רוסיה שולחת מסר לטראמפ - אנחנו לא מבודדים ויכולים לפעול עם סין
רוסיה עורכת סדרת תרגילי ענק צבאיים עם סין, הודו ופקיסטין, במהלך שנתפס כמסר ששולחת מוסקבה לארה"ב ולמדינות המערב.
התרגילים הצבאיים של רוסיה מתקיימים אחת לשנה, אולם רוסיה העלתה את הרף השנה והזמינה להשתתף בתרגילים כוחות צבאיים מסין, הודו, פקיסטן, קזחסטן, קירג'יסטן, טג'יקיסטן ואוזבקיסטן. על פי משרד ההגנה הרוסי, התרגילים יכללו, בין היתר, 128 אלף חיילים, 600 מטוסים וכ-15 ספינות.
מוקדם יותר החודש, שר ההגנה הרוסי, סרגיי שוייגו (Shoigu) עמד על כך שהתרגילים הצבאיים לא מכוונים כנגד מדינה כלשהי, אלא ממוקדים בהתמודדות עם איום הטרור הבינלאומי.
עם זאת, מומחים מעריכים כי התרגילים נועדו גם כדי להדגים את כוחה הצבאי ויכולותיה של רוסיה ומעל לכל, נועדו להעביר מסר למערב.
"מדובר במסר אנטי אמריקני חזק, מסר אנטי מערבי לפיו רוסיה איננה מבודדת ויכולה לפעול בשיתוף עם יריב פוטנציאלי - שכן סין נתפסת גם כבעלת ברית של רוסיה וגם כאויב שלה וכאיום פוטנציאלי על האינטרסים של רוסיה בעתיד", אמר מת'יו בולגו, חוקר בתכנית רוסיה ואירואסיה בבית צ'אטם.
"המסר די ברור כאשר הוא מגיע מרוסיה, הכוונה היא - אנחנו לא לבד, יש לנו שותפים רבים, אנחנו לא מבודדים, אז לא משנה כמה מאמץ ולחצים מדינות המערב ינסו להפעיל כנגדנו, אנחנו עדיין מסוגלים ליצור בריתות צבאיות עם סין, הודו ופקיסטן", אמר בולגו.
- בעקבות המצב: נציגי הקבלנים טסים להביא עובדים מאוזבקיסטן וסרי לנקה
- הסכם אנרגיה מתחדשת ראשון בין ישראל לאמירויות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
למרות זאת, לדבריו אין לראות בתרגילים כסימן לברית אסטרטגית חדשה בין רוסיה לסין, כאשר שתי המדינות מנסות לבנות קשרים יציבים נוכח כוחה הבלתי צפוי של ארה"ב, ונשארות יריבות פוטנציאליות ברמה הכלכלית והפוליטית.
- 4.עידו 03/10/2020 21:09הגב לתגובה זוטוענים שזה מה שהעלה אותו כנגד הסיכויים
- 3.ארהב הולכת לפרק לסינים את הצורה (ל"ת)דוד 17/09/2019 21:14הגב לתגובה זו
- 2.י"ע 17/09/2019 15:10הגב לתגובה זוהתמרונים נגד הטרור. באמת 128 חיילים ו600 מטוסים נגד הטרור. זה אימון לקראת מלחמה !
- 1.לרון 17/09/2019 14:02הגב לתגובה זוחוזרת ובמשנה תוקף רק חבל שאותם כוחות לא פועלים נגד ראש הדרקון איראן!
- הדרקון האמיתי הוא טראמפ !!! איראן מקסימום קרצייה בתחת (ל"ת)פועלים נגד הדרקון 18/09/2019 11:19הגב לתגובה זו
אילון מאסק וג'נסן הואנג (אנבידיה)אילון מאסק = 2 מיליון ישראלים = 1 מיליון אמריקאים
ההון של מאסק, האיש העשיר בעולם - כ-500 מיליארד דולר - שקול להון של 2 מיליון ישראלים. לא נתפס
אילון מאסק שווה כ-500 מיליארד דולר. רוב ההון מגיע מההחזקה בטסלה, אבל יש לו גם שווי מאוד משמעותי בספייסX שצפויה להנפיק בטווח של שנה-שנתיים והיא החברה הפרטית הכי גדולה בעולם עם שווי של מעל 500 מיליארד דולר. לאחרונה היו דיווחים על עסקאות בשווי של 800 מיליארד דולר, אך מאסק טען שזה לא נכון. בכל מקרה, זו חברה עשויה להנפיק לפי שווי של 800 מיליארד עד 1.2 מיליארד דולר, אולי יותר, תלוי כמובן במצב השווקים. אם זה יקרה, מאסק כבר יהיה שווה 700-800 מיליארד דולר, וצריך גם לזכור שיש לו חבילת הטבות ענקית מטסלה, אם יעמוד ביעדים.
כלומר, העושר עשוי לגדול, אבל כמובן שגם לרדת. אם נתייחס לעוגן - השווי הנוכחי של 500 מיליארד דולר, נקבל שהונו שקול להון של 1 מיליון אמריקאים ו-2 מיליון ישראלים. לא נתפס.
