מהי הסחורה העדיפה להשקעה תירס, חיטה או סויה?
שוק ההון כסערה, המשקיעים אחוזי בילבול וכולם שואלים מהו המקום הנכון להשקיע את כספם בתקופה מאתגרת שכזו. זה הזמן המתאים ביותר לחשוב מחוץ לקופסה ולזכור שישנו תחום שנקרא השקעות אלטרנטיביות. היתרון הגדול בהשקעות אלטרנטיביות, שהרווח או ההפסד לא תלויים בכיוון השוק.
השקעה בסחורות היא אחת מהאפשרויות לביצוע השקעות אלטרנטיביות. תחום ההשקעה בסחורות הולך ומתפתח כל הזמן. לא עובר שבוע בלי שגורו מסויים ימליץ להשקיע בסחורות על רקע הצמיחה המואצת בסין או ההיפר אינפלציה שעתידה לפגוע בעולם, בעקבות המלחמה שמנהלים הנגידים נגד המיתון הגלובלי באמצעות שמירה על ריבית נמוכה מאוד.
רבים מעדיפים להשקיע בסחורות באמצעות תעודות סל. יש היגיון בכך, משום שהמתאם בין הסחורות השונות הוא מאוד גבוה. למרות זאת ניתן לבחון את הסחורות באופן פרטני כדי לבחור את זו שחזקה יותר. כמובן שניתן לבצע אסטרטגיית מרווח באמצעות קנייה של הסחורה החזקה ומכירה בשורט של החלשה.
תירס, חיטה וסויה הן מהסחורות המובילות בשוק. להלן גרף שמשווה את הביצועים שלהן ב-3 השנים האחרונות:
ניתן לראות מהגרף שהתירס (בכחול) מפגין עוצמה לעומת החיטה (בירוק) והסויה (באדום) ובואו נראה איך זה בא לידי ביטוי במספרים:
הדבר הבולט ביותר שניתן להבחין בו מהסתכלות על הגרף ועל הטבלה, הוא שמתוך 3 הסחורות שלהלן, התירס הוא החזק ביותר והחיטה היא החלשה ביותר. לכן אסטרטגיה מתאימה תהיה קנייה של התירס כנכס בודד ואז ההשקעה היא כיוונית. או לחילופין, בשילוב מכירה בשורט של החיטה. במקרה כזה, אנחנו מנטרלים את כיוון השוק ומרוויחים או מפסידים בהתאם להתנהגות התירס ביחס לביצועי החיטה.
בחודשים האחרונים הסחורות נמצאות בתיקון כלפי מטה, זאת על רקע החשש ממיתון גלובלי. אבל אין ספק שהמגמה ארוכת הטווח של הסחורות היא מגמת עלייה. היתרון הגדול בהשקעה בסחורות, שהיא נחשבת להשקעה אלטרנטיבית שלא תלויה בכיוון השוק. היא מהווה הגנה למשקיע במקרה שאכן העולם הולך לתקופה של אינפלציה גבוהה.
הכותב, אבירם ברדוגו הינו מנהל אסטרטגיות מסחר של
***אין לראות באמור לעיל משום המלצה לביצוע פעולות ו/או ייעוץ השקעות ו/או שיווק השקעות ו/או ייעוץ מכל סוג שהוא. המידע המוצג הינו לידיעה בלבד ואינו מהווה תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. כל העושה במידע הנ"ל שימוש כלשהו - עושה זאת על דעתו בלבד ועל אחריותו הבלעדית. החברה ו/או הכותבים מחזיקים ו/או עלולים להחזיק חלק מן הניירות המוזכרים לעיל.
- 1.דורון 24/09/2011 18:51הגב לתגובה זובשנה הבאה הכל יעלה לדעתי מכיוון שהולכת ומתקרבת אלינו אינפלציה קשה מאוד! אני אישית הייתי מחכה טיפה ומחזק כלפי הסויה!
שי אהרונוביץ (צלם: גיל מגלד)לקראת מימוש חוק הרווחים הכלואים - המוקש הגדול שטמון בהעברת נכסים מחברה לידיים פרטיות
חוק הרווחים הכלואים מייצר אי וודאות ובלבול רב. מדובר בחוק שמתמרץ בעצם במקרים רבים סגירת חברות והעברת הנכסים לבעלי המניות - לפעמים זה מוביל לנזק גדול; על החוק ועל הסיכונים
במסגרת חוק הרווחים הכלואים (או בשמו הרשמי: חוק ההתייעלות הכלכלית), אישרה הכנסת הוראת שעה שמקנה הקלות במס לחברות ולבעלי המניות שלהן. סעיף 6 לחוק מאפשר העברת נכסים מחברה לבעל מניות בשני דרכים: הליך פירוק החברה או העברת נכסים מהחברה לבעל מניות פרטי, וזאת בפטור ממס רכישה וממס שבח.
