הנאסד"ק ירד ב-1%; סולאראדג' ירדה ב-3.5%, AMC נפלה ב-36%
- טרם החל המסחר הרציף
מאקרו
האם אנחנו לפני Mפולת ברמה היסטורית? איזה אירוע טכני חשוב אפשר לראות על הגרף של קרן המריחואנה? הקיץ הזה צפוי להיות החם ביותר שנמדד, איך זה משפיע על מחירי החיטה ושמן הזית?גלי חום, שריפות וסופות הוריקן בעולם פוגעים ביבול; מחיר שמן הזית הוכפל בשנה האחרונה ל-8,000 דולר, שיא של לפחות 33 שנה, יבול פולי הסויה בארגנטינה נפל ביותר מ-50%, וגם יבול החיטה בקנזס, ארה"ב, הוא הנמוך ביותר מזה 55 שנה; מה המשקיעים יכולים לעשות?מניות במרכז
פורד FORD MOTOR , GM GENERAL MOTORS וגם טסלה TESLA INC ישלמו יותר שכר עבודה - שביתה או לא - ההסכם שנחתם מול UPS מפעיל לחץ רב על איגוד עובדי הרכב ועל נשיא האיגוד החדש להשיג תוצאות מרשימות. המשקיעים צריכים להניח שהעלאות שכר בתעשיית הרכב בדרך (לכתבה המלאה) מאסק לווה מיליארד דולר מספייס אקס - היזם הוא לא הבעלים היחיד של החברה, כשהוא מחזיק ב-42% מהמניות והיה לו כמעט 79% מכוח ההצבעה שלו נכון למרץ האחרון. המשמעות היא שאם הוא רוצה לקחת הלוואה מהחברה הוא יכול בלי יותר מדי בעיות (לכתבה המלאה) מודרנה MODERNA : "חיסון הקורונה המעודכן אפקטיבי גם לוריאנט החדש" - המניה יורדת ב-2% - שכיחות הופעת הוריאנטים החדשים עולה והחששות מעלייה במספר האשפוזים גדלים. מודרנה מפרסמת כי החיסון המעודכן שלה יעיל נגד הגרסאות החדשות והיא ממתינה לאישור התרופה (לכתבה המלאה) מניות חברות התעופה נופלות - חשש חדש בקרב המשקיעים - סקטור התעופה שלילי על רקע הציפיות כי מחירי הדלק למטוסים יעלו בהמשך בנוסף להורדת תחזיות אצל סאות'ווסט אירליינס (לכתבה המלאה) אפל APPLE ירדה ב-3% - הפעולות האחרונות של סין הן הסיבה - מלחמת הסחר ממשיכה וכעת סין יוצאת להתקפה ודורשת מגופים ממשלתיים להפסיק את השימוש באייפונים (לכתבה המלאה) Roku: ROKU, INC מניית הסטרימינג קפצה ב-12.5% לאחר שהודיעה על כוונתה לפטר 10% מעובדיה. רוקו גם העלתה את תחזית ההכנסות שלה לרבעון השלישי, ואמרה כי היא צופה כעת שההכנסות ינועו בין 835 מיליון דולר ל-875 מיליון דולר, לעומת תחזית קודמת של 815 מיליון דולר. לצד צמצום כוח האדם, רוקו אמרה כי היא מתכננת לאחד שטחי משרדים ולבחון מחדש את לוח התוכן שלה כדי לקצץ בהוצאות. Zscaler: חברת הסייבר זיסקלייר ZSCALER איבדה 1.2% לאחר שדיווחה על רווחים טובים מהצפוי ברבעון הרביעי הפיסקלי שלה ותחזיות חזקות לרבעון הנוכחי. Zscaler רשמה רווח מתואם של 64 סנט למניה, בעוד האנליסטים ציפו לרווח של 49 סנט. גם ההכנסות עקפו את התחזית ב-25 מיליון דולר, והסתכמו ב-455 מיליון דולר. בנוסף, חברת אבטחת הסייבר אמרה כי הרווחים וההכנסות צריכים להקדים את תחזיות האנליסטים ברבעון הנוכחי. ResMed: RESMED INC הוסיפה 2% לאחר שנידהאם שדרגה את חברת מכשירי המדטק לקנייה מהחזקה. החברה, המייצרת מכשירי CPAP לדום נשימה בשינה, ירדה ב-30% ברבעון השלישי על רקע חששות לגבי ההשפעה הפוטנציאלית של תרופות הרזיה על הביקוש למכשירים שלה. גיטלאב: מניות פלטפורמת הטכנולוגיה זנקה ב-6.5% במסחר המוקדם לאחר דו"ח חזק לרבעון השני. החברה רשמה רווח מתואם של 1 סנט למניה על הכנסות של 140 מיליון דולר, בעוד האנליסטים צפו להפסד