האמת שכדאי שתכירו: כך רוכבים הפוליטיקאים על משבר הדיור
למרות שיא כל הזמנים בבנייה פעילה, הפוליטיקאים ממשיכים עם שלל פתרונות למשבר המדומיין // דעה


- הקמת רשם שכירויות באופן מיידי. כמו רשם עמותות, רשם חברות, יש להטיל את האחריות לאיסוף כל חוזי השכירות במדינה בידי גוף אחד - זאת לפני הכל.
- ביטול הדרגתי של הפטור ממס על השכרת דירה. אין שום סיבה שמשכירי דירות יופלו לטובה מבחינת מס.
- הכנסת סעיף קוגנטי (שלא ניתן להתנות עליו) לכל חוזה שכירות - כל הודעת פינוי/אי הארכת חוזה או העלאת שכר הדירה בשיעור גבוה ממדד המחירים לצרכן צריכה להינתן לפחות שנה מראש.
- מתן הטבות מס למשכירי דירות לטווח ארוך שיתחייבו לא להעלות את שכר הדירה מעל שיעור עליית המדד, גם אם מתחלף שוכר.
- מעבר לכך, תנו לשוק להתנהל לבד.
בנוגע לשוק הדירות החדשות/ יד שניה:
- יש לבטל את תכנית "מחיר למשתכן" ולחזור ולשווק את הקרקעות למרבה במחיר אבל עם הגבלת משך הבניה או אבני דרך להצגת אחוזי מכירה של הדירות בפרויקט. יזם שלא יעמוד בתנאים ייקנס. רוצה להפחית סיכון? תציע מחיר נמוך יותר על הקרקע!
- החזרת "מס הדגירה" על קרקע מאושרת לבניה שלא בונים עליה שבוטל אי שם בתחילת המילניום.
- יש להגביל את משך המשכנתא המקסימלי לעשרים שנים. לא 90% משכנתא, לא 30 שנה ולא 40 שנה. להוריד את תקופת ההשתעבדות המקסימלית.
כאמור, אף פוליטיקאי לא יאמץ אף צעד מההצעות שלהלן כי זה אומר לפגוע בכל בעלי ההון במדינה בערך. אבל זה בדיוק, אבל בדיוק, מה שצריך לעשות! אם הפוליטיקאים לא מבינים את זה או מעמידים פנים שאינם מבינים, לפחות תבינו את זה אתם, הציבור. הכותבת פעילה בדף הפייסבוק "המחאה הגדולה - יחד נוריד את מחירי הדיור"
- 22.אראל 17/02/2019 20:09הגב לתגובה זוומפאת כבודה לא אפרט. רק אומר שחמלה זה הרגש הנכון במקרה שלה. הזמן חולף והבדידות גדלה
- 21.דוד 15/02/2019 10:28הגב לתגובה זושוק הנדל"ן בצניחה חופשית. שומר נפשו ירחק ממנו.
- 20.א.ש 15/02/2019 07:20הגב לתגובה זומניסיוני הפרטי. בקריית שמונה והסביבה קשה מאוד להשכיר דירה, גם במחירים שפויים. יש עודף דירות מכל הסוגים. גם למכירה וגם להשכרה.למה? לא יודע.
- 19.אריה 15/02/2019 01:19הגב לתגובה זו115000 הדירות באו רק מהתערבות כחלון ולא מעצמם. לפניו נקטו בשיטה שלך "לא לעשות כלום" וקיבלנו עליית מחירי דירות פי 3 ובמאמץ אדיר כחלון הגיע ליציבות ואת רוצה להרוס הכל ולהתחיל מחדש ובינתיים המחירים יוכפלו.את מתלבשת עלינו כשפני ניסוי קלקלנית בשקל לאורם של נציגי החוגים הקיצוניים מהרפובליקאים בארה"ב הלא הם קרן המליארדרים "קרן תקוה" פורום קוהלת אתר מידה ועומר מואב.בישראל לא יכול להיות שוק חופשי. היא קטנה ענייה בקרקע וגבולותיה סגורים ואסור להביא קבלנים מחו"ל.
- 18.ישראל אחים 14/02/2019 23:52הגב לתגובה זושיקחו הלוואה בריבית גבוהה מהבנקים, משכנתא זה הטבה למגורים בלבד
- 17.טדי 14/02/2019 22:02הגב לתגובה זורק מה שחסר זה מחזורי הגאות והשפל, מדהים אני מדהים אני מדהים
- 16.חבר במחאה 14/02/2019 20:26הגב לתגובה זוגיתית יאלופת עולם...לא יכולנו לתאר את המחדל הקטסטרופלי יותר מדוייק ממך!! שאפוווו!!!!
