'בלומברג' מדרג את חברות התעופה בעולם - ולא תאמינו מי הכי גרועה

המאבק בין אל על לטייסים הסתיים - אבל את הפגיעה בלקוחות לא ישכחו כל כך מהר, גם מעבר לים
גיא בן סימון | (34)
נושאים בכתבה אל על

הסכסוך באל על בין ההנהלה לטייסים אמנם בא לסיומו לפני קצת יותר משבוע, לא לפני מאבק עיקש שנמשך יותר משנתיים ושהגיע לא פעם אחת לבית הדין לעבודה, אך את הפגיעה בלקוחות, ככל הנראה, לא ישכחו כל כך מהר.

תחת הכותרת: "קחו בחשבון את הרשימה הזו לפני שאתם בוחרים טיסה", ב'בלומברג' דירגו בתחילת ינואר את עשרת החברות הטובות והגרועות ברחבי העולם לשנת 2016, וזאת בהתבסס על הסבירות לעיכוב הטיסה מצד חברת התעופה. מבין עשר החברות הגרועות בעולם, תמצאו את חברת התעופה הישראלית אל על - מדורגת לא פחות מאשר במקום הראשון (!!) המפוקפק, כשהיא 'משאירה אבק' לאיסלנדאייר שדורגה שניייה, ולאייר אינדיאה - חברת תעופה של עולם שלישי שדורגה שלישית.

מנגד, במקום הראשון בטבלת עשרת חברות התעופה הטובות זכתה החברה ההולנדית KLM עם סבירות של 11.47% בלבד לאיחור הטיסה, אחריה חברת התעופה הלאומית של ספרד, Iberia, עם 11.82%, וחברת התעופה היפנית, JAL, עם סבירות של 12.2% לאיחור הטיסה.

את הנתון הגרוע שהביא את אל על לצמרת הטבלה המפוקפקת צריך לייחס למאבק ההנהלה והטייסים שהביא במהלכו לעיכובים וביטולים של לא מעט טיסות ליעדים מרכזיים בעולם. ב'בלומברג' מצאו כי הסיכוי לאיחור טיסה בחברת אל על עומד על 56%.

