זמן להתחלה חדשה: על רקע הגיליון הקרוב - שינויים ב'מגזין הזמן השלישי'

עורכו המיתולוגי של המגזין היה איש קול ישראל דני בלוך ז"ל שהלך לעולמו לפני שנתיים. כעת מתנהל מו"מ עם עיתונאית ותיקה כדי שתשמש עורכת המגזין
כתבי אייס | (2)

מגזין הזמן השלישי של קבוצת מוקד אנוש עורך שינויים מערכתיים לקראת סוף הקיץ. בקרוב אמור להיות מופץ גיליון קיץ מיוחד.

את המגזין הנחשב לעיתון הגמלאים הגדול בישראל, ערך מיומו הראשון איש קול ישראל דני בלוך ז"ל, שנפטר בסוף 2009. את הגיליונות שיצאו מאז ערכו לסירוגין סגניתו של בלוך ואנשי חברת דולפין יחסי ציבור המייצגת את המגזין ואת קבוצת מוקד אנוש. בימים אלה מתנהל מו"מ מתקדם בין המערכת ובין עיתונאית ותיקה באחד העיתונים היומיים על מנת שתשמש כעורכת המגזין.

עמית יול מונה כמנהל השיווק של העיתון, דן דברת ויפעת כהן מונו כעורכים גרפיים ואל צוות הכותבים עליו נמנים כיום ח"כ לשעבר גדעון בן ישראל, מושיק טימור, שמואל שי, דידי מנוסי ויחזקאל אנגלר מצטרפים שמות נוספים בהם עיתונאים לשעבר ואנשי רוח.

בגיליון יום העצמאות האחרון כתבו למגזין יו"ר הכנסת ראובן ריבלין, השרים סילבן שלום, אלי ישי, גדעון סער, משה כחלון, ישראל כץ ואורית נוקד, יו"ר האופוזיציה ציפי לבני, סגנית השר לאה נס וח"כ יצחק הרצוג.

הזמן השלישי מופץ בלמעלה מ-30 אלף עותקים ונחשף על ידי כ-100 אלף גמלאים בהם כל המתגוררים במסגרת קהילות תומכות של משרד הרווחה, הג'וינט ומוקד אנוש. בעבר נערכו מספר פגישות בין אנשי המגזין ובין אנשי 'מעריב' במסגרת ההנהלה הקודמת אך הדבר לא הבשיל לכדי שיתוף פעולה.

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    (ל"ת)
    אלון 13/07/2011 12:25
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    אלון 13/07/2011 12:24
    הגב לתגובה זו
    הגיעה הזמן שיבינו שהמגזין הזה אינו רלוונטי. כל הכבוד שיש מחלקת שיווק שמנסה להחיות את המגזין. היום הרלוונטים והשולטים בשוק הם: מוטק'ה, 4Senior, בובה ואולי עוד איזה אחד או שניים. "הזמן השלישי" לנקרא בקרב אוכלוסיית הגמלאים, לא ב- 30 אלף עותקים, לא ב- 5 אלף עותקים ולא ב- 15 עותקים. אז שלא יספרו סיפורים ויבנו כתבת תדמית.
כטב"מ הרמס 900 של אלביט. קרדיט: רשתות חברתיותכטב"מ הרמס 900 של אלביט. קרדיט: רשתות חברתיות

לאור "ליקויים מקצועיים" אלביט ותע"א הוצאו מהתערוכה האווירית בדובאי

במכתב שנשלח שעות אחרי התקיפה בדוחא, תוארו הסיבות הרשמיות, אך הטענה היא השהחלטה התקבלה כבר קודם לכן באופן בלתי רשמי, כחלק ממהלך מתואם להרחיק את ישראל מהאירועים הביטחוניים המרכזיים באזור

רן קידר |

מארגני תערוכת התעופה של דובאי הודיעו למספר חברות ביטחוניות ישראליות כי הן אינן מוזמנות להשתתף באירוע הבינלאומי שייערך בנובמבר הקרוב. וכך, היחסים בין ישראל לאיחוד האמירויות, שנבנו בקפידה מאז הסכמי אברהם ב-2020, ממשיכים להיסדק תחת כובד ההשלכות של העימות הממושך בעזה.

מארגני התערוכה שלחו מכתבים למספר חברות ביטחוניות מישראל, ביניהן התעשייה האווירית ואלביט מערכות אלביט מערכות 0.94%  , ובהם נכתב כי השתתפותן לא תאושר. על הנייר, הסיבה היא "ליקויים מקצועיים", אך זוהי כנראה תגובה להתקפה של ישראל על אדמת קטאר לפני יומיים. מעבר לתוצאות המיידיות של התקיפה, הגלים שעוררה, כללו הסתייגות של טראמפ (אמנם קלה, אבל בכל זאת), נאום תוקפני של נשיאת האיחוד האירופי ועכשיו, התגובה הלא רשמית של איחוד האמירויות. כזכור,  בריטניה מנעה לאחרונה מנציגים ישראלים להשתתף בתערוכת הביטחון הגדולה שלה, וצרפת חסמה גישה של חברות ישראליות לתערוכת הנשק בפאריז ביוני האחרון.

