'בלומברג' מדרג את חברות התעופה בעולם - ולא תאמינו מי הכי גרועה
הסכסוך באל על בין ההנהלה לטייסים אמנם בא לסיומו לפני קצת יותר משבוע, לא לפני מאבק עיקש שנמשך יותר משנתיים ושהגיע לא פעם אחת לבית הדין לעבודה, אך את הפגיעה בלקוחות, ככל הנראה, לא ישכחו כל כך מהר.
תחת הכותרת: "קחו בחשבון את הרשימה הזו לפני שאתם בוחרים טיסה", ב'בלומברג' דירגו בתחילת ינואר את עשרת החברות הטובות והגרועות ברחבי העולם לשנת 2016, וזאת בהתבסס על הסבירות לעיכוב הטיסה מצד חברת התעופה. מבין עשר החברות הגרועות בעולם, תמצאו את חברת התעופה הישראלית אל על - מדורגת לא פחות מאשר במקום הראשון (!!) המפוקפק, כשהיא 'משאירה אבק' לאיסלנדאייר שדורגה שניייה, ולאייר אינדיאה - חברת תעופה של עולם שלישי שדורגה שלישית.
מנגד, במקום הראשון בטבלת עשרת חברות התעופה הטובות זכתה החברה ההולנדית KLM עם סבירות של 11.47% בלבד לאיחור הטיסה, אחריה חברת התעופה הלאומית של ספרד, Iberia, עם 11.82%, וחברת התעופה היפנית, JAL, עם סבירות של 12.2% לאיחור הטיסה.
את הנתון הגרוע שהביא את אל על לצמרת הטבלה המפוקפקת צריך לייחס למאבק ההנהלה והטייסים שהביא במהלכו לעיכובים וביטולים של לא מעט טיסות ליעדים מרכזיים בעולם. ב'בלומברג' מצאו כי הסיכוי לאיחור טיסה בחברת אל על עומד על 56%.
- השמיים נפתחים: דלתא חוזרת לישראל יחד עם עוד גל של חברות זרות - כל הפרטים
- המלחמה נגסה ברווח של אל על כ-70 מיליון דולר; הדוחות סבירים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
- 28.גיל כתב 01/03/2018 10:12הגב לתגובה זואוכל גרוע דיילים מתנשאים במחלקת עסקים ותיירים דתיים בכל מקום במטוס לא טסים בשבת ואי אפשר לטוס בנקודות עד שמוציאים לך את הנשמה עולם תשיעי
- 27.גיל כתב 01/03/2018 10:09הגב לתגובה זואלעל הפקירו אותי בחול יותר מידי פעמים אני סיימתי איתם ועברתי לברית סטאר אלייאנס לפני כמה שנים וצדקתי בגדול סוויס לופטאנזה וסינגפור הם החברות הכי טובות בעולם בכל מחלקה ונושא פרייר של אלעל לא עוד
- 26.דב 03/03/2017 21:42הגב לתגובה זוגועל נפש של חברה
- 25.פראייר מי שטס איתם (ל"ת)טוני 27/02/2017 09:22הגב לתגובה זו
- 24.חחחחחחחח גילו לנו את אמריקה. (ל"ת)סתם אחד 27/02/2017 08:55הגב לתגובה זו
- 23.לא קשור לסכסוך הטייסים. חברה גרועה וזהו (ל"ת)ממי 27/02/2017 08:46הגב לתגובה זו
- 22.אסור לטוס אלעל חברה מזעזעת בכל היבט (ל"ת)איש עסקים שטס המון 27/02/2017 04:29הגב לתגובה זו
- 21.חיים 26/02/2017 17:36הגב לתגובה זואל על חברה טובה ובטוחה,הבעייה היא שגם ההנהלה היתה צריכה להבין שסכסוך כזה יגרום נזק,והנפגע העיקרי הוא הצרכנים ובעלי המניות.
- 20./ 26/02/2017 17:26הגב לתגובה זואלעל נמצאת במהלך של שינוי וניקוי יסודי של בעיותיה תוך כדי התאמה למציאות העסקית החדשה.
- 19.יעקב 26/02/2017 17:19הגב לתגובה זואוכל גרוע, דיילים חוצפניים, לא טסים בשבת, חרדים בכל פינה במטוס....עולם רביעי.
- יהודי פשוט 27/02/2017 10:13הגב לתגובה זוכמה שנאה במשפט אחד
- 18.גיל יוטינה 26/02/2017 16:41הגב לתגובה זוכאילו שלא יודעים את זה כבר עשרים שנה... חחח.. עכשיו זה רק רישמי!
