TGI ברדיו: גלגלצ הכי מואזנת - אקו 99, דרום ותל אביב זינקו בחשיפה השנתית
החשיפה לתחנות הרדיו השונות רשמה ירידה קלה בשנת 2011 ביחס ל-2010. כך עולה מנתוני TGI שמפורסמים הבוקר (יום ב'). התחנה המואזנת בישראל היא עדיין גלגלצ, ואחריה רשת ב' של קול ישראל.
סקר TGI בודק את שיעור החשיפה בקרב בוגרים בני 18 ויותר, של עיתונים ותחנות הרדיו, על סביב שנתי וחצי שנתי. את הסקר עורכת קנטאר מדיה מחקרי TGI מקבוצת קנטאר מדיה (לשעבר TNS טלגאל), והוא בדק את החשיפה בחודשים יולי 2011 עד לדצמבר 2011, ונערך בקרב 2,500 איש.
גלגלצ הכי הכי, אבל טיפה פחות
כאמור, התחנה המואזנת בישראל בשנת 2011 היא גלגלצ עם 27.7%, ירידה קלה ביחס ל-2010 - עם 28.1%. בחציון השני של 2011 רשמה התחנה ירידה ל-27% מ-28.5% בחצי השנה שלפני כן.
רשת ב' נחלשה בחישוב שנתי - מ-26.8% ל-25.5%, כאשר בחישוב חצי שנתי נחלשה קלות מ-25.8% ל-25.4%. המתחרה גל"צ רשמה אותו נתון חשיפה לזה של 2010 - עם 23.7%, אבל התחזקה קלות בחציון השני של 2011 כשקיבלה 24.1% מול 23.6% בחציון שלפני כן.
רשת א'/רשת מורשת צנחה מ-4.6% ב-2010 ל-3.6% ב-2011, אבל בחציון השני של השנה החולפת היא התחזקה ל-3.9% מול 3.4% בחציון ינואר-יוני 2011. רשת ג' נחלשה בחישוב שנתי מ-11.9% ל-10.5% השנה, קול המוזיקה נחלשה אף היא מ-5.4% ל-4.7%, ואילו 88FM ירדה מ5.75 בשנת 2010 ל-5.3% בשנה החולפת.
בסך הכל, החשיפה לתחנות גל"צ עמדה בשנת 2011 על 43.1% (מול 43.6% בשנה שלפני כן), ואילו זו של רשתות קול ישראל עמדה על 37.75 (ירידה מ-40.4% ב-2010). תחנות הרדיו האזוריות זכו לחשיפה של 32.9%, התחזקות ביחס לשנה שלפני כן - עם 32.2%, אולם חציונית התחנות האזוריות רשמו ירידה, מ-33.9% ב-2010 ל-31.7%.
הרדיו האזורי: הזינוק של תחילת 2011 ביסס את אקו 99
ושוב, תחנת הרדיו האזורי עם החשיפה הגדולה ביותר היא רדיו ללא הפסקה, עם 8.2% בשנת 2011 מול 8.7% בשנה שלפני כן. בחציון השני של 2011 רשמה התחנה עלייה ל-8.5% מ-8% בחציון שלפניו. החשיפה לרדיוס עומדת על 6.6% כפי שהיה ב-2010.
אקו 99 רשמה התחזקות מרשימה מ-2010 אז קיבלה 3.8%, ובשנת 2011 ממוצע החשיפה כבר עמד על 5.6%. התחזקות זו מיוחסת לחציון הראשון של 2011, אז זינקה התחנה ל-5.7% חשיפה מול 3.8 בחציון השני של 2010. בחציון האחרון של השנה החולפת החשיפה ירדה במקצת ל-5.4%.
בממוצע שנתי החשיפה לרדיו דרום זינקה ב-29% מ-2.8% ב-2010 ל-3.6% ב-2011, אבל בחציון האחרון החשיפה ירדה ל-3.3% מול 3.95 בחציון שלפניו; רדיו תל אביב זינקה ב-24% מ-2.6% ל-3.1% ב-2011, אולם החציון השני של השנה החולפת החשיפה ירדה קלות, מ-3.2% ל-3.1%. רדיו ירושלים נשאר על אותו אחוז חשיפה שהיה לו ב-2010 - עם 1.7%.