זו אינה הפעם הראשונה שהתערוכה בדובאי מסתבכת בהקשר הישראלי, היות ובנובמבר 2023, שבועות לאחר פרוץ המלחמה בעזה, הדוכנים של התעשייה האווירית ורפאל נותרו ריקים מבלי שניתן לכך הסבר רשמי.

אלביט מערכות, שהקימה יחידה ייעודית באמירויות, והתעשייה האווירית, שהובילה פרויקטים משותפים עם התאגיד הביטחוני המקומי EDGE, היו חלק בלתי נפרד מהתממשקות ההסכמים בין המדינות מאז 2020. הן לקחו חלק גם בתערוכה האחרונה באבו דאבי בפברואר האחרון. משרד הביטחון הישראלי אישר שקיבל את ההודעה מהמארגנים אך לא מסר פרטים. 

למרות הכל, התעשייה הביטחונית הולכת ומתחזקת

עם זאת, למרות הצהרות על חרמות ועל שקילה מחודשת של רכישות, לאחרונה דווח כי גרמניה, למשל, מתכננת מישראל (באמצעות התעשייה האווירית) שלושה כטב"מים מסוג "איתן" (Heron) תמורת 1.2 מיליארד דולר, וזאת למרות קולות הולכים וגוברים ממדינות רבות באיחוד האירופי להגביר את הלחץ על ישראל כדי לעצור את המלחמה בעזה. 

מייקל אולירי, מנכ"ל רייאנאייר. קרדיט: רשתות חברתיותמייקל אולירי, מנכ"ל רייאנאייר. קרדיט: רשתות חברתיות

מנכ"ל ראיינאייר שוקל הפסקת פעילות כוללת בישראל

מייקל אולירי, מנכ"ל החברה אמר כי נגמרה לו הסבלנות להנחיות הבטחון המשתנות בישראל וטוען שהחברה לא תחדש את טיסותיה לפני סוף אוקטובר, וספק אם גם אחריו

רן קידר |
נושאים בכתבה ריאנאייר

למרות שלאחרונה נראה היה כי פעילות הטיסות חוזרת לשיגרה כלשהי, מנכ"ל ראיינאייר, מייקל אולירי, מעיב על האופטימיות וטוען כי כי החברה "לא בטוחה אם תחדש את פעילותה בישראל. לדבריו, אין ודאות שתשוב לפעול בישראל, גם לאחר שתסתיים הלחימה בעזה. מייקל אולירי, התראיין לרשת RTE באירלנד והוסיף האשמה ישירה כלפי הרשויות המקומיות: "משחקים איתנו". 

ריינאייר הודיעה כבר מוקדם יותר הקיץ כי לא תחדש את טיסותיה לישראל לפני ה-25 באוקטובר. אולם דבריו של אולירי מציבים סימן שאלה מהותי לא רק לגבי הטווח הקצר, אלא גם לגבי חורף 2025-2026. הביקורת שהשמיע אינה חדשה. ריינאייר העלתה בעבר טענות נגד אגרות, תיאומים תפעוליים, ותנאים שהציבו הרשויות בישראל, אך אמירות כאלה, כאשר הן נאמרות בפורומים פומביים, מעידות לרוב על ניתוק במגעים בין הצדדים. 

עבור הנוסעים הישראלים הדבר עלול לפגוע בהיצע הטיסות ולהפחית את הסיכוי להורדת מחירים. מצד שני, אלו הן חדשות טובות עבור אלעל, שבכל פעם שיש אירוע בטחוני כלשהו, המנייה שלה מזנקת. מבחינת חברות הלואו קוסט הנוספות, ככל הנראה וויזאייר היא זו שתמלא את החלל. 

במהלך 2022, הפעילה ריינאייר למעלה מ-30 טיסות שבועיות מישראל, במחירים נמוכים. ב-2023 אף הצהירה על כוונה להרחיב את פעילותה בישראל, אולם התחזיות האלה התרסקו עם ההסלמה הביטחונית וקריסת תנועת התיירים הנכנסת. 

אבל אולירי לא התייחס רק לישראל, אלא גם להשפעות העמוקות של הלחימה בין רוסיה לאוקראינה על תעופה אזרחית באירופה. לדבריו, התקיפה האווירית הרוסית על פולין, שכללה חדירה של רחפנים לשטח המדינה, יצרה שיבושים נרחבים ביום רביעי האחרון, ובאותו יום רק 60% מטיסות ריינאייר יצאו בזמן (לעומת 90% ביום רגיל). נמלי תעופה בוורשה, מודלין, ז'שוב ולובלין נסגרו זמנית, ואולירי הזהיר כי "מדובר באירוע שצפוי להימשך לאורך שנים". לדבריו, "אם האיחוד האירופי והבית הלבן לא ינקטו קו תקיף, עם סנקציות עונשיות נגד רוסיה, ההפרעות האלה לא ייפסקו".