סקר TGI ל-2011: 'ישראל היום' ו'ידיעות' מתקוטטים, העיתונות הכלכלית מתחזקת

העיתון של אדלסון מוביל את החשיפה לעיתונים אולם רשם יחד עם מתחריו ירידה קלה בחציון האחרון. בסופ"ש: 'ישראל היום' מצמצם את ההפער מ'ידיעות'
אלכסנדר כץ | (18)

'ישראל היום' ממשיך להוביל את טבלת סקר TGI זו השנה השנייה (והחציון הרביעי), אולם רושם בחצי השנה האחרונה, יחד עם 'ידיעות אחרונות' ו'מעריב', נסיגה בחשיפה. כך עולה מסקר TGI שמתפרסם הבוקר (יום ב').

בגזרת עיתוני סוף השבוע, יכולים אנשיו של שלדון אדלסון להיות מרוצים: על פי הנתונים השנתיים, העיתון התחזק ואילו 'ידיעות' שמר על נתוניו משנת 2010, והוא עדיין מוביל בתחום זה. מעריב קורס, הארץ יורד.

* סקר TGI לתחנות הרדיו: גלגלצ הכי מואזנת אקו 99, דרום ות"א זינקו בחשיפה

סקר TGI בודק את שיעור החשיפה בקרב בוגרים בני 18 ויותר, של עיתונים ותחנות הרדיו, על סביב שנתי וחצי שנתי. את הסקר עורכת קנטאר מדיה מחקרי TGI מקבוצת קנטאר מדיה (לשעבר TNS טלגאל), והוא בדק את החשיפה בחודשים יולי 2011 עד לדצמבר 2011, ונערך בקרב 2,500 איש.

'ישראל היום' ממשיך להתחזק - 'ידיעות אחרונות' במגמה חיובית

'ישראל היום' ממשיך להוביל את החשיפה לעיתונים ישראלים. את 2011 סיים העיתון עם 38.1% מול 36.3% בשנת 2010. מבחינת חציונית העיתון של שלדון אדלסון ירד במקצת - מ-39.3% בחציון הראשון של 2011 ל-37.3% בחציון השני.

'ידיעות אחרונות' רשם עלייה קלה ב-2011 אחרי כמה שנים של ירידה: ב-2011 החשיפה עמדה על 35.8% מול 34.9% בשנת 2010. ולמרות זאת, רשם העיתון של נוני מוזס ירידה קלה בחציון השני, מ-37% ל-34.8%.

גם בעידן של נוחי דנקנר בקרליבך, לא מצליח 'מעריב' להתאושש מהירידה הקבועה שלו בחשיפה. החציון השני של 2011 היה השלישי ברצף שרשם ירידה - הפעם 10.7% מול 12.1% בחציון שלפניו - ירידה של 12%. ב-2011 החשיפה לעיתון עמדה על 11.5% מול 13% בשנה שלפני כן.

נתוני החשיפה של 'הארץ' היו זהים ב-2011 ולב-2010 - עם 6.6%, אולם בחציון השני של 2011 רשם העיתון זינוק חד של 28% - מ-5.8% (בחציון הראשון של 2011) ל-7.4%. החינמון 'ישראל פוסט' רשם ירידה קלה מ-8.7% ב-2010 ל-8.3% ב-2011, וירידה קלה גם בחציונים: 8.2% בחציון האחרון מול 8.3% בזה שלפניו.

המלחמה האמיתית: העיתונות הכלכלית

המלחמה בעיתונות הכלכלית ממשיכה להיות סוערת: 'כלכליסט' (שילוב של מוסף ב'ידיעות אחרונות' ומכירה עצמאית של 'כלכליסט') ממשיך להתחזק בחציון יולי-דצמבר 2011 - עם 12.3% מול 11.9% בחציון שלפני כן, ובסך הכל ממוצע שנתי של 12.1%.