והיו גם כמה תחנות שנחלשו בשנה החולפת: רדיו לב המדינה ירד מ-5.1% ב-2010 ל-4.4% בשנה החולפת; אמצע הדרך נחלשה מ-2.1% ל-1.5%; תחנת רדיו חיפה ירדה מ-3.4% ל-3.2%; קול רגע נחלשה מ-2.3% ל-2.2%.
שעת (או בעצם שעתיים) ספורט
אחת הגזרות החמות ברדיו, היא של שעות אחר הצהריים המאוחרות, בין 18:00 ל-20:00, אז משודרות 2 תכניות ספורט פופולריות למדי. 'תכנית הספורט של ישראל' בהגשת אופירה אסייג, אייל ברקוביץ', פיני גרשון וחיים רביבו, המופקת על ידי רדיו תל אביב בשיתוף ONE, ומשודרת בעוד 4 תחנות אזוריות, היא המואזנת בישראל עם 132 אלף מאזינים, עלייה מ-90 אלף שהניב הפורמט הקודם של התכנית ברדיו תל אביב, שהופק בזמנו בשיתוף ערוץ הספורט.
אבל יש לציין כי באזור תל אביב מובילה דווקא תחנת רדיו ללא הפסקה, שמשדרת את תכנית 'ספורט' בהגשת מאיר איינשטיין, רון קופמן, צביקה שרף ומשה פרימו. בסך הכל החשיפה לתכנית שמשודרת בעוד תחנה צפונית, עומדת על 83 אלף מאזינים.
מנתונים שהגיעו לאייס עולה כי בעוד שבשעה הראשונה - בין 18:00 ל-19:00 - של תכנית הספורט של רדיו תל אביב, מאזינים 45 אלף מאזינים (ירידה מ-47 אלף בחציון הראשון של 2011), הרי שתכנית 'ספורט' של רדיו ללא הפסקה זוכה 65 אלף מאזינים (עלייה מ-53 אלף, זינוק של 23%).
בשעה השנייה - בין 19:00 ל-20:00 - מאזינים לרדיו תל אביב 24 אלף מאזינים (ירידה קלה מ-25 אלף בחציון הראשון), מול 53 אלף מאזינים לרדיו ללא הפסקה (עלייה מ-49 אלף בינואר-יוני 2011).
התחרות בין התחנות הדתיות בוערת
קול חי מובילה החשיפה בקרב התחנות הדתיות, אולם ממשיכה להיחלש אם כי בחציון האחרון מצליחה לבלום במקצת היחלשות זו. 4.3% בחציון הראשון של 2011 מול 4.2% בחציון האחרון. בסך הכל רשמה התחנה ירידה של 25% מ-5.7% ל-4.3%.
- 8.עידו 31/01/2013 02:10הגב לתגובה זואני לא מבין את כל אלה ששומעים גלגלצ לא נמאס לכם לשמוע את אותם שירים כל הזמן? 88FM יותר טובים מגלגלצ ללא ספק
- 7.מישהו יודע לכמה אנשים שווה אחוז האזנה? (ל"ת)אחד שלא יודע 16/01/2012 18:57הגב לתגובה זו
- מישל 17/01/2012 09:35הגב לתגובה זואם לא שינו את השיטה - הסקר הוא טלפוני, נערך בקרב מדגם של מבוגרים מעל גיל 18, יהודים, דוברי עברית, בעיקר במגזר העירוני. אחוז האזנה מונה כ-30,000 מאזינים כנ"ל.
- 6.הצפרדע 16/01/2012 18:02הגב לתגובה זועם כל התחנות, אפילו הבינלאומיות הכי טובות. http://radiofrog.net/
- 5.הכותרת שגויה. רדיו 99 ירדו במגמת החשיפה (ל"ת)16/01/2012 16:45הגב לתגובה זו
- לא נכון- עלו 16/01/2012 17:44הגב לתגובה זוהם עלו לאורך השנה- הירידה בחציטו היתה של כולם.