- 17.אדי 26/02/2017 16:39הגב לתגובה זולא חידשו כלום החברה הגרועה והיקרה בעולם. בדרך לקריסה מי שמחזיק מניות שלהם כדאי לו לטוס פעם אחת איתם ופעם אחת עם חברה אחרת כדי לזרוק את המניות לעזאזל.
- 16.לפי כל התגובות כאן צריך לקנות מניות אל על כי כולם נגד (ל"ת)22 26/02/2017 13:28הגב לתגובה זו
- יש ר א לי 27/02/2017 00:03הגב לתגובה זודעה ולא המלצה חחח
- 15.להחרים אותםםםםםםםםםםםםםםםםם! (ל"ת)ארז 26/02/2017 13:14הגב לתגובה זו
- מסכים איתך אני טס איבריה (ל"ת)levi ovad 26/02/2017 17:18הגב לתגובה זו
- 14.אבי 26/02/2017 12:10הגב לתגובה זותאמינו לי אין כמו טייסים רומנים. לא תופסים מעצמם ועושים את העבודה כמו שצריך. רק הטייס הישראלי חושב שהוא סגן של אלוהים
- זכרוני 27/02/2017 09:07הגב לתגובה זואבי זה שאתה לא טס עם אל על לא נורא כל ההפסד שלך ...לעומתך הרומנים בהחלט מזהים חברה טובה ובטוחה ולכן מעדיפים לטוס עם אל על גם אם הם צריכים לשלם מעט יותר ...אלה עובדות החיים !! חסרונך באל על לא מורגש כלל ...תמשיך לטוס עם החברה הרומנית ותהנה ...
- 123 03/03/2017 22:06מכיר אמרו לך שהם אוהבים את אל על לא אומר כלום. תביא סטטיסטיקה ממקור רציני שתוכיח את הטענות שלך.
- 13.אפשר לחשוב שישראל עם כל מיעוטיה אינה עולם שלישי (ל"ת)קונפיציוס 26/02/2017 11:49הגב לתגובה זו
- 12.הילדים בגן שלי אמרו את זה מזמן לא צריך את בלומברג (ל"ת)הגננת רותי 26/02/2017 11:14הגב לתגובה זו
- 11.יש ר א לי 26/02/2017 10:54הגב לתגובה זוכה זה כשחותכים את הענף עליו יושבים. מתרסקיםםםםםםם
- 10.like1 26/02/2017 10:50הגב לתגובה זופראייר מי שנוסע אל על
- 9.אזרח חופשי 26/02/2017 10:31הגב לתגובה זוככה ממנים את שלב ב' בקריירה של טייסי חיל האוויר
- 8.איגם 26/02/2017 10:22הגב לתגובה זויותר מדי כוח לטייסים בחברה עד כדי שליטה במחיר המניה, מעוררת חשש.
- גיל 01/03/2017 10:19הגב לתגובה זולא לזלזל בטייסים. אסור לשכוח שהשמש כידוע זורחת להם מהת-חת.
- 7.אל על היא אייר סוריה במחיר של אייר שוויץ (ל"ת)ג'מאל 26/02/2017 10:03הגב לתגובה זו
- 6.מגיע לכם 26/02/2017 09:57הגב לתגובה זומאחל שהחברה הבזויה הנקראת אל על תלך לאלפי עזאזל
- 5.התארגנויות עובדים חונקות את המשק. (ל"ת)יד הנפץ 26/02/2017 09:56הגב לתגובה זו
- 4.RONI 26/02/2017 09:55הגב לתגובה זותתעוררו כי אנחנו והעולם כבר לא קהל שבוי אם לא תתחילו לעבוד ולהזיע אף אחד לא ירצה אותכם אתם כבר לא מייצגים אותנו וחוץ מהרמה של בטחון יש עוד מלא דברים שטייר דורש היום תצאו מהתקיעות תתחילו ליעל תהליכים לדבר עם העובדיםלפזר כל מיני מאפיות שיש לכם שם בקיצר עדיף לסגור לכם את החברה כי אתם בושה לישראל מה זה מקום אחרון ???? מה אתם לא רויאם מה קורה בעולם איך מתייחסים היום לטיירים ולנוסעים
- 3.הגיע הזמן להפסיק לטוס עם הפח זבל המעופף (ל"ת)דן 26/02/2017 09:48הגב לתגובה זו
- 2.הרואה 26/02/2017 09:06הגב לתגובה זואם היו משקללים עוד נתונים כמו נוחות בטיסה, אדיבות הצוות וכו... - היינו מתבססים חזק יותר במקום הראשון!!!
- 1.חיים בסרט 26/02/2017 08:48הגב לתגובה זובגלל זה החברה נראית כך.

