TGI ברדיו: גלגלצ הכי מואזנת - אקו 99, דרום ותל אביב זינקו בחשיפה השנתית

גלצ רשמה ירידה קלה וכך גם רשת ב' שעדיין גוברת על גל"צ. רשתות קול ישראל בתקופה לא טובה. וגזרת תכניות הספורט בתחנות האזוריות בוערת
אלכסנדר כץ | (11)

החשיפה לתחנות הרדיו השונות רשמה ירידה קלה בשנת 2011 ביחס ל-2010. כך עולה מנתוני TGI שמפורסמים הבוקר (יום ב'). התחנה המואזנת בישראל היא עדיין גלגלצ, ואחריה רשת ב' של קול ישראל.

סקר TGI בודק את שיעור החשיפה בקרב בוגרים בני 18 ויותר, של עיתונים ותחנות הרדיו, על סביב שנתי וחצי שנתי. את הסקר עורכת קנטאר מדיה מחקרי TGI מקבוצת קנטאר מדיה (לשעבר TNS טלגאל), והוא בדק את החשיפה בחודשים יולי 2011 עד לדצמבר 2011, ונערך בקרב 2,500 איש.

* סקר TGI ל-2011: 'ישראל היום' ו'ידיעות' מתקוטטים, העיתונות הכלכלית מתחזקת

גלגלצ הכי הכי, אבל טיפה פחות

כאמור, התחנה המואזנת בישראל בשנת 2011 היא גלגלצ עם 27.7%, ירידה קלה ביחס ל-2010 - עם 28.1%. בחציון השני של 2011 רשמה התחנה ירידה ל-27% מ-28.5% בחצי השנה שלפני כן.

רשת ב' נחלשה בחישוב שנתי - מ-26.8% ל-25.5%, כאשר בחישוב חצי שנתי נחלשה קלות מ-25.8% ל-25.4%. המתחרה גל"צ רשמה אותו נתון חשיפה לזה של 2010 - עם 23.7%, אבל התחזקה קלות בחציון השני של 2011 כשקיבלה 24.1% מול 23.6% בחציון שלפני כן.

רשת א'/רשת מורשת צנחה מ-4.6% ב-2010 ל-3.6% ב-2011, אבל בחציון השני של השנה החולפת היא התחזקה ל-3.9% מול 3.4% בחציון ינואר-יוני 2011. רשת ג' נחלשה בחישוב שנתי מ-11.9% ל-10.5% השנה, קול המוזיקה נחלשה אף היא מ-5.4% ל-4.7%, ואילו 88FM ירדה מ5.75 בשנת 2010 ל-5.3% בשנה החולפת.

בסך הכל, החשיפה לתחנות גל"צ עמדה בשנת 2011 על 43.1% (מול 43.6% בשנה שלפני כן), ואילו זו של רשתות קול ישראל עמדה על 37.75 (ירידה מ-40.4% ב-2010). תחנות הרדיו האזוריות זכו לחשיפה של 32.9%, התחזקות ביחס לשנה שלפני כן - עם 32.2%, אולם חציונית התחנות האזוריות רשמו ירידה, מ-33.9% ב-2010 ל-31.7%.

הרדיו האזורי: הזינוק של תחילת 2011 ביסס את אקו 99

ושוב, תחנת הרדיו האזורי עם החשיפה הגדולה ביותר היא רדיו ללא הפסקה, עם 8.2% בשנת 2011 מול 8.7% בשנה שלפני כן. בחציון השני של 2011 רשמה התחנה עלייה ל-8.5% מ-8% בחציון שלפניו. החשיפה לרדיוס עומדת על 6.6% כפי שהיה ב-2010.

אקו 99 רשמה התחזקות מרשימה מ-2010 אז קיבלה 3.8%, ובשנת 2011 ממוצע החשיפה כבר עמד על 5.6%. התחזקות זו מיוחסת לחציון הראשון של 2011, אז זינקה התחנה ל-5.7% חשיפה מול 3.8 בחציון השני של 2010. בחציון האחרון של השנה החולפת החשיפה ירדה במקצת ל-5.4%.

