הלחץ הציבורי עבד? נתניהו דחה הצבעת ועדת שרים - כדי למצוא פתרון לערוץ 10
ראש הממשלה בנימין נתניהו, הורה הצהריים (יום א') לשר המשפטים יעקב נאמן, לדחות בשבועיים את הדיון בוועדת השרים לענייני חקיקה, בסוגיית ערוץ 10. נתניהו ביקש מנאמן למצוא בפרק זמן זה פיתרון לסוגיית פעילותו של הערוץ.
הוועדה אמורה הייתה להתכנס היום ולדון בהצעת חברי הכנסת נחמן שי (קדימה) ואיתן כבל (עבודה) להמיר את החובות הרגולטורים של הערוץ, בהפקות מקוריות מסוגה עלית. יש לציין כי אמנם הדד-ליין של ערוץ 10 הוא 27 בינואר, שלאחריו הוא אמור להחשיך את המסך, ואילו ועדת השרים לענייני חקיקה תתכנס רק ב-29 בינואר, אולם הערכות הן כי עד אז צפוי להימצא פיתרון לסוגיית הפעלתו של הערוץ. כזכור, הערוץ חייב כ-45 מיליון שקלים למשרד האוצר ולרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו, שכבר הצהירה כי היא תומכת בהמרת החוב בהפקות מקור מסוגה עלית.
מערוץ 10 נמסר: "אנחנו מברכים ותומכים בכל מתווה שיביא לפתרון שיאפשר את המשך פעילותו של הערוץ".
בתוך כך, בכנס של איגוד השיווק הישראלי שמתקיים היום, מחתימים את המשתתפים על עצומה להצלת הערוץ. בעצומה שתופנה לראש הממשלה נתניהו, שר התקשורת משה כחלון ויו"ר ועדת הכלכלה כרמל שאמה הכהן, נכתב כי "אנו פונים אליכם בקירה לעשות כל שביכולתכם כדי למנוע את סגירתו של ערותץ ולהסיר את החשש הכבד מפני החשכת מסך בישראל"
- 4.טיפשון. הוא חיב עוד אפיק שידור שאולי ישרוד את (ל"ת)התקפת הנגד האיראנית. 16/01/2012 10:43הגב לתגובה זו
- 3.ערן גפני 16/01/2012 08:43הגב לתגובה זושוב הוכח כי נתניהו אינו עומד בלחצים, ביחוד כשהם באים מצד שמאל. היבבות והאיומים וההפחדות ההיסטריות של אמנים, עיתונאים ושאר שמאלנים פעלו את פעולתם וערוץ - שהפך להיות מיותר לאנשים שאינם מצביעים מרץ ושמאלה - ימשיך בפעולתו ולשאוב כספים שהיו יכולים לפתור הרבה בעיות.
- 2.oferdesade 15/01/2012 18:42הגב לתגובה זואם הם לא היו מוכנים לקנות זמן פירסום בהפקות רגילות, למה שיקנו בז'אנר עלית? אם הם לא מוכנים לדרוש רייטינג מדוייק, המשחק מכור מראש
- 1.oferdesade 15/01/2012 18:38הגב לתגובה זוהידעתם שיחס טיסות-כרטיס חינם באלעל הוא 1:3200? ושנקודות מתישנות, והכי גרוע - קנית בספונטני - לא תקבל נקודות?
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