- איציק מגלובס 14/02/2019 22:03הגב לתגובה זוכמה שטויות אתם מחרטטים ועוד מקשיבים לכם , חחחח.
- 15.צריך לדרוש מי בנק ישראל לעלות ריבית לילמוד מי טראמפ (ל"ת)בנק ישראל רק נזק 14/02/2019 16:03הגב לתגובה זו
- 14.יוסף 14/02/2019 14:52הגב לתגובה זורק במקום חומר מעכב בעירה הוא "התבלבל" ומילא דלק 115אוקטן
- 13.כתבה מעולה גיתית כל הכבוד (ל"ת)אדי פולי 14/02/2019 13:13הגב לתגובה זו
- 12.מאמר מצוין. בול!! (ל"ת)יוסי 14/02/2019 12:33הגב לתגובה זו
- 11.ניתוח מדויק! (ל"ת)אדם 14/02/2019 12:04הגב לתגובה זו
- 10.אין מחסור 14/02/2019 12:03הגב לתגובה זוזה לא מסתדר עם תאוריית ה"ברור שהשכירות מזנקת בישראל, זה בגלל שכחלון נלחם במשקיעים!", אבל זו האמת. אצלנו עלה 6% בשלוש השנים האחרונות, בארה"ב עלה 9% למרות ששם אין בירוקרטיה ויש קרקע ולא נלחמים במשקיעים. ואגב, בישראל המשכורות עלו יותר מאשר שם
- שי 17/02/2019 15:01הגב לתגובה זויש שם אינפלציה כללית בהכל..
- 9.סוף לביקושים 14/02/2019 12:00הגב לתגובה זוובכך תפיל את המחירים ביעילות. זה בדיוק כאילו הריבית עלתה כבר.
- 8.סאול ראוגו 14/02/2019 11:58הגב לתגובה זועצרו צרפתים עבריינים מלקנות עם כסף שחור, והטילו מס רכישה של כ 10% והופה- המכירות צנחו ב 80% מהשיא של 2015 והמחירים ירדו ב 25% בשנה וחצי האחרונות! זאת לעומת ירידה של 5%-10% בלבד בשאר השוק בתל אביב. עוד אינדיקציה שהגדלת "היצע היצע היצע" לא עוזרת, זה שכונות הרפאים בכרמי גת, רובע יזרעאל בעפולה, וחריש כמובן. המחירים לא ירדו למרות עודף היצע ברור! הכותב צודק- אם היו מחייבים יזמים למכור דירות תוך פרק זמן מקסימלי מוגדר, הם היו נאלצים להתפשר במחיר ולמכור, במקום לאגור מלאי, למשוך זמן (עם מימון בריבית נמוכה) ולקוות לטוב
- 7.מדהים. מנוסח היטב. (ל"ת)ירון 14/02/2019 11:32הגב לתגובה זו
- 6.לא פותרים בעיה מוניורית באמצעים הנדסיים (ל"ת)אבט גערה 14/02/2019 11:28הגב לתגובה זו
- 5.לי 14/02/2019 11:07הגב לתגובה זובניה ציבורית והתערבות נגד ניצול שוכרים זה חשוב
- 4.דב 14/02/2019 10:40הגב לתגובה זואכן זה המצב. הגרוע מכולם הוא כחלון=כישלון. הוא עוד יכניס את המדינה למשבר פיננסי עם התוכניות הנוראיות שלו, שאין בהם דבר לפתרון, שעולות מיליארדים למשלם המסים, מלבד פופוליזם של טיפש. מקווה שהוא ייעלם מהפוליטיקה בבחירות הקרובות.
- 3.יוסי 14/02/2019 10:32הגב לתגובה זוהיום המשכנתא היא עד הקבר אם תוגבל ל20 שנה המחירים יחתכו... אבל הבנקים לא יתנו לזה לקרות . זו הבוננזה להם. אנשים מתים מהלכים רק כדי לשלם משכנתא. רשם שכירויות זה גאוני! כמה הון שחור מסתובב שם אללא יסתור
- 2.פתרונות פשוטים ואמיתיים. שאפו (ל"ת)מדהים 14/02/2019 10:28הגב לתגובה זו
- 1.גיתית המלכה (ל"ת)אני 14/02/2019 10:24הגב לתגובה זו

הטכנולוגיה הסודית שמאחורי כל המראה ונחיתה
מערכות מכ"ם, לוויינים ורכיבים מבוססי בינה מלאכותית הם בין האמצעים הנסתרים שפועלים ללא לאות כדי שהטיסה תעבור חלק ונגיע בשלום ליעדנו
אני נרגש לקראת הטיסה למשחק הכדורגל באצטדיון סאן סירו שבמילאנו באיטליה. אני מתיישב בכיסא המטוס, מהדק חגורה, ולמעט אי אילו טלטולים קלים, כמעט ואינני חושב על המורכבות העצומה המאפשרת למאות טונות של מתכת לדאות באוויר ולהמריא ולנחות בבטחה אלפי פעמים ביום.
