לחץ המכירות החריף: המדד בשנחאי צלל מעל 5% הבורסה בשנזן ב-6.6%
המסחר באסיה נסגר הבוקר בירידות חדות כאשר מדד שנחאי צלל 5.3% והבורסה בשנזן (Dow Jones Shenzhen) נפלה ב-6.6%. מדד האנג סאנג בהונג קונג איבד 2.76%, והבורסה בסינגפור גם כן נצבעה באדום עם ירידות של 1.9%. מחיר הנפט ממשיך בצניחה חופשית ומאבד הבוקר 2.5% לרמה של 32.35 דולר לחבית על רקע התגברות ההחששות להאטה בסין. בניו יורק, לאחר שהחוזים האדימו הבוקר לירידות של עד 0.4%, כעת עברו לטריטוריה הירוקה עם עלייה של עד 0.3%.
ניקיי 225 -1.19%
שנחאי -0.25%
האנג סנג -0.92%
- טראמפ משגר מסר לסין אך משאיר את טייוואן בערפל אסטרטגי
- רמאקו מצטרפת למירוץ האמריקאי להפחתת התלות בסין במתכות הנדירות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בנק ההשקעות גולדמן סאקס מעריך הבוקר כי היואן הסיני ימשיך להחלש מול הדולר בהמשך 2016 וצפוי להיסחר מול 7 יואן לעומת 6.5818 יואן לדולר הבוקר, וזאת לאחר שהממשל בסין הפחית את היואן בשבוע שעבר באופן דרמטי. נזכיר כי ברשות הסינים יש עדיין רזרבות מט"ח אדירות כאשר לפי קרן המטבע רזרבות המט"ח עומדות ברמה של 218% מהצרכים של סין.
בסין, העיתון לניירות ערך מצטט יועץ בכיר לממשל באמרו כי סין תתקשה להשיג צמיחה מעל ל-6.5% בשנים הקרובות (2020-2016) על רקע ירידה בביקוש בעולם ועליית שכר העבודה. לי וויי , נשיא מרכז המחקר לפיתוח של מועצת המדינה, אמר: "ב-30 השנים האחרונות התוצר המקומי הגולמי של סין הצביע גידול שנתי של כ-10% הודות לרפורמות. צמיחה של 6.5% לעומת זאת אינה גבוהה אך יהיה זה קשה מאוד להשיג זאת בהמשך".
נזכיר כי בחמישי האחרון סין השהתה את המנגנון שהושק לאחרונה להפסקת המסחר באופן אוטומטי לאחר ירידה של 5% בפעם הראשונה ל-15 דקות והפסקה נוספת לאחר ירידה של 7%, וזאת לאחר שהממשל ככל הנראה הבין כי המנגנון רק תורם לפאניקת מכירות לפני סגירת המסחר באופן אוטומטי. נזכיר כי בשבוע שעבר הופסק המסחר בשנחאי פעמיים על ידי אותו מנגנון, מה שלא מנע ממהמדד לאבד בשבוע שעבר 9.97% ובכך למחוק את כל העליות שנרשמו ב-2015. היום כאמור המדד יורד בעוד 3.4%.
- איבדו עשרות אחוזים: הביטקוין נפל - וחברות אוצר הקריפטו צנחו
- המשקיעים בוול-סטריט נערכים לתקופה תנודתית במיוחד
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- הונאה של 2 מיליארד דולר - עונש של 11 אלף שנות מאסר - ומוות...
(צבי סטפק על מקור הטלטל באסיה - לחץ כאן)
- 9.כרגיל מוזר (ל"ת)ואצלנו כרגיל הפוך 11/01/2016 10:13הגב לתגובה זו
- 8.סין 11/01/2016 09:29הגב לתגובה זו2.6%- למה אתם מלחיצים את כולם.
- שמטוב 11/01/2016 10:09הגב לתגובה זוביבשת סין הירידות 5%+, רק בהונג-קונג 2.5%+. הנפט ממשיך לרדת ועוד ירידות. במקומות וספים.
- 7.הגיון אומר שכאן צריך להתחזק מפני שניסגרים שם מפעלים (ל"ת)יוסי 11/01/2016 09:25הגב לתגובה זו
- 6.לא לצריך להיכנס להיסטריה (ל"ת)רם 11/01/2016 09:22הגב לתגובה זו
- 5.האמת זה כבר לא צחוק 11/01/2016 09:20הגב לתגובה זולך תדע...
