מייקל דל
צילום: יחצ

גם מניות AI יכולות ליפול; דל זינקה 250% בשנה בזכות ה-AI ושכחה את התחומים האחרים

תחזית מאכזבת לדל - תחום ה-AI צומח, אבל לא מספיק; התחזית קדימה מאכזבת; מכפיל הרווח העתידי של החברה - 24
עמית בר | (1)

מניית דל צנחה ב-19% לאחר המסחר בעקבות פרסום דוחות כספיים. למרות שהחברה דיווחה על הכנסות של 22.24 מיליארד דולר ורווח למניה (EPS) של 1.27 דולר, שהיו מעל התחזיות, הירידה ברווחיות במגזרים משמעותיים כמו פתרונות תשתית ולקוחות פרטיים הובילה לאכזבה גדולה בשוק. התגובות השליליות של האנליסטים תרמו לירידה. 

דל נתפסת בשנה האחרונה כמניית AI, היא עובדת בשיתוף פעולה הדוק עם אנבידיה ותחום ה-AI (שרתים שיכולים לעבד את פעילות ה-AI שדורשת יכולות מיחשוב רבות וחזקות) צומח. אבל מסתבר שהצמיחה ב-AI, באה על חשבון יתר התחומים שסיפקו תחזית קדימה מאכזבת. 

 

גם מניות AI יורדות

דל דיווחה כאמור על הכנסות של 22.24 מיליארד דולר, עלייה של 6.3% לעומת הרבעון המקביל בשנה שעברה, ורווח למניה של 1.27 דולר, מעט מעל התחזיות של 1.25 דולר. עם זאת, הירידה ברווחיות בתחומים מרכזיים הפחיתה את אמון המשקיעים והובילה למכירת המניה בהיקפים גדולים. המשקיעים הרימו את המניה בחודשים האחרונים בשל הצמיחה שלה בתחום ה-AI, אבל הדוחות האלו וכן התחזית קדימה, מלמדים שהם עשו זאת מוקדם מדי. ה-AI יביא לצמיחה, אבל בינתיים העסקים האחרים בצמיחה נמוכה מהצפוי.

נכון להיום, מכפיל הרווח (P/E) הנוכחי של דל עומד על 38.97, בעוד שמכפיל הרווח העתידי (Forward P/E) הוא 24.38. מכפיל הרווח הנוכחי גבוה משמעותית מהממוצע ההיסטורי של החברה, מה שמעיד על הערכת יתר יחסית לשנים קודמות.

 

עליית המניה בזכות ה-AI - מניית דל עלתה ב-255% במהלך השנה האחרונה לשווי של 121 מיליארד דולר. אך כאמור, אחרי המסחר בוול סטריט המניה נופלת לשווי של כ-100 מיליארד דולר, עדיין תשואה מרשימה בשנה האחרונה.

 

האנליסטים ציינו כי למרות שהחברה הצליחה לעמוד בתחזיות ההכנסות והרווח למניה, הירידה ברווחיות במגזרים משמעותיים מהווה מקור לדאגה. מנכ"ל דל, מייקל דל, התייחס לדוחות הכספיים והצהיר: "אנו ממשיכים להשקיע בטכנולוגיות ובפתרונות שמקדמים את לקוחותינו. הצמיחה בהכנסות משקפת את המחויבות שלנו לספק פתרונות חדשניים וערך מוסף ללקוחותינו". הוא הוסיף כי החברה מתמקדת בשיפור הרווחיות ובייעול הפעילות כדי להתמודד עם האתגרים בשוק.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    לא צריכים 31/05/2024 08:53
    הגב לתגובה זו
    אני מכרתי לפני שבועיים ב 115% רווח,ירידה היתה צפויה אחר עליה ארוכה,מעניין למה זיו סגל הגאון לא התריע,אכן מניות גם יורדות והנ"ל רק "קניה"
איצטדיון NEOM. קרדיט: רשתות חברתיותאיצטדיון NEOM. קרדיט: רשתות חברתיות

סעודיה חושפת את אצטדיון NEOM: מתקן הספורט התלוי הראשון בעולם

האצטדיון העתידני NEOM Stadium יתנשא לגובה של 350 מטר בלב עיר הענק האנכית "דה ליין", ויארח משחקים במסגרת מונדיאל 2034; המתקן יופעל כולו באנרגיה מתחדשת ויציע חוויית צפייה אווירית חסרת תקדים

רן קידר |
נושאים בכתבה סעודיה

סעודיה מציגה את אחד ממיזמי הספורט והאדריכלות הנועזים בעולם: NEOM Stadium, האצטדיון התלוי הראשון בהיסטוריה, שייבנה בגובה של כ-350 מטר מעל מדבר טאבוק ויהיה חלק מהעיר האנכית העתידנית The Line שבפרויקט הענק NEOM. האצטדיון, שיכלול כ-46 אלף מושבים ויפעל כולו באמצעות אנרגיה מתחדשת, צפוי להיחנך ב-2032 ולהיות אחד ממוקדי מונדיאל 2034, שבו תארח סעודיה משחקים עד לשלב רבע הגמר.

האצטדיון ייבנה כחלק ממערך אורבני אינטגרטיבי הכולל מערכות תחבורה אוטונומיות ומעליות מהירות, ויאפשר גישה ישירה למתחם האירוח והפנאי של העיר. המבנה יתוכנן כך שיאפשר צפייה פנורמית ייחודית בנוף המדברי והימי של אזור טאבוק, תוך עמידה בסטנדרטים סביבתיים מחמירים. לאחר סיום גביע העולם יהפוך האתר למרכז קבוע לאירועי ספורט, הופעות וירידים טכנולוגיים, חלק מחזון NEOM לעיר חכמה ופעילה לאורך כל השנה.