- 4.16/01/2012 15:40הגב לתגובה זותחנות מצליחות מאוד. כל אחת באיזור שלה. ה"1.7" של רדיו ירושלים זה אוטומטית הרבה יותר מאזינים בגלל הגודל של ירושלים. גם כשגרתי באזור העמק ראיתי איך כל מקום שומעים קול רגע וגם עכשיו בירושלים כולם כאן שומעים רדיו ירושלים. סקר שעושה עוול לתחנות
- לא נכון - המדידה היא ארצית... (ל"ת)ארליך 18/03/2012 07:45הגב לתגובה זו
- 3.רדיו הד 16/01/2012 14:44הגב לתגובה זועוד זינוק כזה ואבדנו
- 2.אהרון 16/01/2012 12:42הגב לתגובה זואני יודע שכל עולם הפרסום עומד דום כשהוא קורא את הנתונים, אבל בכיאת זה לא מייצג כלום ממה שקורה בפועל. השיטה זו פשטה את הרגל ממזן
- 1.גליה 16/01/2012 12:30הגב לתגובה זושרדיו ירושלים הכי נמוכה בסקרים...רדיו גרוע!

כמה מרוויח האח הגדול והאם זה חבל ההצלה של רשת 13?
האח הגדול מחזיק את רשת 13 בחיים עם רייטינג והכנסות גבוהות, אבל כשהעונה תסתיים הערוץ יחזור להפסדים כבדים; מחכים למשקיע ומה קורה בקשת?
רשת 13 במצוקה גדולה. הבעלות החולפה, הטייקון לן בלווטניק כבר לא יזרים כספים (מעבר למה שהזרים שיספיקו עד סוף השנה), והמנכ"ל שבעצם קיבל את השליטה והאחריות על הערוץ, אמיליאנו קלמזוק מחפש משקיעים. הערוץ מפסיד בשנה מעל 120 מיליון שקל, ועם הפיטורים והצמצומים, זה כנראה ירד למתחת ל-100 מיליון שקל ועדיין, מדובר בסכום משמעותי. מעבר לזה, כדי להפוך את ההפסד לרווח, צריך השקעה של כמה מאות מיליונים בתוכניות חדשות והגדלת הרייטינג.
הערוץ סבל מירידה ברייטינג בשנתיים האחרונות, עד שהתחילה התוכנית - "האח הגדול" בחודש מאי. תוכנית הריאליטי היא תמיד בלוקבסטר, אבל השנה היא הרבה מעל השנים הקודמות, היא חבל הצלה ענק לערוץ שמצליח לצוף בחודשים האלו. אבל הערוץ צריך הרבה יותר מכמה חודשים. הוא צריך למנף את החודשים המוצלחים להכנסת משקיעים. בינתיים זה לא מצליח, והשאלה היא אם בחודשים האלו לא נודע על משקיע מה יהיה בהמשך ולמה שמשקיעים ייכנסו כשהרייטינג יחזור לצלול? יש שיחות, יש מתעניינים, רק שאין מישהו שבאמת רוצה בכל הכוח. כוכבי הערוץ מחפשים טייקון שישקיע ועוברים בין עשירי הארץ, רביב דרוקר שלא רוצה לאבד את ביצת הזהב (מרוויח מעל 3 מיליון שקל בשנה מהפקות ותוכניות לערוץ) היה במספר פגישות כדי לעניין עשירים, הוא ואחרים מקבלים תשובות שליליות או היסוסים גדולים.
אם לא יגיע המשיח, הערוץ יצטרך לשנות את תמהיל התוכניות, להיות יותר "ראשים מדברים" - תוכניות בלי הפקה גדולה, אלא בעיקר מראיינים ומרואיינים שמדברים באולפן. זה זול ביחס לתוכניות ריאליטי והפקות בכלל, ולא תמיד זה רע יותר - יש תוכניות כאלו שמצליחות להביא רייטינג טוב. במקביל, הם יצטרכו לנסות למצוא את האח התאום של "האח הגדול". אם האח הגדול היה יכול להימתח עוד שלושה חודשים - המצב היה נהדר, אם ימצאו תוכנית שתצליח להתקרב לרייטינג של האח הגדול, הערוץ יוכל כנראה לשרוד.
