צפו איך תראה חזית הים בחיפה שתכלול נמל נוסעים ומוקדי בילוי
המועצה הארצית לתכנון ובנייה אישרה היום (ג') את תכנית חזית הים העירונית לנמל חיפה, המשלבת בין נמל בינלאומי לסחורות ולהגעת תיירים לאזור תיירותי הכולל: טיילת, בתי קפה ומוסדות ציבור התוכנית אשר הוכנה ביוזמת עיריית חיפה, תעבור עתה להערות הועדות המחוזיות והשגות הציבור
במוקד התוכנית עומד פיתוח החזית הימית של העיר. התכנית אשר אושרה היום היא המשך ישיר לפרויקט ההתחדשות הכולל את הפיתוח המאסיבי של קמפוס הנמל, השוק התורכי, כיכר פריז, המושבה הגרמנית והאזור כולו.
במסגרת זו יהפוך חלקו המערבי של הנמל, מול שדרות בן גוריון, לנמל נוסעים בלבד. לצדו יפותח מרכז בילוי שיכלול בתי קפה, מסעדות, מסחר ומגורים. עיריית חיפה מבקשת כי בהמשך, בחלקו המזרחי יוקם "נמל המפרץ" מסוף מכולות חדש בהשקעה ראשונית של כ - 4 מיליארד שקל.
בתוכנית נקבע שיותרו למשך חמש שנים שימושים של פריקת והטענת סחורות בנמל עד למציאת אתרים חלופיים לשימושים השונים, ובכלל זה לממגורות דגון. התוכנית עתידה לשפר את חזות הנמל במטרה לעודד תיירות, מסחר ופנאי בחיפה ותוכננה כך שישמר הקשר בין העיר לבין הים.
יונה יהב, ראש עיריית חיפה, מסר: "אישור התכנית על ידי הוועדה הארצית, היא מכוננת והיסטורית ומשקפת את פרי היוזמה והמאמץ המתמשך של עיריית חיפה לפתח ולשקם את חזית הים העירונית וכמו כן, לחבר מחדש אזורים מוזנחים ועזובים אל המרקם העירוני של העיר וזאת היא בשורה גדולה. יוזמה זו משתלבת בפעולה מקיפה של העירייה להחייאת העיר התחתית, פתיחת העיר אל מתחם הנמל ויצירת אזורי פעילות חדשים אשר ייצבו את חיפה כעיר חוף מהמובילות בעולם."
יונה הוסיף כי "בתכנון הושם דגש על פיתוח התואם את הבינוי הקיים תוך השתלבות ושמירה על שטחים פתוחים נרחבים וניצול הזדמנויות בהתאמה לאילוצים קיימים. התוכנית מתווה אפשרויות להתחדשות חזית הבינוי הפונה לנמל, לפיתוח עירוני איכותי ופתיחת העיר התחתית אל אזור החוף והנמל."
- 7.בשטח קורה בדיוק הפוך 05/07/2012 10:16הגב לתגובה זולהבטיח לא עולה כסף אז ממשיכים להבטיח לתושבי חיפה 30 מלונות, שהאמוניה יזוז ושהנמל ייפתח. לא עולה כסף להבטיח וגם לא צריך לקיים..
- 6.שרית קונדריאה 04/07/2012 12:00הגב לתגובה זונראה מדהים ומתאים!
- 5.jimmy 03/07/2012 22:21הגב לתגובה זוזה רק מראה איך אנו כחברה נראים. העירייה כמו גם המדינה עושה את הפרויקט רק שלה הכל מותר, ולא משנה איך זה יפגע בתושבי חיפה. העיקר שראש העירייה יגיד שהוא עשה
- 4.חיפאי לא מרוצה 03/07/2012 20:49הגב לתגובה זוהבטיחו לנו לפני שלוש שנים מה קורה שם?
- 3.חיפאי לא מרוצה 03/07/2012 20:49הגב לתגובה זוהבטיחו לנו לפני שלוש שנים מה קורה שם?
- 2.ג'-842 03/07/2012 18:18הגב לתגובה זולא נעים להגיד אבל יש כמה מכשולים בדרך הנמל עצמו התוכנית לחשמול הרכבת מה שאומר שיש עוד זמן עד שזה יקרה.