בעידן שבו טיסה היא עניין שבשגרה עבור מיליוני אנשים מדי יום, אנו נוטים להתייחס למטוסים כאל כלי תחבורה מובנים מאליהם. אלא שמאחורי כל המראה ונחיתה מוצלחת עומד עולם שלם של טכנולוגיה מתקדמת, מערכות מתוחכמות וצוותים מיומנים שהציבור הרחב כמעט ואינו מודע אליהם. זהו סיפורם של העיניים הבלתי נראות, האוזניים הנסתרות והמוחות האלקטרוניים שדואגים שנגיע ליעדנו בשלום.
המוח שעל הקרקע: פיקוח טיסה ובקרת תנועה אווירית
הכוח המניע הראשון שאינו נראה לנוסע הממוצע הוא מערכת בקרת התנועה האווירית ATC - Air Traffic Control. לפני שהמטוס בכלל מתחיל לנוע על המסלול, הוא כבר נמצא בפיקוח הדוק. פקחי הטיסה הם שומרי הסף של השמיים, האחראים על תזמון, ניווט והפרדה בין כלי טיס באוויר ועל הקרקע. הם יושבים במגדלי הפיקוח או במרכזי הבקרה האזוריים, מוקפים במסכי מכ"ם המציגים את תמונת המצב האווירית בזמן אמת. כל נקודה על המסך מייצגת מטוס, וכל תנועה מחושבת מראש כדי למנוע התנגשויות ולייעל את זרימת התנועה.
תארו לעצמכם עשרות מטוסים הממתינים להמראה או לנחיתה בשדה תעופה בינלאומי עמוס. פקחי הטיסה מתאמים את ההמראות והנחיתות תוך הקפדה על מרווחי בטיחות, ומשדרים הנחיות ברורות לטייסים לגבי מהירות, גובה, כיוון ומסלול. טכנולוגיית מכ"ם דו-שימושית, הכוללת מכ"ם ראשי ומכ"ם משני, מאפשרת לפקחים לא רק לזהות את מיקום המטוס אלא גם לקבל נתונים חיוניים כמו גובה, מהירות ומספר טיסה - מידע המשודר באופן אקטיבי מתוך המטוס. מערכות אלו הן העיניים של הפקח, והן אבן יסוד בבטיחות הטיסה כדי שנוכל להגיע בשלום ליעדנו.
- בטיחות או נוחות - איך בוחרים את המושב המושלם בטיסה?
- "טריק יום כיפור" חוזר: כך ישראלים קונים כרטיסי טיסה זולים, מהמרים על ביטולים – ומרוויחים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הניווט הבלתי נראה: מגדלורים אלקטרוניים ולוויינים
בעבר, טייסים הסתמכו על מגדלורים קרקעיים וניווט אסטרונומי. כיום, הניווט מתבצע באמצעות שילוב מתוחכם של טכנולוגיות קרקעיות ולווייניות. תחנות אלה הן סוג של "מגדלורים אלקטרוניים" המשדרים אותות רדיו מהקרקע, ומאפשרים למטוסים לקבוע את כיוונם ומרחקם מנקודה ספציפית. הכוכב הראשי של הניווט המודרני הוא כמובן ה-GPS) Global Positioning System) ומערכות ניווט לווייניות מקבילות כמו GLONASS הרוסית ו-Galileo האירופאית. מערכות אלו מספקות נתוני מיקום מדויקים ברמה חסרת תקדים, ומאפשרות לטייסים לנווט במסלולים מוגדרים בדיוק רב, גם במזג אוויר קשה. מטוסים חדישים אף מצוידים במערכות מתקדמות יותר כמו מערכות ניווט המסתמכות על תחנות קרקעיות על פני יבשת שלמה בשילוב קבלת אותות מלוויינים המשפרות את דיוק ה-GPS לרמה של סנטימטרים בודדים. מערכות אלה קריטיות במיוחד בגישה מדויקת לנחיתה.

