ניר צוק משקיע כ-6 מיליון דולר בסטרטאפ הפינטק FINQ שהקים אלדד תמיר
צוק ישקיע 3 מיליון דולר בפלטפורמה הדיגיטלית FINQ - מרקטפלייס למוצרים פיננסיים המבוסס על בינה מלאכותית; בהמשך צוק ישקיע 3 מיליון דולר נוספים; עד כה הושקעו ב-FINQ כ-5 מיליון דולר ע"י היזם אלדד תמיר ומשקיעים פרטיים נוספים
היזם ומייסד ענקית התוכנה פאלו אלטו, ניר צוק, משקיע כ-6 מיליון דולר בסטרטאפ הפינטק FINQ של היזם ואיש שוק ההון אלדד תמיר. FINQ פיתחה מרקטפלייס נגיש, אובייקטיבי ומקיף למוצרים פיננסיים, פנסיוניים וביטוחים תוך עמידה בתנאי רגולציה מחמירים, שנועד לאפשר לכל משתמש לקבל מידע מותאם אישית עבור קבלת החלטות פיננסיות, הצעות השקעה, ופתיחת תיק השקעות המותאם ספציפית לצרכים שלו. FINQ מעסיקה 15 עובדים במשרדי החברה בת״א ובעקבות הגיוס היא צפויה לצרף עשרה עובדים נוספים.
לדברי החברה, המרקטפלייס מבוסס על טכנולוגיית AI הסורקת עשרות אלפי מוצרים פיננסיים מכל העולם תוך ניתוח, דירוג והשוואה, במטרה להתאים אותם לכל משתמש. המערכת מורכבת משלושה מנועים: מנוע ליצירת טביעת אצבע פיננסית אישית למשתמש (AFI), מנוע ליצירת פרופיל מתמטי גנטי למוצרים הפיננסיים (FIB), ומנוע התאמה בין טביעת האצבע הפיננסית של המשתמש לבין פרופיל המוצרים על מנת לייצר המלצת מוצרים מדויקת ומותאמת אישית.
אלדד תמיר, בעלים של בית ההשקעות תמיר פישמן וכן מנכ״ל ומייסד FINQ: ״FINQ הוקמה כדי להכניס טכנולוגיה, שקיפות ונגישות לעולם ההשקעות המיושן. באמצעות AI, אנחנו לוקחים את תחושת הריחוק והניכור שהציבור חש כלפי נושאים כלכליים מסוג זה ומעבירים לידיו את הידע והכוח הצרכני, בדיוק כפי שקרה בתעשיות ענקיות דומות ע״י חברות כדוגמת אמזון, בוקינג, ועוד רבות אחרות. בעזרת טכנולוגיה חכמה, הפלטפורמה של FINQ מייתרת את המתווכים הפיננסים וממקסמת את תועלתו של הלקוח ולא את זו של הסוכן הפיננסי. כמו כן, FINQ מסייעת לאנשים ומשקיעים להימנע מהפקרה של כספים יקרים בידיים בעלות אינטרס מנוגד משלהם. הכניסה של ניר צוק כמשקיע בחברה מבשרת את תחילתו של עולם פיננסי חדש בישראל - חכם, דיגיטלי ואובייקטיבי".
- 6.לירז 14/02/2023 22:43הגב לתגובה זוחדשות טובות!
- 5.יוסי 14/02/2023 10:49הגב לתגובה זופעם היה בחור טוב.. התקלקל לגמרי.. כבר לא ניתן להבין מה נסגר עם הבנאדם... שיגעון גדלות עדיף שתחזור לארהב
- 4.שומר כספו ירחק מהחברה המגוכחת הזו... (ל"ת)רפי 13/02/2023 13:30הגב לתגובה זו
- 3.אחד שיודע 13/02/2023 09:30הגב לתגובה זואם היית עושה לא היית שם שם שקל!!! שכח הכסף שהשקעת ילך שלא תגיד שלא הזהירו אותך!
- 2.יוגב 12/02/2023 11:44הגב לתגובה זוהשקעות, אקזיטים, גיוסים, צמיחה .... חחח.
- 1.חחחח מצחיקול 12/02/2023 11:26הגב לתגובה זותבדקו איפה שם כסף בהשקעה וכמה הפסיד עד היום ..

הגיוסים בהייטק חוזרים, אבל לא בתחום התוכנה; שיעור האבטלה 3%
נתוני הלמ"ס מצביעים על שיעור בלתי מועסקים של 3% בדומה לחודש הקודם; איך חזרת המילואימניקים תשפיע על המשק ומה היקף המשרות הפנויות?
הנתונים האחרונים מהיום של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מצביעים על שוק עבודה חזק במיוחד, שמפגין יציבות ואפילו סימני התאוששות בענפים שנפגעו בשנים האחרונות, ובראשם ההייטק. שיעור בלתי המועסקים בישראל מנוכה עונתיות עמד באוקטובר על 3% בלבד דומה לחודש הקודם - רמה שנחשבת נמוכה היסטורית (יודגש כי שיעור האבטלה כולל גם את המתייאשים מחיפוש עבודה, הלא משתתפים בכוח העבודה שהפסיקו לעבוד בגלל פיטורים או סגירת מקום העבודה בשנתיים אחרונות המועסקים שנעדרו זמנית מעבודתם כל השבוע מסיבות כלכליות + הבלתי מועסקים והוא עומד על 4.2%). שיעור ההשתתפות בכוח העבודה נשאר על 60.9%, מה שמעיד על יציבות יחסית בשוק.