של 3 סנט למניה עם הכנסות של 130 מיליון דולר. תחזית ההכנסות של החברה לרבעון הנוכחי היכתה את ציפיות האנליסטים. אסאנה: מניית ניהול העבודה נפלה ב-5.7% למרות דו"ח ותחזית חזקים. אסאנה רשמה הפסד מתואם של 4 סנט למניה על הכנסות של 162.5 מיליון דולר, בעוד אנליסטים שנסקרו על ידי LSEG צפו הפסד של 11 סנט למניה על הכנסות של 158 מיליון דולר. החברה גם העלתה את התחזית לשנה כולה להפסד צפוי של 39-43 סנט למניה, נמוך מההפסד הצפוי של 50-55 סנט למניה. נובו נורדיסק: מניית ענקית התרופות עלתה ב-0.8% בטרום. החברה הדנית השיקה את תרופת ההרזיה Wegovy שלה בבריטניה ביום שני, וקידמה את השקת התרופה באירופה למרות מגבלות אספקה. AeroVironment: מניית יצרנית מערכות כלי הטיס הבלתי מאוישים עלתה ב-15.8% לאחר שהיכתה את ציפיות האנליסטים. החברה רשמה רווח מתואם של 1 דולר למניה על הכנסות של 152 מיליון דולר, בעוד אנליסטים צפו רווח של 26 סנט למניה על הכנסות של 129 מיליון דולר. מלחמות ה-EV: נפח המכירות של טסלה בסין עולה אך ידה של BYD על העליונה: היום החלה במינכן אחת מתערוכות הרכבים הגדולות בעולם, כאשר חלק מיצרניות הרכבים החשמליים צפויות להשתתף בה לראשונה, בניסיון לייצר עניין לקראת המשך החדירה לאירופהישראליות בוול סטריט
חברת סייברארק סייבר ארק מקימה מרכז מצוינות חדש בתחום הבינה המלאכותית במטה החברה בפתח-תקווה, במטרה להיאבק בחדשנות של תוקפים באמצעות חדשנות באבטחת זהות. המרכז מבוסס על שנים רבות של ניסיון עם טכנולוגיית בינה מלאכותית (AI) ולמידת מכונה (ML). לפי דו"ח נוף האיומים של CyberArk לשנת 2023, 93% מאנשי אבטחת הסייבר צופים כי איומים מבוססי בינה מלאכותית ישפיעו על הארגון שלהם בשנת 2023. *תוכנות זדוניות מבוססות בינה מלאכותית דורגו כמקור הדאגה המשמעותי ביותר.- 3.אבנר 07/09/2023 11:09הגב לתגובה זואמריקה הולכת לשקוע?
- 2.אמריקקים !!..איבדו את כל המומנטום.. (ל"ת)tt 06/09/2023 20:15הגב לתגובה זו
- 1.היום זה היום המיוחד שהיבטחתי (ל"ת)צ'אבי 06/09/2023 16:30הגב לתגובה זו
- אז מה אתם אומרים? רוצים עוד מאותו דבר? (ל"ת)צ'אבי 06/09/2023 20:14הגב לתגובה זו
- זה רק ההתחלה..הסוף למטה למטה (ל"ת)צ'אבי 06/09/2023 22:14
אילון מאסק וג'נסן הואנג (אנבידיה)אילון מאסק = 2 מיליון ישראלים = 1 מיליון אמריקאים
ההון של מאסק, האיש העשיר בעולם - כ-500 מיליארד דולר - שקול להון של 2 מיליון ישראלים. לא נתפס
אילון מאסק שווה כ-500 מיליארד דולר. רוב ההון מגיע מההחזקה בטסלה, אבל יש לו גם שווי מאוד משמעותי בספייסX שצפויה להנפיק בטווח של שנה-שנתיים והיא החברה הפרטית הכי גדולה בעולם עם שווי של מעל 500 מיליארד דולר. לאחרונה היו דיווחים על עסקאות בשווי של 800 מיליארד דולר, אך מאסק טען שזה לא נכון. בכל מקרה, זו חברה עשויה להנפיק לפי שווי של 800 מיליארד עד 1.2 מיליארד דולר, אולי יותר, תלוי כמובן במצב השווקים. אם זה יקרה, מאסק כבר יהיה שווה 700-800 מיליארד דולר, וצריך גם לזכור שיש לו חבילת הטבות ענקית מטסלה, אם יעמוד ביעדים.
כלומר, העושר עשוי לגדול, אבל כמובן שגם לרדת. אם נתייחס לעוגן - השווי הנוכחי של 500 מיליארד דולר, נקבל שהונו שקול להון של 1 מיליון אמריקאים ו-2 מיליון ישראלים. לא נתפס.