TheMarker המשלב את המוסף היומי בתוך העיתון וגם מכירה שלו כעיתון עצמאי) התחזק ב-10% בחצי שנה, מ-6.9% ל-7.7%, ובבחינה שנתית הוא כמעט זהה לחשיפה של 2010 - אז קיבל 7.4%, וב-2011 זכה ל-7.3%.

ואילו 'גלובס' של אליעזר פישמן, התחזק בשנת 2011 ל-4.4% מול 4% חשיפה שרשם העיתון בשנה שלפני כן. בחציון האחרון רשם 'גלובס' 4.6% מול 4.2% בחציון ינואר-יוני 2011.

עיתוני סופ"ש: 'ידיעות' דורך במקום, 'ישראל היום' מתחזק

כזכור, עיתונות סוף השבוע מחזיקה כלכלית את העיתון היומי. ב'ישראל היום', שרק לפני שנתיים החלה להופיע עם מוספים ביום שישי, החשיפה לעיתון ממשיכה לעלות. בשנה האחרון החשיפה ל'ישראל היום' בסוף השבוע עמדה על 31.3% מול 28% בשנת 2010. גם בחציון האחרון רשם העיתון התחזקות מ-31% בחציון ינואר-יוני ל-32.1% בחציון יולי-דצמבר.

'ידיעות אחרונות' הוא עדיין העיתון החזק בסופי השבוע, אבל הפער בינו לבין המתחרים הולך וקטן. בכל מקרה, בשנת 2011 החשיפה ל'ידיעות' עמדה על 43.4%, נתון זהה לזה של 2010, אולם בחציון האחרון הוא רשם ירידה קלה מ-44.3% בחציון הראשון ל-42.8%.

'מעריב' ממשיך לקרוס מבחינת חשיפה: העיתון של דנקנר זכה לחשיפה של 11.5% בחציון האחרון של 2011 מול 14.9% בחציון שלפניו - קריסה של 23%. בראייה שנתית מדובר על ירידה מ-16% ב-2010 ל-13.1% בשנה החולפת.

עיתון 'הארץ' יורד בחשיפה השנתית מ-7.7% ל-7.3%, אבל בחציון האחרון רושם גידול גדול - 7.9% מול 6.8% בחציון הראשון של 2011; 'גלובס' (גיליון חמישי) התחזק מ-2.8% ל-3.2% ב-2011; 'מקור ראשון' נחלש מ-3.2% ל-3%, אבל רשם התחזקות גדולה בין החציונים 0 3.5% בחציון האחרון מול 2.5% בחציון ינואר-יוני 2011; 'בשבע' שנחלש אף הוא - מ-5.9% ל-5.5%.

בגזרת המגזינים: 'לאשה' חזק, 'את' מתחזק

'לאשה' שומר על נתון חשיפה זהה לזה של 2010 - עם 9.5%. 'פנאי פלוס', אף הוא מקבוצת 'ידיעות אחרונות', התחזק ב-2011 ביחס ל-2010 - הפעם קיבל 7% מול 6.4%, אבל יש לשים לב לירידה הדרסטית שרשם בחציון האחרון. בחציון השני של 2011 החשיפה למגזין עמדה על 6.3% מול 7.6% בחציון שלפניו, ירידה של 17%.

'רייטינג', שנסגר לפני כ-3 חודשים, התחזק בחודשים בהם נמדד ב-2011 מ-2.6% ל-3.5%, ואת זה אפשר לייחס לכך שבתקופת חייו האחרונה הוא סופח לתוך 'מעריב' ולא נמכר כמגזין נפרד.

'את' של 'מעריב' ממשיך להתחזק, ובסך הכל רשם ב-2011 לא פחות מ-3.9% מול 2.3% בשנה שלפני כן, התחזקות של 70%. 'נשים' של 'מקור ראשון' זכה השנה ל-1.9% מול 1.5% ב-2010.

