דיווח: אפל מפסידה 1 מיליארד דולר בשנה בסטרימינג

לפי דוח של The Information, ענקית הטכנולוגיה שמשקיעה כ-5 מיליארד דולר בשנה לאורך השנים האחרונות בפלטפורמת הסטרימינג שלה, רושמת שם הפסדים כבדים - מה שהוביל אותה להוריד את ההשקעה השנתית בחדות לכ-500 מיליון דולר

רוי שיינמן |

אפל Apple 1.27%   לא מצליחה להתמודד עם התחרות בשוק הסטרימינג, כך לפי דוח של The Information. מהדוח עולה ששירות הסטרימינג של ענקית הטכנולוגיה, Apple TV, שואב מהחברה השקעות של כ-5 מיליארד דולר בשנה בשנים האחרונות על הפקת תוכן מקורי, אך ההשקעה לא משתלמת והפלטפורמה מפסידה כ-1 מיליארד דולר בשנה, מה שהביא את אפל להוריד את ההשקעה משמעותית בשנה שעברה לכ-500 מיליון דולר - ירידה של 90% בהשקעה.


אפל מתמודדת עם תחרות עזה בתחום הסטרימינג, בעיקר מול ענקיות כמו נטפליקס, קומקאסט ודיסני. בשנה שעברה אפל חתמה על הסכם עם שירות הסטרימינג של קומקסאט, Peacock, ונטפליקס במסגרתו לקוחות יוכלו לרכוש מנוי לשלושת הפלטפורמות במחיר של כ-15 דולר לחודש, זאת כאשר המנוי לשירות של אפל לבדו עומד על כ-10 דולר לחודש.


עם זאת, ההסכמים לא עוזרים - הפלטפורמה של אפל רושמת את שיעורי הנטישה הגבוהים ביותר מבין כל פלטפורמות הסטרימינג, כאשר רק בחודש בפברואר כ-7% מהמשתמשים לא חידשו מנוי, זאת לעומת 2% אצל נטפליקס ו-4% אצל דיסני פלוס.


אפל לא מצליחה להשאיר את המשתמשים למרות שיש לה תכניות שזוכות לביקורות טובות, כמו Severance, Shrinking ו-Ted Lasso, והיא אפילו הייתה פלטפורמת הסטרימינג הראשונה שסרט מקור שלה זכה באוסקר לסרט הטוב ביותר עם Coda.


בעוד החברה לא חושפת את מספר המנויים לשירות, האנליסטים מעריכים שיש לה בין 30-40 מיליון מנויים, רחוק מנטפליקס, לה יש כ-300 מיליון מנויים. "שירות הסטרימינג של אפל מעולם לא התכוון להיות מספר אחת בשוק", אמר סנטוש ראו, ראש מחלקת המחקר ב-Manhattan Venture Partners. "אפל טובה בנישה שבה היא נמצאת, אבל זה לא משחק שמיועד להמונים. הם רוצים להיות מספרי הסיפורים היצירתיים. הם ממוקדים יותר".


למרות הדשדוש של פלטפורמת הסטרימינג, הכנסות השירותים של אפל, שכוללות גם את חנות האפליקציות ואפל מיוזיק, רשמו הכנסות שיא ברבעון האחרון - 26.34 מיליארד דולר לעומת 23.12 מיליארד דולר ברבעון המקביל.


אפל דיווחה על רווח למניה של 2.4 דולר עם הכנסות של 124.3 מיליארד דולר ברבעון האחרון. בוול-סטריט ציפו לרווח למניה של 2.35 דולר על הכנסות של 124.03 מיליארד. עם זאת, מכירות האייפון הסתכמו ב-69.1 מיליארד דולר, נמוך מהציפיות של וול סטריט שעמדו על 71 מיליארד דולר. המניה נסחרת לפי שווי של 3.2 טריליון דולר אחרי שאיבדה כ-14.8% מתחילת השנה ועלתה ב-19.5% בשנה האחרונה, והיא נסחרת לפי מכפיל 29 על הרווחים שצפויים לה השנה ומכפיל 26 על הרווחים הצפויים לה בשנה הבאה.

קיראו עוד ב"גלובל"
מניית אפל בשנה האחרונה

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
sp500
צילום: טוויטר
תחזית

מורגן סטנלי שורי על ה-S&P 500 - התחזית האגרסיבית ביותר ומה מעלה את שערי המניות?

ההשקעה תניב פירות מהירים - התחזית של מורגן סטנלי ולכמה יגיע ה-S&P 500?

רן קידר |
נושאים בכתבה S&P500 מורגן סטנלי

במורגן סטנלי מספקים הערכה אופטימית במיוחד למניות בוול סטריט - האנליסטים של מורגן מעריכים כי אימוץ טכנולוגיות AI בקרב חברות ה־S&P 500 עשוי להוסיף עד 920 מיליארד דולר בשנה לשורת הרווח הנקי. מדובר בפוטנציאל לשינוי דרמטי ברווחיות וברווח וכתוצאה מכך בשווי השוק של החברות הגדולות בארה"ב.

מורגן שהוא השורי ביותר מבין גופי ההשקעות מסביר שהמהפכה הטכנולוגית של הבינה המלאכותית, שהחלה כטרנד נקודתי בסקטור ההיי-טק, מתפשטת כעת לכל ענפי המשק. מדובר בחיסכון והתייעלות, גידול בהכנסות וכמובן גידול ברווח. ברגע שהרווח גדל, מכפיל הרווח של החברה יורד והשוק צפוי להעלות את המניה למכפיל הרווח המייצג. 