- 4.כשעלה שם בכמה חודשים יותר ממאה אחוז האם בכל העולם עלה? (ל"ת)אזרח 11/01/2016 09:03הגב לתגובה זו
- 3.יואל 11/01/2016 08:43הגב לתגובה זואך אתם (ביזפורטל) אוהבים לשדר לחץ
- 2.עליות 11/01/2016 08:29הגב לתגובה זווזה מכיון שלמרות ביטול מנגנון הפסקת הזרם בסין הירידות הן קלות יחסית.כבר התרגלו ל 7 אחוז...
- 1.אנליסט עממי 11/01/2016 08:20הגב לתגובה זולא הופעל" זו כותרת נכונה אבל אופטימית. כל דבר אפשר להציג בשתי צורות וזה תלוי מה המגמתיות של האתר. במקרה זה ביז. ממשיך לזרוע בהלה. יום טוב ומוצלח בבורסה שלנו ובעולם!!!
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
ג'יימי דימון, מנכ"ל JPMorgan. קרדיט: רשתות חברתיותמנכ"ל ג'יי פי מורגן: "אני לא קורא הודעות טקסט בעבודה, אין לי התראות בכלל"
מנכ"ל ג'יי פי מורגן, ג'יימי דימון, חושף את סוד הריכוז שלו בעבודה, מזהיר מפני הסחות דיגיטליות וממשיך לתקוף את תרבות העבודה: "כשאני בפגישות, אני מרוכז רק באנשים שמולי"
מנכ"ל בנק ג'יי פי מורגן צ'ייס, ג’יימי דיימון, אחד מהמנהלים המשפיעים בעולם הפיננסים, גילה כי הוא כמעט ואינו משתמש בטלפון הנייד שלו בזמן העבודה, ובעצם לא קורא הודעות טקסט כלל במהלך היום. “אין לי התראות,” אמר דיימון “אם תשלחו לי הודעת טקסט במהלך היום, כנראה שלא אקרא אותה".
לדבריו, יש רק חריג אחד לכלל: ילדיו. "ההתראות היחידות שאני מקבל הן מהילדים שלי. זהו. כשאחד מהם שולח לי הודעה, אני רואה את זה". דיימון, בן 69, סיפר כי הוא אינו נושא את הטלפון עמו לפגישות כדי לשמור על ריכוז מלא. “כשאני הולך ברחבי הבניין או מגיע לפגישות, אני לא מחזיק את הטלפון עליי. הוא נשאר במשרד. לפני הפגישות אני קורא את מה שצריך לקרוא, וברגע שאני שם, אני מרוכז ב-100% באנשים שמולי ובמה שהם אומרים. אני לא מוסח ואני לא חושב על דברים אחרים".
עבור אחד המנהלים העמוסים בעולם, מדובר
בגישה חריגה, כמעט אנטי מודרנית, אך לדברי דיימון, זו הדרך היחידה לשמור על איכות קבלת החלטות בסביבה רוויית הסחות דעת. "המוח לא בנוי לעבור כל כמה דקות בין הודעות, מיילים, שיחות ודיונים", אמר בעבר.
"סגור את הדבר הארור הזה"
דיימון, שעומד בראש הבנק הגדול ביותר בארה״ב ובין המשפיעים בעולם העסקים הגלובלי, ידוע כאדם שמקפיד על משמעת עבודה קלאסית ונוקשה. באוקטובר, בכנס שנאם בו, הוא לא חסך במילים נגד השימוש בטלפונים ובאייפדים בזמן ישיבות: "אם אתה יושב מולי עם אייפד ונראה שאתה קורא מיילים או מקבל התראות, אני אגיד לך לסגור את הדבר הארור הזה", אמר לקול צחוק מהקהל.
- אלוני חץ: רכישת אחזקות ג'יי פי מורגן בקאר - הושלמה
- ג'יימי דיימון: "המשבר בבנקאות לא הסתיים"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לטענתו, שימוש במכשירים בזמן פגישה הוא חוסר כבוד ובזבוז זמן. "פגישה צריכה להיות עם מטרה ברורה", הסביר, "ואם אתה עסוק במיילים או בוואטסאפ, זה סימן שמשהו בתרבות העבודה שלך לא עובד". גישה זו עומדת בניגוד חריף לרוח התקופה, שבה סמארטפונים, הודעות מיידיות ועדכונים מתפרצים הפכו לחלק בלתי נפרד מהעבודה.