בממוצע שנתי החשיפה לרדיו דרום זינקה ב-29% מ-2.8% ב-2010 ל-3.6% ב-2011, אבל בחציון האחרון החשיפה ירדה ל-3.3% מול 3.95 בחציון שלפניו; רדיו תל אביב זינקה ב-24% מ-2.6% ל-3.1% ב-2011, אולם החציון השני של השנה החולפת החשיפה ירדה קלות, מ-3.2% ל-3.1%. רדיו ירושלים נשאר על אותו אחוז חשיפה שהיה לו ב-2010 - עם 1.7%.

והיו גם כמה תחנות שנחלשו בשנה החולפת: רדיו לב המדינה ירד מ-5.1% ב-2010 ל-4.4% בשנה החולפת; אמצע הדרך נחלשה מ-2.1% ל-1.5%; תחנת רדיו חיפה ירדה מ-3.4% ל-3.2%; קול רגע נחלשה מ-2.3% ל-2.2%.

שעת (או בעצם שעתיים) ספורט

אחת הגזרות החמות ברדיו, היא של שעות אחר הצהריים המאוחרות, בין 18:00 ל-20:00, אז משודרות 2 תכניות ספורט פופולריות למדי. 'תכנית הספורט של ישראל' בהגשת אופירה אסייג, אייל ברקוביץ', פיני גרשון וחיים רביבו, המופקת על ידי רדיו תל אביב בשיתוף ONE, ומשודרת בעוד 4 תחנות אזוריות, היא המואזנת בישראל עם 132 אלף מאזינים, עלייה מ-90 אלף שהניב הפורמט הקודם של התכנית ברדיו תל אביב, שהופק בזמנו בשיתוף ערוץ הספורט.

אבל יש לציין כי באזור תל אביב מובילה דווקא תחנת רדיו ללא הפסקה, שמשדרת את תכנית 'ספורט' בהגשת מאיר איינשטיין, רון קופמן, צביקה שרף ומשה פרימו. בסך הכל החשיפה לתכנית שמשודרת בעוד תחנה צפונית, עומדת על 83 אלף מאזינים.

מנתונים שהגיעו לאייס עולה כי בעוד שבשעה הראשונה - בין 18:00 ל-19:00 - של תכנית הספורט של רדיו תל אביב, מאזינים 45 אלף מאזינים (ירידה מ-47 אלף בחציון הראשון של 2011), הרי שתכנית 'ספורט' של רדיו ללא הפסקה זוכה 65 אלף מאזינים (עלייה מ-53 אלף, זינוק של 23%).

בשעה השנייה - בין 19:00 ל-20:00 - מאזינים לרדיו תל אביב 24 אלף מאזינים (ירידה קלה מ-25 אלף בחציון הראשון), מול 53 אלף מאזינים לרדיו ללא הפסקה (עלייה מ-49 אלף בינואר-יוני 2011).

התחרות בין התחנות הדתיות בוערת

קול חי מובילה החשיפה בקרב התחנות הדתיות, אולם ממשיכה להיחלש אם כי בחציון האחרון מצליחה לבלום במקצת היחלשות זו. 4.3% בחציון הראשון של 2011 מול 4.2% בחציון האחרון. בסך הכל רשמה התחנה ירידה של 25% מ-5.7% ל-4.3%.