במורגן מדברים על סכום פנומנלי - כמעט טריליון דולר לרווח והמשמעות היא גידול של קרוב ל-20% ברווח התפעולי וגידול מרשים יותר בשורה התחתונה. אלו רמות גידול שלא זכורות בהיסטוריה בפרק זמן קצר, כשבמורגן מסבירים שהתהליך כבר החל והוא יתעצם השנה ושנה הבאה. 

במקביל לעלייה ברווח, מדד ה-S&P עשוי לעלות במעל 20% בכדי להתאים את עצמו לרווחים החדשים. 


השקעות עם פוטנציאל אדיר

המספרים המניעים את התחזיות קשורים ישירות להיקף ההשקעות. ארבעת ענקיות הטכנולוגיה - אלפבית, מיקרוסופט, אמזון ומטא  שצפויות להוציא כמעט טריליון דולר בשלוש שנים על תשתיות, מרכזי נתונים, פיתוח תוכנה ויישומים מבוססי AI. זהו קצב השקעות חריג גם ביחס לעשורים הקודמים, וממחיש את האמון של החברות בכך שההשקעה תניב החזר מהיר יחסית.

השימושים האפשריים מגוונים: החל ממוקדי שירות לקוחות שמבוססים על מערכות חכמות, דרך כלי פרסום ממוקדים יותר ועד אוטומציה מתקדמת של תהליכים לוגיסטיים. חלק מהחסכון יגיע מצמצום כוח אדם בתחומים מסוימים, אך ההיסטוריה מלמדת שכאשר פרודוקטיביות עולה, נוצרים גם מקומות עבודה חדשים בתחומים אחרים.

ליפ בו טאן אינטלליפ בו טאן אינטל

הממשל האמריקאי רוכש 10% מאינטל בדיסקאונט של כ-20%

כולם מדברים על "גלגל הצלה" לאינטל, אבל ההשקעה הזו יכולה להתברר כ"מקלות בגלגלים"  

רן קידר |

אינטל הודיעה רשמית על עסקה היסטורית: ממשלת ארצות הברית רוכשת 10% ממניותיה תמורת 8.9 מיליארד דולר. ההודעה הגיעה לאחר שבמהלך המסחר בניו יורק הכריז הנשיא דונלד טראמפ כי אינטל הסכימה למהלך, ובכך הפך הממשל האמריקאי לבעל המניות הגדול ביותר בחברה. העסקה נעשתה בדיסקאונט של 20% על מחיר השוק. 

העסקה כוללת רכישה של 433.3 מיליון מניות במחיר של 20.47 דולר למניה. המימון הגיע משילוב של מענקים שהובטחו לחברה בעבר במסגרת חוק השבבים בתקופת ביידן אך הוקפאו על ידי טראמפ, 5.7 מיליארד דולר, יחד עם 3.2 מיליארד דולר נוספים מתוכנית Secure Enclave שנועדה לחזק את הביטחון הלאומי. בכך מגיע היקף התמיכה הממשלתית הכולל באינטל ליותר מ-11 מיליארד דולר. בנוסף, הממשל קיבל כתבי אופציה לרכישת עוד 5% ממניות החברה במחיר של 20 דולר למניה במהלך חמש השנים הקרובות, אם אינטל תפסיד שליטה ברוב פעילות הייצור שלה.

מנכ"ל אינטל, ליפ-בו טאן, הביע תודה על האמון והדגיש כי מדובר בהזדמנות לחדש את מעמדה של החברה כגורם מוביל בייצור שבבים בארצות הברית. לדבריו, שיתוף הפעולה עם הממשל ישמש מנוף להחזרת אינטל למרכז הבמה הטכנולוגית. טראמפ מצידו הציג את ההסכם כהזדמנות "להחזיר את אינטל קדימה" לאחר שנות נסיגה מול המתחרות, וציין כי העלה את הרעיון בעצמו בפגישה עם טאן מוקדם יותר החודש.

המהלך נחשב לגלגל הצלה עבור אינטל, שסבלה בעשור האחרון ממשבר מתמשך. החברה איבדה רבים מיתרונותיה הטכנולוגיים, פיגרה מאחורי מתחרות כמו טייוואן סמיקונדקטור וסמסונג, ושוויה נחתך בכשני שלישים מהשיא. היא התמודדה עם כשלים חוזרים בפיתוח טכנולוגיות ייצור חדשות, חילופי מנכ"לים תכופים והפסדים מתמשכים. ההסכם עם הממשל האמריקאי מגיע בניסיון לייצב את החברה ולחזק את יכולתה להתחרות מחדש בשוק השבבים העולמי.

מיד לאחר ההכרזה, מניית אינטל זינקה ב-5.5% בוול סטריט ל-24.8 דולר. אבל, למהלך הזה יש גם תוצאות לוואי לא פשוטות ושאלות לגבי עתיד החברה. ראית ובצד החיובי - זה מבטא המשך תמיכה של הממשל האמריקאי ואפילו באופן משמעותי יותר. הממשל אחראי לאינטל. טראמפ גם עשוי לדחוף לקוחות לרכוש ממוצרי אינטל.  הוא יכול "הכריח" לקוחות לקנות את מוצרי אינטל גם אם  הם לא מעוניינים בכך. תהליכים כאלו לא חיוביים לחברה בטווח הארוך. הם אומנם ישפרו את מצבה בזמן הקצר, אבל בסוף הדרך, מי שמנצח הוא זה שמשפר, מייעל, ומוכר את המוצרים הטובים ביותר.