              הדמייה של "איצטדיון השמיים". קרדיט: רשתות חברתיות

הפרויקט הוא חלק מתוכנית רחבת היקף של סעודיה להקמת 11 מתקני ספורט חדשים לקראת המונדיאל, בהם אצטדיון המלך סלמן בריאד שיכלול 92,000 מושבים ויארח את משחק הפתיחה והגמר. פרויקטים נוספים יוקמו בג’דה, אל-חובאר ואבה, כולם בעיצוב חדשני ועם תשתיות מתקדמות לתחבורה, אנרגיה ותחזוקה חכמה.

הקונספט של The Line, עיר אנכית, ברוחב 200 מטר בלבד, אבל באורך 170 ק"מ ובגובה 500 מטר, נועד לבטל את הצורך בכבישים וברכבים פרטיים, ולרכז חיים עירוניים אנכיים סביב מערכות תחבורה ירוקות וממוחשבות. לפי התכנון, שלב הפיתוח הראשון של העיר (5 ק"מ מתוך 170) צפוי להסתיים עד 2030, כאשר האצטדיון יהווה אחד מעוגני הפיתוח המרכזיים של המיזם.

החזון האדריכלי נבנה בשיתוף משרדי העיצוב הבינלאומיים Gensler ו-Delugan Meissl , לצד חברות הנדסה כמו Mott MacDonald האחראית על התשתיות והקיימות. לפי מקורות רשמיים, הבנייה תחל בשנת 2027, כחלק מהאסטרטגיה המודולרית של NEOM המאפשרת הקמה בשלבים בני 800 מטר כל אחד.

איצטדיון NEOM. קרדיט: רשתות חברתיותאיצטדיון NEOM. קרדיט: רשתות חברתיות

סעודיה חושפת את אצטדיון NEOM: מתקן הספורט התלוי הראשון בעולם

האצטדיון העתידני NEOM Stadium יתנשא לגובה של 350 מטר בלב עיר הענק האנכית "דה ליין", ויארח משחקים במסגרת מונדיאל 2034; המתקן יופעל כולו באנרגיה מתחדשת ויציע חוויית צפייה אווירית חסרת תקדים

רן קידר |
נושאים בכתבה סעודיה

סעודיה מציגה את אחד ממיזמי הספורט והאדריכלות הנועזים בעולם: NEOM Stadium, האצטדיון התלוי הראשון בהיסטוריה, שייבנה בגובה של כ-350 מטר מעל מדבר טאבוק ויהיה חלק מהעיר האנכית העתידנית The Line שבפרויקט הענק NEOM. האצטדיון, שיכלול כ-46 אלף מושבים ויפעל כולו באמצעות אנרגיה מתחדשת, צפוי להיחנך ב-2032 ולהיות אחד ממוקדי מונדיאל 2034, שבו תארח סעודיה משחקים עד לשלב רבע הגמר.

האצטדיון ייבנה כחלק ממערך אורבני אינטגרטיבי הכולל מערכות תחבורה אוטונומיות ומעליות מהירות, ויאפשר גישה ישירה למתחם האירוח והפנאי של העיר. המבנה יתוכנן כך שיאפשר צפייה פנורמית ייחודית בנוף המדברי והימי של אזור טאבוק, תוך עמידה בסטנדרטים סביבתיים מחמירים. לאחר סיום גביע העולם יהפוך האתר למרכז קבוע לאירועי ספורט, הופעות וירידים טכנולוגיים, חלק מחזון NEOM לעיר חכמה ופעילה לאורך כל השנה.


              הדמייה של "איצטדיון השמיים". קרדיט: רשתות חברתיות

הפרויקט הוא חלק מתוכנית רחבת היקף של סעודיה להקמת 11 מתקני ספורט חדשים לקראת המונדיאל, בהם אצטדיון המלך סלמן בריאד שיכלול 92,000 מושבים ויארח את משחק הפתיחה והגמר. פרויקטים נוספים יוקמו בג’דה, אל-חובאר ואבה, כולם בעיצוב חדשני ועם תשתיות מתקדמות לתחבורה, אנרגיה ותחזוקה חכמה.

הקונספט של The Line, עיר אנכית, ברוחב 200 מטר בלבד, אבל באורך 170 ק"מ ובגובה 500 מטר, נועד לבטל את הצורך בכבישים וברכבים פרטיים, ולרכז חיים עירוניים אנכיים סביב מערכות תחבורה ירוקות וממוחשבות. לפי התכנון, שלב הפיתוח הראשון של העיר (5 ק"מ מתוך 170) צפוי להסתיים עד 2030, כאשר האצטדיון יהווה אחד מעוגני הפיתוח המרכזיים של המיזם.

החזון האדריכלי נבנה בשיתוף משרדי העיצוב הבינלאומיים Gensler ו-Delugan Meissl , לצד חברות הנדסה כמו Mott MacDonald האחראית על התשתיות והקיימות. לפי מקורות רשמיים, הבנייה תחל בשנת 2027, כחלק מהאסטרטגיה המודולרית של NEOM המאפשרת הקמה בשלבים בני 800 מטר כל אחד.