תגובות לכתבה(11):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 8.
    עידו 31/01/2013 02:10
    הגב לתגובה זו
    אני לא מבין את כל אלה ששומעים גלגלצ לא נמאס לכם לשמוע את אותם שירים כל הזמן? 88FM יותר טובים מגלגלצ ללא ספק
  • 7.
    מישהו יודע לכמה אנשים שווה אחוז האזנה? (ל"ת)
    אחד שלא יודע 16/01/2012 18:57
    הגב לתגובה זו
  • מישל 17/01/2012 09:35
    הגב לתגובה זו
    אם לא שינו את השיטה - הסקר הוא טלפוני, נערך בקרב מדגם של מבוגרים מעל גיל 18, יהודים, דוברי עברית, בעיקר במגזר העירוני. אחוז האזנה מונה כ-30,000 מאזינים כנ"ל.
  • 6.
    הצפרדע 16/01/2012 18:02
    הגב לתגובה זו
    עם כל התחנות, אפילו הבינלאומיות הכי טובות. http://radiofrog.net/
  • 5.
    הכותרת שגויה. רדיו 99 ירדו במגמת החשיפה (ל"ת)
    16/01/2012 16:45
    הגב לתגובה זו
  • לא נכון- עלו 16/01/2012 17:44
    הגב לתגובה זו
    הם עלו לאורך השנה- הירידה בחציטו היתה של כולם.
  • 4.
    16/01/2012 15:40
    הגב לתגובה זו
    תחנות מצליחות מאוד. כל אחת באיזור שלה. ה"1.7" של רדיו ירושלים זה אוטומטית הרבה יותר מאזינים בגלל הגודל של ירושלים. גם כשגרתי באזור העמק ראיתי איך כל מקום שומעים קול רגע וגם עכשיו בירושלים כולם כאן שומעים רדיו ירושלים. סקר שעושה עוול לתחנות
  • לא נכון - המדידה היא ארצית... (ל"ת)
    ארליך 18/03/2012 07:45
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    רדיו הד 16/01/2012 14:44
    הגב לתגובה זו
    עוד זינוק כזה ואבדנו
  • 2.
    אהרון 16/01/2012 12:42
    הגב לתגובה זו
    אני יודע שכל עולם הפרסום עומד דום כשהוא קורא את הנתונים, אבל בכיאת זה לא מייצג כלום ממה שקורה בפועל. השיטה זו פשטה את הרגל ממזן
  • 1.
    גליה 16/01/2012 12:30
    הגב לתגובה זו
    שרדיו ירושלים הכי נמוכה בסקרים...רדיו גרוע!
פטריק דרהי (יוטיוב)פטריק דרהי (יוטיוב)
בלעדי

פטריק דרהי יפטר מעל 100 עובדים ב-i24NEWS

פטריק דרהי מציע עד 20 אלף שקל לפורשים מ-i24NEWS, בשלב הבא יגיעו הפיטורים

ליאור דנקנר |

ערוץ i24NEWS, עבר מקבוצת אטליס שהיתה בשליטתו של פטריק דרהי, לבעלות ישירה של פטריק דרהי, וזה ממש לא רק שינוי קוסמטי. דרהי כבר לא משתמש בכסף של בעלי האג"ח של אטליס כדי להשקיע בערוץ תקשורת ולהפוך לטייקון תקשורת מקומי, הדירקטוריון אמר לו לעצור. 

גם העסקה לרכישת ידיעות אחרונות בהולד הוקפאה, ולמעשה בוטלה. דרהי שנים מדבר עם ידיעות ולא היתה עסקה, ועכשיו נראה שגם לא תהיה. בכל מקרה, ההחלטה של אטליס, שנמצאת במצב מאוד מורכב פיננסית, להפסיק את המימון לערוץ החדשות, הובילה לכך שדרהי קיבל את הבעלות והוא גם אחראי על המימון. 

דרהי כנראה אדם עשיר שהשאיר את בעלי המניות בקבוצה שלו ואת מחזיקי החוב עניים, אבל לא בטוח שהוא רוצה להפסיד את הכסף שלו על ערוץ חדשות. אז המהלך הראשון שדרהי מבצע ב-i24NEWS הוא, ניחשתם נכון, פיטורים.

קריאה חשובה: התרגיל של פטריק דרהי - טייקון בישראל, פושט רגל בצרפת


קיצוץ בכוח אדם וניסיון לצמצם הפסדים

הערוץ מציע תוכנית פרישה מרצון לעובדים כחלק מצעדי התייעלות. הערוץ, שהוקם ב-2013 ומשדר חדשות בינלאומיות מאולפנים בנמל יפו בשפות אנגלית, צרפתית, עברית וערבית, מציע לפורשים מרצון, מענקים של 10 אלף שקל לעובדים בעלי ותק של ארבעה חודשים עד שנה, 15 אלף שקל לשנה עד שנתיים, ו-20 אלף שקל לעובדים שנמצאים בחברה למעלה משנתיים. 

הכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקוהכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקו

איפה התוכן המקורי בפריים טיים וכמה אנשים ראו את אלי פלדשטיין ב"יהיה טוב"?

ערב ללא הפקת תוכן מקורית שודר אתמול בערוצי הטלוויזיה; מבחינת המהדורות המרכזיות, אמנם הרייטינג של חדשות 12 בראש הטבלה, אבל ניכרת מגמת ירידה; המרוויחים הגדולים הם ערוץ 13, שחוזרים למספרים גבוהים - לטבלת הרייטינג המלאה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

הרייטינג של מהדורות החדשות המרכזיות נשאר אמנם בסטטוס קוו, אך לאחרונה ניכרת דעיכה אצל המובילה הנצחית, חדשות 12, שעמדה אמש על 12.5% רייטינג ו-313 אלף צופים, חדשות 13 ניצלו את ההזדמנות והיו במקום השני עם 7.2% ו-176 אלף צופים. חדשות 14 היו במקום השלישי מבחינת רייטינג אבל במקום השני מבחינת כמות צופים, עם 198 אלף צופים ו-6.6% רייטינג. מהדורת החדשות של כאן11 הפגינה יציבות מבחינת המיקום, אבל המשך היחלשות מבחינת הרייטינג וכמות הצופים, עם 4.4% רייטינג בלבד ו-112 אלף צופים בסך הכל. וכך, אמש היה אחד הערבים המאוזנים ביותר מבחינת פיזור הרייטינג במהדורות החדשות המרכזיות. 

איפה התוכן המקורי בפריים טיים?

אמש לא הועלה שום תוכן מקורי בפריים טיים במקום הראשון, איך לא, היה ריאליטי מוזיקה ואירווזיון, "הכוכב הבא" של קשת, שהיה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים, עם 14.1% רייטינג ו-345 אלף צופים. במקום השני היה "יהיה טוב" של כאן11, תכנית הראיונות של עמרי אסנהיים, שהפעם היתה עם אלי פלדשטיין,  שעמדה על 10.2% ו-233 אלף צופים. לאחר מכן מבחינת רייטינג היה "ווארט" של רשת עם 8.6%, אך יחסית מעט צופים (200 אלף) לעומת הפטריוטים של ערוץ 14, שהיתה עם 249 אלף צופים, כלומר במקום השני מבחינת צופים, אבל איכשהו, בשיטת הרייטינג הנוכחי, עמדה על פחות רייטינג, 8.4%, ליתר דיוק. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם רייטינג של 3.5% ו-75 אלף צופים. אחריה המשיכה המטוטלת של חילופי המקום, כשהפעם תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר, היתה במקום השני, עם 2.5% רייטינג ו-54 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13, היתה במקום השלישי עם 1.8% רייטינג ו-44 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם אדווה דדון היה במקום הראשון עם 2.8% ו-63 אלף צופים, על הבוקר" של 14, עם נוי בר, היה במקום השני , עם 2% ו-50 אלף צופים, ואילו "פותחים יום" של רשת היה במקום האחרון , עם 1.4% ו-31 אלף צופים בסך הכל. 

במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם אלמוג בוקר בקשת 12 הוביל עם 7% רייטינג ו-175 אלף צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.6% רייטינג ו-113  אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שהיו עקביים הן מבחינת המקום האחרון והן מבחינת הנתונים, עם 5.5% רייטינג ו-97 אלף צופים בלבד. 

לאחר מכן, המהדורה המוקדמת בהנחיית קרן מרציאנו הובילה עם 7.9% ברייטינג ו-206 אלף צופים, כשאחריה אזור בחירה של 13, עם 7.2% רייטינג ו-121 אלף צופים. שלזינגר וברדוגו בערוץ 14 היו במקום האחרון, עם 5.5% ו-141 אלף צופים.