גלישתם.

מנתוני הוועדה עולה כי אוכלוסיית הגולשים בישראל המונה כ-5 מיליון גולשים "מייצרת" כ-30 מיליון קוקיס בחודש. הוועדה מודדת כרגע כ-60 אתרים בהם המובילים באינטרנט הישראלי. בהמשך תספק הוועדה מדידה של פלטפורמות סלולריות ותכני וידיאו ברשת.

וואלה הוא אתר האינטרנט המוביל בישראל עם 2.544 מבקרים (Real users) בחודש (ירידה קלה ביחס לחודש שעבר אז מספר המבקרים עמד על 2.552 מיליון). יש לציין כי וואלה נהנה משירות דואר אלקטרוני פופולארי מאד שמזרים קהל גולשים רב אלי. אגב, בוואלה כ-588 מיליון דפים נצפים בחודש (ירידה מ-612 מיליון), וזמן שהייה של 9:48 דקות.

הפער בין המקום הראשון לשני גדל במקצת: ל-ynet יש 2.201 מיליון מבקרים (ירידה מ-2.330 מיליון), 238 מיליון דפים נצפים וזמן שהייה של ממוצע של 9.34 דקות. אל המקום השלישי מטפס MAKO עם 1.848 מיליון מבקרים (התחזקות משמעותית של 25% מ-1.475 מיליון), עם 113 מיליון דפים נצפים וזמן שהייה של 2:41 דקות. ולמקום הרביעי יורד תפוז עם 1.619 מיליון מבקרים (עלייה מ-1.565 מיליון) עם 45 מיליון דפים נצפים וזמן שהייה של 43 שניות בלבד. את החמישייה חותם נענע10 עם 1.474 מיליון גולשים (זהה לחודש הקודם - עם 1.472 מיליון) עם 51 מיליון דפים ו-1.35 דקות זמן שהייה.

נתוני yad2 מפורסמים כאמור לראשונה, ומזניקים אותו למקום ה-6: לאתר 1.072 מיליון מבקרים שונים בחודש, עם 143 מיליון דפים נצפים וזמן שהייה ממוצע של 1:31 דקות. גם d.co.il מפורסם לראשונה, והוא נכנס למקום ה-7 עם 902 אלף גולשים. אתר השוואת המחירים 'זאפ' גם הוא זוכה לפרסום ראשון בטבלה, וזוכה למקום ה-8 עם 742 אלף גולשים בחודש. ל-NRG של מעריב יש 630 אלף גולשים בחודש (התחזקות מ-588 אלף בנובמבר) שמציב אותו במקום ה-11. אתר 16 מיליון דפים נצפים וזמן השהייה בו עומד על 52 שניות בלבד.

בגזרת האתרים הכלכליים, TheMarker מוביל על פני גלובס אבל שניהם התחזקו קלות. לאתר הכלכלי של קבוצת הארץ ישם 654 אלף גולשים בחודש (מקום 9), 26 מיליון דפים נצפים וזמן שהייה ממוצע של 1:11 דקות; לגלובס 561 אלף גולשים (מקום 13), 35 מיליון דפים נצפים וזמן שהייה של 4:35 דקות. אתר 'ביזפורטל' נמדד אף הוא אולם נתוניו יפורסמו בהמשך. אתר 'כלכליסט' אינו נמדד על ידי הוועדה.

בקרב בין אתרי הספורט, ONE ממשיך לבסס את שליטתו - עם 638 אלף גולשים (התחזקות קלה מ-612 אלף), מקום 10 בטבלה, 61 מיליון דפים נצפים וזמן שהייה של 1:11 דקות. ההפרש בינו לבין אתר ערוץ הספורט נותר על כ-200 אלף גולשים: באתר ערוץ הספורט גולשים 431 אלף בחודש (התחזקות קלה מ-411 אלף), מקום 16, עם 26 מיליון דפים נצפים וזמן שהייה שעומד על 4:21 דקות. יש לציין כי נתוני אתר ערוץ הספורט לא כוללים תכני וידיאו ברשת, אותם הוועדה תספק בעתיד.

עוד נתונים מעניינים: 'עכבר העיר און-ליין' מתחזק מאד מ-552 אלף גולשים בנובמבר ל-617 אלף בחודש החולף (מקום 12) - התחזקות של 12%; אתר הלייף-סטייל XNET התחזק קלות מ-495 אלף ל-516 אלף גולשים (מקום 15); ואתר 'הארץ' נחלש מ-469 אלף גולשים בחודש ל-430 אלף בדצמבר (מקום 18).

