צפו איך תראה חזית הים בחיפה שתכלול נמל נוסעים ומוקדי בילוי

המועצה הארצית לתכנון ובנייה אישרה היום את תוכנית חזית הים הכוללת טיילת, בתי קפה ומוקדי מסחר. יונה יהב: "נחבר מחדש אזורים מוזנחים ועזובים אל המרקם העירוני של העיר"
לירן סהר | (8)

המועצה הארצית לתכנון ובנייה אישרה היום (ג') את תכנית חזית הים העירונית לנמל חיפה, המשלבת בין נמל בינלאומי לסחורות ולהגעת תיירים לאזור תיירותי הכולל: טיילת, בתי קפה ומוסדות ציבור התוכנית אשר הוכנה ביוזמת עיריית חיפה, תעבור עתה להערות הועדות המחוזיות והשגות הציבור

במוקד התוכנית עומד פיתוח החזית הימית של העיר. התכנית אשר אושרה היום היא המשך ישיר לפרויקט ההתחדשות הכולל את הפיתוח המאסיבי של קמפוס הנמל, השוק התורכי, כיכר פריז, המושבה הגרמנית והאזור כולו.

במסגרת זו יהפוך חלקו המערבי של הנמל, מול שדרות בן גוריון, לנמל נוסעים בלבד. לצדו יפותח מרכז בילוי שיכלול בתי קפה, מסעדות, מסחר ומגורים. עיריית חיפה מבקשת כי בהמשך, בחלקו המזרחי יוקם "נמל המפרץ" מסוף מכולות חדש בהשקעה ראשונית של כ - 4 מיליארד שקל.

בתוכנית נקבע שיותרו למשך חמש שנים שימושים של פריקת והטענת סחורות בנמל עד למציאת אתרים חלופיים לשימושים השונים, ובכלל זה לממגורות דגון. התוכנית עתידה לשפר את חזות הנמל במטרה לעודד תיירות, מסחר ופנאי בחיפה ותוכננה כך שישמר הקשר בין העיר לבין הים.

יונה יהב, ראש עיריית חיפה, מסר: "אישור התכנית על ידי הוועדה הארצית, היא מכוננת והיסטורית ומשקפת את פרי היוזמה והמאמץ המתמשך של עיריית חיפה לפתח ולשקם את חזית הים העירונית וכמו כן, לחבר מחדש אזורים מוזנחים ועזובים אל המרקם העירוני של העיר וזאת היא בשורה גדולה. יוזמה זו משתלבת בפעולה מקיפה של העירייה להחייאת העיר התחתית, פתיחת העיר אל מתחם הנמל ויצירת אזורי פעילות חדשים אשר ייצבו את חיפה כעיר חוף מהמובילות בעולם."

יונה הוסיף כי "בתכנון הושם דגש על פיתוח התואם את הבינוי הקיים תוך השתלבות ושמירה על שטחים פתוחים נרחבים וניצול הזדמנויות בהתאמה לאילוצים קיימים. התוכנית מתווה אפשרויות להתחדשות חזית הבינוי הפונה לנמל, לפיתוח עירוני איכותי ופתיחת העיר התחתית אל אזור החוף והנמל."

תגובות לכתבה(8):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 7.
    בשטח קורה בדיוק הפוך 05/07/2012 10:16
    הגב לתגובה זו
    להבטיח לא עולה כסף אז ממשיכים להבטיח לתושבי חיפה 30 מלונות, שהאמוניה יזוז ושהנמל ייפתח. לא עולה כסף להבטיח וגם לא צריך לקיים..
  • 6.
    שרית קונדריאה 04/07/2012 12:00
    הגב לתגובה זו
    נראה מדהים ומתאים!
  • 5.
    jimmy 03/07/2012 22:21
    הגב לתגובה זו
    זה רק מראה איך אנו כחברה נראים. העירייה כמו גם המדינה עושה את הפרויקט רק שלה הכל מותר, ולא משנה איך זה יפגע בתושבי חיפה. העיקר שראש העירייה יגיד שהוא עשה
  • 4.
    חיפאי לא מרוצה 03/07/2012 20:49
    הגב לתגובה זו
    הבטיחו לנו לפני שלוש שנים מה קורה שם?
  • 3.
    חיפאי לא מרוצה 03/07/2012 20:49
    הגב לתגובה זו
    הבטיחו לנו לפני שלוש שנים מה קורה שם?
  • 2.
    ג'-842 03/07/2012 18:18
    הגב לתגובה זו
    לא נעים להגיד אבל יש כמה מכשולים בדרך הנמל עצמו התוכנית לחשמול הרכבת מה שאומר שיש עוד זמן עד שזה יקרה.
  • 1.
    [x-x] 03/07/2012 18:00
    הגב לתגובה זו
    מצד אחד מאשרים תוכנית לחזית ים עירונית ומצד שני מקדמים תוכנית לחשמול הרכבת בתוואי הנוכחי בקיצור מה הולך פה.
  • עיר הבטחות שווא 05/07/2012 10:18
    הגב לתגובה זו
    להבטיח לא עולה כסף והדמיות לא צריך לממש. אפשר לשווק לציבור את אותן הדמיות מלפני 10 ו-20 שנה כמו שאפשר כבר 10 שנים להבטיח שהאמוניה תזוז ויבנו 30 מלונות ועוד כל מיני הבטחות והבטחות..
דירות בבת ים. צילום: צלי אהרוןדירות בבת ים. צילום: צלי אהרון