תגובות לכתבה(34):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 28.
    גיל כתב 01/03/2018 10:12
    הגב לתגובה זו
    אוכל גרוע דיילים מתנשאים במחלקת עסקים ותיירים דתיים בכל מקום במטוס לא טסים בשבת ואי אפשר לטוס בנקודות עד שמוציאים לך את הנשמה עולם תשיעי
  • 27.
    גיל כתב 01/03/2018 10:09
    הגב לתגובה זו
    אלעל הפקירו אותי בחול יותר מידי פעמים אני סיימתי איתם ועברתי לברית סטאר אלייאנס לפני כמה שנים וצדקתי בגדול סוויס לופטאנזה וסינגפור הם החברות הכי טובות בעולם בכל מחלקה ונושא פרייר של אלעל לא עוד
  • 26.
    דב 03/03/2017 21:42
    הגב לתגובה זו
    גועל נפש של חברה
  • 25.
    פראייר מי שטס איתם (ל"ת)
    טוני 27/02/2017 09:22
    הגב לתגובה זו
  • 24.
    חחחחחחחח גילו לנו את אמריקה. (ל"ת)
    סתם אחד 27/02/2017 08:55
    הגב לתגובה זו
  • 23.
    לא קשור לסכסוך הטייסים. חברה גרועה וזהו (ל"ת)
    ממי 27/02/2017 08:46
    הגב לתגובה זו
  • 22.
    אסור לטוס אלעל חברה מזעזעת בכל היבט (ל"ת)
    איש עסקים שטס המון 27/02/2017 04:29
    הגב לתגובה זו
  • 21.
    חיים 26/02/2017 17:36
    הגב לתגובה זו
    אל על חברה טובה ובטוחה,הבעייה היא שגם ההנהלה היתה צריכה להבין שסכסוך כזה יגרום נזק,והנפגע העיקרי הוא הצרכנים ובעלי המניות.
  • 20.
    / 26/02/2017 17:26
    הגב לתגובה זו
    אלעל נמצאת במהלך של שינוי וניקוי יסודי של בעיותיה תוך כדי התאמה למציאות העסקית החדשה.
  • 19.
    יעקב 26/02/2017 17:19
    הגב לתגובה זו
    אוכל גרוע, דיילים חוצפניים, לא טסים בשבת, חרדים בכל פינה במטוס....עולם רביעי.
  • יהודי פשוט 27/02/2017 10:13
    הגב לתגובה זו
    כמה שנאה במשפט אחד
  • 18.
    גיל יוטינה 26/02/2017 16:41
    הגב לתגובה זו
    כאילו שלא יודעים את זה כבר עשרים שנה... חחח.. עכשיו זה רק רישמי!
  • 17.
    אדי 26/02/2017 16:39
    הגב לתגובה זו
    לא חידשו כלום החברה הגרועה והיקרה בעולם. בדרך לקריסה מי שמחזיק מניות שלהם כדאי לו לטוס פעם אחת איתם ופעם אחת עם חברה אחרת כדי לזרוק את המניות לעזאזל.
  • 16.
    לפי כל התגובות כאן צריך לקנות מניות אל על כי כולם נגד (ל"ת)
    22 26/02/2017 13:28
    הגב לתגובה זו
  • יש ר א לי 27/02/2017 00:03
    הגב לתגובה זו
    דעה ולא המלצה חחח
  • 15.
    להחרים אותםםםםםםםםםםםםםםםםם! (ל"ת)
    ארז 26/02/2017 13:14
    הגב לתגובה זו
  • מסכים איתך אני טס איבריה (ל"ת)
    levi ovad 26/02/2017 17:18
    הגב לתגובה זו
  • 14.
    אבי 26/02/2017 12:10
    הגב לתגובה זו
    תאמינו לי אין כמו טייסים רומנים. לא תופסים מעצמם ועושים את העבודה כמו שצריך. רק הטייס הישראלי חושב שהוא סגן של אלוהים
  • זכרוני 27/02/2017 09:07
    הגב לתגובה זו
    אבי זה שאתה לא טס עם אל על לא נורא כל ההפסד שלך ...לעומתך הרומנים בהחלט מזהים חברה טובה ובטוחה ולכן מעדיפים לטוס עם אל על גם אם הם צריכים לשלם מעט יותר ...אלה עובדות החיים !! חסרונך באל על לא מורגש כלל ...תמשיך לטוס עם החברה הרומנית ותהנה ...
  • 123 03/03/2017 22:06
    מכיר אמרו לך שהם אוהבים את אל על לא אומר כלום. תביא סטטיסטיקה ממקור רציני שתוכיח את הטענות שלך.
  • 13.
    אפשר לחשוב שישראל עם כל מיעוטיה אינה עולם שלישי (ל"ת)
    קונפיציוס 26/02/2017 11:49
    הגב לתגובה זו
  • 12.
    הילדים בגן שלי אמרו את זה מזמן לא צריך את בלומברג (ל"ת)
    הגננת רותי 26/02/2017 11:14
    הגב לתגובה זו
  • 11.
    יש ר א לי 26/02/2017 10:54
    הגב לתגובה זו
    כה זה כשחותכים את הענף עליו יושבים. מתרסקיםםםםםםם
  • 10.
    like1 26/02/2017 10:50
    הגב לתגובה זו
    פראייר מי שנוסע אל על
  • 9.
    אזרח חופשי 26/02/2017 10:31
    הגב לתגובה זו
    ככה ממנים את שלב ב' בקריירה של טייסי חיל האוויר
  • 8.
    איגם 26/02/2017 10:22
    הגב לתגובה זו
    יותר מדי כוח לטייסים בחברה עד כדי שליטה במחיר המניה, מעוררת חשש.
  • גיל 01/03/2017 10:19
    הגב לתגובה זו
    לא לזלזל בטייסים. אסור לשכוח שהשמש כידוע זורחת להם מהת-חת.
  • 7.
    אל על היא אייר סוריה במחיר של אייר שוויץ (ל"ת)
    ג'מאל 26/02/2017 10:03
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    מגיע לכם 26/02/2017 09:57
    הגב לתגובה זו
    מאחל שהחברה הבזויה הנקראת אל על תלך לאלפי עזאזל
  • 5.
    התארגנויות עובדים חונקות את המשק. (ל"ת)
    יד הנפץ 26/02/2017 09:56
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    RONI 26/02/2017 09:55
    הגב לתגובה זו
    תתעוררו כי אנחנו והעולם כבר לא קהל שבוי אם לא תתחילו לעבוד ולהזיע אף אחד לא ירצה אותכם אתם כבר לא מייצגים אותנו וחוץ מהרמה של בטחון יש עוד מלא דברים שטייר דורש היום תצאו מהתקיעות תתחילו ליעל תהליכים לדבר עם העובדיםלפזר כל מיני מאפיות שיש לכם שם בקיצר עדיף לסגור לכם את החברה כי אתם בושה לישראל מה זה מקום אחרון ???? מה אתם לא רויאם מה קורה בעולם איך מתייחסים היום לטיירים ולנוסעים
  • 3.
    הגיע הזמן להפסיק לטוס עם הפח זבל המעופף (ל"ת)
    דן 26/02/2017 09:48
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    הרואה 26/02/2017 09:06
    הגב לתגובה זו
    אם היו משקללים עוד נתונים כמו נוחות בטיסה, אדיבות הצוות וכו... - היינו מתבססים חזק יותר במקום הראשון!!!
  • 1.
    חיים בסרט 26/02/2017 08:48
    הגב לתגובה זו
    בגלל זה החברה נראית כך.
כסף
צילום: Freepik