תגובות לכתבה(10):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 9.
    בום 24/02/2016 14:47
    הגב לתגובה זו
    לא צריך לחכות יותרלוועדת המדרוג: http://www.visitorsdetective.com/he/
  • 8.
    ערן 19/01/2012 22:38
    הגב לתגובה זו
    וואלה אתר על הפנים, שבקושי גם בני נואר גולשים, הסיבה שהם לא מאפשרים POP3 ו IMAP לדואר שלהם כדאי שתהיה גישה מהאוטלוק כמו בג'ימיל זה בגלל שלא יהיו כניסות לאתר אחרי זה, הם יודעים את זה טוב מאוד.
  • 7.
    עמי 17/01/2012 15:58
    הגב לתגובה זו
    חרטה של אתר כמו העיתון ...
  • 6.
    שאפו 17/01/2012 15:39
    הגב לתגובה זו
    ועוד ידו נטויה
  • 5.
    כל הכבוד 17/01/2012 14:44
    הגב לתגובה זו
    תמשיכו להביס את וואינט פעם אחר פעם!
  • 4.
    מוטי 17/01/2012 14:18
    הגב לתגובה זו
    שאפו לבנות הנהדרות
  • 3.
    rubi 17/01/2012 14:17
    הגב לתגובה זו
    זו הסיבה היחידה לקפיצה שלהם
  • 2.
    ליאת 17/01/2012 14:00
    הגב לתגובה זו
    האתר הזה מסורבל ולא נעים לקריאה
  • 1.
    לין 17/01/2012 13:42
    הגב לתגובה זו
    ככה לפחות יוצא. אז מדוע אתם מציבים את וואלה במקום ראשון? החישוב לא אמיתי בכלל
  • 17/01/2012 14:46
    הגב לתגובה זו
    אחלה דואר, אחלה חדשות אחלה גרוב!
מאי האח הגדולמאי האח הגדול
שובר קופות

כמה מרוויח האח הגדול והאם זה חבל ההצלה של רשת 13?

האח הגדול מחזיק את רשת 13 בחיים עם רייטינג והכנסות גבוהות, אבל כשהעונה תסתיים הערוץ יחזור להפסדים כבדים; מחכים למשקיע ומה קורה בקשת?

בן פלמון |
נושאים בכתבה האח הגדול

רשת 13 במצוקה גדולה. הבעלות החולפה, הטייקון לן בלווטניק כבר לא יזרים כספים (מעבר למה שהזרים שיספיקו עד סוף השנה), והמנכ"ל שבעצם קיבל את השליטה והאחריות על הערוץ,  אמיליאנו קלמזוק מחפש משקיעים. הערוץ מפסיד בשנה מעל 120 מיליון שקל, ועם הפיטורים והצמצומים, זה כנראה ירד למתחת ל-100 מיליון שקל ועדיין, מדובר בסכום משמעותי. מעבר לזה, כדי להפוך את ההפסד לרווח, צריך השקעה של כמה מאות מיליונים בתוכניות חדשות והגדלת הרייטינג.  

הערוץ סבל מירידה ברייטינג בשנתיים האחרונות, עד שהתחילה התוכנית - "האח הגדול" בחודש מאי. תוכנית הריאליטי היא תמיד בלוקבסטר, אבל השנה היא הרבה מעל השנים הקודמות, היא חבל הצלה ענק לערוץ שמצליח לצוף בחודשים האלו. אבל הערוץ צריך הרבה יותר מכמה חודשים. הוא צריך למנף את החודשים המוצלחים להכנסת משקיעים. בינתיים זה לא מצליח, והשאלה היא אם בחודשים האלו לא נודע על משקיע מה יהיה בהמשך ולמה שמשקיעים ייכנסו כשהרייטינג יחזור לצלול?  יש שיחות, יש מתעניינים, רק שאין מישהו שבאמת רוצה בכל הכוח. כוכבי הערוץ מחפשים טייקון שישקיע ועוברים בין עשירי הארץ, רביב דרוקר שלא רוצה לאבד את ביצת הזהב (מרוויח מעל 3 מיליון שקל בשנה מהפקות ותוכניות לערוץ) היה במספר פגישות כדי לעניין עשירים, הוא ואחרים מקבלים תשובות שליליות או היסוסים גדולים. 


אם לא יגיע המשיח, הערוץ יצטרך לשנות את תמהיל התוכניות, להיות יותר "ראשים מדברים" - תוכניות בלי הפקה גדולה, אלא בעיקר מראיינים ומרואיינים שמדברים באולפן. זה זול ביחס לתוכניות ריאליטי והפקות בכלל, ולא תמיד זה רע יותר - יש תוכניות כאלו שמצליחות להביא רייטינג טוב. במקביל, הם יצטרכו לנסות למצוא את האח התאום של "האח הגדול". אם האח הגדול היה יכול להימתח עוד שלושה חודשים - המצב היה נהדר, אם ימצאו תוכנית שתצליח להתקרב לרייטינג של האח הגדול, הערוץ יוכל כנראה לשרוד.   