בגזרת הירחונים, 'בלייזר' זכה בחציון האחרון ל-3.5% מול 3.6% בחציון שלפניו, אבל ב-2011 רשם ירידה ל-3.5% מול 4.6% בשנה שלפני כן, קריסה של 24%; 'מנטה' התחזק ב-2011 ל-3.8% מול 3.3% בשנה שלפני כן; החשיפה ל'נשיונל גאוגרפיק ישראל' עלתה ל-2.9% ב-2011 מול 2.5% ב-2010; 'דרך האוכל' התחזק מ-2.3% ל-2.5% השנה; ומגזין TheMarker נחלש ב-2011 ל-2.1% מול 2.4% בשנה שלפני כן.

תגובות לכתבה(18):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 14.
    מעריב 17/01/2012 12:26
    הגב לתגובה זו
    ניר חפץ הרס את העיתון. הגיע בשביל לשמן את מקורביו מינה אנשים לא מקצועיים והוריד את רמת התכנים .
  • 13.
    בן כספית הוריד את מעריב,נראה כמו סוכן שלנוני (ל"ת)
    הבנת הנקרא 16/01/2012 17:53
    הגב לתגובה זו
  • tk 17/01/2012 04:08
    הגב לתגובה זו
    מסכים שבן כספית עיתונאי נבוב.
  • רוני 16/01/2012 21:53
    הגב לתגובה זו
    הסיבה היחידה שבטלתי את המנוי.
  • 12.
    בנימין 16/01/2012 17:50
    הגב לתגובה זו
    עיתון חינם אין השפעה. חשוף אבל לא נקרא. תתעוררו.
  • 11.
    מוחמד גדיר 16/01/2012 16:50
    הגב לתגובה זו
    לא דנקנר, לא תשובה וגם לא שלדון. מעריב גמר את הסוס במצבו הנוכחי וככל שיבינו זאת יותר מהר יחסכו כסף. הפתרון היחידי הוא להפוך אותו לחינמון ניטראלי ולחסל את הכנופיה של ביבי.
  • 10.
    הארץ -> עיתון תעמולה פלסטיני פאשיסטי (ל"ת)
    אבישי 16/01/2012 16:44
    הגב לתגובה זו
  • 9.
    רועי 16/01/2012 16:14
    הגב לתגובה זו
    אין בשורה, אין חדשנות, אין מעריב...
  • 8.
    דנקנר תחלק מעריב חינם ותרוויח מה פרסומות (ל"ת)
    דרומי 16/01/2012 16:05
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    אסי ד. 16/01/2012 14:33
    הגב לתגובה זו
    עדיף עיתון שתומך בימין אשר עיתון שנשלט ע"י השמאל הקיצוני. ממילא אף אחד מהם אינו אובייקטיבי וכולם מונעים מאינטרסים.
  • 6.
    קובי 16/01/2012 13:27
    הגב לתגובה זו
    בושה שבכלל מכניסים עיתון חינמי לסקר ועוד עיתון שמלקק לביבי את התחת ... איכס !!!
  • שי 16/01/2012 15:36
    הגב לתגובה זו
    צודק - מחר יבוא לפה איזה איל נפט מסעודיה,ישים כסף, יחלק בחינם ויתמוך באחמד טיבי - מה שיקרא "טיביתון" .
  • 5.
    לפי הסקר הזה כלכליסט עבר את מעריב?!? הצחקתם (ל"ת)
    dodi 16/01/2012 11:36
    הגב לתגובה זו
  • כן. כלכליסט עיתון שלישי במדינה. מה לא ברור? (ל"ת)
    אח של DODI 16/01/2012 15:38
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    מוטי 16/01/2012 11:35
    הגב לתגובה זו
    12.1%, אחרי ישראל היום וידיעות. יותר ממעריב, יותר מהארץ. כל הכבוד
  • 3.
    פטנט 16/01/2012 11:17
    הגב לתגובה זו
    שבסוף עולות להם הרבה מאד כסף.
  • 2.
    שימרית 16/01/2012 10:47
    הגב לתגובה זו
    הזבלון הזה הוא הנקרא בישראל? OMG
  • 1.
    עובדות בשטח 16/01/2012 10:47
    הגב לתגובה זו
    למה לפרסם שם?
מאי האח הגדולמאי האח הגדול
שובר קופות

כמה מרוויח האח הגדול והאם זה חבל ההצלה של רשת 13?

