סימילרווב
צילום: רותם כנעני

סימילארווב רוכשת את חברת אדמטריקס להרחבת מוצר ה-Ad Intelligence

אדמטריקס עתידה לעזור לסימילארווב להמשיך ולקבע את מעמדה כפתרון המקיף ביותר לניתוח נתונים ותובנות בעולם הפרסום (Advertising Intelligence)
נושאים בכתבה סימילארווב

סימילארווב סימילרווב הכריזה היום שהיא רוכשת את חברת אדמטריקס, בעלת פלטפורמת תוכנה לניתוח תובנות בעולם הפרסום הדיגיטלי, כחלק מהרחבת מוצר ה-Ad Intelligence של החברה.

אדמטריקס, שנוסדה ב-2012 בסנטיאגו, צ'ילה, נועדה לסייע למותגים באמריקה הלטינית לייעל את פעילות הפרסום שלהן. החברה הנרכשת תקדם את היכולת של סימילרווב לספק את הנתונים, התובנות, וכלי האופטימיזציה לשיווק ופרסום דיגיטלי המקיפים ביותר בשוק. אדמטריקס נמצאת כיום בשימוש בקרב לקוחות ענק שמשתמשים בה לניהול קמפיינים של פרסום בהיקפים של מיליוני דולרים, כמו גם אצל לקוחות מגוונים קטנים יותר בשלבי צמיחה.

אור עופר, מנכ״ל ומייסד סימילארווב: "היכולות המצוינות של אדמטריקס בתחום ה-Display advertising intelligence משתלבים באופן טבעי עם החוזקות של סימילארווב, ויסייעו ללקוחות להבין כיצד לטייב את תקציבי המדיה ולהרחיב את החשיפה בערוצי display על גבי פלטפורמות של מפרסמים, מסחר מקוון, ושיווק דיגיטלי בכלל. אנחנו שואפים להרחיב את היכולות של אדמטריקס לזירה הגלובלית. בין לקוחותיה הקיימים של החברה נמנים מותגים אזוריים וגלובליים אשר שוק המטרה שלהם הוא אמריקה הלטינית. אנחנו נמשיך לתמוך בקבוצת לקוחות זו, ואף נרחיב את הצעת הערך עם כלל סל הכלים של סימילארווב".

"אנחנו גאים בהישגים שלנו בעשור האחרון, ועל היותנו חברת תוכנה עם אימפקט גלובלי אשר נוסדה בצ׳ילה מתוך קהילת תוכנה מקומית וצומחת״, אומר מנכ״ל אדמטריקס, פליפה דל סול, אשר ייסד את החברה יחד עם סמנכ״ל הטכנולוגיות פטריסיו דל סול. ״אנחנו מכנים את העובדים שלנו ׳אוהבי דאטה׳ ולכבוד הוא לנו להצטרף למשפחת ׳אוהבי הדאטה׳ של סימילארווב הגלובלית, מקום שבו האהבה לנתונים תבוא לידי ביטוי מדי יום. יחד, נוכל להציע פתרונות יותר מקיפים לאנשי שיווק ופרסום על גבי ערוצים שונים".

מוצרי התוכנה במודל SaaS של אדמטריקס כוללים את Admetricks Ad Intelligence, המספקת הערכות של היקף ההוצאה על פרסום ותוצאותיו, ואת Admetricks Media Planner, המסייעת בתכנון ובניית תקציב של קמפיינים של מדיה. בין לקוחות החברה נמנים מותגים גלובליים בתעשיות הרכב, הבנקאות, התקשורת והקמעונאות, כמו גם אתרי תוכן, שידור ומדיה דיגיטלית. כבר היום קיימת אינטגרציה טכנית בין אדמטריקס וסימילארווב, מה שהופך את הרכישה לפשוטה יותר, שכן בעבר החברות קיימו התקשרות שאפשרה לאדמטריקס גישה לחלק מנתוני סימילארווב.

סימילארווב מציעה כיום כלי בינה מקיפים אודות ביצועים של פעילויות פרסום בערוצים שונים, לרבות פעילות ממומנת ואורגנית במנועי חיפוש, ואדמטריקס תשפר דרמטית את היכולות בתחום ה-display advertising. אדמטריקס תחזק גם את יכולות סימילארווב בניתוח פרסום אונליין, סקטור אשר צפוי למשוך השקעה של כ-174.4 מיליארד דולר ב-2024.

סימילארווב לא רק מתכננת לשלב את היכולות של אדמטריקס כדי לקדם את מוצר ה-Ad Intelligence שלה, היא גם מתכננת לשלב יכולות אלו בתחומים נוספים של אקוסיסטם הדאטה של החברה, המתמקדים בניתוח החוזקות של מותגים בעולם הדיגיטלי בין אם כמתחרים, שותפים או השקעות פוטנציאליות. ״בדומה לרכישה שביצענו ב-2022 של פלטפורמת ה-SEO של חברת Rank Ranger, אנו רואים בשילוב של אדמטריקס חיזוק נוסף של יכולות הליבה של סימילארווב, כדי להמשיך לספק ללקוחותינו בתחומי השיווק, הפרסום והתוכן פתרון שלם יותר״, אמר ברוך טולדנו, מנהל חטיבת מוצרי השיווק הדיגיטלי של החברה.

