על מהלך תדמיתי מהמוצלחים - "המוח" של מרצדס
הזירה השיווקית והפרסומית של שוק המכוניות תמיד הייתה פעילה. מידי מספר חודשים אנו עדים לקמפיין של אחת מהחברות הגדולות בתחום: מאזדה, פולקסווגן, אלפא רומאו, לנדרובר ועוד.
רוב הקמפיינים בתחום הרכב הם בעלי נראות דומה: רכב במרכז המודעה עם מסר אמוציונלי מתוחכם שאמור להתחבר לרגשות הצרכן, לעורר בו צורך מסוים ולגרום לו, בסופו של דבר, להרים טלפון לנקודת המכירה.
ניתן לומר שהצרכן הישראלי "שבע" כבר מפרסומות מעין אלה, וכי תשומת ליבו לפעילות הפרסומית של חברות הרכב הולכת ופוחתת. בתוך ים המסרים הללו, בלט לאחרונה, מסר ייחודי ושונה...
הפשטות של המוח האנושי
בפברואר 2011, חברת כלומוביל, יבואנית מרצדס-בנץ בישראל, יוצאת בקמפיין תדמיתי יוצא דופן. הקמפיין מציג שפה פרסומית חדשה המתבססת על המוח האנושי, המורכב משני חלקים מנוגדים המשלימים אחד את השני: ה- Left Brain שאחראי על הפן האינפורמטיבי, האנליטי והלוגי, וה-Right Brain שאחראי על הפן היצירתי והאינטואיטיבי.
שני חלקי המוח מוצגים באנימציה אומנותית מושקעת כשמצידו הימני מוצג פרץ היצירתיות, התשוקה והחשיבה מחוץ לקופסה וצדו השמאלי, מבטא את הפן האינפורמטיבי והמחשבה התבניתית. שני החלקים מצטרפים לערכי השלם שמייצגת מרצדס-בנץ, תחת הסלוגן "Mercedes -benz :The best or nothing"
הקמפיין משתמש בגוף האדם, בכדי לתת ביטוי מוחשי למורכבות המופשטת של המכונה האנושית. המוח האנושי אחראי, מחד, לפעולות מורכבות (נשימה, זרימת הדם ויצירת האנרגיה) ולתרגומם לביצוע יכולות פשוטות ויומיומיות (הליכה, הנעת יד, חיוך) ומאידך, אחראי גם על הצד האמוציונאלי שלנו: רגשות, אכזבות, "תחושות הבטן" ועוד.
המותג מרצדס, יוצר בקמפיין אנלוגיה פשוטה בינו לבין המוח. הצד השמאלי, הוא למעשה התפקוד הפונקציונאלי של הרכב: מהירות, כריות אויר, בטיחות וכו' והצד השמאלי הן התחושות שיוצר בנו המותג: תשוקה, שלמות, חופש, בטחון ועוד. שני החלקים הללו אחראים על השלמות האנושית והם גם הערכים העומדים מאחורי המותג מרצדס-בנץ. המוח האנושי מייצג את הסינרגיה של מכונית המרצדס, את הדיאלוג בין חדשנות טכנולוגית, הנדסה פורצת דרך, מערכות מתקדמות, לבין עיצוב מעורר השראה, יצירתיות, נועזות וחדשנות.
תוצאות מרשימות
הקמפיין הכה גלים בארץ ובעולם והויז'ואל זכה בפרסים בתחרויות בינלאומיות, באין סוף "ציוצים" בבלוגים המובילים בתחום הפרסום, הקריאייטיב, הטכנולוגיה והחינוך ויצר דיאלוג ומעורבות של הקהל הישראלי.
כמו כן, התקבלו בקשות רבות לקבלת ויזואלים מהקמפיין למחלקות הניורולוגיה וחקר המוח ולבתי ספר לעיצוב ברחבי הארץ. והתוצאה הכי חשובה: מכירות מרצדס עלו ב- 18% בהשוואה לאפריל 2010!
מובילים שינוי
במהלך שיווקי זה, המותג מרצדס מוביל מגמה של שינוי בשיווק עולם המכוניות לצרכנים. הוא מציג לצרכן שפה חדשה וייחודית, ומוכיח, לאחר שנים רבות של פעילות פרסומית ושיווקית, שניתן להביא אמירה שונה וחדשנית בתחום.
החשיבה השיווקית מסביב לקמפיין והשימוש בגוף האדם, אשר יכול להוות אנלוגיה מרתקת לתחומים רבים הנוגעים בחיינו, מושכת את תשומת ליבו של הצרכן ומאפשרת לכל פרט ופרט להזדהות עם הצד הימני, השמאלי או קצת מכל אחד מהם..
בתוך העולם הפרסומי העכשווי בו העין "שבעה" ממסרים פרסומיים המקיפים אותנו בכל זירת מדיה אפשרית, מרצדס מצליחה, לפתח מעורבות ושיח של הצרכן הישראלי סביב הקמפיין ולמעשה, מייצרת engagement כלפי המותג, כל זאת מבלי להראות את המוצר כלל בקמפיין!
אין ספק כי מדובר במהלך תדמיתי מוצלח, שתוצאותיו העסקיות יפות ומרשימות. המשך הצלחת המהלך, תלויה ביכולת של מרצדס, כמותג ותיק ובעל מוניטין רב, לייצר מסרים שונים, מתוחכמים ויוצאי דופן שימשכו את תשומת ליבו של הצרכן.