קרנות ההשתלמות באוגוסט: תשואה של כ-1.1% במסלול הכללי; כ-1.3% במסלול המנייתי
המסלולים הכלליים הניבו תשואה ממוצעת של כ-1.1% באוגוסט, והמנייתיים התקרבו ל-1.3%; אנליסט ומנורה בולטות בראש, מור וילין לפידות בתחתית; מתחילת השנה: פערים של יותר מ-1.5% בין מובילים לנגררים
אוגוסט אולי נפתח באי-ודאות בשווקים עם חששות גיאו-פוליטיים אבל הסתיים כשעוד חודש טוב לחוסכים. מדדי המניות סגרו בעליות נאות בארץ ובעולם, והתשואות בקרנות ההשתלמות ממשיכות לטפס, עם ממוצע של כ-1.1% במסלולים הכלליים וכ-1.3% במסלולים המנייתיים.
מנורה ואנליסט מושכות קדימה במסלול הכללי
במסלולים הכלליים, שמיועדים לרוב הציבור ומחזיקים בתמהיל מגוון יחסית של מניות, אג"ח ונכסים אלטרנטיביים, נרשמה באוגוסט תשואה בטווח של 0.92% עד 1.24%. את הטבלה החודשית הובילה קרן ההשתלמות של אנליסט, עם 1.24%, כשאחריה מיטב עם 1.19% ומנורה עם 1.17%.
בתחתית הטבלה עומדת קרן ההשתלמות של אינפיניטי, עם תשואה של 0.56% בלבד, נמוכה משמעותית מהממוצע הענפי. מעליה נמצאת ילין לפידות עם 0.92% ומגדל עם 0.97%.
אם מסתכלים על התשואה המצטברת מתחילת השנה, גם כאן אנליסט בראש עם 9.82%, כשמור (9.62%), מגדל (9.50%) וכלל (9.74%) קרובות אליה. בתחתית נמצאות אינפינטי (0.56%) ילין לפידות (8.19%) והראל (8.15%).
- "רציתי לפדות קרן השתלמות, והציעו לי הלוואה מהקרן - כדאי?"
- כך בדיקה פשוטה תוסיף לכם מעל ל- 50 אלף שקלים לחיסכון
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בהסתכלות על שלוש השנים האחרונות אנליסט מובילה עם 35.29%, לפני מיטב (33.07%) ומור (33.56%). אינפיניטי משתחלת למרכז הטבלה עם תשואה של 32.41%, קצת מעל כלל וילין לפידות. מנגד, הראל נשארת מאחור עם 26.65% בלבד - פער של כמעט 9% מהמובילה.

ממשחיל כבלים למנכ"ל: ניר דוד על בזק, הסיבים, ה-AI והזינוק בביקושים
אחרי 32 שנה בבזק, ניר דוד מתאר את המסלול מלמטה למעלה ומסביר כיצד החברה פרסה סיבים ל־85% ממשקי הבית, שמרה על מחירי אינטרנט הנמוכים בכ־22% מהממוצע ב-OECD ונערכת לעידן ה-AI, הבית החכם והתרחבות בשירותי סייבר וכבלי תקשורת תת-ימיים
מאיש תשתיות
שמשחיל כבלים למנכ"ל החברה - זה המסלול שעשה ניר דוד ב-32 השנים שלו בבזק. דוד, שמנהל כיום את אחת מהחברות הגדולות בישראל, מספר שכבר ביום הראשון שלו בעבודה היה בטוח שיהיה מנכ"ל. המציאות הייתה שונה, אבל הוא בנה את המסלול שלו מלמטה למעלה, מהכבלים ועד לחדרי הישיבות.
החברה שבה התחיל כעובד תשתיות היא כיום אחת מ-12 החברות המובילות בעולם באיכות שירותי האינטרנט. לדבריו, בזק מחוברת כיום ל-85% ממשקי הבית בישראל עם סיבים אופטיים, ומשרתת 2.8 מיליון משקי בית. המוצר הישראלי זול ב-22% מהממוצע ב-OECD - המוצר היחיד במדינה שעולה פחות מהממוצע הבינלאומי.
כמה זמן אתה מנכ"ל בזק ואיך זה להיות בתפקיד הזה?
- אחרי ביטול העסקה, האם מכירת אקסלרה עדיין על השולחן?
- בזק מוותרת על רכישת אקסלרה טלקום של קרן אלומה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
"שנה וחצי. איך זה - תענוג. כל יום הוא אתגר בפני עצמו. להיות מנכ"ל בזק - חוויה שהיא 24/7. לפעמים חושב ששנה של מנכ"ל בזק זה כמו שנת כלב - שבע שנים של בן-אדם רגיל. זה חוויה."