2 אג"חים שהפאניקה הפילה למחירי קניה - עד תשואה של 7%
בכתבתי הקודמת (התפרסמה ב-01/06/2011) כתבתי על הפדיונות הכבדים בקרנות הנאמנות ועל כך שאני רואה בפדיונות אלו הזדמנות עבור משקיעים בעלי אורך רוח, להשביח את תיק ההשקעות שלהם. השבוע אתן שתי דוגמאות לאגרות חוב אשר מחירן ירד לאחרונה כתוצאה מלחץ הפדיונות בקרנות הנאמנות, ולדעתי מהוות אלטרנטיבת השקעה ראויה בתיקי השקעות:
ברימאג א'
ברימאג דיגיטל (ברימאג אגח 1) הינה חברה העוסקת ביבוא, שיווק והפצת מכשירי חשמל ואלקטרוניקה ביתיים, ביניהם ניתן למנות את החברות: LG, SONY, BEKO, KENOOD ועוד. החברה הינה אחת משלוש היבואניות הגדולות בתחום יחד עם אלקטרה וניופאן.
נכון לסוף הרבעון הראשון בשנת 2011, לחברה הון עצמי בגובה 173.1 מליון ש' המהווה 24.3% מסך המאזן. החברה סיימה את הרבעון עם רווח נקי בגובה 3.25 מליון ש' ואת 2010 עם רווח של 20.5 מליון ש'. לחברה מדיניות חלוקת דיבידנד לפיו היא מחלקת לבעלי מניותיה לפחות 35% מהרווח השנתי הנקי, אך היא התחייבה במסגרת הנפקת אגרות החוב כי לא תחלק דיבידנד בשיעור העולה על 50% מהרווח השנתי הנקי.
אגרות החוב מסידרה א' (100 מיליון ערך נקוב) הונפקו ביוני 2010 ואינן כוללות בטחונות, אך זכו לדירוג A2 ממידרוג (מקביל לדירוג A של מעלות). הן נושאות ריבית שנתית בשיעור 6% המחולקת פעמיים בשנה. הקרן נפדית בחמישה תשלומים החל מיולי 2012 (הקרן והריבית אינן צמודות למדד). מחירן כיום משקף לרוכשים אותן תשואה שנתית בשיעור של כ-7% למח"מ 2.7 שנים.
שלמה החזקות י"ב
שלמה החזקות (לשעבר ניו-קופל) עוסקת בתחומי הליסינג התפעולי של כלי רכב, השכרה ומכירת כלי רכב וביטוח. החברה היא המובילה בשוק הליסינג התפעולי בישראל עם נתח שוק מוערך של כ-29%, כאשר צי הרכבים מונה כ-51 אלף כלי רכב. לחברה בסיס לקוחות רחב ומפוזר והיא נהנית מנסיון, מוניטין ויתרון לגודל לעומת מתחרותיה. החברה ממונפת יחסית כאשר ההון העצמי בסך 758 מליון ש' בסוף רבעון ראשון 2011 היווה 10.9% מסך המאזן. הרווח ברבעון הראשון השנה הסתכם ב-11 מליון ש' ובשנת 2010 כולה ב-106 מליון ש'.
שלמה החז אגח יב (358 מליון ערך נקוב) הונפקו בינואר 2011 והסידרה הורחבה במאי 2011. אגרות החוב מדורגות A ע"י מעלות והן מובטחות בשיעבוד בדרגה ראשונה על רכבים של שלמה רכב ועל כל הזכויות של שלמה רכב לקבלת כספים מלקוחותיה בגין הרכבים המשועבדים.
אגרות החוב אינן צמודות והן נושאות ריבית שנתית בשיעור 5.4% המחולקת 4 פעמים בשנה. הקרן נפדית (3.7% כל פרעון) בסוף כל רבעון החל מסוף יוני 2011 עת התשלום האחרון מתקבל בדצמבר 2017. הרוכשים את איגרת החוב כיום יזכו לתשואה שנתית בגובה 6.6% למח"מ 2.9 שנים.
חשוב לציין כי אגרות החוב הללו סובלות מסחירות נמוכה ותנודתיות מסויימת. לכן מתאימות למשקיעים בעלי סבלנות ובפיזור מתאים כחלק מתיק ההשקעות.