              תרצה כהן, האח הגדול


המספרים מאחורי האח הגדול 

האח הגדול היא תוכנית מרוויחה. על פי ההערכות הרווח לעונה הנוכחית יסתכם במעל 30 מיליון שקל, אחרי כל ההוצאות. לתקופה של 4 חודשים  זה מצוין. התוכנית, שזו עונתה ה-15, והושקה במאי האחרון בהפקת אנדמול שיין, רושמת רייטינג ממוצע של 17%-22% ומאות אלפי צופים בכל פרק, כשהיא מנצחת תוכניות מתחרות כמו "רוקדים עם כוכבים" בקשת 12 ו"הפטריוטים" בערוץ 14. הרייטינג של התוכנית נוזל לתוכניות שאחריה ומשפר את מצבם ביחס לרצועות בערוצים 12 ו-13 והוא גם מביא קהל לערוץ שצופה בתוכניות שלפיה, החדשות של הערוץ התרוממו בחודשיים האחרונים אחרי שהיו בקריסה. יש לתוכנית השפעה כוללת על הערוץ כולו.  

עדן חסון פייסבוק הערוץ הרשמי עדן חסוןעדן חסון פייסבוק הערוץ הרשמי עדן חסון

איך עדן חסון גדל מהכנסות קטנות למיליוני שקלים בשנה?

עדן חסון התחיל מהכנסות קטנות ביוטיוב והגיע למיליונים מהופעות וקמפיינים. בשנים האחרונות הוא נהיה אחד הזמרים הכי מצליחים בישראל איך זה קרה?

בן פלמון |
נושאים בכתבה עדן חסון

עדן חסון נולד לפני קצת יותר משלושים שנה בפרדס חנה־כרכור. הוא גדל בבית דתי צנוע,  אבא נהג משאית ואמא גננת. המוזיקה תמיד הייתה חלק ממנו, אבל היא לא נראתה כמשהו שיכול להפוך למקצוע. רק אחרי הצבא הוא התחיל לשבת לכתוב ברצינות, לנגן, ולהקליט כמה שירים.

בשלב מסוים הוא החליט לנסות לפרוץ ולהוציא שיר החוצה ולראות מה יקרה. שיר אחד שהקליט לבד עלה ליוטיוב ותפס חזק, משהו יעצור אותי. מאותו רגע הקריירה התחילה לרוץ. עוד שירים יצאו, חלקם הפכו ללהיטים גדולים שהושמעו בלי הפסקה. הוא מצא לעצמו סגנון ברור, שילוב של מזרחי עם פופ פשוט ונגיש, וזה דיבר להרבה אנשים. מילים ישירות, לחנים קליטים וקול ייחודי הפכו אותו לאחד הזמרים המושמעים ביותר.
חסון החל להופיע בפני קהלים גדולים יותר. ההופעות הראשונות היו במקומות קטנים, אך ככל שהפופולריות שלו גדלה, הוא עבר לאולמות גדולים יותר. הכרטיסים לאירועים אלה נמכרו במהירות. 

יחד עם הפופולריות הגיעו גם הכספים, ההערכות מצביעות על תמונה די ברורה, עדן חסון התחיל להרוויח בערך 1,200 דולר בחודש מיוטיוב בערוץ הראשוני שלו, סכום קטן יחסית. בשנים הראשונות לקריירה שלו, בסביבות 2017-2018, ההכנסות של עדן חסון מיוטיוב היו די צנועות, והוערכו בכ-1,200 דולר בחודש. זה היה סכום התחלתי שרמז על הפוטנציאל הכלכלי של המוזיקה שלו.

כמה שנים לאחר מכן, ב-2020-2021, כשמעמדו כאמן מוביל התבסס, המספרים קפצו משמעותית. ההערכות הן שהכנסותיו מערוץ היוטיוב שלו בלבד הגיעו לכ-9,200 דולר בחודש, שהם כ-110,000 דולר בשנה. באותה תקופה, גם האינסטגרם שלו הפך למקור הכנסה נוסף, עם הערכות של 5,600 עד 7,700 דולר בחודש מעסקאות עם מפרסמים, שהם כ-70,000 עד 90,000 דולר בשנה.

אך עיקר הכסף הגיע מהופעות חיות. החל מ-2022 ואילך, חסון החל להופיע באולמות גדולים ובאירועים מיוחדים, שם הסכומים היו גבוהים בהרבה. הופעה בודדת ביום העצמאות, למשל, הוערכה בכ-200,000 ש"ח. ההשתתפות שלו בפסטיגל הכניסה לו כ-1.4 מיליון ש"ח בסך הכל עבור כ-120 הופעות, שהם כ-11,000 ש"ח לכל הופעה.

בנוסף, הוא השתתף בקמפיינים פרסומיים גדולים כמו זה של ויזה, שהכניסו לו מאות אלפי שקלים נוספים.