- 1.[x-x] 03/07/2012 18:00הגב לתגובה זומצד אחד מאשרים תוכנית לחזית ים עירונית ומצד שני מקדמים תוכנית לחשמול הרכבת בתוואי הנוכחי בקיצור מה הולך פה.
- עיר הבטחות שווא 05/07/2012 10:18הגב לתגובה זולהבטיח לא עולה כסף והדמיות לא צריך לממש. אפשר לשווק לציבור את אותן הדמיות מלפני 10 ו-20 שנה כמו שאפשר כבר 10 שנים להבטיח שהאמוניה תזוז ויבנו 30 מלונות ועוד כל מיני הבטחות והבטחות..

יוזמות נדל"ן רוכשת שליטה בפרויקטים של איציק תשובה בנתניה
החברות מגדילות את השותפות כך שיוזמות תחזיק 51% ב-8 חברות פרטיות עם עשרות פרויקטים למגורים, מסחר ונכסים מניבים; במסגרת ההסכם תשובה ימשיך לנהל את הפרויקטים ויקבל דמי ייזום וניהול בהיקף של 50 מיליון שקל
קבוצת יוזמות פיתוח נדל"ן וחברת איציק תשובה מעמיקות את שיתוף הפעולה ביניהן, במהלך שמרחיב משמעותית את היקף הפעילות המשותפת ועוברים לשליטה משותפת של שתי החברות. במסגרת ההסכם החדש, יוזמות צפויה לרכוש 51% מההון שמחזיקה קבוצת תשובה ב-8 חברות פרטיות, שבבעלותן החזקה בכ-30 חברות פרויקט הפועלות בעיר נתניה ובסביבתה. מדובר במתחמים הכוללים מגדלי מגורים, שטחי מסחר, משרדים ונכסים מניבים, לצד זכויות בקרקעות בהרצליה, הרצליה פיתוח ונתניה.
יש כאן שלושה פרויקטים מרכזיים שכבר נמצאים בשלב מתקדם יחסית: פרויקט ברחוב ירושלים בנתניה, פרויקט נוסף בשדרות ויצמן, ופרויקט שלישי ברחוב ז'בוטינסקי. בשלושת המתחמים נחתמו עד כה הסכמי התחדשות עירונית עם למעלה מ־90% מבעלי הזכויות, מה שמקדם אותם לעבר שלבי תכנון ורישוי מפורטים. בסך הכול, שלושת הפרויקטים כוללים פוטנציאל לבניית כ-333 דירות חדשות, לצד כ-920 מ"ר שטחי מסחר וכ-730 מ"ר שיועדו לשימוש ציבורי עבור עיריית נתניה. על פי הערכות החברות, היקף המכירות הצפוי בשלושת הפרויקטים עומד על כ-698 מיליון שקל, כאשר חלקה של יוזמות צפוי לעמוד על כ־178 מיליון שקל מכירות ורווח של כ-26 מיליון שקל.
העסקה החדשה מגיעה בהמשך לעסקה קודמת שעליה הודיעו הצדדים לפני כחודשיים, שבה חברו לשותפות ב-4 פרויקטים נוספים בנתניה בהיקף של כ-575 דירות ותחזית מכירות של כ־1.2 מיליארד שקל. כלומר, במקום שותפות נקודתית בפרויקטים בודדים, יוזמות נכנסת לעמדת שליטה רוחבית ברוב הפעילות היזמית של קבוצת תשובה באזור, תוך יצירת מבנה אחיד לניהול, תכנון, מימון וביצוע. מבחינת שתי החברות, מדובר בתהליך הדרגתי שבו הן מייצרות מודל שותפות ארוך טווח ולא מהלך חד־פעמי.
בנוסף, יוזמות תישא גם בעלויות ההון העצמי הנדרשות לקידום ולמימון הפרויקטים. המשמעות היא שהחברה תעמיד את חלקה במימון ותוביל את ההיבטים הכלכליים של הפרויקטים, בעוד קבוצת תשובה תמשיך לפעול כחברת ייזום וביצוע ותלווה את הפרויקטים עד מסירתם. מנגנון התגמול במסגרת ההסכם קובע כי קבוצת תשובה תקבל דמי ייזום וניהול בהיקף כולל של 50 מיליון שקל בתוספת מע"מ, אשר ישולמו בארבעה תשלומים שנתיים שווים.