האח הגדול מחזיק את רשת 13 בחיים עם רייטינג והכנסות גבוהות, אבל כשהעונה תסתיים הערוץ יחזור להפסדים כבדים; מחכים למשקיע ומה קורה בקשת?

בן פלמון |
נושאים בכתבה האח הגדול

רשת 13 במצוקה גדולה. הבעלות החולפה, הטייקון לן בלווטניק כבר לא יזרים כספים (מעבר למה שהזרים שיספיקו עד סוף השנה), והמנכ"ל שבעצם קיבל את השליטה והאחריות על הערוץ,  אמיליאנו קלמזוק מחפש משקיעים. הערוץ מפסיד בשנה מעל 120 מיליון שקל, ועם הפיטורים והצמצומים, זה כנראה ירד למתחת ל-100 מיליון שקל ועדיין, מדובר בסכום משמעותי. מעבר לזה, כדי להפוך את ההפסד לרווח, צריך השקעה של כמה מאות מיליונים בתוכניות חדשות והגדלת הרייטינג.  

הערוץ סבל מירידה ברייטינג בשנתיים האחרונות, עד שהתחילה התוכנית - "האח הגדול" בחודש מאי. תוכנית הריאליטי היא תמיד בלוקבסטר, אבל השנה היא הרבה מעל השנים הקודמות, היא חבל הצלה ענק לערוץ שמצליח לצוף בחודשים האלו. אבל הערוץ צריך הרבה יותר מכמה חודשים. הוא צריך למנף את החודשים המוצלחים להכנסת משקיעים. בינתיים זה לא מצליח, והשאלה היא אם בחודשים האלו לא נודע על משקיע מה יהיה בהמשך ולמה שמשקיעים ייכנסו כשהרייטינג יחזור לצלול?  יש שיחות, יש מתעניינים, רק שאין מישהו שבאמת רוצה בכל הכוח. כוכבי הערוץ מחפשים טייקון שישקיע ועוברים בין עשירי הארץ, רביב דרוקר שלא רוצה לאבד את ביצת הזהב (מרוויח מעל 3 מיליון שקל בשנה מהפקות ותוכניות לערוץ) היה במספר פגישות כדי לעניין עשירים, הוא ואחרים מקבלים תשובות שליליות או היסוסים גדולים. 


אם לא יגיע המשיח, הערוץ יצטרך לשנות את תמהיל התוכניות, להיות יותר "ראשים מדברים" - תוכניות בלי הפקה גדולה, אלא בעיקר מראיינים ומרואיינים שמדברים באולפן. זה זול ביחס לתוכניות ריאליטי והפקות בכלל, ולא תמיד זה רע יותר - יש תוכניות כאלו שמצליחות להביא רייטינג טוב. במקביל, הם יצטרכו לנסות למצוא את האח התאום של "האח הגדול". אם האח הגדול היה יכול להימתח עוד שלושה חודשים - המצב היה נהדר, אם ימצאו תוכנית שתצליח להתקרב לרייטינג של האח הגדול, הערוץ יוכל כנראה לשרוד.   