קרנות ההשתלמות באוגוסט: תשואה של כ-1.1% במסלול הכללי; כ-1.3% במסלול המנייתי

המסלולים הכלליים הניבו תשואה ממוצעת של כ-1.1% באוגוסט, והמנייתיים התקרבו ל-1.3%; אנליסט ומנורה בולטות בראש, מור וילין לפידות בתחתית; מתחילת השנה: פערים של יותר מ-1.5% בין מובילים לנגררים

מנדי הניג |
נושאים בכתבה קרן השתלמות

אוגוסט אולי נפתח באי-ודאות בשווקים עם חששות גיאו-פוליטיים אבל הסתיים כשעוד חודש טוב לחוסכים. מדדי המניות סגרו בעליות נאות בארץ ובעולם, והתשואות בקרנות ההשתלמות ממשיכות לטפס, עם ממוצע של כ-1.1% במסלולים הכלליים וכ-1.3% במסלולים המנייתיים.

מנורה ואנליסט מושכות קדימה במסלול הכללי

במסלולים הכלליים, שמיועדים לרוב הציבור ומחזיקים בתמהיל מגוון יחסית של מניות, אג"ח ונכסים אלטרנטיביים, נרשמה באוגוסט תשואה בטווח של 0.92% עד 1.24%. את הטבלה החודשית הובילה קרן ההשתלמות של אנליסט, עם 1.24%, כשאחריה מיטב עם 1.19% ומנורה עם 1.17%.

בתחתית הטבלה עומדת קרן ההשתלמות של אינפיניטי, עם תשואה של 0.56% בלבד, נמוכה משמעותית מהממוצע הענפי. מעליה נמצאת ילין לפידות עם 0.92% ומגדל עם 0.97%.

אם מסתכלים על התשואה המצטברת מתחילת השנה, גם כאן אנליסט בראש עם 9.82%, כשמור (9.62%), מגדל (9.50%) וכלל (9.74%) קרובות אליה. בתחתית נמצאות אינפינטי (0.56%) ילין לפידות (8.19%) והראל (8.15%).

בהסתכלות על שלוש השנים האחרונות אנליסט מובילה עם 35.29%, לפני מיטב (33.07%) ומור (33.56%). אינפיניטי משתחלת למרכז הטבלה עם תשואה של 32.41%, קצת מעל כלל וילין לפידות. מנגד, הראל נשארת מאחור עם 26.65% בלבד - פער של כמעט 9% מהמובילה.


ניר דוד מנכ"ל בזק; צילום: אלעד גוטמןניר דוד מנכ"ל בזק; צילום: אלעד גוטמן
ראיון

ממשחיל כבלים למנכ"ל: ניר דוד על בזק, הסיבים, ה-AI והזינוק בביקושים

אחרי 32 שנה בבזק, ניר דוד מתאר את המסלול מלמטה למעלה ומסביר כיצד החברה פרסה סיבים ל־85% ממשקי הבית, שמרה על מחירי אינטרנט הנמוכים בכ־22% מהממוצע ב-OECD ונערכת לעידן ה-AI, הבית החכם והתרחבות בשירותי סייבר וכבלי תקשורת תת-ימיים

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה בזק ניר דוד



מאיש תשתיות שמשחיל כבלים למנכ"ל החברה - זה המסלול שעשה ניר דוד ב-32 השנים שלו בבזק. דוד, שמנהל כיום את אחת מהחברות הגדולות בישראל, מספר שכבר ביום הראשון שלו בעבודה היה בטוח שיהיה מנכ"ל. המציאות הייתה שונה, אבל הוא בנה את המסלול שלו מלמטה למעלה, מהכבלים ועד לחדרי הישיבות.


החברה שבה התחיל כעובד תשתיות היא כיום אחת מ-12 החברות המובילות בעולם באיכות שירותי האינטרנט. לדבריו, בזק מחוברת כיום ל-85% ממשקי הבית בישראל עם סיבים אופטיים, ומשרתת 2.8 מיליון משקי בית. המוצר הישראלי זול ב-22% מהממוצע ב-OECD - המוצר היחיד במדינה שעולה פחות מהממוצע הבינלאומי.






כמה זמן אתה מנכ"ל בזק ואיך זה להיות בתפקיד הזה?

"שנה וחצי. איך זה - תענוג. כל יום הוא אתגר בפני עצמו. להיות מנכ"ל בזק - חוויה שהיא 24/7. לפעמים חושב ששנה של מנכ"ל בזק זה כמו שנת כלב - שבע שנים של בן-אדם רגיל. זה חוויה."