הכותב הינו יועץ שיווק ואסטרטגיה וחבר הנהלת איגוד השיווק הישראלי
- 7.תמי 26/06/2011 18:44הגב לתגובה זוניתוח מעניין ומרתק
- 6.מורן 26/06/2011 08:23הגב לתגובה זומהלך שיווקי אינטליגנטי ויוצא דופן.
- 5.דן סינקלר 26/06/2011 08:04הגב לתגובה זוהכתבה. וצדק הכתב במאמר שהקמפיין הביא חדשנות ויצירתיות
- 4.שני 26/06/2011 07:46הגב לתגובה זוטור מרתק, תודה !! ישר כח, שני
- 3.רונית הדר 26/06/2011 07:27הגב לתגובה זותוצאות טובות
- 2.מתחום הרכב 25/06/2011 22:49הגב לתגובה זוחייב לציין שמדובר במהלך שיווקי שונה בנוף שלנו. בכל זאת מדובר במותג חזק...
- 1.גיל 23/06/2011 11:53הגב לתגובה זוכל הכבוד על העתקת הקומוניקט אחד לאחד שנכתב ע"י בן אדם שמושפע ממילת הטרנד engagement.
גרי ליבנת' בנק רוטשילד ושות' בישראל. קרדיט: פלורין קאליןיותר מ-1,500 הייטקיסטים ישראליים הצטרפו למועדון המיליונרים בדולרים
5,400 ישראליים הצטרפו למועדון המיליונרים בדולרים במהלך 2024, מתוכם בין 1,500 ל-2,000 הייטקיסטים, כמה מיליונרים חדשים בהייטק יהיו השנה?
בסוף 2024 נמנו בישראל כ-186 אלף מיליונרים בדולרים, עלייה של 2.9% לעומת השנה הקודמת, המשקפת כ-5,400 ישראלים חדשים שחצו את רף המיליון דולר בנכסים נטו. אפשר להניח שהמספרים האמיתיים הם מעל 200 אלף - זה מגובה גם בנתון של בנק UBS שמציב את ישראל במקום ה-17 בעולם בעושר ממוצע למבוגר, כ-284 אלף דולר.
לפי דוח של Henley & Partners לשנת 2024, במהלך 2023 נרשמה עזיבה של כ-200 בעלי הון מישראל, בעוד שב-2022 נכנסו כ-1,100 בעלי הון לארץ. מרבית הנוטשים מעבירים את מרכז חייהם לארה"ב, בריטניה ופורטוגל. ובכל זאת, גם
לאחר ההגירה, מאזן המיליונרים נטו בישראל ממשיך לעלות בקצב של אלפים בשנה. משנת 2024 יש מצב הפוך - עלייה לארץ, אם כי אין נתונים רשמיים.
שליש מהמיליונרים החדשים מגיעים מההייטק
שנה שעברה הוגדרה כשנה חזקה להון הטכנולוגי הישראלי. לפי דוח 2024 של PwC , נרשמו 53 עסקאות אקזיט בשווי כולל של 13.38 מיליארד דולר, ו-34 עסקאות מיזוגים ורכישות בהיקף נוסף של 8.95 מיליארד דולר. שש הנפקות (IPO) גייסו יחד 781 מיליון דולר. בסך הכול, 106 עסקאות בתחום ההייטק הגיעו להיקף כולל של 26.7 מיליארד דולר. מתוכן, 8 עסקאות חצו את רף חצי מיליארד דולר (ששווים הכולל עמד על 6.8 מיליארד דולר), ו-23 עסקאות בטווח 100-500 מיליון (ששווים הכולל עמד על 5.8 מיליארד דולר), שמהוות יחד 44% מהיקף השוק. רוב העסקאות היו בתחומי IT & Enterprise Software, סייבר, ואינטליגנציה מלאכותית.
לפי IVC ו-Rise IL, כ-70% מההון שנוצר בעסקאות האלו הגיע לחברות טכנולוגיה. במחקרים קודמים של PwC הוערך כי 15-25% מהמניות בעסקאות הייטק מוחזקות בידי מייסדים ועובדים ישראלים. בהנחת 20% לבעלי מניות פרטיים, ההון החדש שהוזרם ליחידים ב-2024 עומד על כ־4.5 מיליארד דולר. אם מחלקים סכום זה למקבלי רווחים טיפוסיים בטווח 2-3 מיליון דולר, מדובר בכ-1,500-2,000 ישראלים שהפכו למיליונרים חדשים מהייטק בשנה אחת בלבד, כשליש מכלל הגידול באוכלוסיית בעלי ההון בישראל.
- מעל אלף מיליונרים חדשים ביום - האמריקאים התעשרו ב-2024
- UBS: "צופים 45,000 מיליונרים בישראל עד 2029"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שנה שעברה גם התאפיינה גם בזינוק בעסקאות סקנדרי, כלומר עובדים ומייסדים שמימשו אחזקות עוד לפני אקזיט או הנפקה. מדובר בעשרות חברות ישראליות פרטיות, שבהן מימושים של מיליונים בודדים ועד עשרות מיליונים למייסדים. בשנת 2025 יש אומנם תנודות, אך המגמה חיובית - יש גידול בהיקף ההשקעה בהייטק ובאקזיטים. אם על פי הנתונים מעל 1,500 איש בהייטק הפכו למיליונרים, הרי שב-2025 אפשר כבר לדבר על היקף כפול.