קיראו עוד ב"גלובל"

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    גיל 04/03/2024 17:08
    הגב לתגובה זו
    סל המכירות של סימרלאווב אמור לצמוח בעיקבות הרכישה.
אילון מאסק וג'נסן הואנג (אנבידיה)אילון מאסק וג'נסן הואנג (אנבידיה)

אילון מאסק = 2 מיליון ישראלים = 1 מיליון אמריקאים

ההון של מאסק, האיש העשיר בעולם - כ-500 מיליארד דולר - שקול להון של 2 מיליון ישראלים. לא נתפס

מנדי הניג |
נושאים בכתבה אילון מאסק


אילון מאסק שווה כ-500 מיליארד דולר. רוב ההון מגיע מההחזקה בטסלה, אבל יש לו גם שווי מאוד משמעותי בספייסX שצפויה להנפיק בטווח של שנה-שנתיים והיא החברה הפרטית הכי גדולה בעולם עם שווי של מעל 500 מיליארד דולר. לאחרונה היו דיווחים על עסקאות בשווי של 800 מיליארד דולר, אך מאסק טען שזה לא נכון. בכל מקרה, זו חברה עשויה להנפיק לפי שווי של 800 מיליארד עד 1.2 מיליארד דולר, אולי יותר, תלוי כמובן במצב השווקים. אם זה יקרה, מאסק כבר יהיה שווה 700-800 מיליארד דולר, וצריך גם לזכור שיש לו חבילת הטבות ענקית מטסלה, אם יעמוד ביעדים.

כלומר, העושר עשוי לגדול, אבל כמובן שגם לרדת. אם נתייחס לעוגן - השווי הנוכחי של 500 מיליארד דולר, נקבל שהונו שקול להון של 1 מיליון אמריקאים ו-2 מיליון ישראלים. לא נתפס.

הון של 500 מיליארד דולר

ההון של מאסק מבוסס בעיקר על החזקותיו בחברות טסלה וספייסX: שיעור של 19.8% ממניות טסלה בשווי כ-290 מיליארד דולר, ו-42% מספייסX בשווי 190 מיליארד דולר, בתוספת החזקות ב-XAI ובחברות אחרות. מאסק, בן 55, הפך לאדם העשיר בעולם לפני כשנה וחצי.

העושר הממוצע לאדם בוגר בארה"ב עומד על כ-550 אלף דולר  - מה ההון הממוצע של ישראלי ומה ההון של אמריקאי? וזה כולל נכסים פיננסיים, נדל"ן וחובות נטו. ההון של מאסק שקול לזה של 900 אלף אמריקאיים. ביום טוב זה מגיע למיליון. 

השוואה זו מדגישה את אי-השוויון בארה"ב, שם 10% העליונים מחזיקים ב-70% מהעושר הכולל, בעוד 50% התחתונים מחזיקים ב-2.5% בלבד. 

גיל שויד צק פוינט
צילום: תמר מצפי
הטור של גרינברג

מחפשים יציבות ושפיות? החברה שתמיד היתה שם בשביל זה

צ'ק פוינט הוותיקה לא מחלקת דיבידנד וקצב פעילות ה-M&A שלה אנמי לדעת מומחים, אבל המנכ"ל שהחליף את המייסד והגיוס שביצעה לראשונה עשויים להעיד על שינוי כיוון, ובכל מקרה עם כל החלומות שמסביב, כדאי להחזיק גם אחת כזאת. וגם: למה כדאי להשקיע בהודו ומה מחפשות הענקיות בחברות רובוטיקה



שלמה גרינברג |

25 שנים לקח למניית ענקית תשתיות הטכנולוגיה סיסקו (סימול:CSCO) לשבור את רמת המחיר אליו הגיעה ב-2000. סיסקו הייתה אחת מחברות הטכנולוגיה שהובילו את "בועת 2000", לצידן של מיקרוסופט, אינטל ודל, ולתקופה קצרה באותה חגיגה הפכה סיסקו לחברה המוערכת ביותר בתבל וזאת למרות הפסדים לא קטנים. 

סיסקו הייתה גם זו שזעקה "המלך הוא עירום" וסימנה את תחילת פקיעתה של הבועה הגדולה כשפרסמה את נתוניה  לשנת 1999 במרץ 2000, שהחרידו את המשקיעים לנוכח הערכת החברה דאז, והיא גם המניה הטכנולוגית האחרונה ששוברת את שיאי 2000. הסיבה לכך היא מנוע הצמיחה שנוסף לה כתוצאה ממיזוג הבינה המלאכותית שהחזירה למלכת הבועה את הכבוד הראוי לה. 

אגב, שווי החברה הגיע אז ליותר מ-500 מיליארד דולר ולאחר התפוצצות הבועה, בסוף 2002, איבדה סיסקו כ-90% מערכה והגיעה לשווי של כ-60 מיליארד דולר. 

"ברגע שמאבדים את אמון המשקיעים עקב מכירה כואבת במיוחד, זה יכול לקחת שנים עד שהמשקיעים יאמצו את אמון המניות מחדש", אמר מנהל ההשקעות של חברת ניהול ההשקעות המוסדית הגדולה ממסצ'וסטס, SLC Management. "אנלוגיה לכך תהיה שוק המניות היפני שלקח לו גם עשרות שנים להתאושש מהבועה שלו, בתחום הנדל"ן, בסוף שנות ה-80", הוסיף.

עם זאת, מבחינת ערך חברה, סיסקו עדיין רחוקה מהשיא דאז. שווי החברה כיום הוא "רק" 317 מיליארד. "התעוררותה המחודשת של המניה", סיכם המנהל מ-SLC, "היא דווקא סימן של ביטחון למשקיעים כי למרות שהם הפכו יותר לחברת 'שירותים' וכבר אינם נחשבים לחברת חדשנות, אפשר להניח שזה מה שהמשקיעים שלהם רצו לראות".