ואולם, בניגוד לפטור שניתן בעניין מס רכישה ומס שבח, החוק "שותק" בכל הנוגע להיטל השבחה והיטלי פיתוח, ואינו מקנה פטור מהיטלים אלה במסגרת העברת הנכסים.
מדובר במוקש גדול שיכול "לצוף" בדיעבד, לאחר השלמת המהלך, בדמות של היטל השבחה או היטל פיתוח. אי הוודאות הזו בעת ביצוע ההעברה, עלולה לגרור למיסוי מוניציפלי בו ייתקל בעל המניות המעביר, בשלב מאוחר יותר.
בימים אלה אנו מצויים בישורת האחרונה של יישום וביצוע הוראת השעה, שכאמור כוללת שתי אפשרויות אשר ביצוען צריך להיות עד סוף השנה ואף מוקדם מכך.
- רשות המסים הצליחה - 10 מיליארד שקל ממיסוי רווחים כלואים זורמים לקופה
- עתירה נגד החוק על רווחים כלואים - האם יש סיכוי למנוע את החוק?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מסלול פירוק - פירוק מלא של החברה והעברת כל נכסיה והתחייבויותיה לבעלי המניות. מועד הפירוק חייב להסתיים עד 31 בדצמבר 2025 והמס על רווחים ראויים לחלוקה מחושב במועד זה.

וויז אייר בדרך להקים מרכז פעילות בישראל באפריל 2026
בתום ביקור בארץ של מנכ"ל וויזאייר חברת הלואו קוסט ההונגרית מאשרת כי היא מקדמת תוכנית לפתוח בסיס מקומי, צעד שעשוי להגביר תחרות ולהוזיל את מחירי הטיסה - מניות חברות התעופה הישראליות בירידות
התרחבות שוק הלואו-קוסט בישראל מקבלת היום איתות משמעותי, אחרי שמנכ"ל וויז אייר הודיע בתום פגישה עם שרת התחבורה מירי רגב כי החברה מתכננת לפתוח מרכז פעילות מקומי באפריל 2026. ההכרזה מציבה את הענף לקראת חודשים של דיונים רגולטוריים, מתיחות עם החברות הישראליות, ושאלות פתוחות לגבי מיקום הבסיס החדש - נתב"ג או רמון.
בפגישה שנערכה בירושלים הצהירה וויז אייר כי כבר בחורף הקרוב תתחיל להיערך להקמת המרכז, צעד שמוגדר במשרד התחבורה כמהלך שיוכל לשנות את מבנה השוק. הקמת בסיס בישראל תאפשר לחברה להציב מטוסים וצוותים באופן קבוע בארץ, לנצל סלוטים בשעות העמוסות ולהגדיל את מספר היעדים. לצד ההבטחה להגברת התחרות ולהוזלת מחירי הכרטיסים, הצדדים מודים כי חסמים רגולטוריים עדיין דורשים טיפול, והם יעמדו במוקד סבב דיונים נוסף בינואר.
בענף מציינים כי שאלת מיקום המרכז היא עדיין במחלוקת: וויז אייר מעדיפה לפעול מנתב"ג בשל הביקוש הגבוה והנגישות, בעוד במשרד התחבורה שוקלים את שדה רמון כאופציה שתעניק דחיפה לתעופה הדרומית ותפחית את הלחץ בנתב"ג. החברה אף בוחנת הפעלה של טיסות פנים לאילת וקידום מסלול טיסה מעל עומאן, שיוכל לקצר משמעותית את זמני ההגעה לתאילנד ויעדים נוספים במזרח.
על רקע התוכניות החדשות, חברות התעופה הישראליות לא מסתירות את אי־נוחותן. בימים האחרונים נשמעו איומי השבתה מצד ועדי העובדים, לצד טענות שלפיהן המהלך יוצר אפליה לטובת חברה זרה שתזכה בתנאי בסיס זהים לאלו של חברות ישראליות - אך בלי הרגולציה הביטחונית המחמירה שמוטלת עליהן.
- בין חידוש הקווים למרוקו לבסיס החדש של וייז אייר - תמורות בענף התיירות
- יו"ר ועד עובדי אל על נגד רגב: "מהלך מסוכן"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שרת התחבורה הביעה הבנה לחששות, אך הדגישה כי מדיניות המשרד נועדה להגביר תחרות ולהוזיל מחירים, במיוחד בתקופה שבה - לדבריה - מחירי הטיסות הורגשו כמופקעים. במשרד מודעים לרגישות הביטחונית, והנושא יעמוד כחלק מהמשא ומתן מול וויז אייר, במיוחד בכל הנוגע להתחייבות שלא להפסיק פעילות בימי חירום.