              תרצה כהן, האח הגדול


המספרים מאחורי האח הגדול 

האח הגדול היא תוכנית מרוויחה. על פי ההערכות הרווח לעונה הנוכחית יסתכם במעל 30 מיליון שקל, אחרי כל ההוצאות. לתקופה של 4 חודשים  זה מצוין. התוכנית, שזו עונתה ה-15, והושקה במאי האחרון בהפקת אנדמול שיין, רושמת רייטינג ממוצע של 17%-22% ומאות אלפי צופים בכל פרק, כשהיא מנצחת תוכניות מתחרות כמו "רוקדים עם כוכבים" בקשת 12 ו"הפטריוטים" בערוץ 14. הרייטינג של התוכנית נוזל לתוכניות שאחריה ומשפר את מצבם ביחס לרצועות בערוצים 12 ו-13 והוא גם מביא קהל לערוץ שצופה בתוכניות שלפיה, החדשות של הערוץ התרוממו בחודשיים האחרונים אחרי שהיו בקריסה. יש לתוכנית השפעה כוללת על הערוץ כולו.  

חיים כהן "מאסטר שף". קרדיט: רשתות חברתיותחיים כהן "מאסטר שף". קרדיט: רשתות חברתיות
רייטינג

אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

הרייטינג של מהדורות החדשות כמעט ואינו משתנה במהלך השבוע. חדשות 12 של קשת תמיד במקום הראשון ולרוב גם הרייטינג וגם כמות הצופים היא פי שתיים מהמתחרות שלה, אבל אתמול למעט השידור הציבורי, חדשות 14, עם 6.7% רייטינג ו-165 היו לבדם עם יותר ממחצית הצופים של קשת, וזו בשורה אמיתית. אחריהם, בהפרש לא גדול, היו חדשות 13 עם רייטינג של 5.6% ו-142 צופים. להבדיל, חדשות התאגיד הציבורי ממשיכות לאבד צופים והשאלה לגבי הנחיצות שלו רלבנטית מתמיד, לאור 2.1% ו-52 אלף צופים בלבד. אם עד כה מהדורת כאן11 נאבקה על להישאר במסגרת של מאה אלף צופים, אנחנו רואים ירידה דרמטית ובמסגרתה המספרים הולכים ומתקרבים לשידורי נישה, כמו ערוץ 9. 


בפריים טיים, גם השקת המותג האהוב של קשת, "מאסטר שף", לא מצליחה להדיח את הלהיט של רשת, "האח הגדול". "מאסטר שף" היתה עם 13.9% בלבד ו-353 אלף צופים, בעוד ש-"האח הגדול" נותר בראש, יהיו המתחרים אשר יהיו, ועמד על 17.3% רייטינג ו-416 אלף צופים. בערוץ 14, “הפטריוטים” יציבה וחזקה, עם קהל צופים נאמן ו-6.6% רייטינג ו-159 אלף צופים. לעומתם, טאבו של כאן11עם חנוך דאום עסקה בהתמודדות עם אנורקסיה, אך הרייטינג היה נמוך, עם 2.7% בלבד ו-64 אלף צופים. 

בוקר, אמצע היום ולייט נייט

חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.4% ו-87 אלף צופים, במקום השני היתה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-39 אלף צופים, ובמרחק לא רב היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 1.6% רייטינג ו-30 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה יואב לימור, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.4% ו-64 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-74 אלף צופים, ואחריהן מאחור נמצא המשדר של ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1% בלבד ו-25 אלף צופים בלבד.

כאמור, קשת מובילה במהלך היום כולו, ו-“חמש עם רפי רשף” רושמת 6.5% רייטינג ו-169 אלף צופים, הרבה מעל ערוץ 14, עם "17 עם דנה ורון" שעמד על 2.9% ו-59 אלף צופים. את הרשימה סגר "שיחת היום" של רשת עם 2.4% ו-52 אלף צופים. “שש עם” מטפסת ל-6.5% ו-179 אלף, "ריקלין ושות" של ערוץ 14 אחריו עם 3.8% ו-99 אלף צופים ואילו שוב רשת אחרונה במשדרי החדשות, עם "חדשות שש" שזכתה ל-2.5% רייטינג בלבד ו-50 אלף צופים.