אבי שמחון: מחירי הדירות בדרך לירידה של 10%

היועץ הכלכלי לראש הממשלה מעריך כי הירידות בשוק הדיור יימשכו, תקף את מתנגדי סבסוד המשכנתאות והזהיר מפגיעה הולכת וגוברת במשקי הבית על רקע יוקר המימון והוצאות המלחמה

אדיר בן עמי |

בוועידת מרכז הבנייה הישראלי שהתקיימה באילת, התייחס פרופ' אבי שמחון, היועץ הכלכלי לראש הממשלה, למצב שוק הדיור ולכיוון שאליו הוא מעריך שהמחירים ינועו בשנה הקרובה. שמחון ציין כי לדבריו, ירידת המחירים כבר החלה, וכי המגמה צפויה להעמיק משמעותית. "מחירי הדירות כבר ירדו בכ־2.5%, ואני מעריך שהם יירדו בכ־10% נוספים במהלך השנה וחצי הקרובות," אמר. לדבריו, השילוב בין האטה בביקושים לבין תנאי המימון המכבידים מוביל לשינוי כיוון בשוק שהתאפיין בעליות רצופות במשך שנים.


שמחון הדגיש כי הוא אינו מרבה לפרסם תחזיות, אך ציין שהנתונים בשטח תומכים בהערכה כי מדובר בתחילת מגמה. גורמים בענף מסכימים כי שינויי הריבית, אי־הוודאות הכלכלית והמלחמה השפיעו על קצב העסקאות והביאו לירידה הדרגתית במחירי הדירות, אף אם לא תמיד באופן אחיד בכל אזורי הארץ.


בהתייחסות רחבה יותר למצב הכלכלי, אמר שמחון כי תקציב המדינה שהושפע עמוקות מהוצאות המלחמה, משקף את המחירים הכלכליים הכבדים של הלחימה. לדבריו, ההחלטה לסיים את גיבוש התקציב עם גירעון של 3.9% התקבלה לאחר התלבטות משמעותית, אך הוא הדגיש כי מדובר ברמה שאינה גבוהה בהשוואה למדינות מערביות אחרות שלא התמודדו עם מלחמה. שמחון ציין כי הממשלה בחרה להימנע מצעדי הרחבה משמעותיים כדי שלא להגדיל את יחס החוב־תוצר מעבר למצבו הנוכחי.


סבסוד המשכנתאות 

שמחון התייחס ליוזמת הסבסוד למשכנתאות המוצעת על ידיו, נושא שהוביל לעימות מול משרד האוצר ובנק ישראל. "יש מאות אלפי משפחות שנפגעו קשות מעליית הריבית. משקי בית ששילמו כ־5,000 שקלים בחודש רק לפני שנתיים משלמים היום מעל 6,000 שקלים," אמר. לדבריו, מדובר בפגיעה שמצמצמת צריכה ומכבידה על הכלכלה. הוא טען כי המדינה חייבת להתערב, אך ציין כי ההתנגדות המקצועית של האוצר ושל הייעוץ המשפטי מבוססת על עקרונות שוויוניות ועל החשש מתקדים תקציבי.


בכירי האוצר והבנק המרכזי טוענים כי סבסוד משכנתאות יטיל על התקציב נטל משמעותי, ועלול להוביל להטיה בשוק הדיור. שמחון, מנגד, הדגיש כי בעיניו מדובר בתמיכה חברתית וכלכלית נדרשת, וכי הפגיעה במשקי הבית הפכה לבלתי נסבלת. לדבריו, היוזמה ממשיכה להיבחן, אך הסיכויים לאישורה עדיין אינם ברורים.