- חיפה הפסידה, ערוץ הספורט ניצח: 17.6% למשחק נגד פ.ס.ז' ומסי
- האח הגדול שימשה מקפצה למשחקי השף. התוצאה: לא משהו
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המספרים מאחורי האח הגדול
האח הגדול היא תוכנית מרוויחה. על פי ההערכות הרווח לעונה הנוכחית יסתכם במעל 30 מיליון שקל, אחרי כל ההוצאות. לתקופה של 4 חודשים זה מצוין. התוכנית, שזו עונתה ה-15, והושקה במאי האחרון בהפקת אנדמול שיין, רושמת רייטינג ממוצע של 17%-22% ומאות אלפי צופים בכל פרק, כשהיא מנצחת תוכניות מתחרות כמו "רוקדים עם כוכבים" בקשת 12 ו"הפטריוטים" בערוץ 14. הרייטינג של התוכנית נוזל לתוכניות שאחריה ומשפר את מצבם ביחס לרצועות בערוצים 12 ו-13 והוא גם מביא קהל לערוץ שצופה בתוכניות שלפיה, החדשות של הערוץ התרוממו בחודשיים האחרונים אחרי שהיו בקריסה. יש לתוכנית השפעה כוללת על הערוץ כולו.

אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד
הרייטינג של מהדורות החדשות כמעט ואינו משתנה במהלך השבוע. חדשות 12 של קשת תמיד במקום הראשון ולרוב גם הרייטינג וגם כמות הצופים היא פי שתיים מהמתחרות שלה, אבל אתמול למעט השידור הציבורי, חדשות 14, עם 6.7% רייטינג ו-165 היו לבדם עם יותר ממחצית הצופים של קשת, וזו בשורה אמיתית. אחריהם, בהפרש לא גדול, היו חדשות 13 עם רייטינג של 5.6% ו-142 צופים. להבדיל, חדשות התאגיד הציבורי ממשיכות לאבד צופים והשאלה לגבי הנחיצות שלו רלבנטית מתמיד, לאור 2.1% ו-52 אלף צופים בלבד. אם עד כה מהדורת כאן11 נאבקה על להישאר במסגרת של מאה אלף צופים, אנחנו רואים ירידה דרמטית ובמסגרתה המספרים הולכים ומתקרבים לשידורי נישה, כמו ערוץ 9.
בפריים טיים, גם השקת המותג האהוב של קשת, "מאסטר שף", לא מצליחה להדיח את הלהיט של רשת, "האח הגדול". "מאסטר שף" היתה עם 13.9% בלבד ו-353 אלף צופים, בעוד ש-"האח הגדול" נותר בראש, יהיו המתחרים אשר יהיו, ועמד על 17.3% רייטינג ו-416 אלף צופים. בערוץ 14, “הפטריוטים” יציבה וחזקה, עם קהל צופים נאמן ו-6.6% רייטינג ו-159 אלף צופים. לעומתם, טאבו של כאן11עם חנוך דאום עסקה בהתמודדות עם אנורקסיה, אך הרייטינג היה נמוך, עם 2.7% בלבד ו-64 אלף צופים.
בוקר, אמצע היום ולייט נייט
חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.4% ו-87 אלף צופים, במקום השני היתה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-39 אלף צופים, ובמרחק לא רב היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 1.6% רייטינג ו-30 אלף צופים.
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה יואב לימור, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.4% ו-64 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-74 אלף צופים, ואחריהן מאחור נמצא המשדר של ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1% בלבד
ו-25 אלף צופים בלבד.
- תכנית הפרשנות של "האח הגדול" מתקרבת למספר הצופים של חדשות 12
- הריאליטי תמיד מנצח: חתונה ממבט שני בראש הפריים טיים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כאמור, קשת מובילה במהלך היום כולו, ו-“חמש עם רפי רשף” רושמת 6.5% רייטינג ו-169 אלף צופים, הרבה מעל ערוץ 14, עם "17 עם דנה ורון" שעמד על 2.9% ו-59 אלף צופים. את הרשימה סגר "שיחת היום" של רשת עם 2.4% ו-52 אלף צופים. “שש עם” מטפסת ל-6.5% ו-179 אלף, "ריקלין ושות" של ערוץ 14 אחריו עם 3.8% ו-99 אלף צופים ואילו שוב רשת אחרונה במשדרי החדשות, עם "חדשות שש" שזכתה ל-2.5% רייטינג בלבד ו-50 אלף צופים.