למרות רבעון חזק, פרוקטר אנד גמבל ממשיכה בירידה - למה?
הרווח למנייה היה גבוה מהציפיות בכ-8.6%, ענקית המוצרים הכניסה בשורה העליונה קרוב ל-20 מיליארד דולר, העלתה את התחזית ל-2021 והודיעה על מדיניות קנייה חוזרת (ביי-באק) ב-10 מיליארד דולר. אבל במקום לעלות המנייה יורדת - הנה הסיבה
למרות דוחות רבעוניים חזקים, מניית פרוקטר אנד גמבל (PG) יורדת בשעה זו ב-1% במסחר בוול סטריט. ענקית מוצרי הצריכה הביתיים (Consumer Staples), ששווי השוק שלה עומד על למעלה מ-330 מיליארד דולר, הכניסה 19.7 מיליארד דולר ברבעון האחרון של 2020, 2.4% מעל הצפי בשוק שעמד על קצת למעלה מ-19.2 מיליארד דולר לשורה העליונה.
הרווח למניה היה גם הוא גבוה מהמצופה, כשנעמד על 1.64 דולר למניה, או 8.6% מעל הקונצנזוס. החברה גם העלתה את התחזית שלה ל-2021 ובו היא צופה שהמכירות האורגניות שלה יצמחו ב-6%. מה שסייע לחברה, שלה יש מותגים כמו ג'ילט ואבקת הכביסה טייד, זו עלייה של 12% במוצרים הקשורים לניקיון של בגדים, בשל העובדה כי רבים מאוד נמצאים בבית.
"אנחנו בונים על מומנטום חזק שנבנה בשנים האחרונות, למרות השפעות המגפה", אמר סגן יו"ר הנשיא ג'ון מולר לעיתונות האמריקאית. "אנחנו מאמינים שההרגלים הצרכניים שונו לעד, אבל נמשיך לספק מוצרי היגיינה אישיים ולבית לעולם של אחרי המגפה", הוסיף.
בכל מקרה, ב-12 החודשים האחרונים המניה בפלוס של 5.7% תשואה, כשעלתה מרמה של 125 דולר למניה לרמה של 132 דולר למניה, אבל מאמצע אוקטובר אז הגיעה לשיא של למעלה מ-144 דולר למניה, היא במגמה הפוכה ואיבדה כבר 8.4%.
- פרוקטר אנד גמבל עקפה את הציפיות והעלתה תחזית - המניה עולה ב-4%
- פרוקטר אנד גמבל עקפה את הציפיות; ההכנסות נפגעו ב-6% עקב שערי החליפין
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
יחד עם תוכנית הרכש העצמי, ביי-באק, שהכריזה החברה בהיקף של 10 מיליארד דולר, כנראה שמה שמאכזב את המשקיעים זו תחזית הצמיחה של החברה, שבפשטות אומרת כי היא כנראה לא תחזור לימים של תחילת המגפה, שבהם היא קיבלה בוסט מכירות משמעותי, בדומה לכל חברות הסקטור.
הקונצנזוס סבור שלמרות הירידה מאז אוקטובר, גם במחירה הנוכחי המניה עדיין מתומחרת ביתר, כשהתחזית לחצי השנה הקרובות היא שלילית. עם זאת התחזית ל-9 חודשים הופכת לחיובית. בכל מקרה, כנראה המניה עלתה יפה מאוד בשל הריבית הנמוכה, שהעלתה את מרבית המניות והמדדים מעלה מעלה. כעת, כנראה שהמניה עושה תהליך של חזרה לממדיה האמיתיים, מאחר והמספרים שהיא מציגה לא שווים את התמחור שלה.
- 1.חברות סופר ריווחיות יורדות.וחברות בלי מוצר עולות (ל"ת)ז 20/01/2021 19:18הגב לתגובה זו

קריסת התיירות בטורקיה: 3 מיליארד דולר הפסדים, 30% ירידה באנטליה ובריחה המונית ליוון
אינפלציה של 33.5% הורסת את היתרון של הלירה החלשה; מלונות מחזיקים מעמד עם "הכול כלול" בזמן שעסקים קטנים קורסים; 1.5 מיליון טורקים נוטשים לטובת האיים היווניים; מאנטליה ועד איסטנבול: המספרים שמטלטלים את הענף שמניב 12% מהתמ"ג
ענף התיירות הטורקי, שהיווה במשך עשורים את אחד מעמודי התווך של הכלכלה המקומית, נמצא בצניחה חופשית. הנתונים העדכניים מציירים תמונה קשה: ירידה של 5% במספר התיירים הזרים ביולי, צניחה של 30% במבקרים באנטליה ברבעון הראשון, והפסדים צפויים של 3 מיליארד דולר בהכנסות השנתיות. מדובר ברעידת אדמה כלכלית עבור מדינה שבה התיירות מהווה 12% מהתמ"ג ומעסיקה מעל 3 מיליון עובדים.