הון של 500 מיליארד דולר
ההון של מאסק מבוסס בעיקר על החזקותיו בחברות טסלה וספייסX: שיעור של 19.8% ממניות טסלה בשווי כ-290 מיליארד דולר, ו-42% מספייסX בשווי 190 מיליארד דולר, בתוספת החזקות ב-XAI ובחברות אחרות. מאסק, בן 55, הפך לאדם העשיר בעולם לפני כשנה וחצי.
העושר הממוצע לאדם בוגר בארה"ב עומד על כ-550 אלף דולר - מה ההון הממוצע של ישראלי ומה ההון של אמריקאי? וזה כולל נכסים פיננסיים, נדל"ן וחובות נטו. ההון של מאסק שקול לזה של 900 אלף אמריקאיים. ביום טוב זה מגיע למיליון.
- טסלה מתקרבת לנהיגה אוטונומית מלאה - נתוני FSD מצביעים על קפיצה בביצועים
- חנות המחשבים הראשונה נפתחת לקהל הרחב ומה קרה היום לפני 15 שנה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השוואה זו מדגישה את אי-השוויון בארה"ב, שם 10% העליונים מחזיקים ב-70% מהעושר הכולל, בעוד 50% התחתונים מחזיקים ב-2.5% בלבד.
ריביאן אתר החברהריביאן חושפת שבב חדש ומערכת נהיגה אוטונומית בתשלום
יצרנית הרכבים החשמליים מציגה שבב עיבוד עצמאי, חבילת נהיגה מתקדמת בתשלום ומערך ליידאר בדגמי R2, אך המשקיעים מודאגים מהעלויות ומהקצב האיטי של הייצור; המניה נופלת ב-4.5%
ריביאן Rivian Automotive -6.11% חשפה שורה של מהלכים טכנולוגיים חדשים במטרה לחזק את מעמדה בשוק הרכב החשמלי ולבסס יכולות נהיגה מתקדמות בכלי הרכב העתידיים שלה. במסגרת אירוע ייעודי שעסק באוטונומיה ובינה מלאכותית, הציגה החברה לראשונה שבב עיבוד שפותח באופן עצמאי, מערכת סיוע לנהג בתשלום, ותוכנית הדרגתית לשילוב מערכות נהיגה ברמות מתקדמות יותר.
הצעד המשמעותי ביותר הוא המעבר לשבב ייעודי שפותח בתוך החברה, מהלך שמחליף את השימוש במעבדי אנבידיה שהיו בלב מערכות הנהיגה של דגמי ריביאן עד כה. השבב החדש צפוי להתממשק עם מצלמות, חיישני ליידאר ומערכות נוספות, ולספק יכולת עיבוד גבוהה יותר מבעבר. בריביאן אומרים כי ההחלטה לבנות שבב עצמאי התקבלה לאחר שנים של פיתוח, וכי הוא ישפר משמעותית את ביצועי מערכת הנהיגה המתקדמת, תוך הפחתת עלויות הייצור. לטענת החברה, מדובר בשילוב נדיר בין שיפור ביצועים לבין הורדת עלויות, מהלך שאינו נפוץ בפיתוח שבבים לרכב.
החברה הציגה גם חבילה חדשה של סיוע לנהג, Autonomy+, שתוצע בתשלום חד-פעמי או כמנוי חודשי. החבילה תאפשר נהיגה ללא מגע ידיים במיליוני קילומטרים של כבישים בארה״ב וקנדה, ומיועדת להפוך למנוע הכנסה נוסף עבור החברה בתקופה של ביקוש מתון לרכבים חשמליים.
דגמי R2 החדשים ועוזר הבינה המלאכותית
דגמי ה־R2, הצפויים לצאת לשוק במחצית הראשונה של השנה הבאה, יצוידו בשבב החדש ובחיישני ליידאר מתקדמים. בכך מצטרפת ריביאן לשורה של יצרניות רכב ופתרונות רובוטקסי המשלבות ליידאר כמנגנון בטיחות ותפיסת מרחב נוסף. מנגד, הדגמים הנוכחיים, מסדרת R1, לא יזכו למלוא היכולות של הדור החדש, אך יקבלו שדרוגי תוכנה שירחיבו את היכולות הקיימות. חלק מהשדרוגים נועדו לשפר נהיגה ללא מגע ידיים, ואחרים יאפשרו ניווט מתקדם יותר כאשר הרכב עדיין מחייב השגחת נהג.
- ריביאן מפטרת עובדים ומתכוננת לאתגרים כלכליים בשוק הרכבים החשמליים
- ריביאן מתפצלת: משיקה חברה בת למיקרו-ניידות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לצד פיתוח השבב, חשפה החברה עוזר בינה מלאכותית חדש המיועד לתפעל פונקציות ברכב, לסנכרן אפליקציות ולזהות תקלות פוטנציאליות. זהו צעד נוסף בכיוון של שילוב מערכות תוכנה מורכבות כחלק מהערך המסחרי של כלי הרכב.