**נכון ל-16.06.2011
רביב רזניק, מנהל השקעות בכיר ב
- 12.שמתם לב איך האג" חים עלו בימים האחרונים סחתיין (ל"ת)עוקב אחרי ההמלצות 28/06/2011 21:20הגב לתגובה זו
- 11.איתי 22/06/2011 08:34הגב לתגובה זוקניתי לפני חודשיים לפי המלצתו אגחים ארוכים של הבנקים והרווחתי יפה למרות כל הפאניקה
- 10.דוד לוי 20/06/2011 22:52הגב לתגובה זורביב ניתח בצורה מדויקת ונכונה את האג" חים,אשמח אם תוכל להגיע אלי לכלל,שיהיה בהצלחה בטאטלאנט!
- 9.תודה (ל"ת)נ ג 20/06/2011 22:51הגב לתגובה זו
- 8.ניר-בנהפ 20/06/2011 20:28הגב לתגובה זואדון רביב הערה קטנה לכתבה טובה.בשלמה יש מספר סיכונים נוספים.1.האעה בשוק הליסינג שכבר מתקיימת כאשר הרבה בעלי רכבי ליסינג מחזירים רכבים.2.רמת המינוף ומסגרות האשראי כמעט ומנוצלות עד תום. אם כבר עדיפות לדלק אנרגיה ד מבוטחות בשיעבוד מתכוונן
- 7.משקיע פרטי 20/06/2011 19:45הגב לתגובה זולמה לא הזכרת את דלתא גם היא מגלמת תשואה דומה וישנן עוד חברות מעולות לרכישה היום היה שווה לציין אותן בכתבה , אבל אהבתי את ההמלצות בכל אופן תודה
- 6.משקיע לטווח ארוך 20/06/2011 18:11הגב לתגובה זולדעתי כדאי לקנות. מיני 2008 שרק ב 2009 כולם בכו איך הם לא קנו!! תמשיך להחכים אותנו רזניק...
- 5.כריש אדום 20/06/2011 13:54הגב לתגובה זו...שגם יביאו את הכסף בסוף
- 4.הגולש 20/06/2011 13:24הגב לתגובה זושלא הבין (: לכיוון דו ספרתי
- יותר טוב מהריבית הזעומה בבנק (ל"ת)יעל 21/06/2011 10:41הגב לתגובה זו
- 3.ירון 20/06/2011 12:30הגב לתגובה זומנסים להיפטר מהזבל שהם תקועים ומכור לציבור התמים. לא יעזור כלום , אפילו הטיפשים לא מתפתים .
- 2.שוקו 20/06/2011 11:52הגב לתגובה זונחמד לקרוא סוף סוף כתבה על אג" ח לא צמוד.....
- 1.ערן 20/06/2011 10:12הגב לתגובה זוכתבה לעניין, תכתוב על עוד אג" חים מעניינים של חברות תזרימיות.
- דמיטרי 20/06/2011 22:57הגב לתגובה זואם אג" ח כל כך טוב והכל מעולה למה אין בטחונות ? מה טוב באג" ח הזה ? 7% לא צמוד באמת . אם תהיה מפולת ( וזה יכול להיות חופשי ) אז לא יהיה להם למי למכור כל LG SAMSUNG IKENWOOD שלהם ולא תראו שקל מאג" ח כי אין בטחונות . ואם אין מפולת והכל בסדר עדיף מניה

סמוטריץ׳: ״מי שלא יוריד מחירים, ימוסה״
״אני לא נגד עשירים״ אומר שר האוצר סמוטריץ׳ בנאום לקראת אישור התקציב ״אבל חייבים לטפל במונופולים״ הוא מכריז מלחמה על הבנקים והיבואנים; ״נצביע רק על חוק גיוס שוויוני״ מוסיף
לקראת אישור תקציב המדינה, שר האוצר בצלאל סמוטריץ' קיים מסיבת עיתונאים במשרד האוצר בירושלים במהלכה נשא נאום שבו הוא פרש את קווי המדיניות הכלכלית שלו ואת המאבק ביוקר המחיה, במונופולים ובמערכת הבנקאית. בדבריו הדגיש השר את חשיבותן של הרפורמות הכלולות בתקציב ואת הצורך, לדבריו, להחזיר כוח לציבור ולשבור ריכוזיות בשווקים המרכזיים.
״אזרחי ישראל, הבנקים לא היו איתכם, בזמן שאתם התמודדתם עם ריבית גבוהה, יוקר מחיה ומשבר ביטחוני, הם גרפו עוד ועוד רווחים. וכך גם המונופולים. הם העלו מחירים כי הם פשוט יכולים. הם ניצלו את המלחמה וגרפו רווחי עתק. תסתכלו על הדוחות הכספיים שלהם ותראו בעצמכם מי שילם את המחיר.