המשבר מתבטא בירידה חדה במספרים: גרמניה, שהיא השוק הגדול ביותר של מבקרים, רשמה ירידה של 8%, בריטניה 10%, וארצות הברית צנחה ב-22%. אבל מעבר לסטטיסטיקה היבשה, מדובר בסיפור של ענף שלם שמתמוטט תחת העומס של אינפלציה דוהרת, אסונות טבע חוזרים ומדיניות כלכלית כושלת עם תדמית שהולכת ונהית בעייתית יותר לעולם המערבי - ארדואן נגד להקת בנות - "לבוש ומעשים לא הולמים". ארדואן נלחם באופוזיציה הליברלית, שם מנהיגים שלה בכלא, ומדבר יותר ויותר על קיצוניות דתית. זה עלול להפחיד את התיירים.
וכל זה קורה כשטורקיה נתפסת זולה מאוד. המטבע שלה איבד מעל%5 ב-20 שנה, אלא שהאינפלציה של 335 שהיא אומנם בירידה, מחסלת את היתרון התחרותי. משפחה של ארבעה משלמת כיום 150-200 דולר ללילה במלון בינוני באנטליה, לעומת 100-130 דולר לפני כשלוש שנים.
המודל של "הכול כלול": כך שורדים המלונות הגדולים בזמן שהמסעדות המקומיות נסגרות
הפתרון שמחזיק את הענף בחיים הוא דווקא מודל הכל כלול. המלונות מרכיבים חבילות מיוחדות לתיירים רוסים כדי לשמור על תפוסה גבוהה. השוק הרוסי, שמהווה 14% מהמבקרים, נשאר יציב יחסית בזמן שהאירופים בורחים.
- תבעו את סוכנות הנסיעות וזכו - "הסוכנות טעתה בתכנון הטיול"
- בריטניה מזהירה מפני הגעה לישראל ומשגרת מטוסי קרב למזרח התיכון
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אבל יש לזה מחיר כבד. המודל יוצר "בועה" שבה התיירים לא יוצאים מהמלון ולא מוציאים כסף בכלכלה המקומית. התוצאה: בעלי עסקים קטנים באנטליה מדווחים על ירידה של 40% במכירות. מסעדות משפחתיות נסגרות, חנויות מזכרות מורידות תריסים, ומדריכי טיולים מקומיים נשארים ללא עבודה.

הילד היתום והעני שהפך לאיש העשיר בעולם - סיפור חייו של לארי אליסון
התחנות בדרך, הכישלונות, התובנות - "יש לי את כל החסרונות הדרושים להצלחה; הרגשתי שאני צריך להוכיח את עצמי כל יום. זה יצר בי רעב שלא
נרגע לעולם"; החבר סטיב ג'ובס, המנכ"לית צפרא כץ והדרך ל-400 מיליארד דולר
זה היום של לארי אליסון. הוא הרוויח היום 100 מיליארד דולר במקביל לנסיקה המדהימה במניית אורקל והפך לאיש העשיר בעולם. ההתחלה היתה קשה מאוד. הסיפור שלו השראה לאנשים שמתחילים מלמטה. השראה ליזמים. הרעב שלו להצלחה מעורר קנאה, היכולות שלו פנומנליות. הביצועים שלו מרשימים ומוכיחים שהכישלונות הם השיעורים הטובים ביותר להצלחה. קבלו את הדרך של אליסון מילד יתום ועני לאיש העשיר בעולם.
לארי ג'וזף אליסון נולד ב-17 באוגוסט 1944 בברונקס, ניו יורק, לעולם שלא רצה אותו. אמו, ססיל, הייתה נערה בת 19 שלא יכלה לגדל אותו. אביו הביולוגי היה טייס קרב של חיל האוויר האמריקני, אך נעלם עוד לפני הלידה. כבר ברגעיו הראשונים היה לארי ילד "דחוי".
בגיל תשעה חודשים בלבד חלה בדלקת ריאות קשה. אמו הצעירה, נואשת וחסרת תמיכה, החליטה למסור אותו לאחותה לואיז ולבעלה לואיס אליסון - זוג יהודים משיקגו. הם אימצו אותו כאילו היה בנם. אבל תחושת היתמות ליוותה אותו לאורך ילדותו והעצימה כשאימו החורגת נפטרה.
שיקגו של שנות ה-40-50 הייתה אז עיר תעשייתית קשה, כשהשכונות היו מחולקות אתנית - איטלקים, אירים, יהודים. משפחת אליסון חיה בדרום העיר, בסביבה יהודית מסורתית. מצד אחד, ערכים של חריצות והשכלה; מצד שני, קשיחות.
- זינוק של 71 מיליארד דולר ביום: לארי אליסון סוגר פערים עם אילון מאסק
- האנליסטים - "וואוו; אירוע נדיר" מה אמר לארי אליסון שהזניק את אורקל ב-27%? קריאת חובה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לארי גדל בידיעה עמומה שהוא לא בדיוק "שייך". אביו המאמץ, לואיס, היה מהנדס חשמל מתוסכל שלא הצליח להגשים את חלומותיו. הוא דרש מצוינות אך לא האמין בבנו המאומץ. "אתה הטעות הגדולה של חיינו", נהג לומר. שנים מאוחר יותר סיפר לארי: "כשהאדם שאמור להאמין בך הכי הרבה אומר לך שאתה טעות - אתה מפתח עקשנות להוכיח לו שהוא טועה".