הטכנולוגיה הסודית שמאחורי כל המראה ונחיתה
מערכות מכ"ם, לוויינים ורכיבים מבוססי בינה מלאכותית הם בין האמצעים הנסתרים שפועלים ללא לאות כדי שהטיסה תעבור חלק ונגיע בשלום ליעדנו
אני נרגש לקראת הטיסה למשחק הכדורגל באצטדיון סאן סירו שבמילאנו באיטליה. אני מתיישב בכיסא המטוס, מהדק חגורה, ולמעט אי אילו טלטולים קלים, כמעט ואינני חושב על המורכבות העצומה המאפשרת למאות טונות של מתכת לדאות באוויר ולהמריא ולנחות בבטחה אלפי פעמים ביום.
בעידן שבו טיסה היא עניין שבשגרה עבור מיליוני אנשים מדי יום, אנו נוטים להתייחס למטוסים כאל כלי תחבורה מובנים מאליהם. אלא שמאחורי כל המראה ונחיתה מוצלחת עומד עולם שלם של טכנולוגיה מתקדמת, מערכות מתוחכמות וצוותים מיומנים שהציבור הרחב כמעט ואינו מודע אליהם. זהו סיפורם של העיניים הבלתי נראות, האוזניים הנסתרות והמוחות האלקטרוניים שדואגים שנגיע ליעדנו בשלום.
המוח שעל הקרקע: פיקוח טיסה ובקרת תנועה אווירית
הכוח המניע הראשון שאינו נראה לנוסע הממוצע הוא מערכת בקרת התנועה האווירית ATC - Air Traffic Control. לפני שהמטוס בכלל מתחיל לנוע על המסלול, הוא כבר נמצא בפיקוח הדוק. פקחי הטיסה הם שומרי הסף של השמיים, האחראים על תזמון, ניווט והפרדה בין כלי טיס באוויר ועל הקרקע. הם יושבים במגדלי הפיקוח או במרכזי הבקרה האזוריים, מוקפים במסכי מכ"ם המציגים את תמונת המצב האווירית בזמן אמת. כל נקודה על המסך מייצגת מטוס, וכל תנועה מחושבת מראש כדי למנוע התנגשויות ולייעל את זרימת התנועה.
תארו לעצמכם עשרות מטוסים הממתינים להמראה או לנחיתה בשדה תעופה בינלאומי עמוס. פקחי הטיסה מתאמים את ההמראות והנחיתות תוך הקפדה על מרווחי בטיחות, ומשדרים הנחיות ברורות לטייסים לגבי מהירות, גובה, כיוון ומסלול. טכנולוגיית מכ"ם דו-שימושית, הכוללת מכ"ם ראשי ומכ"ם משני, מאפשרת לפקחים לא רק לזהות את מיקום המטוס אלא גם לקבל נתונים חיוניים כמו גובה, מהירות ומספר טיסה - מידע המשודר באופן אקטיבי מתוך המטוס. מערכות אלו הן העיניים של הפקח, והן אבן יסוד בבטיחות הטיסה כדי שנוכל להגיע בשלום ליעדנו.
- בטיחות או נוחות - איך בוחרים את המושב המושלם בטיסה?
- "טריק יום כיפור" חוזר: כך ישראלים קונים כרטיסי טיסה זולים, מהמרים על ביטולים – ומרוויחים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הניווט הבלתי נראה: מגדלורים אלקטרוניים ולוויינים
בעבר, טייסים הסתמכו על מגדלורים קרקעיים וניווט אסטרונומי. כיום, הניווט מתבצע באמצעות שילוב מתוחכם של טכנולוגיות קרקעיות ולווייניות. תחנות אלה הן סוג של "מגדלורים אלקטרוניים" המשדרים אותות רדיו מהקרקע, ומאפשרים למטוסים לקבוע את כיוונם ומרחקם מנקודה ספציפית. הכוכב הראשי של הניווט המודרני הוא כמובן ה-GPS) Global Positioning System) ומערכות ניווט לווייניות מקבילות כמו GLONASS הרוסית ו-Galileo האירופאית. מערכות אלו מספקות נתוני מיקום מדויקים ברמה חסרת תקדים, ומאפשרות לטייסים לנווט במסלולים מוגדרים בדיוק רב, גם במזג אוויר קשה. מטוסים חדישים אף מצוידים במערכות מתקדמות יותר כמו מערכות ניווט המסתמכות על תחנות קרקעיות על פני יבשת שלמה בשילוב קבלת אותות מלוויינים המשפרות את דיוק ה-GPS לרמה של סנטימטרים בודדים. מערכות אלה קריטיות במיוחד בגישה מדויקת לנחיתה.