גידול במספר המשרות הפנויות - הייטק בתמונה
לפי נתוני הלמ"ס, מספר המשרות הפנויות הגיע ל־149.8 אלף באוקטובר, לעומת 147.3 אלף בספטמבר. מדובר בנתון שמעיד על המשך ביקוש גבוה לעובדים, ומתקרב לשיאים שנרשמו באמצע 2022. אחת ההפתעות החיוביות טמונה בענף "מידע ותקשורת", שהוא חלק מההייטק שם נרשמה עלייה מחודשת במספר המשרות הפנויות: כ־13.8 אלף, גידול של 30% בשנתיים. .
זה עדיין רחוק מהשיא של 2021, אך מדובר בהתאוששות לאחר תקופה של פיטורים רחבים, הקפאות גיוס וירידה בהשקעות הון סיכון. הנתון מצביע על כך שחברות טכנולוגיה חוזרות לגייס, גם אם באופן מדוד וזהיר יותר.
מספר העובדים הכולל בענף ההייטק ממשיך לעלות. נכון לאוקטובר 2025, יש בענף זה כ־260 אלף מועסקים, עלייה לעומת 249 אלף בשנה שעברה ו־213 אלף בלבד ב־2021. במלים אחרות, למרות האטה עולמית, תנודתיות גיאו־פוליטית ומימון מצטמצם, ההייטק הישראלי ממשיך לשמור על צמיחה.
- מה 68% אומר על צעירי ישראל?
- איך מתמודדים עם בוס רעיל בלי לאבד את מקום העבודה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מנגד, בחודש אוקטובר נרשמה ירידה של כ־2% במספר המשרות הפנויות של מפתחי תוכנה - ה-AI כידוע מחליף את הג'וניורים ותחום מפתחי התוכנה נפגע.
ההשפעה של המילואים נחלשת - והעבודה חוזרת לשגרה
באוקטובר נרשמה ירידה חדה בשיעור הנעדרים ממקום העבודה עקב שירות מילואים – מ־22.3% מכלל הגברים העובדים בספטמבר ל־12.3% בלבד באוקטובר. השחרור ההדרגתי של המגויסים והחזרה של אלפי עובדים לשוק האזרחי צפויים להעלות את היצע העובדים הזמין, תהליך שדורש משוק העבודה להיות דינמי, אך גם מספק לחברות הזדמנות לגייס עובדים מיומנים שהתפנו.
גימיני 3 גוגלגוגל משיקה את Gemini 3 ומשלבת אותו מיידית במנוע החיפוש
המודל החדש מציע הבנה מולטימודלית משופרת, סוכן אוטונומי לביצוע משימות מורכבות, וממשק חיפוש עשיר יותר וכל זה זמין מהיום למאות מיליוני משתמשים ומפתחים.
גוגל השיקה את Gemini 3, הדור החדש של מודל הבינה המלאכותית שלה ובמקום להשיק מודל שמוצג לעיתונאים ונעלם לכמה חודשים עד שהמוצרים של החברה מתחילים לאמץ אותו, הפעם גוגל שילבה את Gemini 3 כבר מהשנייה הראשונה בתוך המוצרים הכי רווחיים שלה ובראשם מנוע החיפוש.
במשך תקופה ארוכה דיברו בחברה על יכולות המודלים, על מדדים בתחרויות פנימיות ועל מבחני ביצועים שמעידים על שיפור. בשוק, לעומת זאת, רוצים לראות כסף. המשקיעים מסתכלים על AI לא כעל תחרות טכנולוגית אקדמית אלא כעל שורת הכנסות חדשה. גוגל מבינה את זה היטב, ולכן דואגת הפעם להציג מודל שכבר משרת מאות מיליוני משתמשים ולא מודל שנמצא “בדרך לשוק”.
מתקרבים ל״עוזר אוניברסלי״
לצד החיפוש, גוגל מציגה פיצ׳רים שקרובים יותר לעולם שבו מודלים כבר לא רק “עונים על שאלות”, אלא מבצעים משימות במקום המשתמש. Gemini Agent הוא הדוגמה לזה. הכלי מסוגל לטפל במשימות מורכבות כמו סידור תיבת אימייל, הזמנת טיסה או ניהול לו״ז. זהו עוד צעד לקראת “עוזר אוניברסלי” - חזון שמלווה את גוגל כבר שנים, אך הפעם מקבל צורה מוחשית.
- בינה מלאכותית ופיננסים: כלי עזר או סיכון לכספנו?
- הכירו את ננו בננה - עורך התמונות החכם של גוגל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
גם באפליקציית Gemini בוצעו שינויים משמעותיים. גוגל מבינה שהמשתמשים מצפים למענה שלא נראה כמו קובץ טקסט ישן, אלא כמו ממשק מסודר, אינטראקטיבי ומדויק יותר. לכן האפליקציה עברה עיצוב מחדש, עם אפשרות להציג תשובות במבנה הדומה לאתר אינטרנט, כולל רכיבים ויזואליים ואינטראקטיביים. זה צפוי להשפיע במיוחד על עולם יצרני התוכן, שמגלים יותר ויותר שגוגל הופכת לתווך המרכזי בין משתמש למידע, לעיתים על חשבונם.