הון של 500 מיליארד דולר
ההון של מאסק מבוסס בעיקר על החזקותיו בחברות טסלה וספייסX: שיעור של 19.8% ממניות טסלה בשווי כ-290 מיליארד דולר, ו-42% מספייסX בשווי 190 מיליארד דולר, בתוספת החזקות ב-XAI ובחברות אחרות. מאסק, בן 55, הפך לאדם העשיר בעולם לפני כשנה וחצי.
העושר הממוצע לאדם בוגר בארה"ב עומד על כ-550 אלף דולר - מה ההון הממוצע של ישראלי ומה ההון של אמריקאי? וזה כולל נכסים פיננסיים, נדל"ן וחובות נטו. ההון של מאסק שקול לזה של 900 אלף אמריקאיים. ביום טוב זה מגיע למיליון.
- טסלה מתקרבת לנהיגה אוטונומית מלאה - נתוני FSD מצביעים על קפיצה בביצועים
- חנות המחשבים הראשונה נפתחת לקהל הרחב ומה קרה היום לפני 15 שנה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השוואה זו מדגישה את אי-השוויון בארה"ב, שם 10% העליונים מחזיקים ב-70% מהעושר הכולל, בעוד 50% התחתונים מחזיקים ב-2.5% בלבד.
ריביאן אתר החברהריביאן חושפת שבב חדש ומערכת נהיגה אוטונומית בתשלום
יצרנית הרכבים החשמליים מציגה שבב עיבוד עצמאי, חבילת נהיגה מתקדמת בתשלום ומערך ליידאר בדגמי R2, אך המשקיעים מודאגים מהעלויות ומהקצב האיטי של הייצור; המניה נופלת ב-4.5%
ריביאן Rivian Automotive -6.11% חשפה שורה של מהלכים טכנולוגיים חדשים במטרה לחזק את מעמדה בשוק הרכב החשמלי ולבסס יכולות נהיגה מתקדמות בכלי הרכב העתידיים שלה. במסגרת אירוע ייעודי שעסק באוטונומיה ובינה מלאכותית, הציגה החברה לראשונה שבב עיבוד שפותח באופן עצמאי, מערכת סיוע לנהג בתשלום, ותוכנית הדרגתית לשילוב מערכות נהיגה ברמות מתקדמות יותר.
הצעד המשמעותי ביותר הוא המעבר לשבב ייעודי שפותח בתוך החברה, מהלך שמחליף את השימוש במעבדי אנבידיה שהיו בלב מערכות הנהיגה של דגמי ריביאן עד כה. השבב החדש צפוי להתממשק עם מצלמות, חיישני ליידאר ומערכות נוספות, ולספק יכולת עיבוד גבוהה יותר מבעבר. בריביאן אומרים כי ההחלטה לבנות שבב עצמאי התקבלה לאחר שנים של פיתוח, וכי הוא ישפר משמעותית את ביצועי מערכת הנהיגה המתקדמת, תוך הפחתת עלויות הייצור. לטענת החברה, מדובר בשילוב נדיר בין שיפור ביצועים לבין הורדת עלויות, מהלך שאינו נפוץ בפיתוח שבבים לרכב.
החברה הציגה גם חבילה חדשה של סיוע לנהג, Autonomy+, שתוצע בתשלום חד-פעמי או כמנוי חודשי. החבילה תאפשר נהיגה ללא מגע ידיים במיליוני קילומטרים של כבישים בארה״ב וקנדה, ומיועדת להפוך למנוע הכנסה נוסף עבור החברה בתקופה של ביקוש מתון לרכבים חשמליים.
דגמי R2 החדשים ועוזר הבינה המלאכותית
דגמי ה־R2, הצפויים לצאת לשוק במחצית הראשונה של השנה הבאה, יצוידו בשבב החדש ובחיישני ליידאר מתקדמים. בכך מצטרפת ריביאן לשורה של יצרניות רכב ופתרונות רובוטקסי המשלבות ליידאר כמנגנון בטיחות ותפיסת מרחב נוסף. מנגד, הדגמים הנוכחיים, מסדרת R1, לא יזכו למלוא היכולות של הדור החדש, אך יקבלו שדרוגי תוכנה שירחיבו את היכולות הקיימות. חלק מהשדרוגים נועדו לשפר נהיגה ללא מגע ידיים, ואחרים יאפשרו ניווט מתקדם יותר כאשר הרכב עדיין מחייב השגחת נהג.
- ריביאן מפטרת עובדים ומתכוננת לאתגרים כלכליים בשוק הרכבים החשמליים
- ריביאן מתפצלת: משיקה חברה בת למיקרו-ניידות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לצד פיתוח השבב, חשפה החברה עוזר בינה מלאכותית חדש המיועד לתפעל פונקציות ברכב, לסנכרן אפליקציות ולזהות תקלות פוטנציאליות. זהו צעד נוסף בכיוון של שילוב מערכות תוכנה מורכבות כחלק מהערך המסחרי של כלי הרכב.