ההסכם כולל גם תקופת בדיקת נאותות (Due Diligence) בהיקף של 90 ימים, עם אפשרות להארכה, שבמהלכה תבחן יוזמות כל פרויקט בנפרד. החברה תוכל לבחור אילו מהפרויקטים לכלול במסגרת העסקה, ובלבד שהיקף הפעילות הכולל לא יפחת מ-80% מהפעילות הקיימת של חברת תשובה. מנגנון זה מספק ליוזמות גמישות יחסית בבחינת ההיתכנות התכנונית, המשפטית והכלכלית של כל פרויקט, ומאפשר לה להתאים את סל הפרויקטים לרמת הסיכון שהיא מוכנה לשאת. בנוסף, הצדדים הסכימו על זכות הצטרפות הדדית לפרויקטים עתידיים לתקופה של 18 חודשים החל ממרץ 2026.
יוסי רייק. קרדיט: רז רוגובסקיחברת רייק קיבלה היתר בנייה למגדל בשדרות הילד ברמת גן
112 דירות ייבנו במגדל Avenue One בן 34 קומות, כולל שטחי מסחר ושימור מבנה קיים; המחירים בפרויקט החל מ-3.6 מיליון שקל
חברת רייק מקבוצת אספן אספן גרופ -0.48% קיבלה היתר בנייה מלא להקמת פרויקט Avenue One בשדרות הילד ברמת גן - מה שמאפשר לה לפתוח בעבודות הביצוע בפועל לאחר תקופה ארוכה של הליכי תכנון ורישוי. ההיתר מתייחס למגדל מגורים חדש בן 34 קומות, הכולל 112 דירות בתמהיל די מגוון, לצד שטחי מסחר ומבנה לשימור כחלק מהתכנון הכולל של המתחם. לפי התכנון שאושר, המגדל יכלול דירות בגדלים שונים: 3 ו-4 חדרים, וכן מספר דירות שנבנו עם מרפסות רחבות, חלקן עם בריכות פרטיות.
בנוסף לקומת המגורים יוקצה שטח מסחרי בקומת הקרקע, שמיועד לשילוב חנויות, בתי קפה, ושירותים קהילתיים הפונים לרחוב. מבנה לשימור יהיה נמצא גם כן בתוך התכנון. המבנה תוכנן כחלק מהמתחם, באופן שמשלב בין תוספת בנייה חדשה לבין מרקם קיים. הנראה כי מדובר בניצול די טוב של הקרקע תוך עמידה בדרישות הרשות המקומית ובהתאמה למדיניות התכנון של השנים האחרונות ברמת גן, המעודדת התחדשות בתוך מרקמים קיימים תוך שמירה על מאפייני הרחוב.
לגבי המיקום, שדרות הילד נמצאות במרחק הליכה קצר מאזור הבורסה ברמת גן, סמוך לתחנת הקו האדום של הרכבת הקלה. המשמעות היא נגישות די גבוהה לתחבורה ציבורית ולצירי תנועה מרכזיים, וקרבה למוקדי תעסוקה בתל אביב ורמת גן. עבור חלק גדול מרוכשי הדירות, זו יכולה להיות נקודת משיכה די משמעותית, ונראה כי הביקוש למגורים סמוך לקו האדום ולמרכזי תעסוקה יציב יחסית גם בתקופות של ירידות בשוק הנדל״ן למגורים שמאופיינת במלאים גדולים שנמצאים אצל היזמים והקבלנים.
מחירי הדירות בפרויקט יתחילו מ-3.625 מיליון שקל לדירה. ההיתר שניתן מאפשר להמשיך לשלב הבא, תחילת עבודות הביצוע בשטח והכנות לקידום דיירים, קבלנים וספקים לקראת שלבי הבנייה המתקדמים.
- האם הפלסטינים יחזרו לאתרי הבנייה? הקבלנים חלוקים, הממשלה הבאה תכריע
- זמן ההחלטה בוועדות הערר צנח בממוצע מ-77 ל-10 ימים בלבד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שווי שוק, הון עצמי ומה עשתה מניית אספן?
שווי השוק של קבוצת אספן עומד על כ-395 מיליון שקל. והונה העצמי נאמד בכ-575 מיליון שקל. מניית החברה ירדה מתחילת השנה בכ-4% וב-12 החודשים האחרונים עלתה בכ-9%.