״אנחנו הולכים לטפל בזה. לוודא שהם ישלמו את חלקם, ושאתם תקבלו בחזרה את מה שמגיע לכם. ההצלחות הביטחוניות והכלכליות של מדינת ישראל חייבות לחזור לחשבון שלכם. זה שלכם. אנחנו מרימים את הכלכלה, ומורידים את המחירים. ואני אומר לכם ביושר, אני עובד רק בשבילכם. לא מעניין אותי כמה מיליונים שפכו עליי בקמפיינים פרסומיים כדי לפגוע בי. מה שחשוב לי הוא שאתם תוכלו לחיות פה בזול וברווחה.
״אני לא נגד עשירים. ההפך. אני בעד יוזמה, עבודה ויצירה. אבל אני נגד עושק וניצול. וזה מה שעשו הבנקים בתקופת המלחמה. הייתי שר האוצר הראשון שהטיל עליהם מס, וגם עכשיו אנחנו נמסה אותם. לא ייתכן שבזמן שאתם נלחמים על הקיום הכלכלי שלכם, יש מי שגוזר קופון בעמלות ובריביות.
- הרחבת הפטור ממס על יבוא אישי תיכנס לתוקף עוד 21 יום
- משרד האנרגיה 'יש לקבוע מדיניות ארוכת טווח למיסוי רכב חשמלי'
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
״לכן אנחנו פותחים את שוק הבנקאות לתחרות אמיתית. תחרות שתגרום לכל אזרח בישראל לשלם פחות ריבית על האשראי והאוברדראפט, ולקבל יותר כסף על הכסף שנמצא בפיקדונות. שוק בנקאי חייב לשרת את הציבור, לא את עצמו. במקביל, אנחנו מורידים מסים. פחות מס הכנסה בכל חודש, יותר כסף שנשאר אצלכם בכיס. זו הדרך לחזק את המשק, זו הדרך להחזיר את האיזון.

חברות ספנות זרות מתעניינות בצים - אבל הסיכוי לעסקה נמוך מאוד
המנכ"ל, אלי גליקמן מנסה לרכוש את השליטה בחברה יחד עם רמי אונגר אבל הדירקטוריון מנסה לקבל הצעות גם מגופים אחרים
צים ZIM Integrated Shipping Services 1.38% , חברת הספנות הוותיקה של ישראל על המדף. המנכ"ל, אלי גליקמן מנסה לרכוש את השליטה בחברה יחד עם רמי אונגר שפועל בתחום הרכב, נדל"ן וספנות. אבל הדירקטוריון גם בשל לחץ מבעלי מניות מצהיר כי הוא מנסה לקבל הצעות מגופים אחרים. התקבלו הצעות - כך הודיעה צים בשבוע שעבר, גם מגופים אסטרטגיים.
ענקיות ספנות בינלאומיות הביעו עניין ברכישת החברה, אבל ההערכה היא שהסיכוי שהמהלך יתממש נמוך מאוד. הסיבה פשוטה - צים נחשבת לנכס לאומי וביטחוני מהמעלה הראשונה, והמדינה צפויה להפעיל את כל הכלים שברשותה כדי למנוע מכירה לגורמים זרים. היא יכולה להטיל ווטו על המכירה.
היסטורית, צים הוקמה מתוך צורך אסטרטגי, להבטיח לישראל עצמאות ימית וסחר בטוח. עד היום, היא נתפסת כעורק חיים לאומי, במיוחד בשעת חירום. מלחמות, מגפות, משברים, כשחברות זרות הפסיקו לפעול, צים נשארה היחידה שהמשיכה להביא לישראל מזון, ציוד חיוני ותחמושת.
כמו אל על, גם צים נהנית ממעמד מיוחד לטוב ולרע, שמאפשר למדינה להטיל וטו על מהלכים אסטרטגיים באמצעות מניית זהב או רגולציה מחמירה. באל על, למשל, הוכנס בעל שליטה - משפחת רוזנברג, תחת תנאים מחייבים שהגדירו את אל על כחברת הדגל הלאומית בתעופה. בצים הסיפור יהיה דומה. מדובר בחברה הלאומית בתחום הספנות, והשליטה בה לא תעבור לידיים שעלולות שלא לשרת את האינטרסים של ישראל בשעת הצורך. צריך לזכור ש-98% מהסחר עם העולם נעשה דרך הים.
- דירקטוריון צים: "בודקים מכירת החברה; יש מציעים רבים"
- צים: "האנליסטים מעריכים שנה פחות טובה ב-2026, אבל אי אפשר לדעת"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לפי הידוע, חברות ענק הביעו עניין בצים, לרבות הפג לויד הגרמנית, ומארסק הדנית. בהפג לויד מחזיקים גורמים מקטאר וסעודיה.
